Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:59

Sheran schreef:
CastaMickey schreef:

Dan werken wij gewoon anders haha. Ik moet ook bizar veel eten om op gewicht te blijven en dan moeten er eigenlijk nog behoorlijk wat kilo's bij voor ik een gezond gewicht heb :o maar ik heb er gewoon een extreme hekel aan als dingen vies zijn. Na het koken was ik eerst heel snel mn pannen af en dan ga ik pas eten. Ik heb een hekel aan koken dus ik kook nooit uitgebreid. Bovendien woon ik heel klein dus is er geen plek voor rommel. Als ik meer plek heb dump ik het in een hoek en vergeet ik het, maar in mijn kamer kan ik er gewoon echt niet omheen haha. En als ik wat meer heb dan doe ik het neit en wordt het alleen maar meer en meer. Het is een beetje alles of niet bij mij, een afwasbak met een laag stof of een hele berg afwas :+ en dan heb ik liever dat eerste

Volgens mij werken wij precies hetzelfde, ik zou dit geschreven kunnen hebben _O-. Ik zal er nog wel even bij zetten dat ik nu dus echt iedere avond een wekker heb staan met dat ik die afwas moet doen. :'). Ik ben inderdaad ook zo erg dat ik met koken zo min mogelijk vies wil maken en idd de pannen meteen afwas. Dus de afwas van 1 dag valt meestal ook wel mee (2 bordjes, paar messen, 2 glazen) maar daar zie ik dus al als een berg tegenop _O-

:') :') :')
Ik kan ook echt chagrijnig worden als mijn vriend er is, die ruimt niks op en pleurt gewoon 3 pannen op tafel na het koken. En na het eten gaat ie rustig op de bank zitten. Dat ik denk: "uuuh de afwas?!" Gruwelijk hahaha

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:01

Airfryer en heetwaterdispenser! Zo handig :)

Badeendje

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:14

Een lampje op de overloop boven met bewegingssensor. Als je dan 's nachts naar de wc gaat, kan je slaapdronken doorlopen zonder ergens tegenaan te lopen. Ideaal! In de wc zou ik in de toekomst ook wel zo'n lampje willen. Voelt zo luxe!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:21

Badeendje schreef:
Een lampje op de overloop boven met bewegingssensor. Als je dan 's nachts naar de wc gaat, kan je slaapdronken doorlopen zonder ergens tegenaan te lopen. Ideaal! In de wc zou ik in de toekomst ook wel zo'n lampje willen. Voelt zo luxe!

Zo’n lampje heb ik op de wc in de caravan, heel handig!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:22

Ik plas 's nachts liever totaal in 't donker, van verlichting word ik te wakker en slaap ik moeilijker door.

Ik ga dus 't liefst soort van half slaapwandelend naar de wc 's nachts :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:28

Ik heb een klein nachtlampje op de gang dus licht genoeg om naar de wc te gaan. Ik vind het ook fijn om s nachts een klein flauw lampje aan te hebben. Helemaal pikdonker houd ik niet van.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:34

eventueel schreef:
Ik heb me lang verzet tegen de komst van een airfryer, vond het een onzinding waar we allang andere apparaten voor hadden. ik kook er eieren in. Dus eierkoker, oven, magnetron en friteuse, weg ermee :D

Wacht wat? Eieren er in koken? Hoe werkt dat? Ik ben nieuwsgierig.

Bij mij passen er veel dingen niet in de airfyrer qua bakproducten. Dus hier blijft de oven nog even. Airfryer staat veel stof te happen, wat eigenlijk zonde is als ik het zo lees.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:37

Ik gebruik onze airfryer elke dag, soms meerdere keren.

Elke dag afbakbroodjes, voor het avondeten vaak iets van aardappelschijfjes/balletjes, kleine pizza's, frituursnacks. Ideaal dat je niet eerst een kwartier voor moet verwarmen. Ik stop de afbakbroodjes er in en 5 minuten later zijn ze al klaar.

Net even wat bitterballen klaargemaakt om te borrelen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:32

Airfryer indd. Ik heb hem nog geen maand maar zo blij met dat ding. We gebruiken hem vaak.
Robotstofzuifer/dweil. Die doet om de dag een rondje als we naar bed gaan. Google home indd. Daar zijn onze robot, slimme thermostaat, chromekast en philips hue lampen aan gekoppeld. Bijna het hele huis is voorzien van philips hue en op sommige plekken ook met sensor.
En dat we de verwarming alvast op afstand aan kunnen zetten als we naar huis gaan is ook wel top.

En hellofresh, zo fijn. We wonen echt op 2x rollen van de ah en hoogvliet maar beide fulltime baan. Ik rijd veel paard en hij sport (als er geen corona is) ook veel. Spaart toch weer wat tijd en vooral heel veel keuze en zoekstress in de supermarkt :=

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:09

Citaat:

Bij mij passen er veel dingen niet in de airfyrer qua bakproducten. Dus hier blijft de oven nog even. Airfryer staat veel stof te happen, wat eigenlijk zonde is als ik het zo lees.

Oeps, sorry, ik zie je bericht nu pas! Nou, gewoon. Pak een ei, prik een gaatje, leg um in het mandje (het ei, niet het gaatje), zet de aitfryer aan op 120 graden, zonder voorverwarmen. 12 minuten (voor een zachtgekookt eitje, langer voor een hardergekookt eitje) verder en je bent klaar. Dat lijkt lang, maar in een pannetje duurt langer en ze zijn altijd precies zoals ik wil, zonder te barsten.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:21

eventueel schreef:
Citaat:

Oeps, sorry, ik zie je bericht nu pas! Nou, gewoon. Pak een ei, prik een gaatje, leg um in het mandje (het ei, niet het gaatje), zet de aitfryer aan op 120 graden, zonder voorverwarmen. 12 minuten (voor een zachtgekookt eitje, langer voor een hardergekookt eitje) verder en je bent klaar. Dat lijkt lang, maar in een pannetje duurt langer en ze zijn altijd precies zoals ik wil, zonder te barsten.

Gewoon, zonder gaatje te prikken, naast je broodje leggen en na ong 6 minuten een perfect half zacht gekookt eitje (broodje gaat op 180 graden hier, ca 6 minuten).
Maar nog beter gaan eitjes koken in de CPE, die ook ideaal is voor boerenkoolstamp (van schillen tot eten 35 minuten), spareribs botermals maken, slowcooken, yoghurt maken, cheesecake maken en vast nog veel meer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:22

Met behulp van de Quooker heb ik in 6 minuten een heerlijk zacht eitje, daar heb ik geen airfryer voor nodig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:31

eventueel schreef:
Ik heb me lang verzet tegen de komst van een airfryer, vond het een onzinding waar we allang andere apparaten voor hadden. Nou, zwiep die andere apparaten de deur maar uit, ik ben om! Alles gaat erin: frietje en snacks, maar ook lasagne, beenham, afbakbroodjes, cake, appelflappen,oliebollen-van-gisteren, en, mijn laatste uitvinding, ik kook er eieren in. Dus eierkoker, oven, magnetron en friteuse, weg ermee :D

En iemand noemde een waterontharder luxe, is waar, maar het maakt je leven een stuk makkelijker! Gelijk laten plaatsen toen we een nieuwe badkamer kregen en nu na ruim een jaar nog geen spoortje van kalk dus veel minder schrobben.

Kan je eieren koken in een airfryer???
Airfryer kan ik verder wel beamen, ideaal ding! Hue+Google home idd ook :j gaan we in t nieuwe huis overal doen. Zeker in combinatie met een Phillips ambilight tv! Wil dan ook nog een Sonos surround set, die hebben ook Google assistant erop.

Hebben gekozen voor een quooker in de nieuwe woning en zoals ik het hier lees is dat een goede keuze geweest :D.

En zo’n sunshower, moeten die bij installatie van de badkamer geplaatst of kan het ook daarna? Is dat niet gewoon een iets luxere versie van een verwarming haha?

En de robotstofzuiger, ik dacht altijd dat die niet zo goed tegen Huisdierharen konden, maar blijkbaar dus wel?

En misschien wat simpeler; gewoon een tweede beeldscherm. Vind het zo veel fijner werken !

@marije: zet je die dan wel op t fornuis? Of?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:36

Afzuiging in de kookplaat! Scheelt heel veel geurtjes. Maar ook geen vet op tegels en kastjes of plank boven de kookplaat.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:38

het is niet echt een luxe ofzo maar wel handig en merk dat niet veel mensen het heben.
een flessenlikker.
lekker Hollands :+ maar je kan er nog super veel mee uithalen wat je normaal weggooit

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:48

Sheran, er zijn ook kleine vaatwassers? (Formaat combimagnetron ongeveer.) Het klinkt toch wel alsof je er heel graag 1 wilt.

Ik kan verder eigenlijk niet zoveel bedenken. Al zijn de Hue-lampen wel heel fijn. (Dat gedoe met de app vind ik niet handig, maar het licht is wel fijn en de kleur bevalt me en mijn winterdip is een stuk minder omdat alles niet zo donker voelt.)
Kleine lampjes voor 's nachts heb ik al tijden niet nodig omdat zowel in mijn vorige huis als hier de lampen van buiten (lantaarnpalen, gallerij) genoeg licht geven om me 's nachts te redden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:53

IMANDRA schreef:

Ja, pannetje vullen met heet water uit de Quooker, op het fornuis aan de kook houden, eitje erin, 6 minuten later isie klaar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:59

lieke2 schreef:
Maar nog beter gaan eitjes koken in de CPE, die ook ideaal is voor boerenkoolstamp (van schillen tot eten 35 minuten), spareribs botermals maken, slowcooken, yoghurt maken, cheesecake maken en vast nog veel meer.

Dombo hier: wat is een CPE??

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:01

Marije_jiplover schreef:
IMANDRA schreef:

Ja, pannetje vullen met heet water uit de Quooker, op het fornuis aan de kook houden, eitje erin, 6 minuten later isie klaar.

Het duurt alleen al 5 minuten voordat mijn kookplaat warm genoeg is om iets op te warmen. _O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:12

Ik heb een inductiekookplaatje en een gasfornuis, bij beiden is het nagenoeg onmiddellijk weer aan de kook als ik 't pannetje erop zet.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:13

Huishouden staat bij mij niet op de prioriteitenlijst en toen ik nog een kast vol servies, pannen en bestek had, stond bijna al dat, meer naast, dan in de kast. Nu ik nog maar 2 borden, 2 setjes bestek, 2 koekenpannen en 1 kookpan in de kast heb staan, moet ik altijd eerst wat afwassen voor ik het kan gebruiken :P

Ook geen plek voor een droger, dus het wasrek is ook mijn kledingkast :P In de wasmand de vuile was, aan het droogrek de schone was :P

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:19

Badeendje schreef:

Wij hebben ledstrips verlichting met bewegingssensor, op de trap naar boven / hal, kleedkamer e.d.
Fijn ook voor bezoek wat niet weet waar de lichtschakelaars zitten, zodra hier iemand over de gang naar het toilet gaat, dan gaat het licht aan op de sensor, na hoeveel tijd het uitschakelt kun je zelf instellen.
En je vergeet geen lampen op gangen en overlopen meer uit te doen, buiten dat je er uiteindelijk geld mee bespaart, ook beter voor het milieu ;)

Verwarming en infraroodpaneel idd te bedienen met een app op te telefoon.

Tja, airfryer, ik hoor de enthousiaste verhalen, maar ik denk dan, nog een apparaat in huis?
En volgens mij gaan we dan niet gezonder leven, want dan ga je ook friet en snacks eten, lijkt me niet dat je zo'n ding alleen voor broodjes en een gekookt ei gaat gebruiken. Waarbij ik ook niet wist dat het kon trouwens...

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:29

De thermometer op m’n waterkoker, tussen de 60 en 80 graden vind ik mijn thee het lekkerst!
Luchtbevochtiger naast mijn bed voor als de verwarming aan staat. Bye bye droge luchtwegen en huid!
Naast m’n bed staat ook een wake-up lamp, ideaal!
Een strijkplankhoes met een man erop en als ie “heet” wordt trekt ie z’n kleren uit..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:45

Marije_jiplover schreef:
IMANDRA schreef:

Met stip mijn beste aankoop van afgelopen 5 jaar..

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 08:15

cissy schreef:
lieke2 schreef:

Dombo hier: wat is een CPE??

Helemaal niet :D dat is een crockpot express
Citaat: