[VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:56

Oh het wordt al echt wat!! :))

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:23

Ik was een paar dagen geleden een antwoord over de tegels aan het typen en toen werd ik gebeld :+

Ik vind tegels een beetje een kille uitstraling hebben, maar dat vind ik ook van tegel-tegels zegmaar. In mijn gebouw stond laatst een appartement te koop en daar lag ook een tegellook vloer (ik denk pvc) en er zat gewoon geen sfeer in (dat lag ook aan andere dingen hoor).

Maar goed, ik heb zelf pvc in warm eiken (dus alsof er een houten vloer ligt) en dat vind jij misschien juist niet mooi :)

Ik ga weer even bijlezen, zie dat er foto's bijgekomen zijn!

Tezzy
Berichten: 4591
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 14:05

@Marlies; ja he :D
@Tiggs; aah, een kwestie van smaak dus :)


Ooh allemaal dingen aan het regelen, ik wordt er blij van! *\o/* De KPN monteur, behanger, schilder en meubels komen allemaal precies op het moment wanneer ik het wil hebben *\%/*

Tezzy
Berichten: 4591
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 15:57

Woonkamer
De vloeren kwestie was nog niet afgerond.. Ik kwam nog een andere vloer tegen, dus hoppa extra staaltjes besteld. Een aantal dagen later waren ze in huis en met het openen van de envelop wist ik het al. Dit is het! Deze vloer moet het zijn!
Hier op de foto tussen de lichte en donkere van eerder in het topic.. <3
Afbeelding

Na het nadenken over muren, vloeren, de badkamer en keuken was het indelen van mijn werkkamer zo gebeurd. Ik wil een hoek bureau met een deel langs de muur en een deel in de ruimte, zittend richting de deur (en dam collega’s jaloers maken met het uitzicht achter mij :P ). Een stel boekenkasten met evt nog een leeshoekje en klaar.
Een grotere uitdaging ligt in de indeling van de woonkamer. Ik wist dat ik al mijn meubels wel kwijt zou kunnen, maar hoe?! Zoveel opties! En vooral nog wat onduidelijkheid over de ruimte tussen de ramen in (daar heb ik geen afmetingen van, alleen van de totale muur lengte).
Tijd om op schaal te gaan puzzelen!
Afbeelding

Mocht dit passen en het kan met het licht, lijkt het me ook zo wel tof
Afbeelding

Maar ik heb veel gepuzzeld..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het wordt vooral kijken hoe het echt staat en wat goed voelt.


Inmiddels een parkeerplaats toegewezen gekregen (op -2 *\o/* nooit meer krabben!) en mijn voorlopig huurcontract door kunnen lezen.

Voor de sneeuw ben ik nog even wezen kijken
Zo ligt het er nu bij <3
Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:03

Oh heerlijk om je auto in een garage te kunnen zetten.

Ziet er al erg goed uit zeg. Mooie vloer wordt dat.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14532
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:02

Superfijn zo'n plekje in de garage inderdaad! En dat puzzelen waar je alles wil hebben staan is heerlijk om te doen :D En wat betreft de kleur, ik snap dat je voor de middelste gaat!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:59

Oh, je hebt een vaste parkeerplek? Staat jou kenteken daar dan bij?

Tezzy
Berichten: 4591
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 10:08

Ja die garage is wel echt ideaal! Ik vind het in de zomer niet zo erg dattie buiten staat, maar met dit weer of met regen is het wel echt luxe dat de auto binnen staat.

@Marlies; Er zijn bewoners parkeerplaatsen, ja :j Ik geloof dat de helft van de parkeerplekken voor bewoners is (van 5 appartementen complexen) en de rest is openbare garage voor de boulevard/winkels/strand.
Nadeel is wel dat het voor bezoekers betaald parkeren is (hoewel in de buurt parkeren ook gratis mogelijk is).

Vandaag maar eens bellen met de aannemer om te kijken wanneer we de apothekerskast en het fornuis aansluiten en hoe de aanpak voor de badkamer wordt (en vooral wat dat laatste kost, want misschien moet dat ngo wachten tot de zomer :+ )

Tezzy
Berichten: 4591
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 10:08

Plannen
Alles komt nu ineens dichterbij! Vandaag is het officieel nog minder dan 14 dagen tot sleuteloverdracht *\o/*
Ik ben al dagen, weken, maanden aan het aftellen, regelen en opschrijven maar nu wordt het echt.
Dat heeft ook effect op alles wat ik al geregeld en opgeschreven had :Y) Want er waren toch wel veel dingen die 3 maanden terug nog heel logisch leken en nu ineens niet meer. Ik noem het maar de onervarenheid op verhuis gebied :D _O-

Zo had ik tijdens de kerst bedacht "als we alle dozen nu alvast op de juiste volgorde wegzetten is dat handig". Da's opzicht inderdaad handig, wanneer je ook daadwerkelijk een goede volgorde hanteert. Ik had ervoor gekozen om eerst alle kerst troep op te bergen (die keuze was nog goed), daarna wat keuken spullen (want die kwam pas na het vloerleggen en de werkkamer en slaapkamer inrichten) en helemaal vooraan stonden dingen die later binnen kwamen zoals mijn messenset en glasservies en wat dozen met boeken.
Jullie snappen, niet echt ideaal. Helemaal toen ik me bedacht dat wanneer de klusmensen over de vloer komen zij misschien wel koffie of thee willen.. Juistem die twee apparaten stonden dus He-Le-Maal achteraan.
Dus ik heb afgelopen weekeind wat orde geschept. :Y) :D :D Ik had ook al wat meer dozen volgestouwd met boeken (wees gerust ik gebruik verzenddozen van de bol.com etc. -> kleinere dozen volstouwen is beter voor t gewicht, die les had ik al wel meegekregen). Dat zijn dingen die ik echt later pas nodig heb dus hoppa boeken als eerste weggezet, daarna servies en keukengerei, de handdoeken juist naar voren gehaald (badkamer is een van de eerste dingen die af zal zijn). Koffie en thee apparaten staan nu vooraan, net als mijn "first-day-box" incl lampen (ook handig zeg maar), gereedschap, wcpapier en schoonmaak spullen.
Man man man, je kan er maar druk mee zijn!

Ondertussen wel alle plannen rond!
De eerste week zal bestaan uit sleuteloverdracht, kpn monteur, lampen ophangen en de eerste dingen naar Kaapstad brengen.
Daarna volgt de week van de behanger en schilder, de eerste schoonmaak ronde en de badkamer& het toilet in orde maken. Plus het starten met vloertje leggen
Week 3 is het afronden van vloer en plinten, de levering van meubels, bed etc. het bouwen van overige kasten en het versjouwen van dozen van locatie B naar locatie K :D
Week 4 is dan helemaal voor het inrichten en landen in huis. Daarna volgt nog een werkweek, maar 3 tot en met 11 april ben ik vrij om echt even bij te komen en wat finishing touches te doen.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14532
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:49

Zou mij ook zo overkomen, het belangrijke spul als eerste inpakken en dan beseffen dat het achteraan staat en dat je weer moeite moet doen om het te pakken _O-
Wel slim dat je echt in april ook even een weekje voor jezelf hebt genomen om tot rust te komen op je nieuwe stek. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:07

Zodra het mag corries meeting bij jou. :))

Tezzy
Berichten: 4591
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 16:25

@Cyn, ik dacht oprecht dat het logisch stond. Niet dus _O- Dat weekje vrij, ik zag per toeval dat dat de week is van tweede paasdag. Dus de hele week vrij zijn kost me maar 3 dagen, dat is toch extra leuk vrij nemen!

@Marlies; jaa! Ik ben voor, zodra het kan! En ik genoeg plek blijk te hebben :') :j

Tezzy
Berichten: 4591
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 16:41

Huurcontract
Whoepwhoep! **\O/** *\o/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Huur contract getekend, er is geen weg meer terug!
Nog wel lopen dubben wat ik op mijn naamplaatje wil hebben, maar uiteindelijk heb ik het heel burgerlijk gehouden bij het voorstel vanuit de woningbouw.

Inmiddels is mijn verzoek tot aanpassingen ook goedgekeurd en kan ik met een gerust hart ook de plannen van de keuken en badkamer uitvoeren zoals ik ze gedeeld heb!
Helaas nog geen foto's van de binnenkant. Maar als goedmakertje weet ik wel dat wanneer ik mijn volgende uitgebreide bericht plaats, ik sowieso de sleutel heb! Dan volgen er vast meer foto's en zal het avontuur echt beginnen {:}

Ook een tegenvallertje gehad, in de papieren gelezen dat ik geen condensdroger mag plaatsen in de inpandige berging ivm vochtuitstoot... Dus opzoek naar een warmtepomp droger (die schijnen minder vocht uit te stoten). Helaas schelen die twee wel flink van elkaar in aanschaf prijs. Nog even overwogen om een 2-in-1 uit te kiezen, maar zie daar voor mijzelf toch eigenlijk vooral nadelen in dus het werd een andere wasmachine dan gedacht om zo meer budget te hebben voor de droger.

Nog 9 nachtjes slapen! *\o/*

Het gevelbord is geplaatst!
Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:01

Er zijn ook condensdrogers die je samen met de afvoer van je wasmachine kunt gebruiken. Alleen de slang komt er dan extra bij en een dubbel 'inhangstuk' voor de 2 afvoeren.

https://www.youtube.com/watch?v=p9nG94w-KA4

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4171
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:16

Jaaa, nu is het écht definitief/officieel! *\o/*

Tezzy
Berichten: 4591
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 20:25

@DubbelFun; thank! Dat wist ik al, maar mag helaas ook niet...zucht...

@Yinthee; Jaaa!!

Hier loop ik straks gewoon, over n mooi plein met uitzicht op t water

Afbeelding

Niece
Berichten: 1518
Geregistreerd: 28-10-11

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:18

Wat ontzettend leuk dat je hier gaat wonen! Ik volg :)

Tezzy
Berichten: 4591
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 14:00

Oohhh nog 2 nachtjes!! Zoo spannend!
Hier en daar nog wat gesleuteld aan detail planning. Mede omdat een bepaald bedden bedrijf enorm moeilijk doet over de levering...

Afgelopen week een teams meeting gehad met mede bewoners van verdieping 11 en 12. Helaas was de opkomst erg laag en waren er alleen 3 bewoners van de 12e verdieping bij. Aardige mensen, dat wel. Maar jammer dat er niemand van mijn verdieping was.
We komen elkaar vast en zeker wel tegen tijdens de verhuizing, maar toch

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:05

Oh idd wel jammer dat de opkomst zo weinig was!
Bijna joh, gaaf!!

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:07

Jammer dat er zo weinig animo was. Hopelijk raakt de lift niet overbelast met al die verhuizingen :D

Tezzy
Berichten: 4591
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 14:14

@DubbelFun; daar ben ik wel bang voor. We zouden gefaseerd opgeleverd worden, maar effectief heeft iedereen binnen 7 dagen zijn/haar sleutel |o Wel twee liften, maar met 88 appartementen zal het wel af en toe wachten worden :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:16

Oh damn. := Heel veel succes haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:50

Je hebt de sleutel nu toch? *\%/*

Tezzy
Berichten: 4591
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 19:02

Jaaaaa! Vanmiddag gehaald.. Nu even bijkomen van alle indrukken, maar er volgt snel een update (donderdag internet in t appartement dus wie weet dan het eerste bericht uit Kaapstad)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14532
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:05

Aaaah super gaaf Tessa! Gun het je zo :D