We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:13

Tatyana schreef:
Ik snap wel dat jullie niks kunnen vinden :(:)
Je hebt kritisch en kritisch. Je zult zo te horen echt zelf moeten gaan bouwen of gewoon langs huizen gaan die je aanstaan (en niet te koop zijn) en daar een briefje in de deur doen met een bod.

Kritische? Nee joh. Mbt huis helemaal niet wel locatie en mogelijkheden van het huis, maar hé, het is geen half brood kopen, je mag best erg kritisch zijn als je een huis koopt.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:16

Jillz1 schreef:
Tatyana schreef:
Ik snap wel dat jullie niks kunnen vinden :(:)
Je hebt kritisch en kritisch. Je zult zo te horen echt zelf moeten gaan bouwen of gewoon langs huizen gaan die je aanstaan (en niet te koop zijn) en daar een briefje in de deur doen met een bod.

Kritische? Nee joh. Mbt huis helemaal niet wel locatie en mogelijkheden van het huis, maar hé, het is geen half brood kopen, je mag best erg kritisch zijn als je een huis koopt.

Oh zeker, maar dan kan je niet verwachten binnen 6 maanden een passend huis te vinden. Niet handig om dan eerst te verkopen en daarna pas te gaan kijken. Ik neem in ieder geval aan dat jullie zelf weten dat je zo kritisch bent en hoe de huizenmarkt ervoor staat.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:27

Maar dan is je gebied toch veel kleiner?
Dan is het 5km vanaf Den Bosch, Vught (maar dat valt af als Vught, Cromvoirt en Esch geen optie zijn), Boxtel (ook lastig als Boxtel zelf, Esch en Liempde afvallen) Oisterwijk of Tilburg. Blijft eigenlijk Oisterwijk, Haaren en Moergestel over. Of je moet voor een buitenwijk van Den Bosch of Tilburg gaan, vaak heeft een buitenwijk best wat eigen voorzieningen en in beide steden zijn meerdere stations, dus snel iets binnen 5 km als de school niet gewoon op fietsafstand is. Ik denk eigenlijk dat jr met die laatste optie nog het meeste kans hebt. De dorpen zijn op een of andere manier vaak duurder en/of minder aanbod dan wijken die iets verder uit het centrum liggen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:28

Suzanne F.

Re: We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:30

Oeh die tweede is wel heeeel nice!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:33

Tweede is aangeboden sinds 6+ maanden, miss kun je daar nog wat mee

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:37

Ah ik zie nu pas dat ik kan zien hoe lang een huis te koop staat, maar die staat sinds 4 juni te koop.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:44

Of deze?
https://www.funda.nl/koop/oisterwijk/hu ... kenven-33/
[/quote]
Eerste is in de polder en tweede, ja graag maar ietsje pietsje te duur.[/quote]

Dat klopt van die tweede, maar die staat ook al een lange tijd te koop. Dus wellicht kun je bieden ;)[/quote]
Nou half jaartje is niet echt lang. En dan moet het 3 ton zakken. Geloof niet dat ze dat gaan doen

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:47

FleurVP schreef:
Maar dan is je gebied toch veel kleiner?
Dan is het 5km vanaf Den Bosch, Vught (maar dat valt af als Vught, Cromvoirt en Esch geen optie zijn), Boxtel (ook lastig als Boxtel zelf, Esch en Liempde afvallen) Oisterwijk of Tilburg. Blijft eigenlijk Oisterwijk, Haaren en Moergestel over. Of je moet voor een buitenwijk van Den Bosch of Tilburg gaan, vaak heeft een buitenwijk best wat eigen voorzieningen en in beide steden zijn meerdere stations, dus snel iets binnen 5 km als de school niet gewoon op fietsafstand is. Ik denk eigenlijk dat jr met die laatste optie nog het meeste kans hebt. De dorpen zijn op een of andere manier vaak duurder en/of minder aanbod dan wijken die iets verder uit het centrum liggen.

Mwa dat valt mee, blijven nog genoeg plekke over. Rosmalen, best, Helvoirt, Haaren, Moergestel, Oirschot kan nog net, en misschien wat verder weg, mits het verder voldoet
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 08-01-21 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:47

Jillz1 schreef:
Nou half jaartje is niet echt lang. En dan moet het 3 ton zakken. Geloof niet dat ze dat gaan doen

Nou sorry hoor, ik probeer alleen maar te helpen. Wil je wel een huis vinden? (je reactie komt een beetje bits over).

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:48

Earth schreef:
Jillz1 schreef:

Eerste is in de polder en tweede, ja graag maar ietsje pietsje te duur.

Dat klopt van die tweede, maar die staat ook al een lange tijd te koop. Dus wellicht kun je bieden ;)[/quote]
Nou half jaartje is niet echt lang. En dan moet het 3 ton zakken. Geloof niet dat ze dat gaan doen[/quote]

Nou sorry hoor, ik probeer alleen maar te helpen. Wil je wel een huis vinden? (je reactie komt een beetje bits over).[/quot

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:50

Earth schreef:
Jillz1 schreef:

Nou sorry hoor, ik probeer alleen maar te helpen. Wil je wel een huis vinden? (je reactie komt een beetje bits over).

Wat geef ik hier voor een vervelend antwoord dan?
Ik geef gewoon aan dat het niet zo realistisch is

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:52

Heb je ook gezocht op Lennisheuvel. Dorp tegen de Kampina. Voorzieningen in Boxtel

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:59

Jillz1 schreef:
Earth schreef:

Wat geef ik hier voor een vervelend antwoord dan?
Ik geef gewoon aan dat het niet zo realistisch is

Misschien past het daarom wel perfect bij jullie :Y)

Sorry hoor, maar je verkoopt in deze tijd eerst je eigen huis... begint vervolgens met een waslijst aan eisen je zoektocht.. en ketst vervolgens alles af wat mensen hier opperen. Ik denk dat het kiezen of delen wordt: óf tijdelijk ergens wonen en van daaruit wachten op jullie droomhuis of bepaalde concessies doen. Denk dat de opties van bokkers je daarin best kunnen helpen, om af te wegen en je gevoel te ervaren bij verschillende huizen die net niet voldoen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:20

Tijd voor een aankoopmakelaar!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:03

Jillz1 schreef:

Eerste is in de polder en tweede, ja graag maar ietsje pietsje te duur.[/quote]

Nou half jaartje is niet echt lang. En dan moet het 3 ton zakken. Geloof niet dat ze dat gaan doen[/quote]
Als je niet probeert weet je niks.... Maar je hebt wel echt een enorm 1e wereldprobleem :')

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:09

Jillz1 schreef:
Mwa dat valt mee, blijven nog genoeg plekke over. Rosmalen, best, Helvoirt, Haaren, Moergestel, Oirschot kan nog net, en misschien wat verder weg, mits het verder voldoet

Oirschot mag je ook je beurs trekken hoor, als dat 2de of derde keus is zou dat zonde geld zijn denk ik

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:19

Jillz1 schreef:

Ik zou gewoon eens gaan kijken en een bod doen.
Mijn ouders hebben hun huis gekocht voor 310.000 terwijl dat nét op de markt was gekomen voor 399.000.
Als ze er graag vanaf willen zijn ze vast bereid om te zakken.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:21

Jillz1 schreef:
Earth schreef:

Eerste is in de polder en tweede, ja graag maar ietsje pietsje te duur.

Gewoon bieden, huis staat al een halve eeuw te koop. Wij hebben ruim 30% minder betaald dan de vraagprijs. Nou stond dat huis ook wel iets langer te koop en flink verbouwd, maar toch!

Overigens snap ik wel dat je zo "kritisch" bent. De meeste huizen die gedeeld worden zou ik niet willen wonen al kreeg ik geld toe.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:28

Jillz1 schreef:
8nnemiek schreef:
En als je een woning als deze zoekt, en dan gewoon een deel van de grond verkoopt? https://www.funda.nl/koop/budel/huis-41 ... aan-113-a/

Nou mooi is het wel maar ik denk dat zomaar grond verkopen lastig is, landbouwgrond is het te klein voor en als bouwgrond gaat bijna zeker niet lukken.
Ook ligt het wel erg ver van ons werk
( Zaltbommel)

Laat een loonwerker het maaien en mesten (ook voor de mestboekhouding) in ruil voor de opbrengst van het hooi en de vergoeding voor de uitgereden mest. Dan zijn ze er een paar keer per jaar, ligt het er netjes bij en de waarde van je huis blijft behouden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:30

Jillz1 schreef:

In de huidige huizenmarkt best wel, eigenlijk :). Niet geschoten is altijd mis, natuurlijk :P.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:44

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:44

Napie schreef:
Heb je ook gezocht op Lennisheuvel. Dorp tegen de Kampina. Voorzieningen in Boxtel

Ach dat is net zo'n gehucht wil mevr de ts niet wonen.

Sorry hoor maar Haaren bruisend en geen Sint-Michielsgestel bijvoorbeeld voor verschil kwa winkels zie ik echt niet.

Ik denk dat jij te te blind staart op dingen die niet kunnen.

En een beetje normaal reageren op mensen zou ook geen kwaad kunnen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:46

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 21:49

8nnemiek schreef:
Jillz1 schreef:

Ik zou gewoon eens gaan kijken en een bod doen.
Mijn ouders hebben hun huis gekocht voor 310.000 terwijl dat nét op de markt was gekomen voor 399.000.
Als ze er graag vanaf willen zijn ze vast bereid om te zakken.

Een bod van 300.000 onder de vraagprijs is niet realistisch, ze vragen 1.3 miljoen en we kunnen tot 1 miljoen.

Als je dit bij hun makelaar neerlegt dan wordt je niet erg serieus meer genomen.