Mijn schoonouders wonen ook in Spanje, een 400km meer naar rechts, in Roses
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)Prairy schreef:Super cool project!
Ik vroeg me inderdaad ook af of je niet beter een kachel kan kopen die ook je verwarming en of douche water verwarmd. Werkt prima namelijk een qua prijs viel het mij erg mee. En zijn zonnecollector+zonneboiler niks voor je?
En een leem kachel al neemt die wel veel plek in (maar dan kun je wel een verwarmde bank maken)
Ik heb er misschien overheen gelezen maar ben ook wel benieuwd hoe je dit project betaalt, werk je nog of heb je flink gespaard? Ik weet dat strobalen niet het duurste bouwmateriaal is, plus dat je goed kunt besparen met 2e hands materiaal maar je zult toch ergens van moeten leven.
Hoe groot is je finca? Staan er ook fruitbomen en olijfbomen enzo op?
Mooi stekkie hoor. Ik ben niet jaloers want ik heb voor de Nederlandse versie gekozen maar ik snap het wel! Had zo maar mijn project kunnen zijn maar dan in Portugal.
) is een behoorlijke uitdaging door het hoogteverschil, rotsachtige bodem en had ik die prikkelbosjes en bramen al genoemd?
Ik heb zelf fruitbomen geplant, maar die hebben het niet allemaal overleefd. Iets met geen groene vingers en andere prioriteiten in de zomer dan om de dag water geven aan boompjes
. Als ik het water van het dak opvang en de irrigatie van de groentetuin en fruitbomen automatisch maak, dan zal dat hopelijk wel goed komen

, dus in general:
...
)...

), tot nu toe durft bijna niemand erop, hij hangt iets te stijl en je maakt dus iets te veel vaart
(dat krijg je op zo´n berg). En hij gaat dus van boom naar boom, dus je eindigt nogal cartoonesk in de onderste boom zeg maar, haha! Is nog even een WIP die ik eerlijkgezegd alweer helemaal vergeten was. Das een mooi klusje voor dit weekend...
haha! Tijdens een wandelingetje naar een grot in de buurt.

) en Tristan

Je moet uiteraard ook goed ontspannen. Hottub kan ook op hout, heb ik hier ook, werkt prima!
Pizza oven staat nog op mijn to do lijstje, met vermiculiet en een gym bal.
. Voor 30k had hij wanden, dak, kozijnen en glas, maar dus alles handwerk. Huge ass huis was dat, vond het niet heel mooi maar goed, smaken verschillen. Hij zei dat je vooral heel goed op je elektra moet letten, dat die heel goed ingepakt is. Als je namelijk brand krijgt, dan kan de brandweer vaak gewoon niet blussen en moeten ze, als je pech hebt, een deel van je huis afbreken om te kunnen blussen.
wat een prachtige plek om te wonen! Prairy schreef:https://www.groasis.com/nl/technologie/ ... oud-papier
Cocoon planting kun je eens op zoeken, daarmee zijn ze nu Afrika aan het bebossen. Misschien is dat een oplossing voor je fruitbomen
Zijn het kurkeiken?
: Sevenboom in het nl´s.
Ik vind het ook erg leuk dat je ons meeneemt in je avontuur! En superfijn dat je zo'n netwerk hebt van stoere mannen én vrouwen die hun handen wel uit de mouwen willen steken
En je ezels zijn zo leuk