Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Hier zijn ze tijdens mijn verbouwing al over begonnen. Volgens hen hadden ze met de vorige eigenaren al besproken dat de boom gekapt zou worden. Ik wist van niets en was nogal overvallen door deze mededeling
Citaat:Sinds ik hier ben komen wonen dringen de buren al aan op het doen van een wijntje, een koffie etc, "om elkaar beter te leren kennen". Sowieso heb ik hier weinig behoefte aan, maar ik kan me voorstellen dat het wel gezien wordt als sociaal. Waar ik tegenop zie is dat ik bang ben dat ze weer gaan beginnen over de boom.
Ibbel schreef:Die moestuin ligt helemaal niet verkeerd. De buren hebben gewoon (nog) niet veel ervaring met moestuinieren. En geven dan een boom de schuld als de tomaten niet willen. Deze zomer is gewoon niet warm genoeg voor tomaten buiten. Als ze slim zijn kopen ze een klein muurkasje voor de tomaten.
Suzanne F. schreef:Ikzelf zou aangeven dat je graag wilt dat de boom blijft staan maar dat je wel een keer wilt kijken naar het laten snoeien van de boom op een verantwoorde manier. Dus niet door de buurman maar door een hovenier.
Dan kom je ze toch iets tegemoet. Ik vind de relatie met de buren heel erg belangrijk. Je kan elkaar zo het leven zuur maken en ik ben daar heel gevoelig voor. Ik zou niet meer fijn kunnen wonen als ik ruzie had met de buren. Dat geeft me echt teveel stress. Dus ik zou zelf een kleine toegift doen maar wel aangeven dat je de boom mooi vindt en deze blijft staan.
Suzanne F. schreef:Ikzelf zou aangeven dat je graag wilt dat de boom blijft staan maar dat je wel een keer wilt kijken naar het laten snoeien van de boom op een verantwoorde manier. Dus niet door de buurman maar door een hovenier.
Dan kom je ze toch iets tegemoet. Ik vind de relatie met de buren heel erg belangrijk. Je kan elkaar zo het leven zuur maken en ik ben daar heel gevoelig voor. Ik zou niet meer fijn kunnen wonen als ik ruzie had met de buren. Dat geeft me echt teveel stress. Dus ik zou zelf een kleine toegift doen maar wel aangeven dat je de boom mooi vindt en deze blijft staan.
elnienjo schreef:Ik heb zelfs 'n keer meegemaakt dat iemand een huis kocht en tussen de verhuis van de vorige bewoner en het overhandigen van de sleutel, heeft een buurman snel een hoge boom gekapt. Heel asociaal!
Lindaonline schreef:elnienjo schreef:Ik heb zelfs 'n keer meegemaakt dat iemand een huis kocht en tussen de verhuis van de vorige bewoner en het overhandigen van de sleutel, heeft een buurman snel een hoge boom gekapt. Heel asociaal!
Dit heb ik ook gehad met het weghalen van een volledige erfgrens aan coniferen. Kom je binnen in je nieuwe huurhuis, staat er een nieuwe schutting in de tuin met de vraag van de buren of je de helft even wil betalen.