Mama3 schreef:Ik ben bang dat mijn broertje de hele dag de kachel heeft aangelaten en geen idee heeft dat je deze bij thuiskomst een uurtje aan kunt zetten en dan weer uit.
Ik ben er inmiddels ook achter dat de studio geen 30 maar 20 m2 klein is maar wel wordt verwarmd dmv een elektrische kachel.
Uit zijn bericht kan ik niet echt duidelijk opmaken of hij de kachel op 16 zet als hij thuis is of dat het de hele dag 20 graden is en hij hem op 16 grd zet als hij naar bed gaat.
De achterzijde bestaat volledig uit glas, waar de hele dag de zon op staat. Hij zou de kachel niet eens aan hoeven te doen.
Ik vrees dat het toch ergens zijn eigen schuld is doordat hij onnodig de kachel aan heeft wanneer hij er niet is en geen idee heeft van verbruik, kosten etc.
Ik ga er morgenmiddag weer mee verder..
Mijn broertje gesproken. Ik had hem verkeerd begrepen. Hij heeft de verwarming nooit aan overdag. In de winter als het echt koud is zet hij hem in de avond op 16 graden.
Het is zo'n klein hok met aan één kant enkel ramen dus dat verwarmt zichzelf.
Hij heeft een vaste (elektrische) verwarming aan de muur hangen.
Nu snap ik er nog minder van.
Ik ga binnenkort langs en op onderzoek uit.
Hij heeft zijn maandbedrag al wel omhoog gezet dit jaar zodat hij volgend jaar niet nog eens een dikke jaarrekening heeft.
Bedankt voor jullie tips en ideeën.