Paarden zijn duur, waar doet iedereen het toch van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Paarden zijn duur, waar doet iedereen het toch van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:51

Hier ook fulltime werken en lage woonlasten gelukkig. Daarbij woon ik ook niet in een mega dure regio qua stalling en heb ik haar vorig jaar verhuisd naar een goedkopere plek met minder faciliteiten voor mij, maar meer "luxe" voor haar als in 24/7 buiten.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:01

Fulltime baan hier ook, bijna geen uitgave aan kleding / uitgaan / vakanties

Veel dingen dus laten om mijn paarden alle zorg te kunnen geven!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:03

Hier ook twee fulltime banen, geen kinderen, geen dure vakanties, paardjes aan huis, weinig uitgaven aan kleding en uitgaan. Gaan wel af en toe uit eten en ik zoek ook altijd uit waar ik dingen eventueel goedkoper kan kopen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:05

Fulltime werken :j Wat dan weer haaks staat op het hebben van twee paarden, want door fulltime te werken heb ik dan weer minder tijd voor ze :+ Maar goed, twee lieve vriendinnen die me helpen met het in beweging houden van het spul.

Verder hoef ik er niet echt bewust wat voor te laten. Goede baan, lage hypotheek en geen kinderen. Een paard minder zou een enorme besparing zijn, maar ja. Ze zijn allebei zo leuk :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:10

Even disclaimer voor jongere Bokkers die dit lezen: Het is niet altijd zo dat als je een paard hebt je niet uit eten kan/op vakantie kan/ geen nieuwe kleding kan kopen/ geen kinderen moet willen. Zie nu wel heel veel reacties voorbij komen waar het bijna door lijkt dat je (altijd) een boel moet laten als je een paard wil houden :D

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:20

Ik werk 4 dagen, daarnaast een eigen webshop die nog niet rendabel is haha. En het is niet altijd makkelijk, maar dat is keuzes maken. Ik heb niet de behoefte om op vakantie te gaan, dus dat scheelt een klap geld. Roken en drinken doe ik niet, dat scheelt ook. En ik geef niet om luxe, zolang ik een dak boven mijn hoofd heb en mijn rekeningen kan betalen is dat prima voor mij.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:24

SusanH schreef:
Kuggur schreef:
Emigreren naar IJsland en in the middle of nowhere gaan wonen drukt de kosten aanzienlijk.

Moet je wel van Ijslandse paarden houden, die van ons mogen niet mee.

De truuk is niet te beginnen met paarden vóór je emigreert :D
In Nederland had ik weinig interesse in paarden. Geen familie/vrienden in de paarden, en de manage cultuur was op zijn zachtst gezegd niet echt aantrekkelijk om in te stappen. Nooit serieus overwogen dus.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:24

Doubtless schreef:
Even disclaimer voor jongere Bokkers die dit lezen: Het is niet altijd zo dat als je een paard hebt je niet uit eten kan/op vakantie kan/ geen nieuwe kleding kan kopen/ geen kinderen moet willen. Zie nu wel heel veel reacties voorbij komen waar het bijna door lijkt dat je (altijd) een boel moet laten als je een paard wil houden :D

Nee zeker niet! Is hier ook niet, wij gaan gewoon op vakantie, uit eten en shoppen ook af en toe.
Máár wij hebben wel allebei een fulltime baan en geen kinderen. Wel een hond :D .

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:27

Ik heb ook geen topbaan, maar mijn partner en ik delen de woonlasten. Tot nu toe kan ik altijd ook nog gewoon lekker shoppen/uiteten etc naast mijn paard. Nu wel een kleine op komst dus het leven zal nu wel een stukje duurder worden met kinderopvang, Luiers etc. Kleren koop ik vaak in de sale, maar dat deed ik altijd al. We zullen zien hoe het gaat.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:28

Josien_ schreef:
Nee zeker niet! Is hier ook niet, wij gaan gewoon op vakantie, uit eten en shoppen ook af en toe.
Máár wij hebben wel allebei een fulltime baan en geen kinderen. Wel een hond :D .

Ja precies! Hier zou het financieel wel kunnen, maar time wise niet meer. Zou jammer zijn als de Penny droom verwoest wordt met het idee dat je een paard kan kopen maar dan verder op droog brood moet leven :Y)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:28

Niet roken is al een grote kostenbespaarder :') Heb het een keer uitgerekend met een collega: haar roken was duurder dan mijn pony houden.

Daarnaast zijn de prijzen voor een goede pensionstalling hier nog normaal. Heb er geen binnenbak-abbonoment bij.

Verder niet op vakantie gaan, kleding kopen wat echt nodig is, paardenspullen kopen wat echt nodig is, beperkt uitgaan.

Ik werk parttime, dus dan is keuzes maken nodig. Kan er prima mee leven.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:29

Voorlopig heb ik lieve ouders :)

Tegen de tijd dat ik afgestudeerd ben en werk zal ik de kosten overnemen, wat goed zou moeten lukken gezien we nu bijna volledig leven op het salaris van mijn vriend. (door goedkope hypotheek, goedkoop eten, zelden nieuwe kleren kopen etc)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:29

Juut schreef:
Niet roken is al een grote kostenbespaarder :')

Geen cocaine snuiven nog véél meer!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:35

Josien_ schreef:
Doubtless schreef:

Haha inderdaad, zeker niet! Wij gaan meerdere keren per jaar op vakantie, maar dat doen we low budget (kamperen in Polen bv) omdat we dat leuk vinden, niet als besparing. We gaan vaak uit eten en vanaf juni hebben we er ook een baby bij. Enkel kleding geef ik amper geld aan uit, maar dat is omdat het me echt niet boeit.

Het is wel keuzes maken. Onze keuken is een oud geval dat ik met nieuwe verf en handgrepen wat opgeknapt heb, ipv een nieuwe keuken te zetten. Dat geld investeer ik liever in de paarden..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:37

Nou idd haha

Ik heb ook gerookt maar na het stoppen gaan die centen net zo snel ergens anders aan op, eten bijvoorbeeld haha

Mijn man en ik werken fulltime, sta op een doe het zelf stal, geen kinderen.
Gaan wel op vakantie en leuke auto,s.
Qua tijd voor het paard, ik maak tijd, ben er bijna iedere dag, de 2 andere dagen doet mijn vriendin paardlief.
Verder kan ik prima leven naast m'n paard en hoef ik weinig te laten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:38

Doubtless schreef:

Dit inderdaad, zelfs ik als student met paard kan echt wel af en toe uit eten, maar zoals ik al zei moet ik bijvoorbeeld wekelijkse kroegentochten wel laten vallen (nou ging dat afgelopen 2 jaar natuurlijk sowieso niet) maar het is inderdaad niet zo dat ik buiten mijn paard om helemaal niets leuks meer kan doen. Dit zal uiteraard mischien wel anders zijn voor studenten met paard waarbij de ouders geen zorgverzekering en school betalen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:41

Kuggur schreef:
Juut schreef:
Niet roken is al een grote kostenbespaarder :')

Geen cocaine snuiven nog véél meer!

Uiteraard ja. Maar dat geld besparen door te stoppen met roken is heel haalbaar en verstandig. Ik heb wel eens met mensen op stal gesproken die het stalgeld niet konden betalen maar wel kettingrookten. Dat kostte meer dan de stalhuur. En daarbij ook nog ongezond voor henzelf en voor de verplicht meerokende omgeving+brandgevaar op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:43

Paard staat relatief goedkoop, en ik werk voor mijn vaste lasten en vakanties/uitjes. Ik heb 2 schoonmaakadresjes waarvan ik mijn pony betaal :-) Het is wel te doen, maar ik zal nooit kiezen voor een superdeluxe (dure) stal omdat ik dan wel teveel moet laten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:44

Fulltime job met een leaseauto doet al heel wat :)) Vaste lasten zijn de helft van de hypotheek, gwl, abonnementen etc. Ik koop niet gauw dingen voor mezelf, maar dat heeft niet met geld te maken, ik koop gewoon liever paardenspullen _O-

Ene paard staat volpension en de ander doe het zelf, op 20 en 30 km afstand dus de auto is ook echt nodig.

Ga ook regelmatig op vakantie (oke met corona laatste 2 jaar niet) of dagjes uit. Tijd ook geen moeite mee, maar ik heb geen vriend/relatie dus daar hoef ik niet over na te denken :+

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:45

Voor 1 paard, kopen, onderhouden, stalling € 350, toebehoren zadel, trailer, afschrijvingen, was ik altijd minimaal € 800 per maand kwijt. Dus rijkelui hobby. Sedert 5 jaren geen eigen paard meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:50

Wow roken per jaar duurder dan het hebben van een paard. Die ga ik onthouden. Ik rook overigens niet.

En kinderen en paarden kunnen prima samen gaan :j hier altijd goed kunnen combineren en niu rijdt ze zelf ook al wat jaartjes dus ideaal.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:57

Ik werk fulltime voor mijzelf en betaal de vaste lasten voor mijn paarden zelf, maar ik het geluk gehad dat mijn ouders het ook erg leuk vinden en die betalen dingen zoals mijn lessen, wedstrijden etc omdat ze dat leuk vinden en graag mee gaan om te kijken. Scheelt ook wel veel als ik 2x per maand les, en 2 á 3 keer per maand start. Telt snel op dan bovenop stalling etc.

Ik heb niet echt het gevoel dat ik veel laat liggen, maar ik ben sowieso liever aan het werk/thuis dan dat ik constant straalbezopen ergens ben. Ik hou het gewoon op 2/3 keer per maand keertje d'r op uit. Of dit uiteten is, of avond in de kroeg/club verschilt... :Y)

Minder kleren kopen is nog niet echt gelukt... :+

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:00

Meer dan 2x ft werken met prima jobs, beide de zelfde hobby en geen kinderen.

Paarden staan niet in pension.. en we doen alles zelf. Dat meer dan 2x ft komt omdat mijn partner dierenarts is, dit betekent automatisch ook dat onze kosten op dit vlak beperkt zijn.

Tijd is eigenlijk een kostbaarder goed.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:00

Heel simpel, werken!
Ik betaal al een aantal jaren zelf mijn paard, ben nu 20 en het gaat prima. Zelfs aan het kijken voor een eigen huurhuisje etc, maar om een paard te hebben moet je andere dingen wel laten schieten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:19

littlexannie schreef:
Ik kom mee lezen.

Zie veel werken werken werken.
Maar (fulltime)werken, een huishouden, een paard..
Zitten er niet veel te weinig uren in één dag bij iedereen als je ook nog energie moet steken in man/vriend en eventueel kinderen? :=

Doe het al jaren inclusief 2 kinderen (nu beide 16+) en heb er tussendoor nog 2 hbo’s studies gedaan. Waar een wil is…..