woning wordt verwaarloosd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:55

Ik lees al mee, maar fijne update tot nu toe. Beter kan niet, nu hopen dat de eigenaar wel naar de gemeente gaat luisteren en zo niet dan de gemeente gaat handhaven met boetes en op kosten van de eigenaar zelf gaat renoveren oid

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:56

Wat fijn dat de gemeente je ouders serieus neemt :)
Weet niet wat ze exact kunnen doen, maar hopelijk voelen je ouders zich in ieder geval gehoord en serieus genomen door de gemeente

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:44

fijn dat er iets gebeurt nu :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 11:45

Ik weet niet of ze de 'schade bij mijn ouders ook hebben meegenomen in het rapport.
Hij zei dat ze zsm met G om tafel gaan.

Edit: G is inmiddels al op de hoogte :o

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 18:57

Gemeente functionaris heeft dus meteen gistermiddag contact gehad met G.
Hij heeft vanaf a.s maandag 3 weken vakantie en heeft tegen haar gezegd dat ze in die 3 weken een plan van aanpak mag gaan maken.
Tuin moet ontruimt worden, de dakgoot moet sws hersteld worden ect...
Geen idee of een gemeente functionaris sancties kan en mag opleggen mocht ze niks doen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:02

ClaudiaHS schreef:
Gemeente functionaris heeft dus meteen gistermiddag contact gehad met G.
Hij heeft vanaf a.s maandag 3 weken vakantie en heeft tegen haar gezegd dat ze in die 3 weken een plan van aanpak mag gaan maken.
Tuin moet ontruimt worden, de dakgoot moet sws hersteld worden ect...
Geen idee of een gemeente functionaris sancties kan en mag opleggen mocht ze niks doen.

Zeker mag dat.

ClaudiaHS

Re: woning wordt verwaarsloosd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 19:14

Nou dat zou heel fijn zijn dan :')
Maar ik hoop natuurlijk gewoon dat ze nu inziet dat dit zo niet langer kan en actie moet ondernemen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:17

ClaudiaHS schreef:
Maar ik hoop natuurlijk gewoon dat ze nu inziet dat dit zo niet langer kan en actie moet ondernemen.

Ja uiteraard. Ik snap sowieso niet hoe mensen die staat van verwaarlozing voor elkaar krijgen :').

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:25

Ik vraag me af waarom je überhaupt een eigendom zou laten verloederen. Vastgoed kost toch genoeg.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 19:28

Gini schreef:
Ik vraag me af waarom je überhaupt een eigendom zou laten verloederen. Vastgoed kost toch genoeg.

Dat begrijpen wij geen van allen.
Het is (was?) ook gewoon een hele leuke nette verzorgde vrouw.
Ze heeft een hele drukke en goede baan.
Dan denk ik, laat in godsnaam een hovenier en een schilder komen oid.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:32

Of verkoop de boel als je er toch niet wilt wonen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:32

_San87_ schreef:
ClaudiaHS schreef:

Ja uiteraard. Ik snap sowieso niet hoe mensen die staat van verwaarlozing voor elkaar krijgen :').

Als je maar lang genoeg niks doet, gebeurt het vanzelf......

En ja, de gemeente heeft de wereld aan mogelijkheden maar heeft daarbij wel volgens bepaalde procedures te werken.

Je kunt het in zekere zin wel vergelijken met een pensionpaard waarvoor geen pensiongeld meer wordt betaald. De stalhouder kan dan het paard "vorderen" maar hij moet dan wel een vrij strikt protocol volgen (en daar gaat dat meestal mis).

De gemeente moet ook volgens een vastgesteld protocol te werk gaan maar de ultieme uitkomst kan zijn dat de gemeente op kosten van de eigenaar het huis opknapt.
Meestal komt het zo ver niet omdat in de procedures een aantal punten zijn waarop de eigenaar ruimte krijgt om het alsnog zelf te doen. Het opstellen van zo'n plan van aanpak en het uitvoeren ervan is zo'n moment waarop een eigenaar de regie weer naar zich toe kan trekken.

Het is te hopen dat ze dat doet want uiteindelijk schiet ze er niks mee op om de boel op de spits te drijven. Dat kost alleen maar nog meer geld en het heeft ook geen enkele toegevoegde waarde voor de eigenaar.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 20:13

Even een kleine update :')
Buurvrouw G is nu al een aantal dagen,JAJA!! in de tuin aan het werk.
De groen bak puilt uit en overal staan er vuilniszakken.
Ze komt smorgens heel erg vroeg en op moment dat mijn ouders wakker worden vertrekt ze snel weer. _O-
Maargoed, ze doet iig wat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:47

Wat raar, maar idd goed dat ze íets doet.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:03

Ik ben heel benieuwd hoe dit Gaat verlopen.. ik snap oprecht niet dat je z iets zo kunt verwarlozen

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 09:47

Die man van de gemeente zal vandaag of morgen ook wel terug komen van vakantie.
Dan zouden ze een plan gaan maken van alles wat MOET worden aangepakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:50

Misschien is ze wel zo vroeg bezig omdat ze daarna naar haar werk moet.
Maar fijn dat ze in ieder geval iets doet! Is het contact met haar helemaal verbroken verder?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 10:06

Mijn moeder heeft haar de laatste jaren zo vaak gebeld, geappt, gemaild dat ze wat aan de bende moet doen.
Ze is helemaal klaar met haar.
Ik denk niet dat ze nog weer contact zullen opnemen.
Jaren terug zei G nog dat ze misschien het huis wilde op laten knappen en er dan zelf weer wilde gaan wonen.
Ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:08

Ik snap dit soort dingen echt niet... Hier in de regio is ook woningnood, verkoop het dan!

Hier in Wierden staat een blok van 2 ook al 5 jaar leeg, de gaten rotten onderhand in het dak. De eigenaar hoopt het hele terrein aan een projectontwikkelaar te verkopen, maar tot die tijd mag het blijkbaar wegrotten. Terwijl je hier jaren op de wachtlijst moet staan voor een huurwoning. Dan denk ik, zet het te huur met steeds een jaarcontract ofzo. Maar blijkbaar is er geld zat.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:18

Ik ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn, hopelijk opknappen en verkopen! Is denk ik voor alle partijen beter.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:23

Haarbal schreef:
Ik snap dit soort dingen echt niet... Hier in de regio is ook woningnood, verkoop het dan!

Hier in Wierden staat een blok van 2 ook al 5 jaar leeg, de gaten rotten onderhand in het dak. De eigenaar hoopt het hele terrein aan een projectontwikkelaar te verkopen, maar tot die tijd mag het blijkbaar wegrotten. Terwijl je hier jaren op de wachtlijst moet staan voor een huurwoning. Dan denk ik, zet het te huur met steeds een jaarcontract ofzo. Maar blijkbaar is er geld zat.

Er is zelfs overal woningnood :')
Kom maar even naar de randstad... daar is 350.000 voor een rijtjeshuis heel normaal.

Deze mensen hebben dergelijke huizen soms voor nog meer gekocht. (vlak voor de crisis waren sommige gebieden ook extreem geprijsd) of hebben er aanvullende hypotheken op afgesloten. Waardoor ze verlies maken als ze het verkopen.
Weer andere mensen hebben er gewoon geen zin in, hebben bepaalde problemen of sentimentele waarde aan het huis waardoor ze niet verkopen...
Hoe bizar het voor ons ook lijkt :')
Gelukkig kan je gemeente er altijd wel wat mee, mits ze durven te handhaven.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:30

c_alsemgeest schreef:
Haarbal schreef:

Er is zelfs overal woningnood :')
Kom maar even naar de randstad... daar is 350.000 voor een rijtjeshuis heel normaal.

Deze mensen hebben dergelijke huizen soms voor nog meer gekocht. (vlak voor de crisis waren sommige gebieden ook extreem geprijsd) of hebben er aanvullende hypotheken op afgesloten. Waardoor ze verlies maken als ze het verkopen.
Weer andere mensen hebben er gewoon geen zin in, hebben bepaalde problemen of sentimentele waarde aan het huis waardoor ze niet verkopen...
Hoe bizar het voor ons ook lijkt :')
Gelukkig kan je gemeente er altijd wel wat mee, mits ze durven te handhaven.

Ik verwoord het verkeerd, laat ik het anders zeggen. ZELFS hier in Twente sta je minimaal 5 jaar op de wachtlijst. Zo beter?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 10:34

De huizenprijzen zijn enorm nu natuurlijk momenteel.
Als ze een beetje opschiet en het netjes opknapt, dan kan ze het goed verkopen denk ik.
Haarbal, G woont ook in Wierden. Misschien is het die van haar wel _O-

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:37

ClaudiaHS schreef:
De huizenprijzen zijn enorm nu natuurlijk momenteel.
Als ze een beetje opschiet en het netjes opknapt, dan kan ze het goed verkopen denk ik.
Haarbal, G woont ook in Wierden. Misschien is het die van haar wel _O-

Dan is ze serie-verwaarlozer :D Het gaat hier om een twee-onder-een-kapper, 1 (of zelfs 2) appartementen en een restaurant/cafe met bowling gebeuren dat daar onder zit. Al met al flink wat m2, dus ik snap dat ze het voor de hoofdprijs aan een projectontwikkelaar willen verkopen. Maar dat het leeg staat en wegrot vind ik echt heel erg, vooral als je ziet hoe er om huurhuisjes gevochten wordt.

Ik hoop voor je buren dat de gemeente ingrijpt of dat G het licht ziet en ze snel leuke nieuwe buren hebben!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:48

Fijn dat de gemeente wat doet, bij mij op de weg ook een 2 onder 1 kap wat zwaar verwaarloosd is.
Maar de gemeente is al vaak ingeschakeld maar kunnen er niks mee zeggen ze.
Er staat al jaren een hek omheen ooit is er een rietendak opgekomen en de buitenkant met tempex bekleed.
Het valt me mee dat er nog nooit brand is uitgebroken door jeugd of anders die er wel binnen komen.
Deze meneer heeft nog ergens in de buurt een huis wat er ook niet best uitziet.

Afbeelding