Een nieuwe keuken! En dan? Aan de slag!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ampi

Re: Een nieuwe keuken! En dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:59

Reddy keukens uit Klazienaveen heeft bij ons een prima keuken geplaatst. Dacht goed mee ook qua prijs en kwam de afspraken goed na

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 10:02

Ik heb inderdaad geen haast met de nieuwe keuken, liefst wacht ik ook de opening van een en ander af zodat ik zonder afspraak gewoon een aantal zaken langs kan gaan om alles te bekijken. Naar aanleiding van zo'n bezoek kunnen we dan wel concrete afspraken maken voor offertes etc :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:07

Zijn er mensen met ervaring met i-kook?

Op hun site staan veel reviews met foto's, het is alleen al leuk om daar keukens te kijken :D

Er zit hier geen winkel in de buurt anders was ik wel een keer gaan kijken.

Edit: typfoutje

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:21

Wij hebben nu een keuken besteld bij Brugman. Maar zijn ook bij keukenkampioen en keukenconcurrent geweest. Alle drie Mandemakers, maar gróót verschil in hoe we behandeld werden. Ik zou gewoon lekker wat keukenzaken langs gaan als het mag, aangeven wat je wil en in een gesprek een offerte op laten stellen. Dan kan je een keuze maken obv hoe ze je behandeld hebben en de prijs waar ze mee komen. Vond KK en KC heeeeeeel dwingend. Brugman totaal niet. Maar kan heel erg verschillen tussen vestigingen en verkopers :j.

Mijn tips is ook om niet van tevoren een budget te noemen. Gewoon aangeven wat je in je hoofd hebt en dan zeggen dat ze er maar een redelijke prijs aan moeten geven en dat je geen zin hebt in gesteggel van 'oh speciaal voor jou deze korting!'. Zeker als je meerdere zaken langsgaat heb je een goed idee van wat een beetje een gemiddelde prijs is :j

Bij KC en KK kwamen ze met 'oh we kunnen je wel 50% korting geven!' maar toen bleek dat 50% op de adviesprijs te zijn die dus vaak dubbel zo veel is als normale realistische prijzen :'). En moesten natuurlijk metéén tekenen want anders gold die aanbieding niet meer hoor, terwijl die actie de daaropvolgende maand nog gewoon was 8)7

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:26

Boras schreef:
Zijn er mensen met ervaring met i-kook?

Op hun site staan veel reviews met foto's, het is alleen al leuk om daar keukens te kijken :D

Er zit hier geen winkel in de buurt anders was ik wel een keer gaan kijken.

Edit: typfoutje

Wij! Alleen voor tekening dan, vrienden van ons hebben wel daar de keuken laten leveren.
Ze waren bij ons iets duurder dan keukensale omdat we bij keukensale voorraad apparatuur konden kiezen.
Maar ook bij ikook goed geholpen.
Uiteindelijk leveren ze dezelfde merken keukens en zit prijsverschil hem net in je apparatuur en dergelijke.

Ik zag vandaag dat je vanaf 3 maart op afspraak bij keukenzaken langs kan, dat zou ik dan aanraden om te oriënteren

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:16

onze keuken komt eind april.. wiehoe

ik zou eerst vooral op pinterest en zo gaan kijken wat je graag wilt.
en ook op bokt zijn een aantal topics die handig zijn met tips.

we hebben nog net voor de lock down kunnen kijken gelukkig.
maar anders gewoon afspraak maken bij een paar winkels en kijken en ervaren

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:22

_Nelleke_ schreef:
Wij hebben onze Ikea keuken op de hoogste stand en vind dat best hoog. Ben er nu aan gewend maar moest wel even wennen haha! Hoe hoog is jouw blad nu Mjoor?

Volgens mij is ons blad nu zo'n 1 m hoog.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 18:26

Zo, op dit topic zit even veel stof als op dit moment in de -restanten van- de keuken :D

Wat is er veel gebeurd! Keuken uitgezocht, gekozen en toen wachten wachten. Afgelopen dagen vast zelf alles wat ik zelf kon doen al gedemonteerd en vandaag met behulp van mijn vriend en mijn vader de keuken gesloopt. Ik kan geen trap meer zien _O-

Voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

Afbeelding

En nu:
Afbeelding

En een sneak peek naar wat er komt:
Afbeelding

:D :):)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:20

Oooh ik ben heel benieuwd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 18:50

Mijn paps is zo’n verschrikkelijke klusheld! De muur was echt in slechte staat, heel gat in de vloer.. En zie nu! Volgende uitdaging is het bouwen van een koof om de buis in de hoek. Daar stond altijd de koelkast voor, dus dat was een wat minder lollige verrassing :=

Voor:
Afbeelding

En vandaag eind van de middag:
Afbeelding

Zaterdag komen ze voor het leidingwerk. Dan moet de muur weer deels open, maar dat is hopelijk beperkt en een stuk sneller te herstellen dan wat er nu is gebeurd. En dan kunnen we gaan verven en afwerken!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 03:46

Wauw! Dat is netjes zo!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:00

Wat leuk om dit zo te volgen zeg! Ik ben heel benieuwd hoe je nieuwe keuken wordt! Ik vind die groen/blauwe kleur echt prachtig!
Wat heeft je vader voor die muur gebruikt als ik vragen mag? Echt gestuct of met van dat albalastine waar ik ook een pot van zie staan? Zou je me dan kunnen vertellen welke variant en hoe dat beviel?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 06:38

Gisteren stond in het teken van vooral afwerking en voorbereiding voor vandaag. Vandaag komen ze voor het leidingwerk. Blij dat we dat niet zelf hoeven te doen :))

Voor de muur is Alabastine superior gebruikt. Twee lagen, de bovenste laag is na drogen vervolgens geschuurd. Het resultaat is een spiegelgladde muur *\o/*

Hier zie je goed het verschil. Links laten we zo, daar komt toch de koelkast voor.

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 10:40

Om 8 uur stonden de mannen die het leidingwerk aan gingen pakken voor de deur. Daar ging mijn mooie muur _O-

Afbeelding

Afbeelding

Maar goed, ik ben allang blij dat we het niet zelf hoeven uit te dokteren.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:06

Mooi! Heel benieuwd naar je nieuwe keuken!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:49

Thanx voor je antwoord! Dat stemt positief

Wanneer komen ze de keuken zelf installeren? Heel spannend hoor :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 21:25

De keuken wordt 10 september geleverd en de 13e geïnstalleerd! Zoooo benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

Vandaag heeft paps vooral geworsteld met de koof, maar het is gelukt! Superpaps!

En een van de nieuwe kranen blijkt te lekken -O- Dus daar komen ze morgen even naar kijken.

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:20

Oh jeetje dat is een flinke tijd zonder keuken! Dus nu op een pitje in de woonkamer? :')

Netjes die koof zo! Heeft hij mooi gedaan! Ben je trouwens uiteindelijk nu voor Bruynzeel gegaan? Geloof dat ik die blauwgroene kleur herken haha

Berdien

Re: Een nieuwe keuken! En dan? Aan de slag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 07:16

Haha nee niet eens :D Ik heb mijn grote apothekerskast die in de keuken stond naar de woonkamer gesleept, daarop staan de airfryer en de magnetron. Dus dan kun je nog wel wat. En mijn ouders staan op de camping vlakbij, dus na het werk fiets ik soms die kant op en dan eet ik daar. En verder bij mijn vriend, vriendinnen of als ik écht geen zin heb om het huis nog uit te gaan dan komt de pizza-fiets langs :Y)

De keuken komt bij Mandemakers weg :j Heb hier in de buurt gekeken naar zaken die goed aangeschreven stonden. Mandemakers stond daarbij ver bovenaan. We zijn gaan kijken, in gesprek geraakt met een verkoper die toen ter plekke verschillende opties heeft getekend. Even over nagedacht, nog wat aan laten passen en toen de handtekening gezet. So far verloopt het proces heel goed :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 15:53

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 17:52

Eindstand gisteravond:
Afbeelding

De oplettende kijker ziet dat er een kookplaat mist, dat klopt. De vervangende kookplaat was helaas ook niet op tijd. Er wordt nu een tijdelijke leenkookplaat (jaja :D ) geregeld.

Ik ben er al wel heeeeeeeeel blij mee! Het is precies geworden zoals ik wilde!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:25

Wauw

Echt mooi geworden en wat een mooie kleur!! Die balk pal of whatever in de hoek valt mooi weg zo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:38

Supermooi!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:30

Wat gaaf zeg! Staat echt prachtig :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:35

Prachtige keuken!