Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Bij geschatte oplevering 5 weken van tevoren:
-Schilder informeren voor planning renovlies en sauswerk
-Vloerenmensen reserveren voor 8 weken later
-Informeren of mannetje kan komen rond de oplevering voor zonnepanelen en alarmsysteem
Bij definitieve oplevering 2 weken van tevoren:
-Vereniging eigen huis lid worden en plannen opleveringskeuring als definitieve opleverdatum bekend is
-Als definitieve opleverdatum bekend is zorgen dat elektra wordt omgezet.
-Aanvragen afvalcontainers bij gemeente
Bij de oplevering:
-Service contract warmtepomp afsluiten in nieuwe huis
- Keukenapparatuur aanmelden bij fabrikant
-Opstalverzekering aan zetten bij verzekeraar
-Inschrijven bij gemeente
-Verzekeringen bij VVAA aanpassen
- Internetprovider verhuizing doorgeven(3 weken van tevoren minimaal)
Na verhuizing:
-Inschrijven bij nieuwe huisarts
Doorgeven dat we verhuisd zijn aan:
Waterschap
Werk
Stal paarden
(Vak)tijdschriften, ANWB,
Bank
Verzekeraar
Notaris
KNHS
Sites waar we spullen bestellen
Vjestagirl schreef:Doe jezelf (en de volgende bewoners van je huidige huis) een lol en doe de verhuisberichten voordat je verhuist bent. Vaak kun je wel doorgeven dat je vanaf een bepaalde datum verhuist, maar anders kun je het bijvoorbeeld omzetten als je de sleutel al hebt maar er nog niet woont. Ook raad ik je aan om de PostNL verhuisservice te gebruiken, waarbij je voor €50,- alles wat aan jou geadresseerd is door laten sturen van je oude naar je nieuwe adres.
De oude eigenaren van mijn huis zijn pas adreswijzigingen door gaan geven nadat ze al verhuisd waren, en nu (4 maanden later) krijg ik nog steeds minimaal 2x per week post die voor hen is. Ik moet dus regelmatig bij hen langs, zij komen regelmatig bij mij langs. En hoewel het leuke mensen zijn, zou ik liever contact hebben omdat het leuk is, niet omdat het moet.
Vjestagirl schreef:Doe jezelf (en de volgende bewoners van je huidige huis) een lol en doe de verhuisberichten voordat je verhuist bent. Vaak kun je wel doorgeven dat je vanaf een bepaalde datum verhuist, maar anders kun je het bijvoorbeeld omzetten als je de sleutel al hebt maar er nog niet woont. Ook raad ik je aan om de PostNL verhuisservice te gebruiken, waarbij je voor €50,- alles wat aan jou geadresseerd is door laten sturen van je oude naar je nieuwe adres.
De oude eigenaren van mijn huis zijn pas adreswijzigingen door gaan geven nadat ze al verhuisd waren, en nu (4 maanden later) krijg ik nog steeds minimaal 2x per week post die voor hen is. Ik moet dus regelmatig bij hen langs, zij komen regelmatig bij mij langs. En hoewel het leuke mensen zijn, zou ik liever contact hebben omdat het leuk is, niet omdat het moet.
Fitzroy schreef:Dat jij dat nog doet, Vjestagirl. Ik zit al in de fase oud papier met de post van de vorige bewoners. Het houdt een keer op.
Iolanthe schreef:Even een ego-zaagpost (forgive me)
Ik zou normaal verhuizen naar een af apartement begin juli... Zoals het er naar uitziet gaat het eind augustus worden![]()
Door onze eigen stomme schuld werd de keuken pas geleverd vorig weekend, dus vlak voor het bouwverlof. Ok, zal dan voor begin augustus zijn, mijn huisbazen van waar ik nu woon vonden het oké als ik er nog tot 15 augustus bleef. Maar nu zijn we net te weten gekomen dat de aannemer verlof neemt tot 17 augustus ipv 3 augustus... Het leek me net zo handig dat ik gewoon hier kon blijven tot het af was en dan verhuizen (in de eerste plaats om de kat niet nog meer stress te bezorgen bij de verhuis), uiteindelijk gaat het nu toch zo moeten.
Pff, voelt momenteel een beetje alsof het steeds maar uitgesteld wordt, is een beetje ontmoedigend zo. En voel ook wat frustratie naar degene die dat eerder had kunnen weten dat zij verlof nemen tot 15 augustus...
Zie het al gebeuren dat er 15 augustus nog eens uitgesteld moet worden om weet ik wat voor reden, dan staan we daar leuk in een appartement zonder keuken of douche