Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:30

TS even duivel van de advocaat spelen… Is de sleutel die je moeder heeft, een speciale sleutel die niet zomaar kan worden bijgemaakt zonder de nodige bewijzen van toestemming ? Want als dat niet zo is, zou ik sowieso die sloten vervangen, of ze haar sleutel nu teruggeeft of niet.

Dikke knuffel en veel sterkte, dit is geen fijne situatie. En zet het uit je hoofd dat jij geen goede dochter zou zijn. Dat is onzin. :(:)

Anoniem

Re: Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:33

Jokari Dankje.. ik verwacht zelf dat als ze zsm de sleutel terug geeft er geen probleem is. Maar als dit niet zsm gebeurd weet je genoeg ja.. ik neig dus sowieso naar sloten vervangen.
Daarnaast is de deur vanaf gister absoluut op slot vanaf binnen, dus als ik thuis ben kan ze niet binnen komen. Ik maak me echter wel zorgen over als ik niet thuis ben. Ik durfde al niet naar buiten en ben hiervoor in behandeling, maar dat raakt natuurlijk nu helemaal uit verhouding.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:45

Even van slechte van de mens uitgaan, zij kan ook de sleutel bij laten maken en er dan eentje teruggeven.

Gewoon vervangen die sloten!

Enkel nog in je woning en erf laten als je niet alleen bent en na je uitdrukkelijke toestemming. Mocht je er mettertijd behoefte aan hebben of het een kans willen geven.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:48

Dat is dus ook mijn bezorgdheid, tienus63.

Ik kan mij geen voorstelling maken van zo’n moeder (godzijdank) maar TS, let goed op jezelf. Gewoon voor je eigen gemoedsrust zou ik idd die sloten asap veranderen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:50

jokari schreef:
Dat is dus ook mijn bezorgdheid, tienus63.

Ik kan mij geen voorstelling maken van zo’n moeder (godzijdank) maar TS, let goed op jezelf. Gewoon voor je eigen gemoedsrust zou ik idd die sloten asap veranderen.

:j

Of iig degene die je niet van binnen kunt sluiten als je weg bent.
(sloten zijn duur dus dat is misschien voldoende)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:56

Anoniem schreef:
Ik heb haar zojuist een verzoek gedaan dit weekend de sleutels in onze brievenbus te gooien. Mocht ze hier tegen gaan wil ik ze zondag bij haar ophalen. Mocht ze tegen blijven werken, maandag de sloten vervangen.
Het NU aangifte doen vind ik best wat. Ik zit natuurlijk enorm in mijn emotie en heb echt een hele beroerde nacht en dag gehad. Het liefst stel ik het uit tot maandag om even rustig te informeren en iets zekerder van mijn zaak te zijn.
Voor mijn gevoel ben ik op dit moment een hele slechte dochter en deze situatie raakt mij enorm. Ik moet het echt even een plekje geven en mijn emotie meer onder controle hebben.

Wat jouw moeder doet valt onder huiselijk geweld en mishandeling.

Iemand in zijn eigen huis opsluiten en niet de mogelijkheid geven om weg te gaan, is manipulatief en een vorm van emotionele mishandeling.
Jij geeft je grenzen aan dat dit niet ok is en dat je dit niet wilt. Daar heb je alle recht op, en dat maakt je geen slecht mens, dat maakt je een verstandig mens.
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast naar Anoniem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:59

Het is niet mijn intentie haar hier als slechte moeder neer te zetten, dat wil ik even duidelijk maken.
Ik wil een oplossing voor de hele situatie. Al is de situatie eigenlijk in stukjes te breken. De schade aan haar auto, mij blokkeren, niet willen vertrekken. Juist door deze meerdere ‘stukjes’ is de situatie enorm gecompliceerd.
Een nieuw slot zou financieel enorm zonde zijn, maar als dat mij weer ietsje veiliger laat voelen in huis is dat het alles waard. We gaan aankomende dagen meemaken hoe zij zelf op het verzoek van sleutel inleveren reageert.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:07

Ik snap dat dat niet je bedoeling is. Maar wat ze doet is voor jou wel heel schadelijk, emotioneel en dat is gewoon niet oke meis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:09

Ik zou hoe dan ook de sleutel zo snel als kan laten veranderen. Dat kan na bv inbraak ook heel erg snel.
En jij zet je moeder niet weg als een minder fijne moeder dat doet ze toch echt zelf met haar niet correcte gedrag. Jij hoeft je niet schuldig te voelen, zij moet zich kapot schamen

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:11

Ik zou beginnen met aangifte tegen haar liefst vandaag nog en de sloten veranderen. Gezien haar verleden vertrouw ik er niet zo op dat ze of teruggeeft of geen kopie heeft laten maken.
Zou je sleutels zeker NIET persoonlijk bij haar ophalen. Ze kan dan iets uitlokken en vervolgens weer een raar geintje bij jou uithalen. Straks komt ze met een raar verhaal dat jij iets bij haar hebt gedaan.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:15

Wat een ontzettende rot situatie. Helaas ben ik er wel mee bekend een moeder bij mij voor ptss heeft gezorgd en dit niet eens erkent. Ook ik ben het ondankbare kind die haar niks gunt.

Maar als ik je echt een advies mag geven, geef haar met die sleutel niet zoveel macht, verander gewoon de sloten ookal is dat duurder. Dan heb je weer rust in je huis omdat je echt zeker weet dat mevrouw niet binnen kan komen.

Ik weet hoe moeilijk het is contact te verbreken, en het is ook echt geen lichtzinnig beslissing. Maar mijn ervaring is dat zolang ze niet hun eigen gedrag erkennen en verantwoordelijkheid voor nemen, veranderd er niks. Dan in mijn ervaring eindigd het altijd weer op hetzelfde punt waar ik me diep gekwetst voel en getriggered want in weze is ze nogsteeds dezelfde moeder als toen ik 10 was.

Ik zou eigenlijk ook gewoon aangifte doen, dit is dan voor haar ik ieder geval een signaal dat ze veel te ver ging en dat politie dit erkent. Dus voel je niet schuldig, jij bent niet verantwoordelijk voor haar gedrag. En je bent zeer zeker geen slechte dochter, sterker nog je bent een fantastische dochter want je probeert nogsteeds een relatie met haar te hebben na alles, en dat kan ook niet makkelijk zijn aan jouw kant.

In ieder geval ontzettend veel sterkte en ik hoop oprecht dat ze gewoon de sleutel in de bus gooit en jullie met rust laat. :(:)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:22

Anoniem schreef:
Het is niet mijn intentie haar hier als slechte moeder neer te zetten, dat wil ik even duidelijk maken.
Ik wil een oplossing voor de hele situatie. Al is de situatie eigenlijk in stukjes te breken. De schade aan haar auto, mij blokkeren, niet willen vertrekken. Juist door deze meerdere ‘stukjes’ is de situatie enorm gecompliceerd.
Een nieuw slot zou financieel enorm zonde zijn, maar als dat mij weer ietsje veiliger laat voelen in huis is dat het alles waard. We gaan aankomende dagen meemaken hoe zij zelf op het verzoek van sleutel inleveren reageert.

Allereerst een :(:) voor je

Als je het zo onderverdeelt is de situatie niet zo heel gecompliceerd eigenlijk. Er zijn alleen een paar dingen waar je even over na moet denken voor jezelf.

Je moeder is sowieso ver over de grenzen van fatsoen (en deels de wet) gegaan met wat ze gedaan heeft, maar het hele gedoe met het raken van de auto staat daar eigenlijk los van. Dat je de auto geraakt hebt is begrijpelijk gezien hoe de auto geparkeerd stond en hoe je je op dat moment gevoeld moet hebben (je zal niet heel kalm geweest zijn verwacht ik), maar uiteindelijk heb je tegen een (fout)geparkeerde auto aan gezeten.

Als je inderdaad (voorlopig) geen contact wil, zou ik dat volgende week bij haar aangeven. Ik zou eerst even afwachten wat er al dan niet met de sleutel gebeurt en of je de sloten gaat vervangen of niet. Als je verwacht dat je moeder een kopie van de sleutel heeft laten maken (of haar ertoe in staat acht) zou ik sowieso de sloten vervangen. Als je die kans verwaarloosbaar acht en de sleutel terugkrijgt, kun je besluiten om dat niet te doen. In het laatste geval kun je als je de sleutel hebt direct een berichtje sturen dat je het contact verbreekt en dat ze moet stoppen met je lastig te vallen. In het geval dat je de sloten wil laten vervangen zou ik dat pas sturen als de sloten daadwerkelijk vervangen zijn.

Daarbij kun je eventueel de schadeafhandeling meenemen als je dat wil, door aan te geven dat je overweegt op aangifte van huisvredebreuk te doen maar dat je bereid bent dat te laten als ze je met rust laat en de schade erbij laat zitten. Je kan ook besluiten om de schade wel te vergoeden (al dan niet via de verzekering), maar dan zal je sowieso nog even contact moeten houden om het ofwel onderling te regelen, ofwel een schadeformulier in te vullen.

Gezien je posts (ik lees al vanaf het begin mee) zou ik sterk overwegen om de sloten wel te vervangen en het nummer van je moeder na het hele gedoe (al dan niet tijdelijk) te blokkeren, en haar te waarschuwen dat als ze nog een keer over de schreef gaat je sowieso aangifte gaat doen (als je dat nu al niet gaat doen)
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:35

Ze reageerde uiteindelijk niet op mijn berichten, dus ik heb haar uiteindelijk ook geblokt. Ze heeft mij inmiddels ook geblokt. Gek genoeg hoop je zelf nog even op een soort opening van een gesprek / excuus van haar kant. Maar dit is wel wat ik kon verwachten en ook beter voor alle partijen.

Exitium ik heb inderdaad gezegd wat jij benoemt. Over de sleutel terug geven in de brievenbus, dat er een optie is tot sleutel ophalen, en dat ik anders de sloten maandag vervang en de rekening naar haar stuur (niet dat ik verwacht dat ze hier iets mee doet). Daarnaast gewezen op het feit dat er geen bewijs is dat ik haar auto geraakt heb en wanneer, maar dat er wel door de politie bevestigd kan worden dat zij onze inrit blokkeerde en niet op mijn verzoek mijn woning uit wilde en dit onder huisvredebreuk valt. Dat ik graag wil dat de vanaf nu geen contact meer zoekt en ik anders een contactverbod aanvraag.
In mijn ogen heb ik het nog behoorlijk vriendelijk, maar wel duidelijk gemeld.

Alice wat balen dat dit herkenbaar voor je is, dit gun je echt niemand. :(:)
Je zegt het goed. Je hoopt dat ze veranderen. Maar eind van het verhaal zijn ze nog hetzelfde als toen je 10 was. Met het verschil dat ze inmiddels de maatschappij dusdanig goed bestudeert hebben dat ze ‘slimmer’ zijn in hun aanpak. Daardoor zie je zelf lastiger in wanneer het mis is, en voor een buitenstaander is het al helemaal moeilijk te zien.

Allemaal enorm bedankt voor de lieve berichten. Op dit moment ben ik echt nog even verdrietig, teleurgesteld, gekwetst. Ik had het zo graag anders gezien en gehoopt. Het klinkt gek maar het voelt voor mij nu als afscheid nemen/iemand begraven. En dat vind ik zeer moeilijk. Ik besef me namelijk ook dat dit niet van korte duur gaat zijn, en ik de leuke momenten die er wel ook waren enorm ga missen. Ik wou zo graag een moeder, en daar trots en blij mee kunnen zijn.
Gezien haar leeftijd is het best reeël dat ik haar niet meer ga spreken om het zo te zeggen..
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 08-04-22 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:35

Hoe kan je moeder je huis binnen komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:36

marleen_usar schreef:
Hoe kan je moeder je huis binnen komen?

Ze heeft een sleutel van ons huis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:37

Ts, waarschijnlijk heeft je moeder maar 1 sleutel ? Van de voordeur?
Kijk even op internet bij de bouwmarkt , misschien kunnen jullie er zelf een ander slot in zetten . Hoe staat je vriend er in ? Want jullie wonen samen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:42

Inderdaad 1 sleutel van de voordeur. Zou zoiets zelf te doen zijn? Mijn vriend is vrij handig.

Mijn vriend is het met me eens. Wij hadden gister een ruzie (hebben we echt zelden, nu een keer wel) waarbij we besloten een avond en nacht niet samen door te brengen. Als reactie daarop is mijn moeder naar mijn huis gegaan, wilde dus absoluut niet weg. Ze heeft de huisartsenpost, crisisdienst en politie gebeld. Want ik moest volgens haar opgenomen worden. Eenmaal zij uit mijn huis verwijderd heb ik de politie en crisis dienst gesproken en hun zagen absoluut geen reden waarom ik opgenomen moest worden. Oftewel de hele boel is onnodig door haar geëscaleerd. Ik heb mijn vriend vandaag gesproken en hij ziet ook in dat dit veel te ver is gegaan, heeft daarop mijn moeder gebeld en dit uitgelegd. En ze wilde niet inhoudelijk op dingen ingaan en begon over dat ze schade heeft aan haar auto en dat ze van mij houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:43

Toch zou ik de politie bellen, aangifte doen vanwege de situatie en vragen of zij de sleutel ophalen. Bestaat er kans dat ze deze zelf stiekem bij maakt? Dan heeft ze daar nu alle gelegenheid voor en heb jij geen poot om op te staan mocht ze weer onuitgenodigd binnen komen. Lekkere moeder heb jij!

Daarnaast hadden jullie gezamenlijk een formulier moeten invullen voor de verzekering. Is dat niet gedaan, dan zou ik dat netjes afhandelen. Het moet niet zo zijn van zij doet iets verkeerds dus ik mag dat ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:46

Ohja. Ze had tegen de politie gezegd dat ‘ze niks deden’. Ze deden wel wat, haar het huis uit werken. Maar dat duurde enige tijd. Maar dat was niet wat zij voor ogen had. Terwijl dat wel de oplossing was. :+

Ik denk nu ze mij geblokt heeft er geen sprake meer is van gezamenlijk een formulier invullen of gezamenlijk de schade oplossen. :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:47

Anoniem schreef:
Inderdaad 1 sleutel van de voordeur. Zou zoiets zelf te doen zijn? Mijn vriend is vrij handig.

Mijn vriend is het met me eens. Wij hadden gister een ruzie (hebben we echt zelden, nu een keer wel) waarbij we besloten een avond en nacht niet samen door te brengen. Als reactie daarop is mijn moeder naar mijn huis gegaan, wilde dus absoluut niet weg. Ze heeft de huisartsenpost, crisisdienst en politie gebeld. Want ik moest volgens haar opgenomen worden. Eenmaal zij uit mijn huis verwijderd heb ik de politie en crisis dienst gesproken en hun zagen absoluut geen reden waarom ik opgenomen moest worden. Oftewel de hele boel is onnodig door haar geëscaleerd. Ik heb mijn vriend vandaag gesproken en hij ziet ook in dat dit veel te ver is gegaan, heeft daarop mijn moeder gebeld en dit uitgelegd. En ze wilde niet inhoudelijk op dingen ingaan en begon over dat ze schade heeft aan haar auto en dat ze van mij houdt.

Sorry maar jij brengt als volwassen vrouw je moeder op de hoogte van ruzie tussen jou en partner? Je moeder mag dan vreemd/ziek zijn maar zie je nu echt niet in dat dit soort berichten haar over de rooie helpen ?
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:49

Ehm, nee. Dat heb ik absoluut niet gedaan. :)
Mijn vriend is naar mijn zus gegaan, die heeft het aan mijn moeder gecommuniceerd. En ja mijn vriend baalt hier goed van. Vandaar dat hij ook herhaaldelijk z’n excuus heeft aangeboden en mijn moeder heeft opgebeld dat dit veel te ver is gegaan.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:52

Sorry maar jij brengt als volwassen vrouw je moeder op de hoogte van ruzie tussen jou en partner? Je moeder mag dan vreemd/ziek zijn maar zie je nu echt niet in dat dit soort berichten haar over de rooie helpen ?[/quote]

Gevalletje Victim blaming??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:54

nafkedemi schreef:

Dankje. In het verleden genoeg meegemaakt dus ik probeer nu iets meer de grens te bewaken en dingen niet zomaar mijn schoenen in te laten schuiven.
Mijn gevoel zegt het een, maar ik kijk nu bewust naar de feiten.

Detail; jaaaren geleden toen ik nog een guppy was had ik eens ruzie met m’n toenmalige vriend. Toen vertelde ik het wél tegen m’n moeder. Toen is de situatie ook enorm uit de hand gelopen. Terwijl toenmalig vriendje en ik het allang weer goed hadden gemaakt, heb ik toen ook jaren geen contact met haar gehad.
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 08-04-22 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:58

nafkedemi schreef:

En dan nog gebaseerd op aannames ook. Gadverdamme wat vies.

Heel veel sterkte TS! Probeer helder te blijven denken en vooral aan wat jij zelf nodig hebt en hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik zou dus inderdaad ook zeggen; sloten vervangen en juridisch loket bellen voor hulp mbt het juridische stuk.

En voel je aub niet genoodzaakt jezelf goed te praten of overal uitgebreid uitleg bij te geven. Niemand hoeft van de hoed en de rand te weten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:59

Ts een slot vervangen is echt supersimpel. Even je huidige cilinder eruit halen om de lengte op te meten (zit meestal vast met een klein schroefje op de kopse kant), bij de bouwmarkt een goed veilige cilinder van de juiste maat kopen en de huidige weer vervangen. Echt iedere idioot kan dat. :j

https://youtu.be/l1BkoLnNAbY