Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:44

Hier is het nu 19.5°C binnen. Met het hondenluik wagenwijd open (ivm puppie die er anders niet door durft).
Ik lig met een elektrische deken op de bank.
De verwarming staat nog op uit en ik verwacht dat dit nog een tijdje zo blijft.
De hondjes genieten lekker mee van mijn warmtedeken.

Afbeelding

Vriendlief heeft nu dikke sloffen aan gedaan en kan een elektrische voetenwarmding pakken. (Zit achter de computer)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:50

Westhof schreef:
amber15 schreef:
Dan is dat zeker een optie! Beetje balen dat ik mijn elektrische kachel begin dit jaar heb weggegeven..
Wat voor elektrische kachel heb je?

Ik heb deze van Delonghi:
[ [url=m/yDStAC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zijn wel aan de prijs. Ik betaal nu 70 ipv 35 per maand voor g+e. En ik verwacht dat dat nog ophoog gaat. Een lachertje vergeleken met de bedragen die hier voorbij komen, maar ik kom nu net wel, net niet rond, dus alles is mooi meegenomen. Maar met een kachel van 100 euro heb ik het er qua verbruik niet uit, denk ik.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:01

Beneden verwarmen we door middel van een speksteen houtkachel. In de douche, bijkeuken en boven op de slaapkamers hebben we cv. De radiatoren staan op vorstbeveiliging met uitzondering van de badkamer. Daar staat de draagbare thermostaat dag en nacht op 17 graden en hebben we de radiator opengedraaid.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:30

Hier alleen CV dus we zullen er aan moeten geloven straks. Normaal staat 'ie op 19,5 in de winter. Het is hier nu 18,5 maar vanmorgen 17,5 en heb 'm toen even hoger gedraaid en half uur later weer omlaag. Boven staat enkel in de badkamer de verwarming af en toe aan. Ik hou er van om op blote voeten te lopen in huis, ook swinters, maar nu we de kachel toch wat minder hoog gaan zetten toch maar een paar dikke sloffen gekocht. :o

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:41

Hier staat de thermostaat op 14,5. Ik heb de cv en vloerverwarming nog niet aangehad. In de woonkamer 18,5 graden. Prima met een dekentje en warme trui. Ik zet de verwarming pas aan als het onder de 17,5 zakt. Dan komt de thermostaat niet hoger dan 18,5. Zo zijn we de vorige winters ook doorgekomen.
Boven gaat de verwarming niet aan. We hebben allebei een klein elektrisch kacheltje op onze werkkamers voor als we thuiswerken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:09

De cv staat hier overdag op 20 graden en in de nacht op 18. Lager dan 20 is voor mij niet te doen, ook niet met dekentjes. De designradiator in de badkamer staat altijd aan, die kan ook niet uit. Verder staat de verwarming in de keuken en woonkamer aan, dit is een grote ruimte. De slaapkamer heeft nog nooit aangestaan en daar staat ook altijd de deur open, ook als het vriest. De verwarming in het kantoor staat uit, en dat blijft vaak ook de hele winter zo. In die ruimte staan twee watergekoelde pc’s waarvan een echt beest is die tijdens het werk flink wat hitte genereert.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:29

Ik verbaas mij over welke temperaturen hier voorbij komen als ik mij cv op 19.5 zet ga ik van mijn stokje in de winter zowat ( het komt alleen voor bij heel guur en koud weer)

Staat nu nog op 18 en is volgens mij niet nog niet aan gesprongen..
wonen buiten af in slecht geïsoleerd huis met 2 kids en grote vide dus warmte is zo boven
maar verwarmen alleen beneden en badkamer als we hem los draaien ( douchen en was drogen op de verwarming) er licht een deken op de bank maar nog niet veel gebruikt.. ( we zijn wel buiten mensen dus wel snel een laagje meer aan ( hemd ) maar verder nog niet fris gehad in huis

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:35

Het is maar net wat voor jou werkt. Als ik de hele dag in een ruimte zit met een temperatuur lager dan 20 graden dan ben ik na een aantal uur niets meer omdat ik tegen de muren klim van de pijn.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 20-09-22 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:38

Hier alles nog laag en is hier in huis momenteel nog 23 graden. En dan heb ik vandaag de buitendeur nog een paar uur open gehad.
Oke wij hebben als er zon is van rond een of 13.00 totdat die onder gaat de zon in de woonkamer.
Zeker met de winter is dat ideaal, scheelt zoveel stoken.

In de slaapkamers staan deze iop vorststand tegen bevriezen, enkel in de woonkamer en badkamer staat deze aan, maar zijn gekoppeld aan de woonkamer. Dus is daar nooit echt warm.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 23:32

Alles staat open op 1 kamer na waar ik nooit kom. Beneden ligt vloerverwarming en boven wel radiatoren. Heb 'm inmiddels op 17,5 gezet maar hij is nog niet aan geslagen. De overgang warm-koud buiten vind ik wel vrij heftig ineens maar de thermostaat staat nog steeds op 20 graden.

Supervixen

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 06:48

Bij ons alleen de woonkamer, de thermostaat staat op 19.5.
Nu is hij nog niet aan geweest, want met een beetje zon is het nog 21 graden of warmer binnen.
We gaan in de winter verwarmen met de airco.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:08

snorkel1986 schreef:
Ik verbaas mij over welke temperaturen hier voorbij komen als ik mij cv op 19.5 zet ga ik van mijn stokje in de winter zowat ( het komt alleen voor bij heel guur en koud weer)

Staat nu nog op 18 en is volgens mij niet nog niet aan gesprongen..
wonen buiten af in slecht geïsoleerd huis met 2 kids en grote vide dus warmte is zo boven
maar verwarmen alleen beneden en badkamer als we hem los draaien ( douchen en was drogen op de verwarming) er licht een deken op de bank maar nog niet veel gebruikt.. ( we zijn wel buiten mensen dus wel snel een laagje meer aan ( hemd ) maar verder nog niet fris gehad in huis

Er kan ook een afwijking in je thermostaat zitten, bij mij scheelde het 2 graden met de oude en nieuwe die ik vorig jaar kreeg bij de nieuwe ketel.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:54

Het is nu 18 graden in de woonkamer, zonder de verwarming. Hoe warm of koud is het bij jullie.?

door de zon (als die er is) loopt de temperatuur nog wat op, in de loop van de ochtend. Hoekhuis trouwens.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:03

Hier heb ik de verwarming altijd op 21,5 en dan nog heb ik het ijskoud. Nu een elektrische deken besteld voor op de bank en met thuiswerken want vorig jaar had ik handschoenen aan met thuiswerken :brr: Ik heb geen interne kachel denk ik :')

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:06

Bij mij is het zonder verwarming aan nu 17 graden. Om thuis te werken vind ik dat iets te koud. Ik doe alle deuren dicht, met in de woonkamer de verwarming op 19. In alle andere ruimtes staat op dit moment de verwarming uit.
Ondanks dat ik me (gelukkig) geen zorgen hoeft te maken over stookkosten, overweeg ik ook een elektrisch kacheltje, zodat ik heel specifiek mijn werkplek (woonkamer, weg van de verwarming), kan opwarmen in de winter.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:17

Ik heb zoveel geluk. Ik zit in Denemarken op zng. "fjernvarme", "afstandswarmte". Lijkt op stadsverwarming: in de afvalverwerkingscentrale hier vlakbij wordt afval verbrand en het daarmee verwarmde water wordt de stad in gestuurd voor verwarming.

Mijn warmte rekening is €50 p/m als het duur is.

Maar... Wij zijn hard op zoek naar een nieuwe, grotere woning. Maar bijna alles wat nu te koop staat is op gas verwarmd en op dit moment zit je dan gewoon al gauw aan een gasrekening van rond de €1000 p/m.

Klinkt als een luxe probleem, is het natuurlijk ook, maar ik wil ZO graag een ander, groter huis op een andere locatie en aan een gezin beginnen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:18

Hier 17.5. Ik ben wel van mening dat kou went.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:32

De thermostaat voor de verwarming in huis staat op 16 geloof ik... we hebben wel in de woonkamer een airco hangen die ook kan verwarmen. Die zetten we nu wel eens aan als we t fris hebben. Voor de rest is het hier in huis eigenlijk nog niet echt onder de 19 graden geweest.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:41

Hier gaat de verwarming ondertussen wel aan anders is het 16,5 graden in huis. En het tocht al snel in huis ivm met slechte kozijnen dus snel vrij koud. (Het huis is niet geïsoleerd nee) hier geen last van een hoge energie rekening gelukkig ivm al in prijs. Hier staat de verwarming in keuken woonkamer en slaapkamer open en de rest een klein beetje. Verder staat hij snachts en als ik werk op 16 en savonds op 18 / 19 graden.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:56

Hier vanmorgen voor het eerst aan gezet. Was hier binnen 16 graden en dat was toch wel erg oncomfortabel :brr: .. zometeen is iedereen naar school en werk en we zijn vanavond pas weer thuis..
Ik zet de thermostaat op 17.5 en vanavond maar met dekentje(s) op de bank

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:00

Nu niks, blijft voorlopig ook zo.

In de winter staat hij overdag uit tot een minimale temp van 16 dacht ik. Als er iemand thuis is op 20, maar deze winter 19 :)

Staat dan aan in de woonkamer en badkamer

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:06

nikkel schreef:
Het is nu 18 graden in de woonkamer, zonder de verwarming. Hoe warm of koud is het bij jullie.?

door de zon (als die er is) loopt de temperatuur nog wat op, in de loop van de ochtend. Hoekhuis trouwens.

Nu 18.5. Kachel zet ik nog niet aan. De zon schijnt en het warmt zo wel weer wat op. Ik zit nog in m'n badjas en met dekentje op de bank ivm ziek zijn, heb het nog niet koud. Eerder te warm := Maar dat ligt ook aan m'n niet fit zijn gok ik.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:12

We hebben cv en het is hier nu 17 graden maar ik ga echt geen verwarming aan zetten in september met de huidige gasprijzen.. we hebben dekens op de bank gelegd voor de kou.

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:14

Wat een hoge temperaturen hier overal nog :+

Afgelopen winter goed kou geleden :brr: thermostaat stond op 10 graden en snachts 5 graden.
Hier ben ik de winter doorgekomen met een klein elektrisch kacheltje en een elektrische deken + s'avonds met de houtkachel knuffelen.

Hier staat de CV nu sinds maart/april uit... (antivries 5 graden)
Komt ook omdat we een doorwaaiwoning hebben (enkel glas... boven keek je zo naar buiten etc)

Inmiddels hebben we een nieuw dak, een geïsoleerde spouw + her en der nieuwe kozijnen hr++
maar helaas nog niet overal.....

Dus deze winter zal ik weer vooral in mijn badjas met mijn elektrische deken door het huis gaan. :brr:

Ben blij als het straks weer maart is :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:44

Hier is het nog 21 graden dus best te doen al doe ik wel gelijk als ik uit bed kom de luxaflex aan de zonkant open, straks komt de zon op de woonkamer.