Mijn vader heeft ook een splitlevel huis. De onderste verdieping is ferm fris en de bovenste is stikheet. De schuifdeur maakt het iets beter in de woonkamer (zelfde niveau als jij), maar beneden blijft het koud. In de zomer wel fijn natuurlijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Het charme-niveau van splitlevels is wel heel hoog in ieder geval
Alleen bij verkoop moet je maar net iemand treffen voor wie al die trappetjes / hoogteverschillen gene probleem is. Ik had zelf ook een super charmant, karakteristiek huis waar iedereen die binnen kwam altijd wèg van was. Maar op het moment dat mensen een huis kopen, worden ze toch kritischer. Het was een heel lastig huis om weer verkocht te krijgen... heb er een flinke restschuld aan overgehouden uiteindelijk.
Met splitlevel moet je daar ook rekening mee houden denk ik. Wanneer je ergens oud wilt worden dan zijn veel trappetjes iets dat je liever vermijd. Wanneer je nog een gezinnetje wilt stichten zit ook niet iedereen met peuters / kleuters te wachten op zo'n huis met veel val-gelegenheid.
Je vijver van potentiële kopers wordt dus een stuk kleiner. Wel iets om rekening mee te houden.
Maar de charme van zo'n leuk speels huis is wel heel groot
Achterom schreef:pmarena schreef:Het charme-niveau van splitlevels is wel heel hoog in ieder geval
Alleen bij verkoop moet je maar net iemand treffen voor wie al die trappetjes / hoogteverschillen gene probleem is. Ik had zelf ook een super charmant, karakteristiek huis waar iedereen die binnen kwam altijd wèg van was. Maar op het moment dat mensen een huis kopen, worden ze toch kritischer. Het was een heel lastig huis om weer verkocht te krijgen... heb er een flinke restschuld aan overgehouden uiteindelijk.
Met splitlevel moet je daar ook rekening mee houden denk ik. Wanneer je ergens oud wilt worden dan zijn veel trappetjes iets dat je liever vermijd. Wanneer je nog een gezinnetje wilt stichten zit ook niet iedereen met peuters / kleuters te wachten op zo'n huis met veel val-gelegenheid.
Je vijver van potentiële kopers wordt dus een stuk kleiner. Wel iets om rekening mee te houden.
Maar de charme van zo'n leuk speels huis is wel heel groot
Ach welnee, het huis in mijn link was binnen 3 weken verkocht.
Eleeke schreef:Nooit voor een ander bouwen / verbouwen is mijn mening. Ik herinner me van vroeger mensen die alleen maar hele neutrale keukens en badkamers wilden ... want .... ooit verkopen we het.
Lekker voor je eigen smaak gaan. Je bent zelden zo uniek dat niemand anders het mooi vind.
En zo bijzonder is split level ook weer niet. Hele wijken die zo gebouwd zijn.
Tenzij je van plan bent de komende paar jaar te verkopen, dan is het handig om er wat rekening mee te houden.
Maar als je zelf zoiets moois gaat neerzetten , zou ik niet zo snel weggaan .
pmarena schreef:Wel goed geregeld zeg met dat gele papier
Hier moet je de plannen van de buren maar net toevallig in de krant zien staan volgens mij....