Op hoeveel m2 woon jij? En met hoeveel personen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:57

Wij wonen met ons tweeën op pakweg 80m2 gok ik. Ruimte zat. We hebben een kleine woonkamer met keuken in een, een rommelkamer, gang met toilet en washok, slaapkamer van 3x3, badkamer met ligbad, en een redelijk ruime werkkamer.

Als we aan boord van onze boot gaan wonen dan zullen we ongeveer op 30m2 wonen. Scheelt weer wat betreft schoonmaken :))

Ik zou nooit heel groot willen wonen. Tiny houses vind ik bv ook geweldig leuk <3

swartbeessie

Re: Op hoeveel m2 woon jij? En met hoeveel personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:58

97 m2, twee volwassenen en twee kinderen. Knus maar prima!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:59

Morrie schreef:
met 2 volwassenen en 1 kat op 100 vierkante meter, maisonnette dus we zijn heel wat metertjes kwijt aan de trap. Het is een pijpenla: 13 meter lang en ong. 4 meter breed. Mijn man heeft een hobby die veel ruimte nodig heeft, dus we hebben ruimte tekort. Ook moeten we van de trap af zien te komen, want die kan ik moeilijk op komen (copd). Op zoek dus naar iets gelijkvloers dus met grotere kamers.

Ik vind zulke huizen echt heerlijk, heb het zelf ook. Ik heb dan maar 1 verdieping, van ongeveer 23 meter lang. Achterste 15 meter zit de tuin naast. Maar heel onhandig wel qua ruimtes, zo heb ik een gang van 15m2 waar je geen hol aan hebt. Ja, het is gezellig, maar nergens handig voor. Woonkamer, eetkamer en keuken zijn allemaal aparte ruimtes maar als ik dat bij elkaar op zou tellen en er 1 ruimte van maak zoals in een moderne woning, dan heb ik denk ik ruim 50m2 aan woonkamer. Maarja, nauwelijks/geen sfeer dus ik hou het lekker zo :D <3.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:59

135 vierkante meter met 2 personen, 2 katten en 2 konijnen.

Opzich heel tevreden met de ruimte, ik kom uit een huurhuis waarbij de hele benedenverdieping ongeveer net zo groot was als de woonkamer nu _O-

Maar ik ben niet zo'n goede huisvrouw en dan is dit huis echt idioot groot :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:03

125 m2 met 2 personen en 2 katten. Ruimte genoeg, ook voor eventuele kinderen in de toekomst!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:10

Mijn eerste woning was een studio van 28m2. Daarna nog alleen op 40m2 gewoond, en met mijn vriend om 35m2. Allemaal prima te doen, maar ben toch blij dat we inmiddels wat meer ruimte hebben. Nu zitten we op 80m2 met twee slaapkamers, een balkon en nog een externe berging. Bevalt prima, al zouden we stiekem nog wel een extra slaapkamer erbij willen om bvb een sportruimte te creëren. Dat doen we nu in de keuken :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:18

Yv_ schreef:
Morrie schreef:
met 2 volwassenen en 1 kat op 100 vierkante meter, maisonnette dus we zijn heel wat metertjes kwijt aan de trap. Het is een pijpenla: 13 meter lang en ong. 4 meter breed. Mijn man heeft een hobby die veel ruimte nodig heeft, dus we hebben ruimte tekort. Ook moeten we van de trap af zien te komen, want die kan ik moeilijk op komen (copd). Op zoek dus naar iets gelijkvloers dus met grotere kamers.

Ik vind zulke huizen echt heerlijk, heb het zelf ook. Ik heb dan maar 1 verdieping, van ongeveer 23 meter lang. Achterste 15 meter zit de tuin naast. Maar heel onhandig wel qua ruimtes, zo heb ik een gang van 15m2 waar je geen hol aan hebt. Ja, het is gezellig, maar nergens handig voor. Woonkamer, eetkamer en keuken zijn allemaal aparte ruimtes maar als ik dat bij elkaar op zou tellen en er 1 ruimte van maak zoals in een moderne woning, dan heb ik denk ik ruim 50m2 aan woonkamer. Maarja, nauwelijks/geen sfeer dus ik hou het lekker zo :D <3.

wat ik fijn vind, is dat het bijna 4 meter hoog is, ik woon in een oude school. Als ik nu een "gewoon" huis binnen kom, vind ik het zo laag

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:20

Hier op ongeveer 100m2 met 2 volwassenen en 3 kleine kinderen. Voor het mooie te krap maar voor nu is het even wat het is. Als er over heeeeel veeeeel jaren klaar zijn met het huis opknappen hebben we bijna 300m2 tot onze beschikking. Lijkt me ideaal met tegen die tijd puberende/jong volwassen kinderen.

Edit: het scheelt wel dat we veel buiten leven en daar meer dan genoeg ruimte hebben maar bij slecht weer is dat toch wat beperkt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:25

104 M² 2 volwassen en 2 kinderen. Voor het mooie net even te klein (met name de woonkamer) maar redden ons prima hier.
Maar beide kinderen hebben hun eigen slaapkamer waar ze hun spullen in kwijt kunnen (bed, kast, bureau etc)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:26

90 m2 voor mezelf en de kat. En ik zou écht niet kleiner willen, heerlijk al deze ruimte voor mezelf :D

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:26

_Lorette_ schreef:
Met z'n 2'en in een vrijstaande schuurwoning (gelijkvloers) op zo'n 68 m2 en het voelt voor mij helemaal niet krap.

We hebben geen grote badkamer, maar hij voelt niet te klein. We hebben een keuken met alle apparatuur die we nodig hebben en genoeg opbergruimte. Onze slaapkamer is ruim. We hebben allebei een werkplek (allebei pc + laptop + andere thuiswerkbenodigdheden). In de woonkamer houden we ruimte over. De balken hebben we zoveel mogelijk in het zicht gehouden. Alleen de keuken en badkamer hebben een verlaagd plafond. Daardoor is daarboven een nis ontstaan waar we spullen kunnen opbergen. Rondom hebben we een tuin van 2.830 m2 en dan nog de 2 hectare voor de paarden. Dat helpt ook wel mee... Gek genoeg zijn er veel huizen met meer m2 die voor ons krapper zouden voelen dan onze huidige woning.

_Lorette_ @ [HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Prachtig! En mooie foto's heb je gemaakt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:27

Ik ga van 35m2 naar 52m2. Recent een ander huis geaccepteerd met balkon. Ik ben in mijn eentje

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:29

Ik heb 45m² voor mijzelf en een hond. En het is groot genoeg! Gelukkig is alleen heel efficiënt ingedeeld en heb ik plek voor een bureau in de woonkamer. Daar ben ik wel heel blij mee, nu met het thuiswerken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:29

Ons huis is 142 m2 en hier wonen we met 2 volwassenen en 3 kinderen. Het huis is ruim zat, de tuin zou groter mogen, we missen vooral bergruimte in/aan huis (5 fietsen in de schuur past niet, zeg maar).

Paarden, kippen, moestuin, boomgaard hebben we bij stal. Dus buitenruimte elders hebben we geen klagen over ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:30

105m2 met 2 volwassenen en een kat. De bedoeling is om hier voor altijd te blijven, maar ook een gezinnetje te stichten. We hebben nu 1 lege slaapkamer, wat nu logeerkamer is, een studeer/gamekamer en een hele grote open lege zolder. Ruimte genoeg voor nu, maar ook als ons gezinnetje compleet is denk ik! Maar daar kan ik dus (nog) niet over oordelen...

Tuin is niet groot, maar wonen aan een groot grasveld, dus we hebben de grote tuin ook niet "nodig".

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:35

101m2 met 2 volwassenen, 1 kind en 3 katten. Hebben 4 slaapkamers waarvan 1 kleding"kast" en 1 werkkamer. Tuin is 60m2. Zijn hier van de zomer naartoe verhuist en zijn voorlopig niet van plan weg te gaan!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:37

Ik voel me altijd erg decadent met m’n 250m2 voor 4 personen :o en mochten de kinders ooit de deur uit gaan (21 en 18) dan hebben we een belachelijk groot huis voor met z’n tweetjes.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:40

260 m2 voor 6 personen. 7 Slaapkamers. (En nog te weinig plek voor alle troep)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:43

27m2 voor mezelf en twee hamsters. Vriend woont soortgelijk alleen heeft wel een aparte slaapkamer en gedeelde keuken. Ik heb alles in 1 kamer. Maar we zijn regelmatig samen en dan moet je wel echt flink opruimen en gek zijn op elkaar. :=

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:47

Met twee in een appartement van 50m2. Wel nog een ruime berging in de kelder waar ik erg blij mee ben. Het liefst had ik er nog 1 kamertje bij gehad, zeker nu met thuiswerken is het niet zo leuk om constant in dezelfde ruimte te moeten doorbrengen.
We hebben een balkon van 5m2 maar boven een heel drukke straat en op het zuiden dus daar maken we jammer genoeg geen gebruik van.(in de zomer is het er echt niet uit te houden. Het is ook net voor een kruispunt dus dat steeds stoppen en optrekken is ook niet aangenaam, nog niet te spreken over het fijn stof...)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:49

8 jaar op een kamer van 11m2 gewoond, die knusheid mis ik nog wel eens. Daarna samen gaan wonen, huis gekocht van 135m2 (wens was 75+m2, het hoefde niet zo groot. Maar dit was heel veel huis in een buitenwijk, voor hetzelfde geld als verouderde arbeiderswoning dichter bij de stad).

Ex verhuisde, ik bleef. Met z'n tweeën was het al heel groot, in m'n eentje al helemaal. Dus heb ik nu een kamer verhuurd, a 13 m2. Daar zit nu een Bulgaarse man van mijn leeftijd in, hele nette, sociale en bescheiden gast.

De rest van het huis (logeerkamer, werkkamer, berging, woonkamer) is in principe gewoon prive maar we zitten wel regelmatig gezellig samen met een pot thee. Je geeft best wat privacy op, maar ik vind het wel fijn weer wat leven in huis te hebben, zeker met de lockdown.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:52

158 m2 met z’n tweeën, eigenlijk veel te groot.. toen we het kochten wisten we niet of we kinderen wilden dus dan hadden we in elk geval de optie :Y) naast het huis hebben we een garage, een oprit waar 3 auto’s op passen en achter een tuin van 10 bij 10.

Nu met thuiswerken wel lekker, ik heb een eigen werkplek op de eerste verdieping en vriend heeft de hele zolder voor zichzelf.

Ben wel heel blij met de ruimte beneden met een lekker grote keuken en woonkamer. Maar achteraf had het boven wel een stuk kleiner gekund :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:52

100-120m2 daar ergens tussenin (weet het niet meer precies) met ons 3en en 6 konijnen in een grote ren in de tuin. Het is wel een bungalow dus geen meters kwijt aan trap/gang oid dus ruim zat!
We hebben ook een grote tuin en grote kelder en garage onder het huis en een oprit waar 2 auto's op passen al zet ik mijn auto gewoon voor het huis op straat :+ Voor ons is het ruim zat.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:57

Froukje schreef:
135 vierkante meter met 2 personen, 2 katten en 2 konijnen.

Opzich heel tevreden met de ruimte, ik kom uit een huurhuis waarbij de hele benedenverdieping ongeveer net zo groot was als de woonkamer nu _O-

Maar ik ben niet zo'n goede huisvrouw en dan is dit huis echt idioot groot :+

Grinnik ik ben ook geen huisvrouw :D en wij zijn daarom ook van 225 pure woonruimte teruggegaan naar 185 m2 (aldus de gegevens van de makelaar). Dat vind ik zelfs al een verademing.
Maar als je kijkt naar alle gebruiksruimte hebben we meer ingeleverd. Op ons oude adres hadden we alleen al aan schuuruimte meer dan 1100 m2 :o waar er nu nog maar 225 m2 hebben.
Ik vind ons nieuwe huis wel een stuk makkelijker bij te houden dan het oude. Fijn voor de niet-huisvrouw in mij :') Wij zijn ook maar met z'n tweeën en 2 katten. De honden hebben hun eigen plek op het erf, die wonen niet in huis. Het grondstuk is ook iets kleiner, 8200 m2 (9995 m2 bij ons oude huis) maar omdat er minder schuur op staat hebben de paarden meer plek.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:59

crazycactus schreef:
Ik voel me altijd erg decadent met m’n 250m2 voor 4 personen :o en mochten de kinders ooit de deur uit gaan (21 en 18) dan hebben we een belachelijk groot huis voor met z’n tweetjes.

Ik realiseerde me eigenlijk niet eens dat het zo groot was := Hier 290m2. Vorige huis was 210m2, maar was veel praktischer ingedeeld waardoor het meer ruimte bood. Wij wonen in onze omgeving niet in een groot huis.