Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:49

flooooo schreef:
SusanH schreef:
Alles van Seats and Sofas :+

Oh dit. Ik heb pas nog weer de fout gemaakt een bank bij ze te bestellen. Is voor de kinderkamer en wilde dus niet teveel uitgeven maar we hebben weer eeuwen kunnen wachten. Kwaliteit valt me tot nu toe niet tegen.

Gezien ik veel over banken lees: Neem pilotenleer! Zeker met huisdieren en/of kinderen. Vlekken zijn er makkelijk af te vegen met een doekje en je ziet er niet snel nagels van dieren in. De kwaliteit kost wat maar wij hebben al jaren plezier van deze bank.

Wat is pilotenleer dan? Ik heb er nog nooit van gehoord! Of is dat Mircroleder?

Banken bij ons in de winkel beginnen al gauw bij €1000 maar dat is natuurlijk compleet afhankelijk wat voor opstelling en stofsoort je neemt.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:49

Storm schreef:
Ik vind losse kussens juist heerlijk op mijn bank. Ik kan ze er makkelijk uithalen en schoonmaken, en ook de 'bodem' krijg ik goed schoon. Kussens schuiven nooit bij mij, ook al heb ik 2 jonge kinderen.

Ja, ben ook blij met onze losse-kussens bank. Inderdaad makkelijk de hele bak schoon te krijgen door periodiek alles in de was te doen. :) En eigenlijk nooit problemen met dat de kussens er niet mooi opgeschud uitzien.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:56

Walkure schreef:
Een stofzuiger van Dyson kopen :')
Wederom zegt prijs niets over de kwaliteit.

Whuuuut, ik ben verliefd op mijn Dyson :oo

Ik ben dan minder enthousiast over de Pax kast, maar waarschijnlijk ben ik gewoon niet enthousiast over de pax zweefdeuren :').
Hoge tafel was hier ook heel rap de deur uit. TV kast van de Ikea in vakken stijl, tja stof is er niks bij en het is als een blok in je huiskamer. Niks leuks aan.

nouklime

Re: Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:00

Ik zweer dus bij een bank met losse kussens waarvan je de hoezen kan wassen! Mijne komt bij trendhopper vandaan en is al bijna 5 jaar oud katten krabben eraan wat je amper ziet en hij ziet er nog prachtig uit! Een bank waar j katten niet onder kunnen komen vind ik ook een pro. Zou in de toekomst alleen een andere stof kiezen voor mijn bank waar de katten haren niet zo erg in blijven zitten dat is echt een ramp zeker met witte langharige katten...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 16:04

Walkure schreef:

Die mening deel ik dan weer helemaal niet. Ik vind ze fantastisch! *\o/*

Wat grappig al die verhalen hier.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:06

De allerduurste miele stofzuiger kopen want "cats&dogs" en zou ideaal zijn. Ding ging gewoon ook kapot net als alle andere stofzuigers....teveel zand, haren etc.

Daarna een eenvoudige bouwstofzuiger gekocht voor 8 tientjes en ding gaat al eeuwen mee!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:08

Een zwarte stoffen bank met 3 katten met grotendeels wit -O-
Geen succes kan hem op een fanatieke dag gerust 4x zuigen zonder dat het overbodig is..
Doe ik niet overigens volgende bank word weer grijs gemeleerd. Valt het iets minder op :')

ingvdh

Een zwarte eettafel met trespa blad. Heel mooi, maar je ziet er alles op, lang leve het tafelplastic dan maar.

Verder koop ik geen kasten met glazen of zonder deurtjes. Je hoeft niet elke keer alles netjes neer te zetten omdat iedereen ziet wat er in de kast staat.

Maar ja, ik heb dus wel een glad lederen bank en ik vind hem fantastisch. Hij zit goed, je kan er lekker in hangen en hij blijft er mooi uitzien. Het was geen goedkope, maar ik ben er nog steeds blij mee na 6 jaar.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 16-10-20 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

KimD schreef:
Walkure schreef:

Die mening deel ik dan weer helemaal niet. Ik vind ze fantastisch! *\o/*

Wat grappig al die verhalen hier.

Vind ik ook, ik ga stofzuigen bijna leuk vinden met onze Dyson, fantastisch ding

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:15

Nou we hebben onze Dyson steelstofzuiger (Absolute? Denk ik, kostte iig behoorlijk wat).
Waarvan als ik tegenwoordig druk uitoefen op de steel het aan alle kanten kraakt (vooral bij de aansluiting naar de 'kop'). Mag er toch van uit gaan dat een stofzuiger wel tegen een stootje kan. Hebben hem anderhalf jaar.

Daarnaast hebben we er een ophangsysteem voor gekregen van het meest goedkope plastic ooit. Netjes opgehangen met de lader, zodat we hem nooit leeg aantreffen. Ophangsysteem was binnen een maand stuk. :') Well done Dyson.

Verder ben ik er dolgelukkig mee maar het verbaasd me niet als hij over een jaar stuk is. Volgende keer wel Philips ofzo.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:21

Philips gaat je tegenvallen :=. Wij hadden hiervoor een Philips steelstofzuiger maar die kwam hier met minder dan de helft thuis dan wat mijn Dyson doet. En dan doet onze kat echt geen gekke dingen, we lopen zelf bijna niet met schoenen door het huis heen. Maar de Philips haalde het niet.

Hier een lage bank met een grote kat was ook geen succes; speelgoed past onder de bank maar de kat niet. Dus dat hebben we maar af getimmerd :').

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:50

Loeky01 schreef:
Philips gaat je tegenvallen :=. Wij hadden hiervoor een Philips steelstofzuiger maar die kwam hier met minder dan de helft thuis dan wat mijn Dyson doet. En dan doet onze kat echt geen gekke dingen, we lopen zelf bijna niet met schoenen door het huis heen. Maar de Philips haalde het niet.

Hier een lage bank met een grote kat was ook geen succes; speelgoed past onder de bank maar de kat niet. Dus dat hebben we maar af getimmerd :').

Hmm goed om te weten, mijn ouders hebben ook een steelstofzuiger van Philips en vind het vooral mooi dat ie een lichtje aan de onderkant heeft (ik hou van lichtjes) en het ophangsysteem is lekker stevig.

Maar ik hoop dat onze Dyson nog even mee gaat :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:53

Walkure schreef:

Oh ik ben echt heel blij met dat ding!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:53

Wat ik heb geleerd? Koop nooit maar dan ook NOOIT bij Ikea! Had een jaar geleden een rooie bank gekocht, zag er prima uit, pasta goed in de huiskamer, valt dat ding binnnen een paar dagen uit elkaar-
Nee, beslist geen aanrader als je t mij vraagt

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:06

daffodil schreef:
De allerduurste miele stofzuiger kopen want "cats&dogs" en zou ideaal zijn. Ding ging gewoon ook kapot net als alle andere stofzuigers....teveel zand, haren etc.

Daarna een eenvoudige bouwstofzuiger gekocht voor 8 tientjes en ding gaat al eeuwen mee!

Jep! Ik heb hem nog, ben op zoek naar iets anders het liefst een steel stofzuiger dus lees even mee! Ga ook op zoek naar pilotenleer, wij zoeken ook een nieuwe bank.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:09

Carol_Beer schreef:
Wat ik heb geleerd? Koop nooit maar dan ook NOOIT bij Ikea! Had een jaar geleden een rooie bank gekocht, zag er prima uit, pasta goed in de huiskamer, valt dat ding binnnen een paar dagen uit elkaar-

Moet je hem wel iets beter in elkaar steken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:11

Niet zozeer van mezelf maar m'n ouders. Koop geen twee keuken tafels met bijhorende stoelen. 2de tafel is echt een verzamelplaats voor spullen die geen plekje hebben.

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:13

Nooit meer een wit lederen bankstel -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:15

Nooit meer een stoffen bank met 2 kinderen en 4 katten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:17

Walkure schreef:

Ih ja ik heb zo’n dure snoerloze dyson gekocht, miskoop van de eeuw.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:18

Schemerdier schreef:
Carol_Beer schreef:

Moet je hem wel iets beter in elkaar steken :')

Daar heb je een punt :')
Meteen geleerd dat die dingen niet voor de gemmiddelde leek zijn weggelegd

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:23

Ik wilde een Dyson- maar ik las 50% tevreden- 50% absoluut niet...heb toen maar een andere gekocht ( miele met snoer..is prima)
Voor dat geld mag je wel wat verwachten...en alle reviews..waren mij teveel slechte bij. ( dat vind ik wel handig trouwens. Dat mensen ervaringen kunnen delen)

Onze miskoop was onze grote crème kleurige bank. Met losse kussens, die waren uitwasbaar ..maar geen vlek die eruitging...de kussens in een paar maanden volledig uit vorm, waardoor onze huiskamer er eigenlijk altijd slordig en rommelig uitzag...die heeft er niet heel lang gestaan...

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:56

Walkure schreef:
Nou we hebben onze Dyson steelstofzuiger (Absolute? Denk ik, kostte iig behoorlijk wat).
Waarvan als ik tegenwoordig druk uitoefen op de steel het aan alle kanten kraakt (vooral bij de aansluiting naar de 'kop'). Mag er toch van uit gaan dat een stofzuiger wel tegen een stootje kan. Hebben hem anderhalf jaar.

Daarnaast hebben we er een ophangsysteem voor gekregen van het meest goedkope plastic ooit. Netjes opgehangen met de lader, zodat we hem nooit leeg aantreffen. Ophangsysteem was binnen een maand stuk. :') Well done Dyson.

Verder ben ik er dolgelukkig mee maar het verbaasd me niet als hij over een jaar stuk is. Volgende keer wel Philips ofzo.

Dyson heeft hele lange garantie, even contact zoeken met de klantenservice. Ze regelen echt alles voor je!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:03

Sintara schreef:
Een oven zonder magnetronfunctie.
Ik wil mijn combi uit m'n vorige appartement terug |(

Ruilen?

Ik word gek van onze combi-magnetron -O-

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:14

Een koelkast van Siemens, jeetje wat een klere ding. Die van Samsung blijft bij ons alles veel langer goed in.

Een eettafelbank en eettafelstoelen op wieltjes, het is echt wel heel leuk hoor, maar niet nu we een kleintje van bijna 2 hebben ( levensgevaarlijk)!
En de eettafelbank is ook wel een tikkie onhandig als je er met meerdere op zit.