Pallatin schreef:Mindim schreef:Als alle kosten betaald zijn, inclusief paard, blijft er zo'n 3500 euro voor sparen en boodschappen en zo over.
Boodschappen zijn toch vaste lasten?
Nee, want die staan toch niet vast?
Ik weet elke maand exact wat m’n telefoonabo kost of de zorgverzekering. Maar boodschappen kan toch de ene maand €300 en de andere €400 zijn.
Nu ik erover nadenk betalen we daar ook van als we uit eten gaan of afhalen oid, maar dat doen we niet zo heel vaak.
Wij eten ook geen vlees, roken niet, kopen vrijwel geen drank (althans niet bij de boodschappen), ook geen frisdrank. Maar goed, ik koop wel bijna alleen maar A-merken, heb een dure smaak en ga ook maar naar 1 supermarkt zonder specifiek de aanbiedingen in de gaten te houden. En we zijn allebei erg actief dus we eten vrij veel (vooral m'n vriend
).
wat dat betreft zitten we ook niet in een geweldige regio helaas
En dan liefst in een excel/numbers sheet. Verdeel je uitgaven in een aantal verschillende categorieën. En dan kun je na dat jaar niet alleen je totale kosten snel uitrekenen, maar ook heel makkelijk je kosten voor bepaalde categorieën per week of per maand tonen, je kan heel snel zien waar je zoal zou kunnen besparen, en wat je échte vaste lasten zijn.