Ik ga nu van west naar zuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samantha_ schreef:Mijn oplossing is niet voor iedereen een optie, ik heb de hoarder met al z’n meuk de deur uitgezet.
Morrie schreef:Samantha_ schreef:Mijn oplossing is niet voor iedereen een optie, ik heb de hoarder met al z’n meuk de deur uitgezet.
hé dat is ook nog een optie!
Ik heb wel eens bedacht hoeveel ruimte is zou hebben als al zijn zooi het huis uit zou zijn......
Maar ja, ALS we nog es gaan verhuizen, mag hij zijn eigen zooi inpakken en verslepen, net zoals de laatste keer.
Ik heb al zijn kleding die hij 5 jaar lang niet gedragen heeft in 1 kast gehangen (dicht bij de uitgang) maar hij kan er nog steeds geen afscheid van nemen
Vjestagirl schreef:Ik denk dat het probleem ook vaak zit in dat mensen de noodzaak niet zien om het weg te doen. In mijn beleving is het vaak een combinatie van
- We hebben de ruimte toch / Het ligt toch niet in de weg?
- Het is toch nog goed?
- Deze had ik aan/gebruikte ik toen....
- Wie weet heb ik het ooit nog nodig!
De combinatie van die 5 punten maakt dat mensen geen afscheid kunnen of willen nemen. Zodra een of meerdere van die punten wegvalt kunnen ze vaak ineens wèl dingen wegdoen.
Ceetje_bokt schreef:Oeh vandaag mijn nieuwe etiketten geprint voor de dozen met hondenpuzzelonderdelen (is dat een woord?) [ [url=m/iJ4awh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het zijn deze etiketten en geprint op een kopieermachine.
[ [url=m/vVlSkO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik had al mijn kruiden al eens gedaan met ronde witte etiketten en een rondje van boeklon eroverheen ipv vette vingers.
[ [url=m/Qm87Wz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Word hier zo gelukkig van
Babootje schreef:Wel een handicap, met een echte "hoarder" in huis (mijn man).
Zijn er nog meer met dit soort handicaps en hoe verleiden jullie je "hoarder" om echt afscheid te nemen van zijn of haar onnodige in 20 voud aanwezige spulletjes.
Ir111 schreef:Ik zorg dat de rotzooi van mijn partner (niet dat hij veel zooi heeft maar dat beetje dat hij heeft) niet in gemeenschappelijke ruimtes staat. Dus of in zijn studeerkamer of in een kast waar ik nooit in hoef te zijn. Dat geeft mij al heel veel rust.
Verder vraag ik wel af en toe of iets weg mag, zeker bij items die al een paar jaar het daglicht niet gezien hebben.... Maar als het antwoord nee is dan is dat ook ok. We respecteren elkaar daar in, ik word gek van rommel om me heen dus we zorgen dat dat er zo min mogelijk is. Hij wil sommige - in mijn ogen zinloze zooi bewaren - ook goed.
Deze constructie werkt perfect.
Morrie schreef:Ir111 schreef:Ik zorg dat de rotzooi van mijn partner (niet dat hij veel zooi heeft maar dat beetje dat hij heeft) niet in gemeenschappelijke ruimtes staat. Dus of in zijn studeerkamer of in een kast waar ik nooit in hoef te zijn. Dat geeft mij al heel veel rust.
Verder vraag ik wel af en toe of iets weg mag, zeker bij items die al een paar jaar het daglicht niet gezien hebben.... Maar als het antwoord nee is dan is dat ook ok. We respecteren elkaar daar in, ik word gek van rommel om me heen dus we zorgen dat dat er zo min mogelijk is. Hij wil sommige - in mijn ogen zinloze zooi bewaren - ook goed.
Deze constructie werkt perfect.
dat vind ik een goeie, hier slingeren al een week 3 (?) schoenen van mijn man in de huiskamer rond. Die ga ik straks beneden in zijn muziekstudio(otje) mikken.
Hij vind mij maar een zeikerd als ik zeg dat ik het alles wat strakker en netter wil hebbenmaar nu ik hele dagen thuis ben, word ik erg onrustig van al die losse zooi