Hoe ziet jouw Ikea Pax (open) kast er uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 15:46

Ik ben lid van zo'n Facebook groep met Ikea tips en daar zag ik een keer dat ze koelkast scharnieren hadden geplaatst zodat de lades gewoon gebruikt kunnen worden in combinatie met de deuren

Marie111

Re: Hoe ziet jouw Ikea Pax (open) kast er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 15:57

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:22

Tezzy schreef:
Ik heb hier de kast wel zo goed als tegen de muur aan staan, alleen een plint van 12mm dik die er tussen zit. Lade kan prima open met de deur niet tegen de muur (handgreep die tegen de muur komt)
Ik kan wel een foto maken als jullie willen?

Het enige wat ik vervelend vond aan scharnierdeuren is de plek van bevestiging en daardoor je lades op een andere hoogte moeten monteren

Ik heb hierdoor als onderste lade zo’n mand als lade. Die kan wel helemaal onderin.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:31

Ceetje_bokt schreef:
Tezzy schreef:
Ik heb hier de kast wel zo goed als tegen de muur aan staan, alleen een plint van 12mm dik die er tussen zit. Lade kan prima open met de deur niet tegen de muur (handgreep die tegen de muur komt)
Ik kan wel een foto maken als jullie willen?

Het enige wat ik vervelend vond aan scharnierdeuren is de plek van bevestiging en daardoor je lades op een andere hoogte moeten monteren

Ik heb hierdoor als onderste lade zo’n mand als lade. Die kan wel helemaal onderin.

Dat heb ik nu inderdaad ook. Op de foto van Lorette zag ik een andere indeling, vandaar dat ik er over begon :)

Ceetje_bokt

Re: Hoe ziet jouw Ikea Pax (open) kast er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:41

Volgens mij heeft zij schuifdeuren. Dan heb je de scharnieren niet.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 18:21

_Lorette_ schreef:
Sorry, ik schop het (heel) oude topic ook omhoog. :o

Wij moeten switchen naar scharnierdeuren i.p.v. schuifdeuren. Het liefst plaatsen we kasten over de gehele breedte van de muur. Hoeveel ruimte hebben de scharnierdeuren nodig om ze goed te kunnen openen, zodat de lades in de kast open kunnen?

Stel dat de muur 3 meter lang is, dan kan je deze waarschijnlijk niet vullen met Pax kasten van 3 meter? Omdat de deuren dan niet genoeg ruimte hebben voor het openen om de lades naar voren te trekken? Of wel?

:o? :o? :o?

Al onze kasten hebben deze inrichting:

[ Afbeelding ]

Leeslampje, ik denk niet dat je er nog iets aan hebt, maar wij gebruiken inmiddels van die Skubb (dacht ik?) bakken voor de lades. Dat kan ook wel in de draadmanden.

Halverwege de scharnierdeur zit ook een scharnier die wel eens in de weg zou kunnen zitten voor de plank boven de lades of de bovenste lade (voor de schroefgaten die je nodig hebt voor beide).