Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mvdende schreef:Er bestaat gelukkig ook zoiets als non-comformiteit, er zit een wettelijke garantie op van 2 jaar op elke auto die je bij een bedrijf koopt. Daar valt dit ook onder.
Je moet namelijk kunnen verwachten dat een product doet waarvoor je het gekocht hebt, in dit geval rijden.
De vraag is alleen, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen....
Jolien87 schreef:Ik moet zeggen dat ik het voor 1 partij heel sneu vind en dat zijn je ouders. Die hebben geld besteed aan deze auto voor jou, althans dat begrijp ik uit je bericht. Zij dachten je een plezier te doen met de auto en wellicht hebben zij zich ook verkeken op de extra betaalde ophaalservice wat voor hun dus weggegooid geld is. Dat is voor je ouders ook niet leuk, heel begrijpelijk. Maar probeer te voorkomen dat je daar morgen als een stampvoetende kleuter heen gaat en probeer er vooral sámen uit te komen met de dealer. Vliegen vang je nog altijd het beste met stroop ipv met azijn.
belle_boef schreef:Maar je hebt ophaalservice voor de motor. Valt een bougiekabel onder een motorprobleem voor de garage.
Ik vind het wel mosterd na de maaltijd om maanden later weer aan te kloppen. Je had in februari terug moeten gaan. Nu daar weer over vallen is niet passend
mvdende schreef:belle_boef schreef:Maar je hebt ophaalservice voor de motor. Valt een bougiekabel onder een motorprobleem voor de garage.
Ik vind het wel mosterd na de maaltijd om maanden later weer aan te kloppen. Je had in februari terug moeten gaan. Nu daar weer over vallen is niet passend
Wel als er door een kapotte bougiekabel een cilinder niet meeloopt. En een motor met 4 cilinders die op 3 cilinders loopt, heeft het echt niet naar zn zin.
candalisa schreef:Beetje laat nu maar mss voor een volgende keer. Was het een Bovag garantie? Want dan kan je bij elke Bovag erkende garage terecht. Bij kleine reparaties werd het gewoon door de handelaar vergoed bij grotere reparaties werd de auto bij de Dichtbijzinnde garage opgehaald door de handelaar en gerepareerd. Ik heb er geen gebruik van hoeven maken maar vond het goed geregeld.
Destination schreef:Maar waarom ben je niet gelijk de eerste keer naar de garage gegaan? Helemaal als jij/je vader denkt dat het niet een computerstoring was, maar de bougiekabels. Dan ga je toch langs de garage zolang het binnen je garantie is? Je had zelfs een route kunnen uitzoeken waarbij je niet over de snelweg komt...
Onali schreef:Nog een tip.
Ondanks alle leuke beloftes van ophaalservice ed. Koop volgende keer een auto in je eigen woonplaats.
Juist on dit soort dingen te voorkomen.
mvdende schreef:Destination schreef:Maar waarom ben je niet gelijk de eerste keer naar de garage gegaan? Helemaal als jij/je vader denkt dat het niet een computerstoring was, maar de bougiekabels. Dan ga je toch langs de garage zolang het binnen je garantie is? Je had zelfs een route kunnen uitzoeken waarbij je niet over de snelweg komt...
Mijn ouders wonen in omgeving Den Haag, ik onder Bergen op Zoom, auto komt uit Waalwijk.
Door mn ouders laten brengen was geen optie. Drukste tijd van het jaar op mn vaders werk, die in februari blij mocht zijn als hij om 17:00 thuis was van zn werk, na om 05:15 al van huis te zijn vertrokken. Mam ook druk op haar werk.
Zelf rijden kon ik niet. Was blij als ik 20 minuten kon rijden, max 10 km. Binnendoor zou het om ruim 80 km gaan en waarschijnlijk ook over 80kmh wegen waar ik ook niet op durfde te rijden in die tijd.
Daarnaast hadden we de garantie en ophaalservice (3 maanden) juist afgesloten zodat de auto zonder gezeur opgehaald zou worden, zodat er geen ouder zich in onmogelijke bochten hoeft te wringen.
Op het moment dat de 1e keer de storing zich voordeed, zat ik ruim binnen de garantie en ophaalservice periode. Namelijk eind januari auto gekocht, eind februari probleem.
Op dat moment had de handelaar gewoon zijn afspraken na moeten komen. Dat heeft hij op DAT moment niet gedaan!
Dat de garantie en ophaalservice NU verlopen zijn, is wel duidelijk. Maar aangezien het uiteindelijk een probleem is geweest wat in de garantie periode opgelost had moeten worden, aangezien het toen al aanwezig was, ga ik wel proberen een afspraak te maken met de handelaar.
_San87_ schreef:mvdende schreef:
Mijn ouders wonen in omgeving Den Haag, ik onder Bergen op Zoom, auto komt uit Waalwijk.
Door mn ouders laten brengen was geen optie. Drukste tijd van het jaar op mn vaders werk, die in februari blij mocht zijn als hij om 17:00 thuis was van zn werk, na om 05:15 al van huis te zijn vertrokken. Mam ook druk op haar werk.
Zelf rijden kon ik niet. Was blij als ik 20 minuten kon rijden, max 10 km. Binnendoor zou het om ruim 80 km gaan en waarschijnlijk ook over 80kmh wegen waar ik ook niet op durfde te rijden in die tijd.
Daarnaast hadden we de garantie en ophaalservice (3 maanden) juist afgesloten zodat de auto zonder gezeur opgehaald zou worden, zodat er geen ouder zich in onmogelijke bochten hoeft te wringen.
Op het moment dat de 1e keer de storing zich voordeed, zat ik ruim binnen de garantie en ophaalservice periode. Namelijk eind januari auto gekocht, eind februari probleem.
Op dat moment had de handelaar gewoon zijn afspraken na moeten komen. Dat heeft hij op DAT moment niet gedaan!
Dat de garantie en ophaalservice NU verlopen zijn, is wel duidelijk. Maar aangezien het uiteindelijk een probleem is geweest wat in de garantie periode opgelost had moeten worden, aangezien het toen al aanwezig was, ga ik wel proberen een afspraak te maken met de handelaar.
In september. Voor iets dat in februari gebeurd is... Dat is een half jaar geleden.
De garage is jou niks meer verplicht. Die verplichting is 4 maanden geleden afgelopen. Je bent zelf laks geweest, schuif dat niet op de garage af.

Destination schreef:Maar wat staat in je voorwaarden voor de ophaalservice dan? Of hebben je ouders dat mondeling besproken met de handelaar? Aangezien je die vraag de hele tijd al niet beantwoordt, begin ik te denken dat er in de voorwaarden staat dat de auto niet wordt opgehaald als hij nog rijdt
Het is overigens autootje en niet autotje.
purny schreef:Waarom ben je dan niet eerder gekomen? Ik bedoel 7 maanden daarna....
stel je voor dat een van je klanten dit zou doen... wat doe je dan?
En ook nog op een agressieve toon...