Badkamer laten verbouwen, tegels/voegen niet strokend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Badkamer laten verbouwen, tegels/voegen niet strokend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:56

Heb je rechtsbijstand? Ik zou die eens bellen en kijken wat ze zeggrn. Dit ziet er echt niet uit en ik snap niet dat zij vinden van wel

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:58

Tijd voor social media met naam en toenaam...

Niet mijn standaard advies, en ook zéker niet het eerste dat je moet doen.

Maar als iedereen kan zien dat er prutswerk geleverd is, moet je je niet beroepen op dat het 'formeel volgens contract' op deze manier mag. Daar krijg je mij nijdig mee.
Een excuus en 'we gaan het herstellen' levert bij mij mogelijk positieve reviews op.
Dit is niveau onfatsoenlijk van hun (bewust onfatsoenlijk, want ze hebben de kans gehad om te herstellen) dan is het ook aan ook...

Je levert kwaliteit, of iets tussenin, of bagger.

Maar als je dan bagger levert mag daar ook wél wat ruchtbaarheid aan gegeven worden...
Laatst bijgewerkt door F_T op 03-06-21 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:59

Oei, daar zou ik toch even melden dat ik geen cent betaal en dat ik er onafhankelijke derde bij zou halen. Ik zou ze dan ook schriftelijk officieel in gebreke stellen denk ik. En wel zsm. Rechtsbijstand erop!

"dit mag gewoon van het contract". ja zo lust ik er ook nog wel een paar....

Ik zou denk ik -:(- staan

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:08

Wtf....zie dit topic nu pas. Dat ze niet strokend hoeven te leggen met de afwijkende tegel snap ik nog. Maar hier hebben ze echt hun best voor moeten doen omhet ook met de tegels die wel hetzelfde zijn het zo ongelijk mogelijk te krijgen. Ik zou hier meteen een rechtsbijstand op inschakelen als je die hebt. En als je die niet hebt Kassa of Hart van NL bellen. Is toch bij de wilde spinnen af dit broddelwerk.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:12

Rocamor schreef:
Oei, daar zou ik toch even melden dat ik geen cent betaal en dat ik er onafhankelijke derde bij zou halen. Ik zou ze dan ook schriftelijk officieel in gebreke stellen denk ik. En wel zsm. Rechtsbijstand erop!

"dit mag gewoon van het contract". ja zo lust ik er ook nog wel een paar....

Ik zou denk ik -:(- staan

Dit zou ik ook doen. En inderdaad eventueel (social) media.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:15

Als niet specifiek in het contract staat hoe er getegelt moet worden heb je weinig kans.
Zet dit verhaal eens op het Vara forum.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:33

Ja jeetje je zet toch ook niet specifiek in het contract dat je de WC-pot graag lekvrij op de riolering aangesloten wilt hebben.... sommige dingen moeten standaard gezond verstand zijn.... en dat blijkt ook wel uit reacties van mensen die zeggen dat bij de aannemers / tegelzetters die zij kennen automatisch gekeken wordt naar dit soort dingen. Daar draait dat werk toch juist om :?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:03

sorry, maar als er staat dat het bij meerdere soorten tegels niet strokend hoeft, dan ga je er MINIMAAL van uit dat de tegels die wel allemaal dezelfde maat hebben, dat die WEL strokend zijn geplaatst.
ik zou mij als tegelzetter doodschamen als ik dit zou afleveren.

Als het mijn eigen tegelwerk was zou ik er een soort van trots op zijn. Maar ik ben geen tegelzetter van beroep (gelukkig maar)

Wijhebben in het contract van onze vloer (keramisch parket) ook niet staan dat het gecentreerd gelegd moest worden. Alleen dat het doorgelegd/wild verband moest worden. Ik als no-no vond het dus heel bijzonder dat die man in het midden van de kamer begon. Ik snap nu eindelijk waarom dat zo is :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:06

Mri schreef:
sorry, maar als er staat dat het bij meerdere soorten tegels niet strokend hoeft, dan ga je er MINIMAAL van uit dat de tegels die wel allemaal dezelfde maat hebben, dat die WEL strokend zijn geplaatst.

maar alle tegels hebben dezelfde maat, toch? 60 cm? Hooguit de hoogte een afwijkende maat geloof ik?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:17

Nu gaat het toch niet zo zijn dat je als nit-wit maar moet weten wat wel en niet strokend tegelen is? Ieder zijn vak hoor... ik vind dat zowel de verkoper al dan niet de tegelzetter hiervoor jullie had moeten informeren.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:31

Rocamor schreef:
Mri schreef:

maar alle tegels hebben dezelfde maat, toch? 60 cm? Hooguit de hoogte een afwijkende maat geloof ik?

Klopt, ik ben het ook helemaal met de TS eens. Ik vind het dus echt geen excuus.
Als alleen de witte wand niet strokend zou zijn dan zou het niet eens echt opvallen.

Ze verschuilen zich nu achter een hoop onzin. Want de tegels die wel exact dezelfde maat hebben hadden dan op zn minst strokend moeten zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:49

en in elk geval gecentreerd gelegd zijn.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:09

Wat een prachtig staaltje prutswerk. De witte wand is niet gecentreerd getegeld, die rechter wand sluit met een mini stukje aan op het witte tegelwerk? En dan de vloer ook niet strokend... Je kan beter benoemen wat ze wel goed hebben gedaan :')

Is er al betaald? Anders is niet betalen misschien een goed pressiemiddel om het te laten fixen...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:29

Dit klinkt een beetje als de slager die zijn eigen vlees aan het keuren is.
Ik zou ook zeker niet akkoord gaan en op zoek naar een onafhankelijk iemand die het kan beoordelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:30

Wij van Wc eend adviseren wc eend. Ik zou er ook echt niet mee akkoord gaan.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:38

Ik vind dit echt bijzonder slecht gedaan, en vind het ook enorm slechte service dat ze zich verschuilen achter zoiets in het contract.
Ze willen toch zelf ook enige vorm van kwaliteit afleveren lijkt mij? Het komt op mij over alsof de klant en hun werk ze zelf al niet echt interesseert. Jammer hoor als je zo moet werken.

Hoop dat je tot een oplossing komt!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:59

Wauw TS, wat vervelend dat ze je niet helpen.

Dit ziet er echt niet uit. Ik ga straks toch vragen of onze sanitair man het op de tegel offerte wil vermelden voor ons. Strokend tegelen. Hier echt niet mee akkoord gaan. Post maar flink wat negatieve reviews. Welke badkamer winkel is het als ik mag vragen?

Overigens, zelfs in mijn huur woning waarbij de vloertegels en muurtegel niet hetzelfde zijn/exact zelfde formaat kwa lengte, is er gewoon strokend getegeld.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:45

Ik zou ze alvast laten weten dat je het er niet bij laat zitten als ze dit niet netjes oplossen.

Mocht het zover komen, laat dan een ander bedrijf (of zelfs 2) een rapport opmaken waarin staat dat dit niet acceptabel is en waarom. En stel ze in gebreken. Mocht je geen rechtsbijstand hebben dan staan hiervan voorbeeldbrieven online.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:56

Als er zo slecht/amateuristisch getegeld is zou ik me ook serieus zorgen maken over de kwaliteit van het voegwerk en of straks je water wel goed afloopt naar je goot.

En dat de tegels niet op voorraad zouden zijn en je dan met een lange levertijd zou zitten, lijkt mij ook een rotsmoes. Als ik het zo bekijk is dit geen speciale tegel, maar een heel gangbaar model.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:05

Nou in deze Corona-tijden weet je dat maar nooit, qua gekkigheid met levertijden....

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:12

Hoi ts, ik was benieuwd hoe het nu verder is afgelopen of dat je er misschien nog mee bezig bent.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:24

Ik weet dat topic al even stil is, maar was toch benieuwd of ts nog een update kan/wil geven.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 20:46

Excuus voor de vertraging van de update. Ik zie dat dit mijn voorlaatste update was:

_Denise_ schreef:
Vandaag geweest en het ziet er niet hoopvol uit. Ze houden zich aan het contract waarop staat dat dit gewoon mag. Ze gaan de afzuiging wel regelen en ook het stucwerk dat niet netjes is gedaan wordt veranderd. Ze adviseren om een donkere voeg te nemen zodat het minder opvalt.

De tegels zijn ook niet meer op voorraad, zouden we dus grote delen opnieuw willen laten tegelen dan zitten we weer een hele lange tijd zonder badkamer.

Ik heb er flink de balen in en ga nog even nadenken voordat ik overhaaste beslissingen maak. Ze bellen vanavond nog een keer terug.

Oordeel was inderdaad eigenlijk grof gezegd: Het mag volgens het contract, dus pech.

Uiteindelijk is het ze toch gelukt om een deel extra tegels te krijgen. Ze hebben zonder extra kosten het stuk rechte muur waar we naast douchen overgetegeld zodat deze wel strokend lopen met de vloer. De grote wand en de overige kleine wanden hebben ze niet over gedaan. Aan de grote wand hangen een douchemeubel en een verwarming. Alleen als je weet dat het niet goed is getegeld en je echt onder het meubel gaat kijken, zie je het. Het stucwerk is overnieuw gedaan en een stuk netter en ook de afzuiging hebben ze opgelost.

Aanvankelijk kwamen ze erachter dat door het onverwacht moeten verlagen van het plafond ook de douchestang niet meer paste. Hiervoor hebben ze een nieuwe laten komen, geen idee wie deze uiteindelijk heeft betaald, maar wij dus niet. :+

De badkamer is af, we zijn erg blij dat het erop zit en het is op het oog een hele nette badkamer geworden. De prijs die we ervoor betaald hebben is het absoluut niet waard en ik zal ook nooit weer bij dit bedrijf zaken doen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:50

Oef, zeker niet mee akkoord gaan :=

Ben je nu wel blij met de oplossing? Ik zou dit nog niet echt grappig vinden. Een badkamer kost heel veel geld en dan zulk werk leveren. Ik zou het hier niet bij laten iig.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:15

Gelukkig is het afgerond. Jammer dat het niet 100% naar wens is opgeknapt.

Dankzij jouw topic heb ik bij onze tegelofferte er specifiek erop laten zetten dat ze (voor zo ver mogelijk kwa tegels) strokend tegelen. Waarvoor dank TS. :+