Astorga schreef:Janine1990 schreef:Die eerste zin begrijp ik niet helemaal.
Dat je verbruik en klimaat aanhaalt begrijp ik volledig. Maar wat heeft een grote auto voor negatieve invloed op de veiligheid van medeweggebruikers?
Het gevaar heeft oa te maken met de hoogte en het gewicht van de auto, die de impact van een aanrijding vergroten. Hier kun je er meer over lezen: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Critici ... y_vehicles
Ik voel me dus wel verantwoordelijk tegenover de mensen die ik toevallig tegenkom wanneer ik autorij. Ben me er ook erg van bewust dat ik een potentieel onbedoeld moordwapen bestuur en gedraag me zoveel mogelijk daarnaar.
Maar dat doen, of behoren, mensen in grote auto's ook te doen.
De mensen die ik ken met grote auto's hebben deze ook daadwerkelijk nodig. Ik kom liever een Silverado met een forse aanhanger tegen dan een Opel Corsa waar een tweepaards achter hangt met merrie en veulen er in. (met eigen ogen gezien helaas)
Dus ik ga er vanuit dat ook die grote auto met bepaalde overwegingen is gekocht.
Het is niet zo dat die mensen met een grote auto moedwillig met een potentieel moordwapen de weg op gaan of minder verantwoordelijkheidsbesef hebben.