Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:34

Waar ik woon in Drenthe! Ik woon een 400 meter van het bos. De reeen lopen in het veld naast mijn huis. Een slaperig dorpje middenin de natuur, met nog echte stilte. We hebben wel slechte telefoon dekking echter. Maar ach wat geeft het. Paardje staat hemelsbreed een km verderop met een vriendinnetje in de wei op een mooie stalling. De Veluwe lijkt me ook k mooi trouwens :D

lizy29

Berichten: 6253
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:37

Kuggur schreef:
"Niet"... :D


Ja dat vat het wel heel aardig samen :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:48

DubbelDun schreef:
Vergeet niet dat de Veluwe super toeristisch is in de zomermaanden. Op de hei hier is het dan vaak file-fietsen.


Niet alleen de Veluwe... Hier in midden-Brabant de hele zomer ook toeristenfiles. Vijf campings in mijn gemeente, die van Pasen tot de herfstvakantie open zijn. Dan is het dus bizar druk bij de recreatieplassen en in het bos. Met een absolute piek in de zomervakantie.
Zeeland natuurlijk hetzelfde verhaal, alsook het heuvelland, waar ze veel last hebben van wielrenners en motorrijders. Als je ergens in de natuur woont, kun je er donder op zeggen dat dat toerisme oplevert in het hoogseizoen. Goed voor de lokale economie, minder fijn voor de rust. Zoals mijn moeder dan zegt 'wees blij dat ze hier komen kamperen, als ze hier kwamen wonen, kon jij geen huis meer betalen, want die zijn van de randstad nog hogere prijzen gewend' :')

Marije_jiplover

Berichten: 25417
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:08

Ik woon aan de Veluwe in een niet zo toeristisch dorp en heb vrij weinig last van toeristen.

Te paard kom ik toch veel verder dan de gemiddelde wandelaar en de ruiterpaden liggen grotendeels los van de fietspaden, dus daar heb ik ook niet zoveel last van.

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:50

Mijn voorkeur gaat niet uit naar Nederland maar als dan Drenthe bij de bossen of Limburg omdat het daar een beetje een ander land lijkt en je dichter bij de bergen bent.

Zertab

Berichten: 12423
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:53

Waar ik nu woon, vrijstaand huis, aan de rand van de polder met een enorme lap grond. :D En op 30 minuten rijden van mijn werk.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:00

Als ik ooit de kans krijg, Ameland. Ben er denk ik al meer dan 30x geweest. Blijft gewoon mooi!

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:14

Vlieland of Zeeland <3 <3
Daar ga ik het liefste naar toe, mooie omgevingen en de zee!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:02

Waar ik nu woon, in Loon op Zand. Dicht genoeg bij de stad, maar de Loonse en Drunense duinen op loopafstand. Het is zo heerlijk wonen hier.

josewoos

Berichten: 4824
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:42

Ik woon in het midden van het land met diverse bossen en natuurgebieden om mij heen en de Veluwe op korte afstand, ik hoef hier niet weg :D

Maar we zeggen thuis wel altijd, als wij de loterij winnen, dan graag een 2e huis op Texel <3

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:23

In een heel klein hutje, ergens in het bos of op de hei. met een mooi stukje grond waar mijn paarden lopen. Ergens héél ver weg van de bewoonde wereld, waar maakt me verder niet veel uit, maar niet buiten Brabant/Limburg.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 00:16

moonsparkle schreef:
Mijn voorkeur gaat niet uit naar Nederland maar als dan Drenthe bij de bossen of Limburg omdat het daar een beetje een ander land lijkt en je dichter bij de bergen bent.


Volgens mij is dat de reden waarom alle toeristen hier ineens zijn :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 00:53

Ik ben een Amsterdammer en mijn hart ligt daar. Ik hou van de oude grachtenpanden of omgeving Vondelpark. Maar het is me te druk en ik zou echt de rust en natuur missen.

Wij hebben op de veluwe gewoond en ik vind het zwaar overschat als ik vaak lees hoe geweldig het mensen lijkt.
Ten eerste liepen wij wel in de omgeving met de honden, maar de hele veluwe is groot en dan moet je toch je auto pakken.
Er zijn zoveel mooie gebieden en als je ergens mooi wandelt of rijdt, merk ik de verschillen niet zo.

Echter wel qua echt wonen, dus voor ons nooit meer daar.

Wij wonen nu in Z Groningen, grens Drenthe en hebben landerijen voor ons, een klein bos direct aan huis en met de buren sluiten we aan bij het land, niet de huizen dicht op elkaar.

Ga ik kijken wat ik echt geweldig vind, is het meteen Z Limburg. Maar dat was voor ons lastiger om meerdere redenen.
Wat ik bijna net zo mooi vind zijn de duinen en de kust.

En verder moet je het gewoon treffen. We hadden 8jr lang vreselijk buren en nu buren op enige afstand. Je hoort hier wel geluiden, maar je hebt ook hele stille dagen en tijden.

Op de veluwe reed ik ook bijna altijd hetzelfde rondje, omdat je in 1 of 2 uur nou eenmaal dat rondje kan maken. Dat kan ik hier ook, maar minder bos.
Pak je de oude voor een ander stuk veluwe, ben ik hier bijv bij Exloo, ook echt prachtig.

Bij ons is het niet toeristisch, 1 dorp verder wel heel erg. Maar gezellig druk.

Anoniem

Re: Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:31

Ik lees ook dat veel mensen de Veluwe leuk lijkt, maar ik vind het zelf de minst fijne plek waar ik gewoond heb :')
De echt leuke dorpjes zijn streng gelovig of erg duur. De rest is gewoon hartstikke druk. Maar dat is mijn ervaring.

hoefijzers
Berichten: 194
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:46

Valt op dat niemand in de randstad wil. Niet zo gek want je hebt er geen bos alleen maar steen en veeeeelll te veel mensen. Daarbij heel veel arbeidsmigranten.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:57

Flying_Angel schreef:
Heemstede, ligt tegen Haarlem aan <3


Ben wel benieuwd waarom? :+ ben er opgegroeid, maar zou niet mijn eerste keus zijn.

Ik zou wel naar Putten of omgeving willen, veluwe, heide en ruimte. En oke qua afstand van hier. Texel lijkt me ook wel leuk, maar meer als vakantiehuis.

Meer praktisch zou iets rond Haarlem zijn, Velsen, Spaarndam, Vijfhuizen, Overveen, Bloemendaal, Vogelenzang..) met een leuk stuk grond/bos, maar dat is onbetaalbaar.

Randstad is onbetaalbaar, maar niet persee verschrikkelijk vind ik hoor!
Laatst bijgewerkt door Loiz op 20-08-20 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16506
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:57

brokjes schreef:
Ik lees ook dat veel mensen de Veluwe leuk lijkt, maar ik vind het zelf de minst fijne plek waar ik gewoond heb :')
De echt leuke dorpjes zijn streng gelovig of erg duur. De rest is gewoon hartstikke druk. Maar dat is mijn ervaring.

Daarom woon ik ook liever op de Heuvelrug. Ik vind de mensen daar fijner en toch meer randstad.

Helaas zijn de bossen de laatste jaren ook steeds drukker geworden maar weet ik als bewoner wel mooie rustige plekjes te vinden.

Kookaburra

Berichten: 5441
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:13

Vlakbij een defensie vliegbasis, maar wel op een plek waar ik ín de natuur zit zonder directe buren. Bijvoorbeeld in de bossen.

8nnemiek

Berichten: 43511
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:31

Grappig dat er zo veel mensen de Kollenberg kennen :)) Ik heb daar vroeger ook veel gewandeld, maar vooral ook veel in Daniken.
Daar heb ik altijd graag gewoond. Maar qua uitzicht vind ik het wat zuidelijker nog een stukje mooier <3
Afbeelding
Afbeelding

Domi_94

Berichten: 2064
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:35

Ik zou graag in Twente (blijven) wonen of naar de achterhoek verhuizen. De mentaliteit spreekt mij heel erg aan en ondanks dat ik op het platteland woon, ben ik toch met 10-15 minuten in de stad.
Voordeel van de achterhoek is dat de prijzen een stukje lager liggen en je vaak meer m2 voor je geld krijgt.
Laatst bijgewerkt door Domi_94 op 20-08-20 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Valanee

Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:35

Amersfoort! En dan het liefste op de Schimmelpennickstraat. Prachtige oude huizen, bijna in het centrum. Vrijwel alles is dichtbij en ondanks dat je zo centraal zit hele grote tuinen <3

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:37

Ik zou heel graag op de Veluwe willen wonen! Stukje Ermelo/putten/garderen. Kom daar als vanaf mijn 5de en voelt altijd als thuiskomen! Als ik daar ooit een huis kan kopen met grond voor mijn paarden aan het bos vertrek ik meteen!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:55

brokjes schreef:
Ik lees ook dat veel mensen de Veluwe leuk lijkt, maar ik vind het zelf de minst fijne plek waar ik gewoond heb :')
De echt leuke dorpjes zijn streng gelovig of erg duur. De rest is gewoon hartstikke druk. Maar dat is mijn ervaring.


Hier net zo. We hebben er 8 jaar gewoond en echt nooit meer. Mensen vergeten dat ergens een dagje naartoe of een vakantie echt anders is dan wonen.

En mooie natuur heb je op meer plekken. Hoe groot het is maakt feitelijk niet uit, want je kan toch niet elke dag de hele veluwe belopen of zien etc.


hoefijzers schreef:
Valt op dat niemand in de randstad wil. Niet zo gek want je hebt er geen bos alleen maar steen en veeeeelll te veel mensen. Daarbij heel veel arbeidsmigranten.


Dan moet je in Ermelo/Putten komen.......De chaletjes zitten propvol. Ik heb er verder geen last van gehad, maar juist daar zit het vol.

8nnemiek schreef:
Grappig dat er zo veel mensen de Kollenberg kennen :)) Ik heb daar vroeger ook veel gewandeld, maar vooral ook veel in Daniken.
Daar heb ik altijd graag gewoond. Maar qua uitzicht vind ik het wat zuidelijker nog een stukje mooier <3
[ [url=m/FSWkcm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F4BmZx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echt geweldig! Het enige nadeel van Nederland is dat het te plat is. Dat maakt Z Limburg toch helemaal goed.

Hutcherson

Berichten: 7479
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:27

Oef. Ik denk toch dat het een dorpje moet zijn met veel vrijstaande woningen. Ik wil dan zelf ook graag een kleine vrijstaande woning met een gave oprit en rondom natuurlijk land. Maar ik wil ook wel gewoon winkels redelijk dichtbij hebben bv supermarkt enzo.
Voor restaurantjes of kledingwinkels rijdt ik wel wat verder.
Ik zou nooit kiezen voor echt randstad ofzo, maar gewoon het oosten of noord-oost of zelfs oost-westen is prima.

Eigenlijk maakt de plek me niet zoveel uit maar vooral het huisje.

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:31

DubbelDun schreef:
Gelukkig is de hei behoorlijk groot en de meeste toeristen komen niet verder dan de eerste paar kilometer :)

Ik vind het juist heel erg meevallen! Er is hier zoveel bos dat ik 9 van de 10 keer niemand tegenkomen en de keren dat ik wel iemand tegenkom dan is het 1 stelletje tijdens een uur wandelen.
Bij de restaurantjes en de ijsboer in het dorp kun je wel over de hoofden lopen, maar daar kom ik bijna nooit.