Als we aan boord van onze boot gaan wonen dan zullen we ongeveer op 30m2 wonen. Scheelt weer wat betreft schoonmaken

Ik zou nooit heel groot willen wonen. Tiny houses vind ik bv ook geweldig leuk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Morrie schreef:met 2 volwassenen en 1 kat op 100 vierkante meter, maisonnette dus we zijn heel wat metertjes kwijt aan de trap. Het is een pijpenla: 13 meter lang en ong. 4 meter breed. Mijn man heeft een hobby die veel ruimte nodig heeft, dus we hebben ruimte tekort. Ook moeten we van de trap af zien te komen, want die kan ik moeilijk op komen (copd). Op zoek dus naar iets gelijkvloers dus met grotere kamers.
.
Yv_ schreef:Morrie schreef:met 2 volwassenen en 1 kat op 100 vierkante meter, maisonnette dus we zijn heel wat metertjes kwijt aan de trap. Het is een pijpenla: 13 meter lang en ong. 4 meter breed. Mijn man heeft een hobby die veel ruimte nodig heeft, dus we hebben ruimte tekort. Ook moeten we van de trap af zien te komen, want die kan ik moeilijk op komen (copd). Op zoek dus naar iets gelijkvloers dus met grotere kamers.
Ik vind zulke huizen echt heerlijk, heb het zelf ook. Ik heb dan maar 1 verdieping, van ongeveer 23 meter lang. Achterste 15 meter zit de tuin naast. Maar heel onhandig wel qua ruimtes, zo heb ik een gang van 15m2 waar je geen hol aan hebt. Ja, het is gezellig, maar nergens handig voor. Woonkamer, eetkamer en keuken zijn allemaal aparte ruimtes maar als ik dat bij elkaar op zou tellen en er 1 ruimte van maak zoals in een moderne woning, dan heb ik denk ik ruim 50m2 aan woonkamer. Maarja, nauwelijks/geen sfeer dus ik hou het lekker zo![]()
.
_Lorette_ schreef:Met z'n 2'en in een vrijstaande schuurwoning (gelijkvloers) op zo'n 68 m2 en het voelt voor mij helemaal niet krap.
We hebben geen grote badkamer, maar hij voelt niet te klein. We hebben een keuken met alle apparatuur die we nodig hebben en genoeg opbergruimte. Onze slaapkamer is ruim. We hebben allebei een werkplek (allebei pc + laptop + andere thuiswerkbenodigdheden). In de woonkamer houden we ruimte over. De balken hebben we zoveel mogelijk in het zicht gehouden. Alleen de keuken en badkamer hebben een verlaagd plafond. Daardoor is daarboven een nis ontstaan waar we spullen kunnen opbergen. Rondom hebben we een tuin van 2.830 m2 en dan nog de 2 hectare voor de paarden. Dat helpt ook wel mee... Gek genoeg zijn er veel huizen met meer m2 die voor ons krapper zouden voelen dan onze huidige woning.
_Lorette_ @ [HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12
en mochten de kinders ooit de deur uit gaan (21 en 18) dan hebben we een belachelijk groot huis voor met z’n tweetjes.
naast het huis hebben we een garage, een oprit waar 3 auto’s op passen en achter een tuin van 10 bij 10.
Voor ons is het ruim zat. Froukje schreef:135 vierkante meter met 2 personen, 2 katten en 2 konijnen.
Opzich heel tevreden met de ruimte, ik kom uit een huurhuis waarbij de hele benedenverdieping ongeveer net zo groot was als de woonkamer nu
Maar ik ben niet zo'n goede huisvrouw en dan is dit huis echt idioot groot
en wij zijn daarom ook van 225 pure woonruimte teruggegaan naar 185 m2 (aldus de gegevens van de makelaar). Dat vind ik zelfs al een verademing.
waar er nu nog maar 225 m2 hebben.
Wij zijn ook maar met z'n tweeën en 2 katten. De honden hebben hun eigen plek op het erf, die wonen niet in huis. Het grondstuk is ook iets kleiner, 8200 m2 (9995 m2 bij ons oude huis) maar omdat er minder schuur op staat hebben de paarden meer plek. crazycactus schreef:Ik voel me altijd erg decadent met m’n 250m2 voor 4 personenen mochten de kinders ooit de deur uit gaan (21 en 18) dan hebben we een belachelijk groot huis voor met z’n tweetjes.
Hier 290m2. Vorige huis was 210m2, maar was veel praktischer ingedeeld waardoor het meer ruimte bood. Wij wonen in onze omgeving niet in een groot huis.