Muizen... hoe kom je er vanaf?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra_H

Berichten: 2722
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:50

Toevallig stuitte ik, op zoek naar iets anders, op dit topic.Je leest vaak dat het hebben van een kat op zich al genoeg is om muizen af te schrikken. Trap daar maar niet in, sinds mijn katten (één is pasgeleden ingeslapen) ouder werden (20+) en zichzelf tot pensionado's benoemd hebben heb ik weer muizen. Niet veel, hoop ik, maar toen ik net het reis/slaapmandje van zijn plek had om te stofzuigen lagen daar toch echt verse muizenkeutels. Ik vroeg me al langer af of het misschien geen toeval was dat het bakje kattenbrokjes dat naast dat mandje staat altijd na de nacht leeg is :+

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 09:23

Ze zijn terug... -O-

Anoniem

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:04

Ik geraak er ook niet vanaf :(

Renske_W

Berichten: 13853
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:07

Ik heb nog 2 muizenvangers die een nieuw huisje zoeken. :')

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 10:07

Knoop doorgehakt, we gaan illegaal een kat nemen. Meerdere asiels gebeld of ze een goede match hebben, nu even afwachten. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:08

Soepblik schreef:
Ze zijn terug... -O-


Oh jee, heb je ze horen lopen?
Anders de verdelger nog een keer bellen? Misschien was er niet genoeg gif geplaatst?

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:12

Soepblik schreef:
Knoop doorgehakt, we gaan illegaal een kat nemen. Meerdere asiels gebeld of ze een goede match hebben, nu even afwachten. :)


Wij hebben toen ook boerderij katten genomen vanuit het asiel (Wij wonen ook wel op een boerderij) maar naar mijn idee vangen alleen de vrouwtjes.
De mannen waren te lui...what else is new... maar toch.
Let wel op met gif nu dan.

Anoniem

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:15

Hier ook een kat, een hond en kippen die muizen vangen. Maar ja, boerderij. Lijkt wel onbegonnen werk. Onlangs een gat in de grond ontdekt dankzij de hond. Daar hebben wij er meer dan 50 uitgehaald. -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:16

Mijn man heeft een kater gehad die bijna iedere dag met een muis thuis kwam :D
Ik denk dat het muizenbestand in Den Bosch toen wel drastisch geslonken is _O-

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:17

Ik nam een kat. En de muizen zijn halsoverkop verhuisd ~~}>

Succes ermee!

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:23

Soepblik schreef:
Knoop doorgehakt, we gaan illegaal een kat nemen. Meerdere asiels gebeld of ze een goede match hebben, nu even afwachten. :)


Verwacht geen wonderen nu he. Katten zijn niet persé de oplossing. Niet alle katten jagen en muizen zijn ook niet per definitie bang voor (de geur van) katten.

Prairy
Berichten: 9267
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:37

Soepblik schreef:
We lijken het probleem een beetje onder controle te krijgen.

Eergisteren had ik dus echt alles dichtgestopt me aluminiumfolie in het andere keukenblok, aangezien ik er daar twee onder zag verdwijnen en niet wist dat daar een gat zat. Maar toen we gisteren de koelkast (zit in een deur samen met een andere kast) opendeden, kwam er 1 onderuit uitgesprongen. Die waren we toen weer kwijt. Alleen sprong er die avond nog 1 uit toen vriendlief de koelkastdeur opendeed. Midden op voet van vriendlief.

Die schrok zich natuurlijk helemaal dood, verdraaide zijn knie, terwijl ik als een bezetene achter muislief aanging.

Uiteindelijk liep hij langs vriendlief die een bord op z'n hoofd heeft laten vallen (heb ik nog van zijn moeder gehad :') ), en meteen zijn voet erop heeft gezet. Hij heeft niet geleden, was meteen gedaan.

Wij tevreden, alleen dook toen muis twee die we eerder die dag waren verloren ook op. Héle huis overhoop gehaald, met dingen gesmeten en er echt een enorme chaos van gemaakt terwijl vriendlief met zeef en pollepel klaar stond bij het gat waar ze verdwenen, maar ook die hebben we gevangen. :') Twee uur bezig geweest, echt een bénde in huis (lagen stoelen om en de hele bank opengemaakt) maar wel voldaan.


Over een uurtje komt de bestrijding, dan vertellen we ook alles en laten we werkelijk alles waar we last hebben zien. We hebben ook net de vallen binnen en we gaan zoveel mogelijk vragen over hoe en wat.

Fingers crossed.


Sorry TS, ik ben heel visueel ingesteld dus had echt een soort komische film scène idee toen ik dit las _O-

Wij gebruiken klap vallen, dat helpt. Onze katten helpen wel, zelfs de luie versies. Hopelijk die toekomstige van jou ook. Heel vervelend dat ze terug zijn!

Sandra_H

Berichten: 2722
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:12

Goof schreef:
Verwacht geen wonderen nu he. Katten zijn niet persé de oplossing. Niet alle katten jagen en muizen zijn ook niet per definitie bang voor (de geur van) katten.


Helaas waar! Zie mijn eerdere bericht. Heb inmiddels ook keuteltjes gevonden naast het kattenbrokbakje, dus ze eten inderdaad zelfs gezellig mee -O- Misschien toch vast weer een kat erbij, maar dat kan ik ons ouwetje, die pasgeleden zijn broer is verloren denk ik ook niet echt aandoen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:55


Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 12:13

We wonen niet zo groot (studio met vide) dus ik denk dat het een beetje zielig is om een boerderijpoes die buiten gewend is daar op te sluiten, laat staan 2... :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:14

Jammer, ik dacht dat je groter woonde.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 10:55

We hebben echt al anderhalve week geen last! Plakken ook "het" gat (de afwasmachine) niet meer af 's nachts, maar niets! :D echter ruikt het daar wel een beetje zurig, maarja. :+ dat gaat ook wel weer over.

De buren hebben overigens wel nog last, maar die zijn ook wat minder fanatiek in alles dichtproppen en afplakken. Ben benieuwd.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 05:07

Ik schop dit even omhoog, maar met leuk/goed nieuws. ~~}>

Wij hebben uiteindelijk toch, nu ongeveer een jaar geleden, een poes genomen. Goede afweging gemaakt, niet per see met het oogpunt op het muizenprobleem (wat verholpen leek), maar raadt eens wie er sinds gisteren weer terug zijn? Juist. De muizen.

Wat geeft het dan een ongelofelijk fijn, geruststellend en veilig gevoel dat er hier een energiek en jong loeder op bed slaapt en bij het minste of geringste geluidje klaarwakker is om er meteen kortemetten mee te maken.

Ze heeft nog niets gevangen, maar sinds gisteren horen we ze dus weer in de muren en in het keukenblok. Zij hoorde dat ook, en zit er dan echt meteen naast. Wij liggen haar as we speak boven in stilte aan te moedigen als twee trotse ouders. :')

Heerlijk dier.
Afbeelding


Zo, ik laat dit weer voor wat het is maar vond dit toch een iets te mooie conclusie om niet te delen.

MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 06:03

Wat een knapperd <3 ik duim voor je dat ze korte meppen met die irritante muizen maakt :evaw:

Wij hebben vd zomer 2 kittens (katers) uit t asiel gehaald <3 Asiel verwachtte niet dat ze muizen zouden gaan vangen (het waren/zijn meer lovers dan fighters :P )maar boy wat zijn die ontpopt tot killers ~~}> iedere dag vangen ze er ieder minstens eentje, en de afgelopen 1,5 week zelfs 3 (!) wilde konijnen +:)+

Helaas zijn er ook een paar musjes gesneuveld Y;(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:04

Soepblik schreef:
Ik schop dit even omhoog, maar met leuk/goed nieuws. ~~}>

Wij hebben uiteindelijk toch, nu ongeveer een jaar geleden, een poes genomen. Goede afweging gemaakt, niet per see met het oogpunt op het muizenprobleem (wat verholpen leek), maar raadt eens wie er sinds gisteren weer terug zijn? Juist. De muizen.

Wat geeft het dan een ongelofelijk fijn, geruststellend en veilig gevoel dat er hier een energiek en jong loeder op bed slaapt en bij het minste of geringste geluidje klaarwakker is om er meteen kortemetten mee te maken.

Ze heeft nog niets gevangen, maar sinds gisteren horen we ze dus weer in de muren en in het keukenblok. Zij hoorde dat ook, en zit er dan echt meteen naast. Wij liggen haar as we speak boven in stilte aan te moedigen als twee trotse ouders. :')

Heerlijk dier.
[ [url=m/DPu4cM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo, ik laat dit weer voor wat het is maar vond dit toch een iets te mooie conclusie om niet te delen.


Ben benieuwd! Wij hebben ze ook weer in huis gehad. Al het eten weer goed opruimen lijkt tot nu toe te werken. Wij hebben ook een muizenvanger in dienst inmiddels:

Afbeelding

Jonge jachthond, die gaat er ook wel achteraan als er 1 door de kamer mocht gaan. Ze heeft de geur iig goed opgesnoven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:53

Ik negeer de rode letters even. As we speak ligt de hond in de keuken omdat er een muis liep. De laatste paar dagen zijn ze behoorlijk vrijpostig, we zijn een weekje met vakantie geweest en toen konden ze natuurlijk vrij door het huis bewegen. Maar Coco heeft nu door waar ze vandaan komen ( van onder de keuken kastjes) dus die heeft nu post gevat waar de muis het laatst gezien is. Voorlopig komt er geen muis de kamer in. Ik hoop echt dat het afschrikt. Er is nog 1 opening in de kruipruimte waardoor ze binnen kunnen komen, maar wij gaan daar zelf niet in om het af te dichten met staalwol. Dus ik hoop dat de hond voldoende afschrikwekkend is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:55

Typisch dat jullie allemaal nu meer last hebben.
De dagen worden korter en ook kouder natuurlijk, dus dat zal wel meespelen.

TS: Wat een leuke kat! <3 En wat fijn dat ze zo alert is!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:12

In de herfst komen muizen naar binnen. Het ligt bij ons echt aan de buren, grote volière met vogels waar je de muizen zelfs overdag gewoon doorheen ziet lopen. Dus niet gek dat ze als het daar te vol wordt komen buurten bij de buren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:13

Dat bedoel ik idd :j
Ik heb "vroeger" vlakbij een maisveld gewoond en na het oogsten zag je de muizen en ratten vanaf het veld gewoon richting de omliggende boerderijen trekken :=

equitation

Berichten: 757
Geregistreerd: 26-09-08

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:59

Oooh als ik dit lees, doe ik 100 schietgebedjes dat mijn super waakkat/ ongedierte uitroeier nog heel lang bij ons blijft. Wij hebben een maisveld aan de overkant van de weg en gelukkig geen muizen in huis. Zou het niet redden, ben als de dood voor die krengen.