Voor is af, op het schilderen van de deuren en deurkozijnen na, en het leggen van de vloer.
Als je dat allemaal ziet denk je; goh het is bijna af. Tot je naar onze slaapkamer kijkt..

Over een week moeten we er toch echt slapen.
Leuke uitdaging wel..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Boras schreef:Murthul, misschien staat het al ergens maar heb ik het niet meegekregen: gebruik je voor het schilderen van de tegels speciale verf?
Prairy schreef:Ik zou het hoofdbord niet wit schilderen, dat steekt erg fel af, zeker als er zonlicht op valt.
Nisjes wit aan de binnenkant is misschien wel een leuk effect, plus dat je dan makkelijker ziet wat er in ligt /staat. Zou het eiken wel met bijv matte parketlak doen, dan blijft het langer mooi en is ook veel makkelijker schoon te maken. Zijn vaak stof verzamel plaatsen.

lovelucydan schreef:Maar te hoe is het eigenlijk opgelost met die buiten muur die zo slecht was. Waar je daglicht door de voegen zag?

Murthul schreef:lovelucydan schreef:Maar te hoe is het eigenlijk opgelost met die buiten muur die zo slecht was. Waar je daglicht door de voegen zag?
Goeie! Die ben ik inderdaad helemaal vergeten in m’n updates!
In april komen de nieuwe kozijnen voor boven, dan gaat de hele voorgevel aan de bovenkant (de hele eerste verdieping) eruit. Er staat nu een voorzetwand voor met isolatie ect daar dus we hebben er sowieso geen last van nu. En ze hebben hem even tijdelijk met een extra anker extra goed vast gezet zodat de voorgevel er niet uitvalt.
De metselaar is gisteren wel vast begonnen met de zijgevel. Daar zaten scheuren in en hij is alle gebroken stenen aan het vervangen en de voegen vernieuwen op plekken dat die slecht zijn. Heb geen foto’s buiten gemaakt, zal ik morgen wel even proberen te doen als ik eraan toe kom. Maar heb wel 2 foto’s van het stuk bij de kelder dat vervangen is..
[ [url=m/HM3nDT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aV07xE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vond het er best even heftig uitzien ook
lijkt me wel handig ja
mooi opgelost!

Hopelijk zijn die ook snel gewend!