Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:51

Wat een leuk topic!! Ik kom graag mee kletsen als dat goed is! In november hebben we de sleutel gekregen van ons nieuwe huis welke we volledig aan het verbouwen zijn. Te zien in het topic in m’n onderschrift. Afgelopen januari zijn we naar ons tijdelijke huurhuis verhuisd en over een goeie 2 maanden hopen we naar het nieuwe huis te verhuizen. <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:59

listiglistje schreef:
Ik heb hem besteld met 20% korting.
Dacht toch al voor deze te gaan.
Ook flink wat tesa afdekfolie met 20% besteld.

Hier ook dat grove sier stucwerk :+
Heel fijn... zit bijna door het hele huis.
Ik zie liever glad, maar om nu alles te gaan stucen is een duur grapje.
In het echt valt het niet zo op en stoort het mij niet.

[ [url=m/LznRJw.jpg]Afbeelding[/url] ]

O das inderdaad ook heerlijk ouderwets stucwerk! Gelukkig wel op te lossen met een niet al te dikke laag, mits het goed vast zit natuurlijk. Maar het zal zeker niet goedkoop zijn.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:09

listiglistje schreef:
Ik heb hem besteld met 20% korting.
Dacht toch al voor deze te gaan.
Ook flink wat tesa afdekfolie met 20% besteld.

Hier ook dat grove sier stucwerk :+
Heel fijn... zit bijna door het hele huis.
Ik zie liever glad, maar om nu alles te gaan stucen is een duur grapje.
In het echt valt het niet zo op en stoort het mij niet.

[ [url=m/LznRJw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben benieuwd hoe die je bevalt! Het schijnt inderdaad vooral een kwestie te zijn van goed verdunnen en een gelijkmatige afstand tot de muur van niet meer dan 10-15 cm.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:27

Ik ga het hier laten verven. Geen idee hoe de schilders bedacht hebben te gaan doen.
Ook worden er twee wanden behangen. Het behang wat we gekozen hebben is zo rete duur, dat ik daarmee niet zelf durf te tobben. Heb via Instagram stylingbymanon gevonden. Volg haar al jaren, maakt zo'n gaaf werk, en nu kan ze haar kunsten in mijn huis laten zien.

Vandaag te horen gekregen dat onze aluminium kozijnen en harmonicadeur in productie zijn! Hadden 20 weken levertijd, maar dat gaan ze gelukkig halen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:34

PSvanLot schreef:
Ik ga het hier laten verven. Geen idee hoe de schilders bedacht hebben te gaan doen.
Ook worden er twee wanden behangen. Het behang wat we gekozen hebben is zo rete duur, dat ik daarmee niet zelf durf te tobben. Heb via Instagram stylingbymanon gevonden. Volg haar al jaren, maakt zo'n gaaf werk, en nu kan ze haar kunsten in mijn huis laten zien.

Vandaag te horen gekregen dat onze aluminium kozijnen en harmonicadeur in productie zijn! Hadden 20 weken levertijd, maar dat gaan ze gelukkig halen.

Ben benieuwd naar het eind resultaat. Wat ik zie op haar site spreekt mij niet erg aan maar misschien als je een totaal plaatje ziet is het anders/ beter.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:36

anca schreef:
PSvanLot schreef:

Ben benieuwd naar het eind resultaat. Wat ik zie op haar site spreekt mij niet erg aan maar misschien als je een totaal plaatje ziet is het anders/ beter.

Zij heeft bij ons niet de styling gedaan. Ze komt enkel het door ons (met onze styliste gekozen) behang tegen de muur plakken haha. Daar is ze expert in.

Zij doet ook wel styling, maar wij wilde incl meubels etc en dat doet ze (niet meer). Whoon Oisterwijk heeft de styling gedaan. Vind haar behangen etc ook niet altijd even mooi.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:29

Mijn hypotheek is rond.
Per 1 september krijg ik de sleutels van mijn nieuwe appartement. Ik heb alleen nog geen groot netwerk in mijn nieuwe stad.

Mijn vraag: zijn er hier mensen die een goede en betrouwbare loodgieter weten omgeving Haarlem? Betreft het vervangen van twee kranen en een douchekop in de badkamer, en het vervangen van een oude kolom radiator voor een nieuwe.

Ook zoek ik iemand / een website / app met kennis van interieur en slimme oplossingen. Ik moet een grote ruimte inrichten en heb bergruimte nodig, maar ik wil liever geen grote kasten wand.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:36

Misschien kan je een oproep doen op de nextdoor app / in je wijk.

Hier levert dat altijd goede resultaten op als je bepaalde diensten zoekt!

Gefeliciteerd trouwens :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 07:17

Luxorvalkje schreef:
Mijn hypotheek is rond.
Per 1 september krijg ik de sleutels van mijn nieuwe appartement. Ik heb alleen nog geen groot netwerk in mijn nieuwe stad.

Mijn vraag: zijn er hier mensen die een goede en betrouwbare loodgieter weten omgeving Haarlem? Betreft het vervangen van twee kranen en een douchekop in de badkamer, en het vervangen van een oude kolom radiator voor een nieuwe.

Ook zoek ik iemand / een website / app met kennis van interieur en slimme oplossingen. Ik moet een grote ruimte inrichten en heb bergruimte nodig, maar ik wil liever geen grote kasten wand.

Proficiat!!

Voor het vervangen van kranen, douchekop en een radiator heb je geen dure loodgieter nodig als er geen leidingen verlegd hoeven te worden. Een handig iemand kan dit prima. Scheelt je een bak geld!

Op zoek naar een Habdige Harrie in Haarlem!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:24

Shiloh, watvoor programma gebruik jij voor de inrichting? Ik ben alleen bekend met floorplanner, die vin dik handig voor indelingen, maar niet echt inrichting.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:40

Het is een iPad app. Het heet Roomplanner. Het is alleen niet helemaal gratis als je alle features wil gebruiken. Ik heb nu voor een maand betaald en dan zeg ik het weer op. De plannen die je tijdens betaalde periode hebt gemaakt kun je daarna nog wel bekijken. Het is met name dat je geen toegang hebt tot alle meubels en zo.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:19

Shiloh schreef:
Het is een iPad app. Het heet Roomplanner. Het is alleen niet helemaal gratis als je alle features wil gebruiken. Ik heb nu voor een maand betaald en dan zeg ik het weer op. De plannen die je tijdens betaalde periode hebt gemaakt kun je daarna nog wel bekijken. Het is met name dat je geen toegang hebt tot alle meubels en zo.

Oh bedankt voor de tip. Die ga ik dan ter zijner tijd ook even een maandje nemen, ziet er handig uit!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:35

Floorplanner hebben wij ook voor de verbouwplannen, handig en makkelijk. Voor de echte inrichting ga ik mss ook even betaald gebruiken, onbetaald kun je wel een deel gebruiken van de meubels.

Weet iemand of er ook zoiets bestaat voor paardenstallen? :)*

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:11

Cemlys schreef:
Floorplanner hebben wij ook voor de verbouwplannen, handig en makkelijk. Voor de echte inrichting ga ik mss ook even betaald gebruiken, onbetaald kun je wel een deel gebruiken van de meubels.

Weet iemand of er ook zoiets bestaat voor paardenstallen? :)*

Die meubels uit floorplanner vind ik er altijd zo fout uitzien :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:35

Het fijne van roomplanner vind ik dat als je veel meubels van Ikea hebt (dat hebben wij := ) dat heeeeeel veel van die meubels in die app zitten. En als het niet exact die is, is er altijd wel iets vergelijkbaars. Ook kun je van elke meubel de afmetingen aanpassen naar je wens. Ook kun je eigen foto’s gebruiken voor bepaalde structuren, patronen, kleuren, stoffen op de meubels. Zo heb ik dus in mijn slaapkamer het patroon van mijn dekbedovertrek als foto gevonden en gebruikt op het bed zodat het net echt mijn bed is. Zelfde met het tapijt. Gewoon een tapijt gepakt, maar vervolgens de afbeelding vervangen met een foto van het echte tapijt straks.

Ik heb het nu al meerdere keren gebruikt en vind dat het steeds echt een hele goede indruk geeft van hoe het er dan later echt uit komt te zien.

Maar mega goedkoop is het niet. Volgens mij heb ik voor een maand nu 16 euro betaald of zo. Zelf vind ik het dat wel waard, omdat je wel echt een goede indruk krijgt. Zo konden we dus heel makkelijk uittesten of we voor het kleine of grote tapijt wilde gaan. Had ik dat niet gezien in die app waren we waarschijnlijk voor het kleine tapijt gegaan en hadden we achteraf spijt gehad.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:53

Zijn roomplanner en floorplanner dezelfde app?

Want als ik het lees dan lijkt dat wel zo.
Heb zelf geen ipad, maar een iphone en een windows computer van het werk.

Ik zou in mijn keuken / eetkamer graag een grote lange tafel hebben met opbergmogelijkheden.
De huidige bewoners hebben een soort eiland staan. Dit is voor werkruimte, opbergruimte en plek voor twee barstoelen. Daarnaast nog een tafel met in totaal 8 stoelen eromheen (3 aan de lange zijde, en dan één aan het hoofd).
Zelf had ik al bedacht dat je bijvoorbeeld een tafelblad op een dressoir kast zou kunnen leggen (opbergruimte 'in de poot') of een dikker blad waar laden onder verwerkt zitten (opbergruimte onder het blad).

Kun je dit soort dingen ook in de app kwijt?
Zelf ga ik even kijken naar ikea DIY video's, want ik denk dat het wel zelf te maken valt.
Een interieurbouwer heeft hier sowieso kijk op. Maar :$

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:59

Ik weet niet of het dezelfde is. In de Nederlandse App Store heet die “3D Kamer en interieur inrichten” of zoiets. Blijkbaar is die ook beschikbaar op iPhone, Mac en voor Windows.

Dat is dan via
www.roomplannerapp.com

Maar weet dus niet hoe wel of niet goed die werkt via computer. Ik gebruik hem puur op iPad.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:01

Veel van dat soort custom dingen zijn op zich wel voor elkaar te krijgen. Je kunt werken met “shapes”. Dus als jij een blok pakt en daar de afmetingen van een tafelblad maakt en die “1.10 m boven de grond” plaatst, zou je die best op een dressoir kast kunnen plaatsen.

Het is een beetje spelen met de mogelijkheden die je hebt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:07

Hier heb ik als voorbeeldje bijvoorbeeld dus een “tafelblad” op twee Kallax kastje gelegd. Het enige irritante is dan dat als je het wilt verplaatsen je dus de 3 onderdelen stuk voor stuk moet verplaatsen. Heb nog geen mogelijkheid gevonden om ze te groeperen.

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:16

Ziet er niet sexy uit maar ik word hier echt heel blij van :')

Afbeelding
Compleet met voorbereiding voor quooker, inductie en extra oven. En toekomstig eventueel zonnepanelen en elektrisch laden.

En morgen wordt de nieuwe vloer gelegd op de eerste verdieping en zolder :D

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:48

Ohhhhh ja ik snap je vreugde! Wij gingen hier ook van 3 naar 14 groepen :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:58

Check :+ van 4 groepen in een kastje in de gang naar een echte meterkast _O- sinds vorige week is ie een soort van in bedrijf

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:04

Daar kan je erg blij van worden.
Hier moet die ook vervangen worden.
Moet even de verkopers bellen of we binnenkort een x langs mogen komen zodat ze de dakkapellen in kunnen meten voor de vergunningaanvraag

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:07

Oh daar ga ik ook blij van worden, ik kan nu niet eens alles draaiende hebben in de keuken, we krijgen/hebben er ook krachtstroom bij
, dat is voor een aantal dingen wel fijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:15

Altijd handig krachtstroom.
Zit bij ons in de garagevan het nieuwe huis. Altijd handig