Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ClaudiaHS schreef:Gemeente functionaris heeft dus meteen gistermiddag contact gehad met G.
Hij heeft vanaf a.s maandag 3 weken vakantie en heeft tegen haar gezegd dat ze in die 3 weken een plan van aanpak mag gaan maken.
Tuin moet ontruimt worden, de dakgoot moet sws hersteld worden ect...
Geen idee of een gemeente functionaris sancties kan en mag opleggen mocht ze niks doen.
Gini schreef:Ik vraag me af waarom je überhaupt een eigendom zou laten verloederen. Vastgoed kost toch genoeg.
_San87_ schreef:ClaudiaHS schreef:Nou dat zou heel fijn zijn dan![]()
Maar ik hoop natuurlijk gewoon dat ze nu inziet dat dit zo niet langer kan en actie moet ondernemen.
Ja uiteraard. Ik snap sowieso niet hoe mensen die staat van verwaarlozing voor elkaar krijgen.
Haarbal schreef:Ik snap dit soort dingen echt niet... Hier in de regio is ook woningnood, verkoop het dan!
Hier in Wierden staat een blok van 2 ook al 5 jaar leeg, de gaten rotten onderhand in het dak. De eigenaar hoopt het hele terrein aan een projectontwikkelaar te verkopen, maar tot die tijd mag het blijkbaar wegrotten. Terwijl je hier jaren op de wachtlijst moet staan voor een huurwoning. Dan denk ik, zet het te huur met steeds een jaarcontract ofzo. Maar blijkbaar is er geld zat.

c_alsemgeest schreef:Haarbal schreef:Ik snap dit soort dingen echt niet... Hier in de regio is ook woningnood, verkoop het dan!
Hier in Wierden staat een blok van 2 ook al 5 jaar leeg, de gaten rotten onderhand in het dak. De eigenaar hoopt het hele terrein aan een projectontwikkelaar te verkopen, maar tot die tijd mag het blijkbaar wegrotten. Terwijl je hier jaren op de wachtlijst moet staan voor een huurwoning. Dan denk ik, zet het te huur met steeds een jaarcontract ofzo. Maar blijkbaar is er geld zat.
Er is zelfs overal woningnood
Kom maar even naar de randstad... daar is 350.000 voor een rijtjeshuis heel normaal.
Deze mensen hebben dergelijke huizen soms voor nog meer gekocht. (vlak voor de crisis waren sommige gebieden ook extreem geprijsd) of hebben er aanvullende hypotheken op afgesloten. Waardoor ze verlies maken als ze het verkopen.
Weer andere mensen hebben er gewoon geen zin in, hebben bepaalde problemen of sentimentele waarde aan het huis waardoor ze niet verkopen...
Hoe bizar het voor ons ook lijkt
Gelukkig kan je gemeente er altijd wel wat mee, mits ze durven te handhaven.
ClaudiaHS schreef:De huizenprijzen zijn enorm nu natuurlijk momenteel.
Als ze een beetje opschiet en het netjes opknapt, dan kan ze het goed verkopen denk ik.
Haarbal, G woont ook in Wierden. Misschien is het die van haar wel
Het gaat hier om een twee-onder-een-kapper, 1 (of zelfs 2) appartementen en een restaurant/cafe met bowling gebeuren dat daar onder zit. Al met al flink wat m2, dus ik snap dat ze het voor de hoofdprijs aan een projectontwikkelaar willen verkopen. Maar dat het leeg staat en wegrot vind ik echt heel erg, vooral als je ziet hoe er om huurhuisjes gevochten wordt.