Welke verzekeringen vindt jij belangrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 20:19

Zorg
WA + casco
AVP
Inboedel
Uitvaart
All risk pleziervaartuig
Rechtsbijstand

Dan ben ik er wel denk ik.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:42

chanicha schreef:
Nou mijn moeder wilde alles snel en simpel, 1 keer aula en we hadden geen auto’s want rouwcentrum lag naast het crematorium en daar was ook een mooi pad voor aangelegd, geen koffiekamer en alsnog bijna 6000 euro en dat is een jaar geleden.

Dat was hier voor nog geen 4000 Euro... En wel koffiekamer. Per uitvaartonderneming kan dat zo veel verschil uitmaken!

StalNollie

Re: Welke verzekeringen vindt jij belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:14

Er worden niet voor niks zoveel schooi acties opgezet ivm geen verzekeringen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:58

Hier wel een rechtsbijstandsverzekering, deze heeft zich voor de komende jaren ruimschoots terug verdient :')

Verder een:
- Uitvaart
- Overlijdensrisico
- Zorg
- Inboedel
- Opstal
- Glas
- Reis

Geen auto verzekering, zitten in de private lease bij beide auto's erbij.

Qua kosten valt het allemaal wel mee moet ik zeggen, zorgverzekering vind ik wel duur O:) En daar hebben we dan alleen basis van..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:37

prompter schreef:
chanicha schreef:
Nou mijn moeder wilde alles snel en simpel, 1 keer aula en we hadden geen auto’s want rouwcentrum lag naast het crematorium en daar was ook een mooi pad voor aangelegd, geen koffiekamer en alsnog bijna 6000 euro en dat is een jaar geleden.

Dat was hier voor nog geen 4000 Euro... En wel koffiekamer. Per uitvaartonderneming kan dat zo veel verschil uitmaken!

Precies. Voor mijn vader was het rond de 2,500

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:52

Amber_anne schreef:
prompter schreef:

Precies. Voor mijn vader was het rond de 2,500

Ik zit nu bij Dela te kijken en voor €2.500 heb je daar niet eens cremeren + een dienst in een Dela aula. En dan heb je nog geen enkele bloem, rouwkaart, rouwauto, drankje/hapje, opbaren of een uitvaartbegeleider bij.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:46

Er zijn naast Dela natuurlijk nog veel meer uitvaart aanbieders.

Wij waren met ongeveer 15 mensen. Gesloten kist, eigen bloemen, 3 korte toespraken door familie. Daarna kregen we in dezelfde kamer thee en koffie en wat broodjes. Hierna brachten we de kist naar de auto en reed deze naar het crematorium. Er werden geen rouw kaarten verstuurd verder.

Ik vond het in vergelijking met andere uitvaarten heel fijn. Het was klein en fijn en je kon echt met elkaar praten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:58

Nee, maar er bestaat zo iets als een technische crematie.
Dan zijn er maar een paar mensen toegestaan en wordt er verder niet veel gedaan.
Veel mensen die een klein budget hebben kiezen daarvoor en komen dan later bij een in een kroeg of zo.
Die methode kan echt een hoop geld schelen :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:40

Ik denk dat het ook uitmaakt waar je woont, volgens mij is het in de randstad gewoon duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:52

Nou helaas 2 uitvaarten moeten regelen afgelopen 2 jaar. En beide niet onder de 6K gelukt.

De ene liet niets achter, dus dan is het stressen.
De ander liet genoeg achter, maar dan is het nog steeds stressen omdat het hem (mijn pa) geen biet interesseerde en je geen zin hebt om de zakken van de ondernemer te spekken. En dan kom je alsnog op zo'n bedrag uit. En dan heb je nog de onderlinge verhoudingen en het gezeik. Pietje die een dure kist wel. Truusje die het respectloos vind om geen broodjes te serveren. Je bedenkt het zo gek niet. Uiteindelijk dus 6K kwijt voor een crematie met 10 mensen en zonder toespraken of wat dan ook.

Ik zou echt iedereen dat gemiep besparen, ik vond budgeteren echt niet tof om te doen na het onverwachtse overlijden van mijn pa, zeker niet in samenspraak met zijn zussen en zou met liefde die verzekering nemen, maar ik krijg geen uitvaartverzekering omdat ik een verhoogd risico ben -O- .

Verder uiteraard wel een overlijdensrisico waar ik me, vanwege verhoogd risico, scheel aan betaal.

En een rechtsbijstandsverzekering kan ik iedereen aanraden. Dat verdient zich zelf ook wel terug. Wij waren net te laat, en nu al 10K kwijt aan een advocaat. En dat is echt een situatie waar ik geen enkele invloed op gehad heb. Heb er nu wel 1, en wachttijd is ook voorbij.

Doorlopende reisverzekering hier ook i.v.m. weekendjes weg. Heeft zich ook wel terugverdiend (onverwachts retourtje van- en naar Australië kun je je behoorlijk wat jaartjes voor verzekeren :P )..

Ook een hondenverzekering. Weet niet of dat zichzelf terugbetaalt, want die vind ik vrij prijzig. Maar zelfde redenering als de uitvaartverzekering: ik wil niet een financiële afweging moeten maken als het leven van mijn dieren potentieel in gevaar is.

Verder nog zo'n studentenpakket met inboedel en WA geloof ik. Eerlijk gezegd geen idee hoe dat precies werkt :o .

Alles van het huis verder gewoon met de financieel adviseur geregeld :o Weet ook niet eens wat er precies in zit :o :o . Wel dat het goed geregeld is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:56

Elke uitvaart kan anders zijn en de ene kost gewoon meer dan de ander. Bij mijn broer zijn we over het budget gegaan waarvoor hij verzekerd was, maar we hadden een paar speciale dingen en er kwamen best veel mensen.

Een vriend van mijn man overleed onverwacht en daar hadden ze wel drukte verwacht, maar ipv ongeveer 200 mensen, kwamen er ongeveer 800 mensen. Het werd goed begeleid allemaal, maar wil niet weten wat het heeft gekost uiteindelijk.

Zoals ik het zou willen, kost het minder dan het budget waarvoor ik verzekerd ben, maar dat is voor mijn nabestaanden niet leuk, dus pas weleens mijn wensen aan, aan de hand van wie bijv nog leven en heb het aangepast toen mn zoon volwassen werd.

Mijn moeder wil er gewoon niet over praten en dat is haar goed recht. Ze is verzekerd, maar wij moeten het regelen. Dan kunnen we kiezen voor; heel kaal, want dan kost het niet veel en ze had geen specifieke wensen, of; Uitgebreider, want diep in haar hart wil ze vast een mooi afscheid.

En mensen mogen er zelf wat van vinden, maar ik vind het deels ook wel zonde van het geld, dus van mij hoeft het gewoon allemaal niet. Ik ben dood en heb er niks aan en als mn nabestaanden moeten bijbetalen, hadden ze ook iets leukers kunnen doen van dat geld. Doe dat dan maar.

Wij weten iemand die haar man moest begraven, er was geen verzekering en geen geld. Liep uit op schulden en veel gedoe. Maar mevrouw had op alles ja gezegd toen de uitvaartverzorgers langskwamen om het te regelen, dus was ook aardig opgelopen.
Maar veel mensen denken ook dat het op een bepaalde manier "moet" om iemand goed en netjes te eren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:21

Mijn opa wilde er ook nooit over praten want ‘alles was geregeld en betaald’ :j
Ja 60 jaar daarvoor voor 1000 gulden kwamen we achter toen hij overleed :')
Gelukkig had hij spaargeld dus was verder geen probleem.
Als ik overlijd wil ik het besloten, geen poppenkast en verder mogen ze het zelf weten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:04

prompter schreef:
chanicha schreef:

voor de crematie van mijn moeder was ik 2500 euro kwijt, dat was in mei 2020, midden in de coronaperiode en er mocht niemand bij zijn. We hebben bij de auto afscheid moeten nemen, we mochten niet naar binnen. Alleen mijn man en ik waren erbij, verder niemand. Ook geen kaarten ofzo gedaan.

Mijn man en ik hebben geen uitvaartverzekering, ik overweeg mijn lichaam te schenken aan de wetenschap en mijn man wil in stilte gecremeerd worden, zonder iemand erbij.

Wat ik zo kan bedenken heb ik:
autoverzekering
WA (of hoe dat heet tegenwoordig)
brand en inboedel (heet ook anders meen ik)
ziektekosten

Geen rechtsbijstand, geen reisverzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:07

Het scheelt enorm als er niet een hele uitvaartdienst bij moet.. Of als je dit zelf regelt. Een kennis van mij die is in eigen kring op een eigen locatie door dr eigen familie herdacht met een dienst. Daar waar de kist ook al die tijd al stond sinds overlijden. Na deze eigen georganiseerde dienst is de lijkwagen gekomen en rechtstreeks naar het crematorium gegaan. Dat scheelt natuurlijk 1000en euro's ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:07

Bij donatie voor de wetenschap zijn er alsnog crematie- of begraveniskosten achteraf, dacht ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:10

_San87_ schreef:
Bij donatie voor de wetenschap zijn er alsnog crematie- of begraveniskosten achteraf, dacht ik.

de laatste keer dat ik het regelde voor iemand, niet, maar dat is al zeker 10 jaar geleden. Het was een hele papierwinkel en je moest een verhaaltje schrijven waarom je het wilde.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:14

Morrie schreef:
_San87_ schreef:

de laatste keer dat ik het regelde voor iemand, niet, maar dat is al zeker 10 jaar geleden. Het was een hele papierwinkel en je moest een verhaaltje schrijven waarom je het wilde.

Ah nee, klopt inderdaad, kost niks. Lichaam komt ook niet terug om te begraven.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:10

Er is geloof ik momenteel een stop op donatie voor de wetenschap.
Dacht omdat er momenteel een overschot aan lichamen is :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:35

Zorgverzekering
Autoverzekering en scooterverzekering
Inboedel/opstalverzekering
Aansprakelijkheidsverzekering

Meer niet.