[VOLG] Een dijk van een klushuis!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:16

Wat een leuk project! Gefeliciteerd met jullie ‘nieuwe’ huis en veel succes met de verbouwing!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 11:52

Oke daar gaan we weer. DE laatste update voordat we alle sleutels krijgen.. alle zul je je afvragen? Ja want 1 sleutel hebben we al! :Y)

Tja, tijdens wachten gebeurt er niet zo heel veel. Ondertussen moesten we ons eigen huis helemaal spik en span maken omdat ze foto's kwam maken, maar ook omdat hij online zou komen en een week later de bezichtigingen zouden zijn. :=

Afgelopen woensdag en donderdag was het zover. Het hele huis helemaal schoongemaakt, alles eruit gehaald wat niet achter hoefde te blijven. en met de dieren de hort op. De hele dag op pad geweest en we zouden eigenlijk een hotel pakken zodat we tussentijds niet meer hoefde schoon te maken. Maar toch maar gekozen om wel thuis te slapen maar dan met de hele bups opgesloten in de slaapkamer, zodat alleen de slaapkamer een grote schoonmaak nodig had en de rest alleen even een snelle stofzuig en dweil. Blij dat we dat gedaan hebben, je merkte toch wel dat er een hoop mensen door het huis waren geweest.

En toen kregen we een appje.. van de erfgenamen... Ze waren een klein beetje boos...
Maar niet op ons! Ze wisten al vrij vanaf het begin dat ze er niet bij mochten zijn bij de notaris, wat we allemaal wel jammer vinden omdat het magische sleuteloverdracht moment er dan niet zou zijn. Ergens moest die dan maar even plaatsvinden.
Maar we hadden gedacht elkaar nog bij de inspectie te zien. Echter hadden ze te horen gekregen dat ze daar ook niet bij mochten zijn, dus we zouden ze niet meer zien bij officiële momenten. We baalde allemaal maar niet zoveel aan te doen.
Wel nog even met de aankoopmakelaar besproken en die gaf aan dat ze eigenlijk er vanuit ging dat ze er wel bij mochten zijn. Dus vrijdagochtend hebben de erfgenamen de stoute schoenen aangetrokken en toch nog even gebeld naar de verkoopmakelaar, en jahoor ze mochten er gewoon bij zijn!

En dan was het zover! Vrijdag! inspectiedag! :list:
Ik heb de hele nacht prut geslapen. Denk de zenuwen? Al waren de zenuwen natuurlijk nergens voor nodig, ze hebben het huis precies opgeleverd zoals afgesproken, wat handige dingen hebben ze laten staan (een lange ladder, bezem etc) en een paar dingen die ze gevraagd hadden of we die wilde zoals een koffiezetter. Daar was mijn vriend wel blij mee haha hoefde hij niet met zijn Nespresso te gaan slepen.
De meterstanden zijn opgenomen, een rondje door het huis en de tuin en alles was precies zoals afgesproken.
We hadden donderdag nog even met ze gebeld en gevraagd of we misschien al een schuurdeur sleutel zouden mogen zodat de aanhangwagen die zaterdag gehaald/geleend zou worden netjes achter slot en grendel kon staan. Dit was geen probleem.

Bij de inspectie mochten we helaas van de verkopend makelaar niet de rest van de sleutels meenemen (we wisten dat we niets zouden mogen doen als we wel de sleutels eerder zouden hebben, maar we konden dan misschien wat spullen verplaatsen of dingen opmeten etc). Maar omdat de erfgenamen er wel bij waren was er wel een magisch sleutelmomentje; we hebben heel officieel bij de voordeur de garagesleutel overgedragen! hihi

Afbeelding
Daar istie dan, zo'n echte nostalgische sleutel!

Mijn vriend is as we speak de aanhangwagen halen. Dan gaat die daar in de schuur samen met alvast een fiets die ik er zo heen fiets. Dan is het alleen nog de zondag zien door te komen en dan maandagochtend in de vroege morgen mogen we naar de notaris om daar te gaan tekenen en daarna door te rijden naar het kantoor van de aankoopmakelaar om de sleutels op te halen en dan mogen we eindelijk voor het eerst alleen het huis in zonder dat er andere bij zijn!

Eerste obstakel hebben we alvast genomen; de afvalcontainer....
Die had een paar beren op de weg...
We wilde natuurlijk maandag gelijk de container bij het huis hebben. Echter mag de container niet aan straat omdat hij dan maar 2 weken er mag staan en er elke keer een vergunning voor nodig is. Het liefst wilde we de container op de oprit hebben, daar mag hij 8 weken dan staan. Alleen het is een 1richtingsverkeer weg met een krappe bocht. Dat was onze eerst beer. Maar we zitten redelijk aan het eind van de 1richtingsweg dus we dachten een stukje illegaal achteruit rijden en dan moet het lukken.
Maar daar was beer nummer 2; de breedte van de oprit, kan het vrachtwagentje wel op de oprit komen? Oke geen probleem, dan doen we de container aan het begin van de oprit, dat moet wel lukken toch?
Maar daar was beer nummer 3; omdat het een dijkwoning is, is de oprit schuin. Daar kan de container dus ook niet geplaatst worden.
Oke change of plans. Geen container meer maar een aanhangwagen met bigbag.
We hebben een auto met trekhaak dus die beer is al getackeld alvorens het een probleem was. Dus een zak op de aanhangwagen op de oprit en zodra hij geleegd wordt is het de aanhangwagen aankoppelen en aan straat zetten zodat hij opgehaald kan worden.
En daar kwam beer nummer 4. We hebben beide geen E rijbewijs, geen probleem dachten we. Een aanhangwagen trekken mogen we wel tot een bepaald gewicht. Uh ja, de aanhangwagen die we mochten lenen mag meer tillen dan wij mogen trekken zonder E rijbewijs..
Dus opzoek naar iemand die een E rijbewijs heeft, liefst iemand die niet te ver uit te buurt woont om te voorkomen dat het een hele hoop kilometers heen en weer rijden wordt.
Dus onze lieve oud-buurman en goede vriend heeft een vrachtwagen rijbewijs destijds bij de defensie behaald dus die mocht dat wel trekken.
En daar kwam berenwelpje nummer 5 op de weg. Blijkbaar mag je niet zomaar alles trekken als je een vrachtwagen rijbewijs hebt. Maar gelukkig is de aanhangwagen net onder hetgeen wat de buurman mag trekken. Dus eind goed al goed zou je denken...
Ja door al dit geregel van de aanhangwagen zijn we glad vergeten de biggerbag te bestellen hahaha 8)7 :))
Dusja, dat wordt maandag goed stapelen zodat als de biggerbag dinsdag binnenkomt we alles daarin kunnen gooien en dan verder goed aan de slag kunnen.

Ach, dit gaat er allemaal bij horen vrees ik? Zo'n verbouwing gaat volgens mij zelden soepel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:11

Proficiat met de sleutel en inderdaad een verbouwing gaat nooit soepel en zolang het opgelost wordt is er niet zoveel aan de hand. Voor nu proficiat!!!!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:40

Als ik jullie was zou ik die container echt doen op de weg. Je hebt hem zó vol als je gaat slopen, dat red je echt niet met een big bag, plus dat je die dan ook nog weer leeg moet halen (=veel extra tijd). 2 weken lijkt kort maar is echt niet zo veel als je serieus gaat slopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:44

Nou het lijkt me knap getob hoor als je met BigBags moet gaan werken..... Doe dan in ieder geval voor 2 weken zo'n container en dan plannen dat je die snel helemaal vol kan stampen in die tijd :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:47

Moet de buurman nu iedere keer komen om te rijden?Dan zul je zien dat als de bigbag vol is de buurman niet kan rijden.Of denk ik nu te moeilijk.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 15:01

De biggerbag is net zo groot als een container. Ik dacht zelf dat het een vierkante zak was, maar hij is dus net zo groot als een vuilcontainer. We laden hem dan vol terwijl hij op de aanhangwagen staat. Dus we hoeven alles er maar 1x in te gooien.
Het stukje oprit op en aan de straat doen we zelf. Maar we moesten iets van 90km enkele reis rijden om de aanhangwagen te halen dus dat vonden we te risicovol als we geen goed rijbewijs ervoor hebben.

In principe verschilt het niets met een container. Alleen dat we hem 1x aan de auto moeten koppelen en de straat op trekken. Verder niets. :D
Maar wellicht dat we erachter komen dat we zo’n zak niets vinden. Dan laten we inderdaad de container voor de deur plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:05

Dek wel de boel af ivm spookafval. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:17

Dat hou je niet tegen of je moet er zelf naast blijven staan :D (leuk woord trouwens) :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:42

Ik vermoed dat die big bag wel heel zwaar voor de aanhanger en je auto gaat worden, ook voor een klein stukje. Ik weet hoe gigantisch zwaar onze containers waren, eentje was zelfs zo zwaar dat de vrachtwagen hem niet meer omhoog kreeg.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 15:45

Dat was ook 1 van de redenen dat we hem graag op eigen terrein willen hebben staan. Er zit een hek voor dus dat zal wel schelen. Alleen als we hem aan straat gaan zetten is het mogelijk dat we spookafval krijgen (leuk woord inderdaad!)

@Neonlight: Hmmm.. goeie om in de gaten te houden! Voorlopig komt er vooral een hoop hout in en nog niet zoveel puin.
Ben benieuwd hoe we het gaan ervaren met een zak!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:51

Toen ik de eerste twee containers had geregeld ( een voor puin en een voor rest) schrok ik even toen ik zag dat we ze maar twee weken mochten gebruiken. Want wat als ze dan nog niet vol waren? Afijn 17 containers in vier maanden tijd later weet ik beter. Een container is zo makkelijk, ik hoop dat zo’n big bag werkt voor jullie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:05

@seni: hou ook het weer in de gaten, want wat je er in gooit wordt 2x zo zwaar als dat ook nog eens nat wordt.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:25

Wat een leuk topic! Ben benieuwd naar de verbouwingen. Ik volg :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:27

Maar wat ga je met de big bag doen als hij vol is dan? Zal er ook weer af moeten

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 18:29

De aanhangwagen gaat inderdaad bij regen in de garage en als we er niet zijn ook. Zodat hij niet zwaarder wordt zoals DubbelFun opmerkte.

Prairy: de biggerbag gaat dan met aanhangwagen aan de straat, dan kunnen ze hem vanuit de aanhangwagen eraf tillen.

Jeetje Ceetje! Dat zijn een hoop containers verder!

Leuk Whoopylover!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 23:51

Oke. Sleuteloverdracht en notaris is morgenvroeg. En ik ben klaar wakker hahaha :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 03:56

Veel succes en plezier met de sleuteloverdracht!
Begrijp dat je klaar wakker was op het tijdstip van typen van jou!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 04:43

Heel veel succes vandaag! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden en blijf natuurlijk volgen.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 07:59

Succes en veel plezier!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 08:01

Dankjulliewel! Op dit moment zijn we eigenaren van 2 huizen!! := := :list:

Nu opweg om oma even op te pikken (ze vond de stijl van het huis erg leuk hahaha dus we wilde het nog even aan haar laten zien voordat wij overal alles slopen). Daarna door naar de makelaar om de sleutel op te halen en dan kan het beginnen! *\%/* *\%/*
De auto is al volgeladen, werkkleding is mee dus we kunnen gelijk aan de slag! +:)+
Laatst bijgewerkt door Seni op 12-07-21 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:02

Veel plezier !!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:23

Succes en veel plezier, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:00

*\o/* zoooo lekker genieten en dan aan het werk.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 10:46

Dankjulliewel!
We hebben even genoten nadat we de sleutel(S!) hebben opgehaald. Nu aan de slag! De eerste vondst al gedaan. We wilde even kijken hoe de schoorsteen achter het schot eruit zag..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Halloo meneer Vleermuis!
We hebben hem voorzichtig in een bakje gedaan.