Nieuwe hoekbank kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:02

Wij hebben na lang zoeken een andere hoekbank op marktplaats gevonden.
Wij wilde perse geen nieuwe omdat onze twee honden ook op de bank kruipen, en tsja... de meeste banken hebben daar toch veel onder te lijden.

Afbeelding
deze is het.
het is geperst leder, je hebt dus niet het nadeel ervan dat als je er in de zomer op gaat zitten, je met je billen vast plakt :')

Misschien je zoektocht op mp toch nog niet opgeven?

daffodil

Re: Nieuwe hoekbank kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:17

Oh wat fijn zeg, 4 bladzijdes met tips over hoekbanken. Ook ik wil eigenlijk een andere. Heb ivm honden ook geen bezwaar tegen een marktplaatsbank maar.....zonder viezigheid etc. Dus zat ook al naar nieuwe te kijken.

Vooral de kleurdiscussies vind ik leuk. Ik heb dus niets met rood maar denk dat bordeaux ook hier wel heel mooi zou staan. Ik heb nu een twee en driezitter Ektorp van Ikea en vind de kussens echt te snel inzakken. Komt ook omdat mijn honden het de beste plek vinden, bovenop de rugkussens......

Ik wil nu eigenlijk een hoek omdat het me nu te vol wordt door de twee en driezitter en ik dus loze ruimte heb in de hoek (lees stof etc.)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:55

sunshine schreef:
deze is het.

Oehhh, die vind ik écht heel gaaf. Precies zo eentje zou ik ook wel willen. <3

Wij krijgen binnenkort een tweedehands bank van iemand. Ook ivm honden en katten dat wij geen nieuwe meer durven. :+ Nog wel even aan het rondkijken voor goed impregneerspul..
Ik vind nieuwe banken zó duur! En ik vind het zó knap dat jullie zo lang een bank heel kunnen houden. Lukt hier niet. :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:57

Wij hebben een antraciet stoffenhoekbank van De Ruijtermeubel. Hebben hem helemaal naar wens samengesteld, is nodig met een man van ruim 2m. Wij hebben er 1600 voor betaald, hebben hem nu 5 jaar en is nog steeds stevig en zit heerlijk.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:01

meggiemeg schreef:
Kaygee schreef:
Ik heb een bank van huus.nl. Super blij mee. Hij is echt groot, diepe zitting en makkelijk schoon te houden (3 kinderen hier). In cognac, donkergroen en donkergrijs hebben ze deze.

[ [url=m/tm9DBw.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://huus.nl/banken/zitbanken/hoekbank-twenty-five/

Hoe is het met jou gegaan wat betreft afspraken en levertijden enzo?
Wij hebben er vorig jaar oktober meubels besteld (salontafel en 2 dressoirs) waren voorradig, hadden we ruim voor de kerst wel in huis hoor, geen bouwpakket zoals bij de ikea werd ons beloofd. Levertijd van 1 tot max 4 weken. Eind november niets gehoord, e-mail gestuurd, geen reactie, nogmaal gestuurd sorry wij kennen uw order niet, die bestaat niet....Nou ik had toch echt een bestelformulier ingevuld door de verkoopster met naam en een bonnummer, ja verkoopster kenden ze we wel maar de order bestond niet. Uiteindelijk een reactie ja order bestond toch wel, we sturen een mail dan kunt u aangeven wanneer het u uitkomt. Kon niet eerder dan 1ste week januari, aangegeven die dag maar dan wel na die tijd. Niemand geweest, weer bellen, weer hetzelfde verhaal van order kennen we niet. Uiteindelijk hadden we eind januari de meubels in huis. Bleek wel een bouwpakket te zijn. Was er toen zo klaar mee. Heb gezegd of jullie zetten het kosteloos in elkaar of je neemt de boel maar mee, had niets aanbetaald dus dat was makkelijk zeggen. Ze hebben na veel gebel over en weer naar de zaak toch de boel kosteloos in elkaar gezet.
Ze hebben vorig jaar een naamsverandering ondergaan, als je op Google zoekt zijn er veel klachten over hun als je zoekt op de oude naam, als een zaak zo goed loopt verander je dat niet lijkt mij.

Ik heb online besteld, kreeg daarna een mail waar ik een bezorgdatum kon kiezen. Heb daarna nog een keer gebeld of het eerder geleverd kon worden, geen probleem. Netjes op de afgesproken dag geleverd. Tussendoor, op de dag zelf, kon ik steeds de levertijd bekijken. Ik moest nog het een en ander in elkaar zetten. De bank kwam in 2 delen. Het onderstel onder de stoelen en de poten onder mijn eettafel en tv meubel. Mijn boekenkast kwam in één geheel. Maar niet a la Ikea. Ik ben zeer tevreden. Zowel over het bestelproces, als over de aflevering en mijn meubels zijn prachtig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:02

Storm schreef:
Prachtige bank Denise_storm, gaaf huis!
En ik heb al een flinke lijst waar ik nog heen kan.

Nog iets anders, ik twijfel enorm over de kleur.
Mijn huis heb ik, na mijn scheiding, helemaal opnieuw ingericht. Ik had een landelijke inrichting en veel witte meubelen, ikea liatorp. Maar nu heb ik een mix met wat industriële en een tikje koloniaal.
De kleuren zijn zwart en warm bruin, veel zwarte metalen elementen. En alles afgewerkt met donkergroen (fluwelen) accessoires. Mijn vloer is donkerbruin.
Welke kleur bank? Ik dacht zwart, maar wordt dat niet te donker? Cognac, maar vloekt dit niet met de rest? Donkerbruin?

[ [url=m/C6H9wq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6cuq3h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier moet een legergroene bank in m.i. :+
Heb je al aan die kleur gedacht?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:05

Wij, mijn ouders en een goede vriend van ons hebben allemaal een bank van SEVN. Zijn we allemaal erg tevreden over en ze zijn modulair samen te stellen dus je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Daarnaast de mogelijkheid uit veel verschillende stoffen en kleuren.
Hebben zelf een microleer cognac kleurige hoekbank met sledepoot. Mijn ouders het zelfde model als 2 en 3 zitter in het bruin microleer en die vriend een 2 en 3 zitter, een ander model en in een groene kleur.

Voor degenen in de buurt van Barneveld, daar zit een showroom waar je verschillende modellen, kleuren en stoffen kunt zien en testen. Is geloof ik een groothandel dus als particulier kun je er geen bank kopen maar dan kun je wel een indruk krijgen wat je fijn/leuk/mooi vindt :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:09

Dat olijfgroen wat eerder werd genoemd hier is denk ik ook wel mooi in je interieur.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:18

Hier een bank van By Sidde, zit heerlijk en de antivlekkenbehandeling werkt als een malle. Er is al chocola, tomatensoep en modder op de bank gekomen en alles boen je zo weg (chocola kwam ik een dag later achter..). Hond ligt altijd in het hoekje tegen de bank aan en ook hier zie je geen vlekken o.i.d.
Bank was volgens mij wel 1500 euro, maar wij zijn er superblij mee!
Afbeelding

Ik vind een cognackleurige bank trouwens ook heel erg mooi, denk dat dat heel mooi staat hoor in je interieur!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:26

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 14:33

Bedankt weer voor alle tips!
Prachtige banken komen er voorbij.

Sunshine, echt heel mooi, wat een goeie koop!

Groene bank wil ik liever niet, meerdere mensen zeiden dat dit goed in mijn huis zou passen. En dat klopt ook zeker! Alleen verander ik graag van kleur in huis, maar dat doe ik graag met de accessoires zoals een vloerkleed, lamp, vaasjes enz. Daarom wil ik liever een wat rustigere kleur bank.

Mloes, zo'n bank die jij hebt, zoek ik eigenlijk ook maar dat in een andere kleur. Grote robuuste bank met brede armleuningen en tot aan de grond. Prachtig.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:36

Pronto vind ik een aanrader! Hier ook gekocht (maar wel prijziger dan wat jij wil betalen misschien).

Wel een tip, een ronde hoek in je hoekbank is fijn als je veel met meer mensen op de bank zit.
En een rechte hoek kan je er beter op liggen op meerdere plekken.

Wij hebben 1 met ronde hoek, maar dat zou ik niet weer doen. Ik kan er zelf aan alle kanten net niet fatsoenlijk op zitten of liggen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:04

Blacky94 schreef:
Wij, mijn ouders en een goede vriend van ons hebben allemaal een bank van SEVN. Zijn we allemaal erg tevreden over en ze zijn modulair samen te stellen dus je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Daarnaast de mogelijkheid uit veel verschillende stoffen en kleuren.
Hebben zelf een microleer cognac kleurige hoekbank met sledepoot. Mijn ouders het zelfde model als 2 en 3 zitter in het bruin microleer en die vriend een 2 en 3 zitter, een ander model en in een groene kleur.

Voor degenen in de buurt van Barneveld, daar zit een showroom waar je verschillende modellen, kleuren en stoffen kunt zien en testen. Is geloof ik een groothandel dus als particulier kun je er geen bank kopen maar dan kun je wel een indruk krijgen wat je fijn/leuk/mooi vindt :)

Hier ook een bang van sevn, wij zijn er ook erg blij mee. Die komt dus van rue de rosa in oss

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:40

Vriend van ons kan nogal goed onderhandelen.
Vanwege kinderen wilden zij niet zo’n dure bank, maar wel een beetje solide.
Zij zijn naar Seats and sofa’s gegaan. En je wordt daar echt een oor aangenaaid als consument die niet onderhandeld.

Hij heeft meer dan 1200 van de prijs afgeluld.

Na levering mooie bank, zat ook lekker. Maar naar een jaar zakt ie best in.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:03

Onze buren hadden ook een bank van seats and sofa's. Woonden net samen na het trouwen dus nieuwe meubels. Binnen 3 maanden kwamen de veren door de bank heen, kwam iemand kijken en zag dat ze net getrouwd waren, hij zei heel droog: a ik zie de oorzaak al, net getrouwd hé.... dan kan je er geen genoeg van krijgen en overal waar het maar kan...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:59

meggiemeg schreef:
Onze buren hadden ook een bank van seats and sofa's. Woonden net samen na het trouwen dus nieuwe meubels. Binnen 3 maanden kwamen de veren door de bank heen, kwam iemand kijken en zag dat ze net getrouwd waren, hij zei heel droog: a ik zie de oorzaak al, net getrouwd hé.... dan kan je er geen genoeg van krijgen en overal waar het maar kan...

Noujazeg, hondsbrutaal 8)7

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:30

Oh leuk topic, geen tips, maar hier ook op zoek naar een bank, eerste eigen huisje dus plan was eigenlijk gratis/koopje van marktplaats, maar ja, je moet het wel net treffen zonder vlekken inderdaad, wil niet zo'n smoezelig of doorgezakt ding :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:13

Wij hebben onze bank gekocht bij Lowik in Vriezeveen.
Nadat wij hem gezien hadden in Nijmegen in een woonwinkel en op internet gezocht hebben naar de bank en Lowik was het goedkoopste.
Wij hebben een antractiet bank met een lichtbruin stiksel :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:29

veerledec schreef:
Dat olijfgroen wat eerder werd genoemd hier is denk ik ook wel mooi in je interieur.

Ik dacht ook aan (donker)groen. Volgens mij is er nog behoorlijk mee te combineren qua kleur.

Deze bank heb ik (zelfde kleur maar ander model).
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:25

meggiemeg schreef:

Wauw 8)7

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:34

TS, koop een bank in een kleur die je mooi vindt! Je kan altijd nog de muur erachter een andere kleur geven.
Ik heb 10-15 jaar geleden (weet het niet meer) mijn bankstel gekocht. Lekker eigenwijs in het geel. En ik vind het nog steeds prachtig <3.

Er zijn trouwens bedrijven die bankstellen en stoelen reinigen. Dus voor degenen die een mooi maar ietwat ranzig koopje vinden op Marktplaats misschien de methode om toch betaalbaar aan een bank te komen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:13

Allejandro schreef:
Pronto vind ik een aanrader! Hier ook gekocht (maar wel prijziger dan wat jij wil betalen misschien).

Wel een tip, een ronde hoek in je hoekbank is fijn als je veel met meer mensen op de bank zit.
En een rechte hoek kan je er beter op liggen op meerdere plekken.

Wij hebben 1 met ronde hoek, maar dat zou ik niet weer doen. Ik kan er zelf aan alle kanten net niet fatsoenlijk op zitten of liggen.

Pronto heeft ook best veel verschillende prijscategorieën.
Wij hebben daar onze 2,5 zits cognac bank gekocht voor nog geen 500 euro. Ze hadden een vergelijkbare bank (maar natuurlijk nét iets anders) ook voor 750 euro staan.
Een hoekbank is natuurlijk wel stuk duurder dan een rechte bank.

Wij zijn erg tevreden over de bank (3 jaar oud). Hooguit iets verkleurd omdat hij hier direct voor het raam op het zuiden staat. Maar qua model en stevigheid blijft hij top.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:23

Hier ook goede ervaringen met een bank van Profijtmeubel. Wij hadden de hele woonboulevard van Breda gehad en liepen toch maar even Profijtmeubel binnen, ondanks dat we dachten dat ze daar niets voor ons zouden hebben. Maar jawel hoor, daar konden we onze bank helemaal naar onze wens samenstellen voor een zeer nette prijs. We hebben zelfs lades (handig voor dekens en kussens bijvoorbeeld) en een uittrekbaar loungegedeelte onder onze bank. En we hebben bewust gekozen voor HR schuim. Ik weet niet zeker hoe lang we de bank hebben, maar minimaal 5 jaar. De bank ziet en zit nog steeds als nieuw.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:50

Dispar_Vulgo schreef:
Pronto heeft ook best veel verschillende prijscategorieën.
Wij hebben daar onze 2,5 zits cognac bank gekocht voor nog geen 500 euro. Ze hadden een vergelijkbare bank (maar natuurlijk nét iets anders) ook voor 750 euro staan.
Een hoekbank is natuurlijk wel stuk duurder dan een rechte bank.

Wij zijn erg tevreden over de bank (3 jaar oud). Hooguit iets verkleurd omdat hij hier direct voor het raam op het zuiden staat. Maar qua model en stevigheid blijft hij top.

Heb je gelijk in!
Wij hebben idd ook gekozen voor laden onder de banken en HR schuim waardoor hij duurder uitviel. Elke cent waard!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:27

Als ik je woonkamer zie denk ik vooral aan een petrol kleurige bank. En dan wel een warme wat donkerdere versie.
Wij hebben onze bank van wehkamp, vond het een beetje spannend omdat je niet kan proefzitten, maar we zijn er ontzettend blij mee.