Optie huis en nu bod gekregen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:24

Moestuin schreef:
Jillz1 schreef:
Nou ons huis is ook verkocht. Dus het is bouwen en wegwezen.
Ons huis is verkocht aan de broer van de tweede partij. Dat is ook de reden waarom de zus perse het te renoveren pand wil kopen. En dat is ook de reden dat ze zo veel extra geld ervoor over heeft.

Ze belt ons iedere dag op, ze is er erg overstuur van dat de optie erop zit.
Ook de broer( die ons huis gekocht heeft) heeft gevraagd of we misschien een positieve wending eraan kunnen geven.
Daarom is het best lastige situatie

Nee, het is geen lastige situatie. Het lijkt mij dat die mensen eens moeten leren dat met geld en manipulatie niet alles te krijgen is zoals zij het willen :)

Precies. Ik vind het bijzonder dat TS daar blijkbaar zo gevoelig voor is, blijkbaar kun je met doordrammen als een klein kind ook zakelijk veel voor elkaar krijgen.

belle_boef

Re: Optie huis en nu bod gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:28

Met een 100000 euro extra zou het mij ook een worst wezen dat ze drammen met hun geld. Kom maar hier. Ik snap te wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:32

Dergelijke redenatie kan een bedrijf echt de kop kosten. Gewoon netjes diegene met de optie de prijs doorgeven (wat is gebeurt ondertussen als ik het goed heb gelezen) en hun ook gewoon de kans geven om ja of nee te zeggen. Het is echt geen reclame als mensen gaan zeggen: Nou wij hadden een optie, komen zij opeens af dat er €100,000 meer is geboden (wat echt niet mag. Tijdens een optie mag je niet onderhandelen met andere kopers, daar ook geen bod van aanvaarden en dat bod al zeer zeker niet gaan uitspelen) Sta je daar dan met jou optie, zij hebben ons gewoon genaaid! Zo verhalen blijven echt veel langer hangen dan de goede bij de mensen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:33

belle_boef schreef:
Met een 100000 euro extra zou het mij ook een worst wezen dat ze drammen met hun geld. Kom maar hier. Ik snap te wel

Maar dan kunnen ze toch ook best de termijn van die optie afwachten? Als ze het echt zo graag willen?
Immers: ik zou zelf ook graag willen dat een verkoper netjes en professioneel handelt, zowel naar mij, als naar een ander. Zeker als die verkoper ook mijn aannemer wordt...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:40

Moestuin schreef:
Nee, het is geen lastige situatie. Het lijkt mij dat die mensen eens moeten leren dat met geld en manipulatie niet alles te krijgen is zoals zij het willen :)

TO moet gewoon de voor haar financieel beste deal sluiten. Als die zus er een ton extra voor wil betalen, dan zou ik me daar graag voor willen laten manipuleren.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 12:41

Moestuin schreef:
Dergelijke redenatie kan een bedrijf echt de kop kosten. Gewoon netjes diegene met de optie de prijs doorgeven (wat is gebeurt ondertussen als ik het goed heb gelezen) en hun ook gewoon de kans geven om ja of nee te zeggen. Het is echt geen reclame als mensen gaan zeggen: Nou wij hadden een optie, komen zij opeens af dat er €100,000 meer is geboden (wat echt niet mag. Tijdens een optie mag je niet onderhandelen met andere kopers, daar ook geen bod van aanvaarden en dat bod al zeer zeker niet gaan uitspelen) Sta je daar dan met jou optie, zij hebben ons gewoon genaaid! Zo verhalen blijven echt veel langer hangen dan de goede bij de mensen.

Mensen lees eens goed,
Er is nergens onderhandeld, er is niet eens een vraagprijs bekend bij de optie nemers.
De tweede partij benaderd ons zelf en wij hebben ze netjes naar de makelaar gestuurd

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:42

elnienjo schreef:
Moestuin schreef:

TO moet gewoon de voor haar financieel beste deal sluiten. Als die zus er een ton extra voor wil betalen, dan zou ik me daar graag voor willen laten manipuleren.

Maar, wel met inachtneming met de overeenkomsten die ze heeft gesloten, namelijk die optie.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 12:43

Achterom schreef:
belle_boef schreef:

Maar dan kunnen ze toch ook best de termijn van die optie afwachten? Als ze het echt zo graag willen?
Immers: ik zou zelf ook graag willen dat een verkoper netjes en professioneel handelt, zowel naar mij, als naar een ander. Zeker als die verkoper ook mijn aannemer wordt...

.wordt ook gewoon afgewacht, nergens gezegd dat wij nu al " onderhandelen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:44

Jillz1 schreef:
Moestuin schreef:

Mensen lees eens goed,
Er is nergens onderhandeld, er is niet eens een vraagprijs bekend bij de optie nemers.
De tweede partij benaderd ons zelf en wij hebben ze netjes naar de makelaar gestuurd

Nee klopt, die stuur je ze maandag door. Dus maandag weten ze het en kunnen ze gewoon netjes een keus maken.

Als je ze netjes hebt doorgestuurd naar de makelaar en die alles laat regelen snap ik zelfs dit hele topic niet. Je vraagt letterlijk hoe rechtsgeldig een optie is, dus hoe geraak je er onder uit en schep je meer geld. Ik snap dat je meer geld fijn vindt, dat is bij iedereen wel.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 12:46

Moestuin schreef:

TO moet gewoon de voor haar financieel beste deal sluiten. Als die zus er een ton extra voor wil betalen, dan zou ik me daar graag voor willen laten manipuleren.[/quote]

Maar, wel met inachtneming met de overeenkomsten die ze heeft gesloten, namelijk die optie.[/quote]

Wordt ook gewoon op gewacht, vraag was in topic vooral hoe nu verder na die optie. Mogen wij aangeven dat we een ton extra kunnen krijgen boven de vraagprijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:47

Je geeft maandag de prijs door. Als ze binnen de optie nog zeggen: Wij nemen het voor die prijs dan nee. Dan kun je die extra ton niet uitspelen. Laten zij die optie verlopen dat zijn zij gewoon bieders zoals een ander en kun je prima aangeven: Sorry, wij hebben een hoger bod en gaan daar mee verder. Wel is waar zou ik die optie tijdig doorsturen zodat ze niet binnen dezelfde dag moeten beslissen ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-21 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 12:48

[quote="Achterom"]
Nou ons huis is ook verkocht. Dus het is bouwen en wegwezen.
Ons huis is verkocht aan de broer van de tweede partij. Dat is ook de reden waarom de zus perse het te renoveren pand wil kopen. En dat is ook de reden dat ze zo veel extra geld ervoor over heeft.

Ze belt ons iedere dag op, ze is er erg overstuur van dat de optie erop zit.
Ook de broer( die ons huis gekocht heeft) heeft gevraagd of we misschien een positieve wending eraan kunnen geven.
Daarom is het best lastige situat
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 06-03-21 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:49

Fijn dat jij niet geloofd dat mensen nog fatsoen hebben en zich houden aan afspraken :') Nu een ton nemen kan jou veel meer dan een ton kosten op jou zaak vanwege slechte reclame. Maar dat is uiteraard jou keuze.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 12:51

Moestuin schreef:
Fijn dat jij niet geloofd dat mensen nog fatsoen hebben en zich houden aan afspraken :') Nu een ton nemen kan jou veel meer dan een ton kosten op jou zaak vanwege slechte reclame. Maar dat is uiteraard jou keuze.

Wat klets je toch steeds uit je nek.
Waar wordt gezegd dat er nu een "ton" genomen wordt?
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 06-03-21 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:51

Wat staat er in de optie over de prijs?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:51

Achterom schreef:
belle_boef schreef:

Ik zou dat wel doen en TS ook zoals ze heeft aangegeven

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 12:54

Schemerdier schreef:
Wat staat er in de optie over de prijs?

Niks geen prijs

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:55

Wat staat er dan wel in de optie? Eigenlijk mogen ze dus kiezen om het aan te kopen tegen vraagprijs + jouw de offerte voor jouw renovatiewerken dan?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 12:58

Schemerdier schreef:
Wat staat er dan wel in de optie? Eigenlijk mogen ze dus kiezen om het aan te kopen tegen vraagprijs + jouw de offerte voor jouw renovatiewerken dan?

Ja zo is het

Ze hebben alleen schatting gevraagd, daar hebben wij gezegd een grove schatting rond 650.000. ( pand incl. verbouwing) we hebben uiteraard ook twee offertes van andere aannemers liggen, zodat ze prijsvergelijk kunnen doen. Maar er is geen enkele aannemer die binnen 1.5 jaar tijd ervoor heeft( op wat uitzonderingen na maar die zijn niet aan te bevelen)

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:03

En weten ze al of ze een bouwdepot kunnen krijgen via de bank?

Tegenwoordig is het heel moeilijk/lastig een financiering mét bouwdepot te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:04

Jillz1 schreef:
Moestuin schreef:

Waar wordt gezegd dat er nu een "ton" genomen wordt?

Joh, je schrijft het echt letterlijk neer dat ze een ton meer willen geven. Weet je nog wel wat je schrijft zoals je hier maar uitvliegt?

Citaat:
Mogen wij aangeven dat we een ton extra kunnen krijgen boven de vraagprijs?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:46

Moestuin, volgens mij moet je even teruglezen, je zet dingen hier neer wat wijst op speculatie en trekt conclusies die er niet zijn. TS Vraagt gewoon even advies, maar doet juridisch niets verkeerd. Er is met de eerste optie geen prijs vastgelegd dat maak jij ervan. Even alles teruglezen dat scheelt wellicht wat onnodig stemmingmakerij en frustratie.

TS: Gewoon afwachten wat je nu al doet. De potentiële koper zal ook even af moeten wachten. Overstuur of niet. Misschien doet de eerste optie wel een verrassend enorm bod. Jullie hebben nog niets besproken over de prijs dus de onderhandeling is in deze nog niet eens begonnen.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 14:27

[/quote]
Waar wordt gezegd dat er nu een "ton" genomen wordt?[/quote]

Joh, je schrijft het echt letterlijk neer dat ze een ton meer willen geven. Weet je nog wel wat je schrijft zoals je hier maar uitvliegt?

Citaat:
Mogen wij aangeven dat we een ton extra kunnen krijgen boven de vraagprijs?
[/quote]

O heel goed weet ik wat ik schrijf. Ze willen ton meer geven maar jij suggereert dat wij door een ton nu te nemen ons wel een ton of meer kan gaan kosten.
Ik denk dat jij iets teveel op de zaken vooruit loopt. Wij hebben niks onderhandeld of geaccepteerd, er ligt alleen een bod.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 14:28

Mer1980 schreef:
Moestuin, volgens mij moet je even teruglezen, je zet dingen hier neer wat wijst op speculatie en trekt conclusies die er niet zijn. TS Vraagt gewoon even advies, maar doet juridisch niets verkeerd. Er is met de eerste optie geen prijs vastgelegd dat maak jij ervan. Even alles teruglezen dat scheelt wellicht wat onnodig stemmingmakerij en frustratie.

TS: Gewoon afwachten wat je nu al doet. De potentiële koper zal ook even af moeten wachten. Overstuur of niet. Misschien doet de eerste optie wel een verrassend enorm bod. Jullie hebben nog niets besproken over de prijs dus de onderhandeling is in deze nog niet eens begonnen.

En zo is het, niet meer en niet minder

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 14:31

Even een ander ding.
Hoe kan ik iets plaatsen als er meer dan twee quotes staan?
Zoals misschien opgevallen gaat dat nu niet altijd goed?