Leuke woonplaatsen met bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:58

_irene_ schreef:
Misschien Boxtel? Ligt tussen verschillende natuurgebieden in, zoals de Kampina, Sparrenrijk en de Geelders. Met de trein ben je zo in Tilburg, Den Bosch en Eindhoven. En heeft wel een centrum van enige omvang.

En het heeft ook mijn schoonouders 8-)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:10

Ik woon net onder Eindhoven, tegen het Leenderbos aan (sterker nog, ik heb bos op mijn eigen terrein). Erg mooie omgeving, tussen Eindhoven en Weert en je bent ook zo in Maastricht. Dorp zelf vind ik niet zo veel aan maar heeft wel wat winkels. Je bent ook zo in Belgie. Bereikbaarheid door de A2 zeer goed, zeker naar Utrecht. Ik kom uit NH en tot nu toe bevalt me dit het beste. Ik ben alleen geen verenigingen mens en heb weinig tot geen contacten in het dorp, mis dat ook niet. Wel met de buren en dat is genoeg voor mij.

Schaijk heb ik ook gewoond, Herperduin is mooi. Maashorst op zich ook wel. Dorp zelf vond ik niet zo veel aan. Grote nadeel vond ik de bereikbaarheid en met name de dagelijkse, vaak zeer lange files (om niks). A2 gaat wat dat betreft net iets beter vind ik.

Loonse Drunense duinen is denk ik ook mooi.

Omgeving Arnhem heeft heel mooie natuur maar is ook erg prijzig. Op zich wel leuke stadjes in de buurt.

Nielojram schreef:
Zou je serieus overwegen om vanuit de randstad naar Brabant of Limland te willen verhuizen?
Brrr..

Ik heb het ook overleefd hoor, niet zonder slag of stoot maar ik ga echt niet meer terug naar die drukte... Het is wel even wennen aan een andere mentaliteit en (hele andere) humor.

En ik ben ook niet van de aarde afgevallen :+

Cayenne

Re: Leuke woonplaatsen met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:19

Loonse & Drunense Duinen zijn ontzettend mooi, maar met goede temperaturen wel gigantisch druk.
Je wordt er dan werkelijk overspoeld met fietsers, losrennende honden, mountain bikers en andere dagjesmensen.
Gezellig, maar misschien niet wat TS zoekt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:23

Cayenne schreef:
Loonse & Drunense Duinen zijn ontzettend mooi, maar met goede temperaturen wel gigantisch druk.
Je wordt er dan werkelijk overspoeld met fietsers, losrennende honden, mountain bikers en andere dagjesmensen.

Ik denk dat dat bij alle een beetje bereikbare bossen wel geldt, hier is het zeker sinds corona echt heel veel drukker geworden. Helaas ook met motorcrossers en quads.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:29

Prairy schreef:
Nielojram schreef:
Zou je serieus overwegen om vanuit de randstad naar Brabant of Limland te willen verhuizen?
Brrr..

Ik heb het ook overleefd hoor, niet zonder slag of stoot maar ik ga echt niet meer terug naar die drukte... Het is wel even wennen aan een andere mentaliteit en (hele andere) humor.

En ik ben ook niet van de aarde afgevallen :+

Eveneens, heel nieuwsgierig naar wat de struikelpunten hierbij waren voor jou?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:37

Mijn directheid, andere humor en reacties op sommige dingen. Daar kunnen ze in het zuiden niet altijd even goed tegen. Heeft me even gekost om aan de ene kant wat in te dammen, maar aan de andere kant ook te denken van, fiets it, zo ben ik. Vind je me aardig zoals ik ben, super gezellig. Zo niet, ook goed. You're loss, not mine.

En zoals ik zei, ik ben niet van de verenigingen, is gewoon niet mijn ding. Net als carnaval. Dan is het lastig om contact te krijgen soms.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:46

Ik zag dat mijn partner ook al gereageerd had, maar wij wonen in Soest en dat voldoet eigenlijk perfect aan al je eisen. Vrees alleen dat het met deze bizarre huizenprijzen lastig wordt om iets te vinden binnen je budget..

Ik kom zelf uit Heeze (tussen Eindhoven en Weert in) en die regio is misschien ook wel wat! Je hebt daar prachtige bossen en heide, en de woningen zijn nog relatief betaalbaar. Vanuit daar naar Utrecht voor familie is ook nog te doen (ik maak dus dezelfde reis, maar dan andersom). Is misschien alleen, zeker als je uit de randstad komt, wat te dorps/ boers.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:46

Prairy schreef:
Cayenne schreef:

Ik denk dat dat bij alle een beetje bereikbare bossen wel geldt, hier is het zeker sinds corona echt heel veel drukker geworden. Helaas ook met motorcrossers en quads.

Hier valt het gelukkig heel erg mee!
Zeker doordeweeks is het heerlijk rustig.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 03:28

De directe omgeving van Nijmegen. Waarom verder weg? Het is er best druk op de wegen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 03:37

Ik heb al op redelijk wat plekken gewoond in NL.
Breda, vleuten, Ommen, Ede, Huizen en nu Harderwijk.
Ik ben zo blij met Harderwijk. Het ligt lekker centraal. Bos, water en dicht bij grote steden.
Harderwijk zelf vinden we ook echt heel leuk qua horeca.
Als we nu zouden verhuizen is dat naar het buitenland.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 07:43

In mijn opzichte valt het heel erg mee en hebben wij het sowieso nog nooit ervaren. Ik ben hier dan geboren maar wel enkele keren verhuisd, mijn vriend komt ook uit een andere plaats, wij zijn een jong stel met baby en zijn vanaf dag 1 open in onze woonwijk ontvangen. Ook in de wijk bij mijn moeder zijn veel mensen gekomen en gegaan en ook altijd met open armen ontvangen. Hier heb ik zelf dus geen ervaringen mee :o.

Citaat:
Om verder op dit topic in te gaan: In Nijverdal heeft mijn oma gewoond. Die heb ik nooit gekend. Maar van mijn moeder heb begrepen dat dat ook een wat andere mentaliteit is. Wat me niet uitmaakt, als je er als buitenstaander wordt geaccepteerd. Maar ik hoor daar wisselende dingen over. Ook uit eerste hand.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 07:56

Heb je al omgeving Drunen gekeken?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 07:59

Cayenne schreef:

Dat hoor ik ook vaak over de Veluwe, maar die ervaring heb ik zelf helemaal niet. Ik ben in anderhalf jaar tijd één keer op een wandeling twee keer andere wandelaars tegengekomen. Verder heb ik nog nooit een mens/toerist gezien in het bos. En dat terwijl ik in een echt toeristisch dorp woon met tig keer meer bungalowhuisjes dan inwoners. Als je dus bij de grote parkeerplaatsen wegblijft, is er goed rust te vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:07

Als je de plekjes kent kun je bijna overal wel rustig lopen ( al geldt dat wellicht niet voor hele toeristische plekken of plekken in hartje randstad, en dicht bij de parkeerplaatsen) Hier op de Heuvelrug iig wel. Maar vooral bij mijn schoonouders die vlak bij Venray wonen, aan de kant van Geijsteren kun je lopen en amper iemand tegen komen. Ook tijdens de lockdown. En ik gok zomaar dat dit ook voor bijvoorbeeld de Achterhoek geldt, of plekken in Drenthe. Want dunner bevolkt dan hier in de regio.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:11

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:13

Wij wonen in omgeving Oss en bevalt prima !
Genoeg grote en mooie bossen in de omgeving maar ook in de woonwijken zat wandelgelegenheden voor de honden en ook het water ( de Maas ) is erg kortbij .

Net als de rest in Nederland zijn ook hier de huizen erg duur en schaars geworden maar nog wel betaalbaar voor wat je aan budget hebt .

Na al jaren hier te wonen kan ik als iemand die uit de randstad komt wel zeggen dat ik hier niet meer weg ga .

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:27

Heiloo Egmond Heemskerk Castricum

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:34

Ik weet niet helemaal zeker of het aan al je eisen voldoet, maar ik moest gelijk denken aan het plaatsje Ugchelen. Dat ligt vlak naast Apeldoorn. Iemand die ik ken woont daar en ik vind t echt een geweldige omgeving!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:48

Zie dat je al oss in gedachte hebt, best fijn wonen hier hoor. (Al 25 jaar) maar voor het echt leuke wonen zou ik uitwijken naar Heesch, geffen of nistelrode. Net iets meer dorp, alles bij de hand en toch midden op de maashorst, o.a bomenpark, herperduin, slabroek, bedaf.
En wil je echt meer stad, de buitenrand van Uden.

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:14

Ik ben zelf zo'n 13 jaar geleden verhuisd vanuit Den Haag naar Noord Holland. Eerst een paar jaar in Heerhugowaard gewoond en inmiddels woon ik alweer 10 jaar in Tuitjenhorn. Echt een dorp en heel anders dan D/H, maar geen moment spijt van gehad. Is deze regio niets voor je? Ik denk dan vooral aan Alkmaar, Castricum, Egmond, etc. Je zit dan op pakweg een half uurtje van de VU in Amsterdam en je hebt hier prachtige bossen (bijv. Bergen en Heiloo), duinen en strand.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 13:54

Prairy schreef:
Mijn directheid, andere humor en reacties op sommige dingen. Daar kunnen ze in het zuiden niet altijd even goed tegen. Heeft me even gekost om aan de ene kant wat in te dammen, maar aan de andere kant ook te denken van, fiets it, zo ben ik. Vind je me aardig zoals ik ben, super gezellig. Zo niet, ook goed. You're loss, not mine.

En zoals ik zei, ik ben niet van de verenigingen, is gewoon niet mijn ding. Net als carnaval. Dan is het lastig om contact te krijgen soms.

nu ben ik een echte brabo en haat carnaval. Dat alle brabo's carnaval vieren is ook echt niet zo, vroeger, maar al lang niet meer.
Ben ook heel direct. :D
En geen vriendjes zijn, ook goed dan.

Wij wonen nu in Limburg ons is vooraf gezegd, je komt daar niet tussen.
Nou geen enkel probleem mee.
Ligt dat niet vaak (lees niet altijd) aan je eigen instelling?

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:48

Ben ook een echte Brabander maar geen echte carnavaller, we gaan meestal 1 dagje en even optocht kijken maar slaan ook gerust een paar jaar over.

Ik kom uit Hank een klein dorpje 20 km van Breda vandaan, maar als ik zelf een plek om te wonen zou moeten aanwijzen hier in de omgeving rond Breda met bossen ed. dan zeg ik Teteringen, Dorst, Bavel, gilze/rijen maar ook Chaam leuke plaatsen.

Ik vind de omgeving bij Helvoirt, Haren ed. ook mooi, zo ook de omgeving bij Huijbergen en Oss kan ik waarderen.

Ik denk echter dan je gewoon huizen en buurten moet gaan bekijken en het goede gevoel komt dan wel als je het huis gevonden hebt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:02

_Tarzan schreef:
Ik woon letterlijk tegenover het bos, hoef alleen de straat over te steken.
Heerlijk rustig wakker worden met fluitende vogeltjes en snachts soms schreeuwende marters of uilen :')
Woon dan wel in ongeveer het zuidelijkste puntje van Limburg, huizenprijzen zijn hier wel iets minder bizar als in de randstad.

Je moet dan bij mij in de buurt wonen gok ik. :+

TS, Zuid-Limburg voldoet aan de meeste eisen, zeker de natuur! In het hoogseizoen moet je die delen met bussen vol toeristen maar nu de Corona regels zijn opgeheven zal de rust in het laagseizoen in ieder geval terugkeren. :j

De huizen zijn hier wel duur maar nog niet zo achterlijk duur als de rest van NL.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:07

Erp
Lekker tussen de bossen. Een dorp, maar met voorzieningen. Uden en Veghel vlak bij voor de grote winkels. Nijmegen is een half uur en Utrecht 50 minuten met de auto.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:08

Hier ook een niet carnavallende rasechte Brabander, met een man die uit het Westland komt. Wij zijn neergestreken in Baarle-Nassau, heerlijk wonen, levendig dorp, lekker dicht bij België en veel "import" dus je voelt je er makkelijk thuis. Zowel Breda als Tilburg binnen halfuurtje te bereiken en Turnhout zelfs binnen 15 minuten. Je kunt hier overal zo het bos in en je zit redelijk dicht tegen diverse natuurgebieden aan zoals de Regte Heide, Loonse en Drunense Duinen maar ook de Alphense en Chaamse bossen of De Mosten in België. Baarle-Nassau is ook nog enigzins betaalbaar denk ik, daarnaast zou je bijvoorbeeld ook nog kunnen kijken naar dorpen zoals Wernhout en Zundert, nog net wat betaalbaarder dan veel dorpen rondom te grote steden. Gilze en Rijen en Dongen werden hier ook al genoemd, wel wat goedkoper maar qua leefomgeving toch een stuk minder wat mij betreft. Succes!