[VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 22:32

Weer even een update!

Er is veel gebeurd na het storten van de betonvloer :D

Een beetje donker, maar het begin van de wand van de badkamer:
Afbeelding

De kelderdeur komt een stukje naar voren toe:
Afbeelding

De lijn van het kozijn van de deur wordt doorgetrokken, naast de kelderdeur komt een stalen zwarte glazen deur!
Afbeelding

De meterkast is 90 graden gedraaid, zo blij mee :D Aan de linkerkant op de foto komt onze kapstok, die zou eerst tegen de trap aan komen maar dat wordt te krap. Hier komt een nis voor onze kapstok.
Afbeelding

En vanavond zijn wij begonnen met isoleren!
Afbeelding

Volgende week beginnen ze aan de aanbouw, hier ben ik het meest benieuwd naar!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:32

Gaat al aardig vlot zo te zien? :D

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 12:51

Klopt Marlinde!

Deze week beginnen ze met de aanbouw *\o/* Daar ben ik echt zo benieuwd naar.

Wij mochten deze week beginnen met de leuke dingen.. We zijn wezen kijken voor een vloer en een nieuwe bank. We vielen zelf meteen beide op dezelfde vloer, deze lag ook in de winkel als showvloer.

Afbeelding

In ons huis:

Afbeelding

Afbeelding

Maar nu begint het twijfelen.. Doen we een visgraat of een rechte vloer? Het voordeel van de visgraat vind ik dat de 15 meter lange kamer wel een soort van onderbreekt, maar het is wel veel duurder en iedereen heeft het momenteel. Is het niet te trendgevoelig? Een rechte vloer is goedkoper maar misschien wel wat saaier. Wat vinden jullie?

Visgraat:
Afbeelding

Recht:
Afbeelding

In het echt is hij dus wel wat minder geel. Hoor heel graag jullie meningen!

En we hebben denk ik wel 100 banken gezien en geprobeerd.. Uiteindelijk veel opties gehad en veel gestreept en toen bleven er twee banken over.

Hier hebben we een prijs van opgevraagd (3 zits + eiland, rond de € 1900,-)

Afbeelding

En voor deze hebben wij ook een prijs opgevraagd (3 zits + eiland, rond de € 1300,-)

Afbeelding

En dan dezelfde soort stof als de andere bank
Afbeelding

Veel dilemma's dus.. :D Maar wel erg leuk werk!

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:00

Dat zijn inderdaad de leuke dingen om te doen nieuwe spullen uitzoeken :D
Ik zou persoonlijk ook voor rechte planken gaan ipv visgraat .
Die 2e bank hebben wij ook maar danig cognac kleur , vind de andere bank die jullie uitgezocht hebben ook erg mooi .

boemel

Berichten: 8617
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:19

Wij hebben net een visgraat vloer uitgekozen voor ons verbouwingsproject.
Dat het in was, wist ik niet.

We hebben een jaren 30 huis en daar past het bij, dus dat was een makkelijk besluit. We willen nml zoveel mogelijk de stijl van de jaren 30 aanhouden.

Was ons huis jonger geweest, dan had ik rechte planken ook prima gevonden. Is denk ik meer tijdloos.

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 14:40

Ja op dit moment neig ik ook naar de rechte planken.

Mede omdat dit ons tv meubel en salontafel ook zijn.. :+ Kleur is wat lastig omdat het in elk licht weer anders lijkt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@Moniek21 wat leuk, heb je een foto? :D Ze zijn beide mooi inderdaad maar we vonden het prijsverschil wel groot. Hoe bevalt jullie bank?

Mirjam_x

Berichten: 409
Geregistreerd: 02-02-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:52

Heeel leuk dit! Ik volg!

Edit: De vissengraat! Dat vind ik zo tof. Ik zou dat ook heel graag willen als wij een huis gaan kopen.

Earth

Berichten: 8024
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:56

Vissengraat vind ik mooi, maar oogt soms wat drukker. Ik zou het alleen doen als je zelf van een rustige inrichting houdt. Dan is het mooi te combineren. Maar als je ook van een drukke/volle inrichting houdt, denk ik dat het te onrustig wordt.

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:09

Als je al een visgraat tafel hebt, zou ik een rechte vloer doen. Wel mooi!

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 16:39

We hebben een prijs opgevraagd van de rechte :D Denk dat het inderdaad anders wat te druk ook gaat worden. Ik denk ook dat we voor de tweede bank gaan, deze vind ik net wat strakker dan de andere. Wel twijfelen we nog een beetje over 3 zits + eiland, 3 zits + 1 zits + eiland of 3 zits + hoek + 3 zits. Laatstgenoemd is hoe de bank op de foto staat.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:54

Bij je meubels: zeker een rechte vloer! Dikke tip: neem brede plank! Daarmee maak je je ruimte ook ruimtelijker en rustiger vind ik :D

En qua bank: ik vind de tweede bank heel mooi! De eerste vind ik wat lomp/grof. Kleur is wel tof! Heb je al nagedacht welke kleuren je verder gaat gebruiken in huis? :o

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:50

Ik volg. Wij starten binnenkort ook zo’n project. De vloer twijfel hebben wij ook, gelukkig nog alle tijd. Ik vind visgraat prachtig maar ben inderdaad ook bang voor een te druk huis en dat ik er zat van ben na een poos. Lastig! Plus dat het ook nog is een aardig prijsverschil is.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:03

Bij deze meubels zou ik voor een rechte vloer gaan. Wordt wel veel visgraat anders. Ik ben wel gék op visgraatvloeren, maar alles visgraat is wat te veel van het goede.
De tip van Denise vind ik een goede: een brede plank kiezen. Oogt rustiger. Ik heb zelf laatst een gave vloer gezien die bestond uit rechte planken van 3 meter en dan haaks erop een dwarsplank en dan weer door met de rechte planken. Dat brak de ruimte ook heel gaaf zonder dat het druk was zoals visgraat. Werkt wel alleen mooi met hele brede planken, anders lijkt het eerder armoedig.

Prairy
Berichten: 9265
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:14

Ik zou juist je meubels afstemmen op je vloer :P Visgraat vloer ziet er luxer uit, helpt ook met taxatie van je huis. Meubels willen nog weleens veranderen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:19

Prairy schreef:
Ik zou juist je meubels afstemmen op je vloer :P Visgraat vloer ziet er luxer uit, helpt ook met taxatie van je huis. Meubels willen nog weleens veranderen.


Zeker ook wat voor te zeggen. Maar een massief houten vloer is sowieso al goed voor de taxatie natuurlijk :j

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 09:53

Jullie maken het niet makkelijker.. :D Het is een PVC vloer Skippy01!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:59

Ketly schreef:
Jullie maken het niet makkelijker.. :D Het is een PVC vloer Skippy01!


Dan maakt het denk ik al wat minder uit, en zou ik gewoon echt je eigen smaak volgen :j
(en wel even afwegen of je inderdaad je meubels op korte termijn zou vervangen als je voor visgraat vloer wil gaan, maar goed, ook dát is smaak, en als je het verkoopt, neem je toch je meubels mee meestal he :D )

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:13

Ik ben zeer benoeuwd wat je gaat kiezen marianne!
Voordat je kiest, aankomend weekend gaat bij ons de vloer in het huis gelegt worden...wij hebben rechte en brede laminaatvloeren uitgezocht...je weet waar het is dus kom maar kijken zowel blij vloer als garola O:)
Wellicht dat je dan een beter beeld hebt van de complete vloer in huis.
Mijn vriend wilde ook graag visgraatvloer maar ik liever niet omdat het boven allemaal hokjes zijn en ik dat te druk vond.

Je bent altijd welkom :j

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 10:22

Lief aangeboden Kim, ik kom zeker snel even kijken! <3

Er is me net wel verteld dat deze vloer een toplaag heeft van 0,3 mm. De ene website raad aan om een dikkere toplaag te nemen terwijl andere websites aangeven dat het een prima vloer is voor normaal woonkamergebruik. Hebben jullie daar ook ervaringen mee?

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:30

Prairy schreef:
Ik zou juist je meubels afstemmen op je vloer :P Visgraat vloer ziet er luxer uit, helpt ook met taxatie van je huis. Meubels willen nog weleens veranderen.


Dit is een betere volgorde inderdaad. Zelf zou ik niet voor hout op hout kiezen dus houten meubels op een houten vloer. Dat vloekt al vrij snel. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk..

Dus los van de meubels stem ik voor een visgraat vloer!

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 10:19

De meubels worden met de tijd wel weer eens vervangen, dus wij stemmen inderdaad de vloer niet op de meubels af :D Maar we kiezen wel wat we zelf mooi vinden en ik denk niet dat een visgraat de taxatiewaarde omhoog zal gooien (ik werk zelf in de makelaardij :D). Ik denk dat we voor deze vloer gaan en dan met een rechte plank, maar ik heb nog lichte twijfel omdat de toplaag 0,30 is in plaats van 0,55. Ik heb met de leverancier gebeld en die geeft aan dat gewoon woonkamergebruik prima geschikt is met deze toplaag en dat er 15 jaar garantie op zit voor huishoudelijk gebruik, maar op internet kom ik heel veel 'licht tot normaal' gebruik tegen.

Nu zijn wij maar met zijn tweeën en straks twee katten, maar in de toekomst zullen er ook kinderen komen. Nu was wel mijn idee om in de hal en bijkeuken een 0,55 vloer (tegellook) of echte tegels te doen, zodat dit wat duurzamer is. Het enige nadeel daarvan is dat er onder onze glazen deur een stripje zou komen waar dit anders doorgelegd zou kunnen worden.

Adviezen en ideeën zijn nog steeds erg welkom.. :D

Mloes

Berichten: 5178
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:55

Gave verbouwing zeg! Ik ga volgen.
V.w.b. bank: ik vind de tweede mooier. En vloer snap ik je afweging, wij hebben wel een visgraat PVC vloer gekozen, maar gezien je salontafel en tv-meubel zou ik ook neigen naar rechte planken.

Mooie spullen zoek je uit, we hebben een beetje dezelfde smaak denk ik. Vind je keukenblad ook echt prachtig <3

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:02

Mloes schreef:
wij hebben wel een visgraat PVC vloer gekozen


Effe inbreken: wij willen ook onze vloer vervangen en PVC-vloer kwam eruit als het makkelijkste bij een renovatie. Alleen kan ik nergens vinden hoeveel ruimte dat neemt. Dus ondervloer + plank...hoeveel mm moet ik daarvoor rekenen?

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:08

Wat een gave dingen kies je uit, ik zou denk ik ook gaan voor rechte planken, dat maakt het geheel wel wat rustiger ook icm met je meubels.

Qua bank, een hoekbank zoals op je 2e foto is echt fantastisch. Je kunt lekker in een hoekje liggen vegeteren maar je hebt ook genoeg zitruimte als er visite is. Wij wilden ook perse een hoekbank en dan niet eentje met zo'n loos stukje waar geen rugleuning zit. WE kunnen met z'n 2en nu gestrekt op de bank als we daar zin in hebben, heerlijk :D

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 11:28

Leuk om weer nieuwe volgers te hebben, ook nog met dezelfde smaak.. :D

Deze drie opties hebben wij besproken voor een bank:

1. Zoals in de winkel
Afbeelding

2. 3 zits + eiland
Afbeelding

3. 3 zits + hoek + zitting + eiland
Afbeelding

Gaat dus niet om de kleuren maar om de opstellingen. We willen sowieso als we een open einde willen een eiland en geen longchair, zodat wij geen zitplek extra missen.

Op de plattegrond zou de bank met de rugleuning tegen de dichte muur bij de trap komen en met het eiland of andere zitgedeelte langs het raam.

Afbeelding

Langs dit raam dus aan de rechterkant.
Afbeelding

De muur langs de trap is ongeveer 330, dus de bank zou daar ongeveer 310/320 cm kunnen. De muur langs het raam is 375 cm dus daar willen wij max 350 kwijt maar om niet de hele ruimte te vullen mag deze ook korter.