Keukenhacks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Keukenhacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:13

ook ff meelezen. Ik wil in de bijkeuken een extra werkblad en kasten hebben, voor apparatuur als keukenmachine, airfryer etc, en extra opslag. Mn tips om dus slim in te richten zijn welkom. Ruimte is 4,2 m lang, er staan al een koelvriescombi, wasmachine/droger gestapeld, en kleine vriezer. Huidige diepte is 60 cm, meer is lastig ivm overblijvende loopruimte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:51

Ik heb schetsjes kunnen maken. Verhoudingen kloppen niet hoor :D
Zwart is hoe alles is. De roze lijnen laten zien hoe ik hoop dat het worden qua extra werkblad, maar dat moeten we nog zien... (dat moet stoppen bij de apothekerskast en ijskast btw).

Afbeelding

En vooraanzicht met de hoek in het midden

Afbeelding

In die hoek zit nu een carroussel, vind ik heel handig, maar de man niet. Nu had ik begrepen dat er ook uittrekbare carroussels zijn... heeft iemand hier ervaring mee?

De vaatwasser en spoelbak met kraan zouden van plaats moeten wisselen als dat extra werkblad er is, hopelijk kan dat. Verder zitten we denk ik met alles qua plek behoorlijk vast aan de huidige indeling.

Een shredder lijkt me dus echt niets. Ik ben zo onhandig en mijn zoon ook ik zie al vingertopjes in de rondte vliegen al zit het veilig ergens verstopt :=

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:35

suze_ schreef:
In die hoek zit nu een carroussel, vind ik heel handig, maar de man niet. Nu had ik begrepen dat er ook uittrekbare carroussels zijn... heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb een le mans systeem, dat kan je inderdaad uittrekken en vind het heel erg handig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:49

Wij gaan bijna een nieuwe keuken plaatsen en ik vond dit toch ook wel een hele mooie vondst :)

Lijkt me heerlijk, niet meer die druppende, fruitvliegen aantrekkende GFT resten....en meteen compost voor in de Makkelijke Moestuin *\o/*

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:58

Het le Mans systeem is prachtig en super handig.
Maar de prijs is echt belachelijk -O-
Wij hadden hem in de eerste instantie ook in ons ontwerp, maar ik heb het er uit laten halen en gewoon planken nu.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:02

Wij hebben ook een Le Mans en zijn er echt heel blij mee! Niet meer je keukenkastje hoeven induiken en er met een zware pan en hernia weer uitkomen :j

Verder hebben wij kasten tot het plafond, maar zijn ook allebei heel lang dus dat scheelt. In een volgende keuken wil ik graag een apothekerskast. Quoker hoeft van mij niet, ik krijg altijd hete spettertjes op mijn handen.

Wij hebben een extra hoge keuken (1.05 m) en bij de meeste keukenzaken moesten we dan een lelijke hoge plint van 30 cm. Nu hebben we een lage plint en overal een extra lade. Een wokbrander hoef ik ook niet meer, die gebruiken we toch niet. Dan liever een ruim gasfornuis zodat alle pitten tegelijk gebruikt kunnen worden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:21

enny schreef:
suze_ schreef:

Ik heb een le mans systeem, dat kan je inderdaad uittrekken en vind het heel erg handig!

Hier idem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:04

Van de Ikea hebben ze ook zoiets, voor 110 euro dacht ik :)