Hahaha, geniaal. Dat bad heeft zich volgens mij wel gezet nu. Dat kitten zou geen probleem moeten zijn.
assie
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-21 22:45
Omdat ik ook echt een klunser ben... Pa en ik hadden berekend hoe hoog we de onderste rij tegels moesten doen. En op de een of andere manier hebben we ons daarin verrekend. Dus... toen de beschermklep van het bad ging... zat er een dikke kier, ipv een beschaafd kitkiertje. (Hier nog even met deksel, maar dan zonder de beschermende tape etc)
Kak. Wat nu? Kitlaag van een centimeter doen? Ook niet echt de bedoeling. Een vriend van mij stelde voor om met die witte tegels nog een soort plint te maken. Geniaal idee natuurlijk. Maar dan niet met wit, maar met grijs. We gaan straks dus eerst die dikke kitlaag maken. En dan daarover een plint. Zoiets dus.
En per ongeluk wordt dat waarschijnlijk nog best mooi ook, want het is dezelfde kleur als de grijze tegels die om het bad heen komen. En ik kan die plinten mooi gebruiken om andere foutjes onder weg te moffelen.
Dussss... nu ziet het er alweer zo uit. Je moet iets moois maken van je fouten toch?
De foto kan vertekenen, maar ik vind de kier bij de badrand best wel meevallen. Het afwerkrandje er voor staat niet verkeerd, maar heeft wel een scherpe hoek én je moet het ook door laten lopen op plekken waar het misschien minder mooi uit komt.
De foto vertekend wat, want het is echt bijna anderhalve centimeter. De andere voegen zijn maar 2 mm. Maar, zoals ik al zei, we gaan eerst kitten. Kijken hoe het eruit ziet. Daarna kunnen evt nog die plinten.
assie
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-21 16:56
Tadaaaaa. Een douchebaar en badderbaar bad . Op de foto lijkt het net een wastafel qua formaat, maar de witte tegels zijn 60 cm breed he
En met sfeerverlichting en ingrediënten voor een eerste ontspannen bad.
Tegelen is niet zo moeilijk. Netjes tegelen is best wel moeilijk
Veel meten. Vooraf goed nadenken wat je wilt. Nog 6x meten. Kritische vader naast je hebben die goed kan meten.
En niet te bang zijn om het er een dag later weer af te halen en opnieuw te beginnen als het niet goed is opgedroogd. Muur opschuren en opnieuw beginnen
Oja en even oefenen op een onzichtbaar stukje vond ik ook wel fijn. Dan kun je even voelen hoe het materiaal zich gedraagt.
Ik heb echt moeten lachen om je schrijfstijl en updates, ben heel benieuwd hoe het verder wordt!
Dispar_Vulgo
Geplaatst: 08-06-21 16:33
Ik zit nét help mijn man is klusser te kijken Moeten we je al opgeven?
ikke
Geplaatst: 08-06-21 17:34
Dispar_Vulgo schreef:
Ik zit nét help mijn man is klusser te kijken Moeten we je al opgeven?
Dat kan niet. Er is geen programma "help, mijn vrouw is klusser" en daarnaast vraag ik me af of er een kerel in de buurt is die het lef zou hebben om TS op te geven........
Wat ven jij goed bezig ts! Ik vind het een mooie badkamer worden.
assie
Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-21 23:47
O joh, ik ga helemaal blozen van jullie haha. Ik doe ook maar wat hoor . En soms gaat dat dan goed.
Ik ben van mezelf echt géén precies persoon. Ik doe alles op "ongeveer". Dus ongeveer een meter (blijkt 1m30 te zijn). Zo ongeveer 2 jaar oud (hond was toen net 14 maanden). En het is ongeveer 2,5 uur rijden naar Limburg (ik doe er altijd 3,5 uur over, maar dat komt door ongeveer 2 pauzes tussendoor). Ok. Je begrijpt... ik doe alles op het oog. Héél handig als je dingen exact moet opmeten om alles perfect te laten passen. *not* Daarom vind ik dat stucen en verven wel leuk. Dat hoeft niet zo superstrak en je kunt je zelf indekken (of afdekken ) door eerst overal tape te plakken. Dan is het niet erg als je even uitschiet. Heel anders dan bij tegelen, waar je dus wel precies moet meten
Een avondje tegelen met Assie dan maar? Het stukje badkamer tussen bad en nu-nog-wc-maar-ooit-doucheruimte moet getegeld worden. Het is ongeveer ( ) 1m50 bij 1m10, dus het stelt weinig voor, maar toch moet het even gedaan worden. En dus begon ik vanavond na het eten heel fanatiek in te meten.
Stap 2 was het tekenen van de tegels op de vloer. Gewoon, om even het gevoel te krijgen hoe het eruit zou gaan zien en of ik content zou zijn met de verdeling.
Nou was ik wel content met die verdeling, maar ik kwam erachter dat de vloer vreselijk ongelijk was. Direct tegelen was dus geen optie.
En dus moest de vloer eerst geëgaliseerd worden. Dat wilde ik met de tegellijm gaan doen. Het gaat maar om verschillen van 5 mm en dat kan volgens internet en de verpakking prima met de tegellijm. Ik stond op het punt om de lijmmix te maken toen ik bedacht dat ik eerst moet voorstrijken, de ondergrond is namelijk behoorlijk zuigend. Dussss. Hop. In de voorstrijk.
En daarna moet je een uur wachten tot het droog is..... Wij hebben ons ondertussen in het avondzonnetje nuttig gemaakt. Roos door iedereen, maar vooral de buurtkatten in de gaten te houden, ik door eindelijk het laatste stukje 7 zussen te lezen
Een uur later was de voorstrijk droog genoeg. Mixen maar.
Met een rechte houten balk als rij heb ik het vloertje recht getrokken.
Toen keek ik naar buiten en was het ineens donker geworden. Net iets te laat om nog tegels op maat te gaan zagen :|
Een avondje tegelen met Assie en er is nog geen tegel gelegd... Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen
Strak bleek toch minder strak dan gewenst. Simpelweg omdat de ondervloer gewoon hartstikke on-waterpass was. We hebben nu dus eerst de tegels droog gelegd en opgemeten.
We gaan straks leggen en dan per tegel zorgen dat deze waterpas ligt door de lijmlaag aan te passen.
Dan nog wat advies gevraagd.... De zijkant van het bad moet ook nog. Maar ja... hoe dan he? Open laten is ook een optie. Maar niet echt ideaal. Nu heb ik van links naar rechts 3 keuzes. 1=grijs. 2=wit. 3=? Open? Iets heel anders?
Dusse... meelezers en reageerders: wat vindt bokt?
Ps... het douchegordijn is even tijdelijk. Niet tegen het spattende water, maar voor de privacy zodat mensen ook naar de wc kunnen terwijl het bad/douche gebruikt wordt.