Het grote verhuistopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Het grote verhuistopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:35

Heb ik ook gedaan. Eerst contact opnemen met de notaris of deze plek heeft. En daarna de makelaar contacten voor de opleveringsdatum.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:39

Dan ga ik morgen de notaris bellen. Hopelijk heeft hij eerder plek. Scheelt ons dubbele lasten en een huis dat een maand leeg staat.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:15

Oktober sleutel gehad en nog steeds aan het verhuizen. Staan nog wat dingetjes bij mijn ouders.
Toendertijd voor de meeste dingen busje gehuurd en nu elke keer wat kleine dingetjes mee. De afstand, 265km werkt dan niet lekker mee.
Paard en ponys heb ik toen wel een vrachtwagen voor geregeld incl een lading van hun spullen
Daar had het busje achteraf ook in gepast. Was een 18 paards vrachtwagen voor 1 paard en 3 shetlanders, hij combineerde het met een transport op de terugweg.
Eerste keer verhuizen had ik maanden de tijd en rustig op het gemakje ingepakt, nu 2e maal zat alles al in dozen en tassen wegens tijdelijk bij ouders na scheiding.

Tip qua dozen, vraag luierdozen bij Kruidvat of Trekpleister. Die hebben er wekelijks genoeg

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:31

Ik schop dit topic even omhoog naar aanleiding van mijn eigen topic met vragen.
Equisync @ [HTT] Eerste huis kopen..

Wij krijgen 1 augustus de sleutel van onze eerste gezamelijke woning(koophuis). We hebben beiden nog nooit "echt" uit huis gewoond dus best spannend.

Wat moeten we nu precies regelen VOOR we erin gaan?
Ik heb zojuist me aangemeld voor de watermaatschappij, dit kon gelukkig al van te voren en ik krijg van hun op de dag van overdracht een mailtje om de meterstanden door te geven.

Ik wil ook graag al uitzoeken bij welke energie maatschappij we gaan afnemen, maar hoe maak ik hierin de beste keuze?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:24

Er zijn redelijk wat vergelijkingssites voor gas en licht.

Ik heb een lijstje gemaakt voor de termijnen waarop wij welke dingen moeten regelen. Dit kan ik wel globaal hier neerzetten. Voor mij ook interessant om te kijken of anderen dingen missen. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:28

Dit gaat om een nieuwbouwwoning.
Citaat:
Bij geschatte oplevering 5 weken van tevoren:
-Schilder informeren voor planning renovlies en sauswerk
-Vloerenmensen reserveren voor 8 weken later
-Informeren of mannetje kan komen rond de oplevering voor zonnepanelen en alarmsysteem

Bij definitieve oplevering 2 weken van tevoren:
-Vereniging eigen huis lid worden en plannen opleveringskeuring als definitieve opleverdatum bekend is
-Als definitieve opleverdatum bekend is zorgen dat elektra wordt omgezet.
-Aanvragen afvalcontainers bij gemeente

Bij de oplevering:
-Service contract warmtepomp afsluiten in nieuwe huis
- Keukenapparatuur aanmelden bij fabrikant
-Opstalverzekering aan zetten bij verzekeraar
-Inschrijven bij gemeente
-Verzekeringen bij VVAA aanpassen
- Internetprovider verhuizing doorgeven(3 weken van tevoren minimaal)

Na verhuizing:
-Inschrijven bij nieuwe huisarts
Doorgeven dat we verhuisd zijn aan:
Waterschap
Werk
Stal paarden
(Vak)tijdschriften, ANWB,
Bank
Verzekeraar
Notaris
KNHS
Sites waar we spullen bestellen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:06

Doe jezelf (en de volgende bewoners van je huidige huis) een lol en doe de verhuisberichten voordat je verhuist bent. Vaak kun je wel doorgeven dat je vanaf een bepaalde datum verhuist, maar anders kun je het bijvoorbeeld omzetten als je de sleutel al hebt maar er nog niet woont. Ook raad ik je aan om de PostNL verhuisservice te gebruiken, waarbij je voor €50,- alles wat aan jou geadresseerd is door laten sturen van je oude naar je nieuwe adres.

De oude eigenaren van mijn huis zijn pas adreswijzigingen door gaan geven nadat ze al verhuisd waren, en nu (4 maanden later) krijg ik nog steeds minimaal 2x per week post die voor hen is. Ik moet dus regelmatig bij hen langs, zij komen regelmatig bij mij langs. En hoewel het leuke mensen zijn, zou ik liever contact hebben omdat het leuk is, niet omdat het moet.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:20

Wij krijgen volgende week de sleutel van ons nieuwe huis en wij hebben inderdaad al veel adreswijzigingen gedaan. Scheelt straks een hoop. Enige adreswijziging die we echt nog zelf moeten doen, is die van de chips van de dieren. Maar die doen we zodra we weten wanneer die verhuizen.
Wij krijgen overigens na bijna 5 jaar nog steeds af en toe post voor de vorige bewoners. In het begin hebben we het nog weleens langs gebracht als we toch in de buurt waren. Maar nu gooien we het meestal meteen de papierbak in. Tenzij het belangrijke post is, van de bank oid( en ja, zelfs daarvan kwam er tot voor kort nog post binnen voor hun).

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:29

Leuk topic! Ook wij gaan, als het goed is verhuizen. Wij wonen momenteel in een uitgebouwde hoekwoning en we zitten hier prima, maar we hebben altijd de wens gehad om vrijstaand te gaan wonen. De woningmarkt is momenteel overspannen, daarbij is ons zoekgebied ook nog eens erg klein, dus we hadden verwacht dat het nog wel even zou gaan duren. Bleek dat even anders te lopen haha!

Een tijdje terug hadden we nieuwe tegels uitgezocht omdat we onze tuin zouden gaan uitpakken, waarbij ik nog grapte dat we misschien over een maand wel een nieuw huis zouden vinden, dat zou dan toch zonde zijn. Omdat de hoveniers het druk hadden ging het wat langer duren voordat we konden beginnen, dus gelukkig hadden we nog niets besteld. Want een dikke week later spraken we in de ochtend toevallig kennissen van ons. Zij wonen in een mooi vrijstaand huis in een straat achter ons. Hij vroeg of we nog steeds op zoek waren naar een vrijstaand huis omdat we 3 jaar geleden onze huidige woning hebben uitgebouwd, waarop we hebben geantwoord dat we zeker op zoek waren maar dat we dachten dat het nog wel even zou gaan duren. Die avond staat hij voor de deur om te vertellen dat zij waarschijnlijk naar Polen gaan verhuizen, dus of we interesse hadden in HUN huis. Ja natuurlijk, kijken kan altijd. Het bleek perfect te zijn voor ons en ze vroegen een nette prijs. Daarbij waren wij dus de enige potentiële kopers, waardoor we uiteindelijk nog wat geld eraf konden krijgen. Wie kan dat nu zeggen in de huidige markt. We kunnen het zelfs gelijk helemaal naar ons zin maken, die financiële ruimte hebben we nu. Onze hypotheek is nog niet rond op dit moment, maar wel bijna. Het enige lastige was dat de bank waar we bij willen gaan geen overbruggingskredieten doen op dit moment (bang voor een crisis door corona), maar gelukkig hebben we dat op een andere manier kunnen oplossen.

Toen kwam wel een ander spannend deel, namelijk het verkopen van ons huis. Met al die negatieve corona berichtgeving vroegen we ons af of we wel de prijs voor ons huis zouden krijgen die we zouden willen. Het belangrijkste was echter snel verkopen, want dubbele lasten zijn al helemaal niet fijn. De conclusie is dat we uiteindelijk flink meer voor ons huis krijgen dan onze vraagprijs (en die was niet heel voorzichtig), dus wij zijn helemaal blij. De bouwkundige keuring is inmiddels geweest en daar is niets geks uit gekomen, dus nu is het afwachten dat de kopers hun financiering rond krijgen. Gisteren heb ik de koopster nog gesproken en het klonk alsof ze hun zaakjes goed op orde hadden, dus het lijkt geen probleem te worden.

De bedoeling is dat we eind augustus de sleutels van onze nieuwe woning krijgen. Voor de verbouwing hebben we dan ongeveer 2 maanden nodig. Half november is dan als het goed is de overdracht van onze huidige woning.

Een spannende tijd dus!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:46

Vjestagirl schreef:
Doe jezelf (en de volgende bewoners van je huidige huis) een lol en doe de verhuisberichten voordat je verhuist bent. Vaak kun je wel doorgeven dat je vanaf een bepaalde datum verhuist, maar anders kun je het bijvoorbeeld omzetten als je de sleutel al hebt maar er nog niet woont. Ook raad ik je aan om de PostNL verhuisservice te gebruiken, waarbij je voor €50,- alles wat aan jou geadresseerd is door laten sturen van je oude naar je nieuwe adres.

De oude eigenaren van mijn huis zijn pas adreswijzigingen door gaan geven nadat ze al verhuisd waren, en nu (4 maanden later) krijg ik nog steeds minimaal 2x per week post die voor hen is. Ik moet dus regelmatig bij hen langs, zij komen regelmatig bij mij langs. En hoewel het leuke mensen zijn, zou ik liever contact hebben omdat het leuk is, niet omdat het moet.

Scheelt dat wij beide vanuit ons ouderlijk huis vertrekken, dus af en toe wat post die verkeerd aan komt is geen ramp. Uiteraard wel een goede tip!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:43

Dat jij dat nog doet, Vjestagirl. Ik zit al in de fase oud papier met de post van de vorige bewoners. Het houdt een keer op.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 03:15

Vjestagirl schreef:

Hier in BE kan je die post gewoon terug op de postbus doen, met een streep door het adres en "verhuisd" oid op de enveloppe geschreven. Gaat terug naar afzender dan. Als het vaak brieven zijn van dezelfde afzenders kan dat misschien helpen :) Als het steeds andere afzenders zijn, blijf je er natuurlijk ook mee bezig zo :\

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:37

Dat kan in Nederland ook. Vaak staat er achterop de envelop al een stukje waar je aan kunt geven waarom je het terugstuurt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:14

Ik zou aankomende woensdag de sleutel krijgen maar vorige week donderdag kreeg ik een telefoontje dat het hele feest niet doorgaat en is uitgesteld tot wanneer....is onbekend. :x Betreft ene nieuwbouw woning die och nog niet klaar is -O-

Kon ik er de eerste 2 dagen nog om lachen en grapjes maken kwam dat weekend toch wel even de man met de hamer.

Ik had op een paar kleine dingen na alles geregeld incl opzeggen van mijn huidige huurwoning. Die inmiddels ook al toegewezen was aan een ander persoon. Na wat heen en weer gebel een nieuwe inleverdatum geprikt en nu maar hopen dat de nieuwe huurders niet lastig gaan doen en er per se na 1 augustus in willen. Dan moet ik maar naar het leger des heils ofzo

Mijn paard blijft ook nog even staan waar hij staat(zou zondag verhuizen) en gelukkig houd de nieuwe stal mijn box kosteloos vrij :#
Het vervoer kon ook kosteloos geannuleerd worden en als het zover is staat ze weer klaar voor mij.

De adres wijzigingen die al gedaan waren maar weer terug gedraaid.

Kortom ik kom er uiteindelijk wel maar dit is wel even heel flink balen.

*edit* woningbouw belt net ik kan nog ff inmijn huisje blijven zitten :)

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:32

Oh wat balen cowgirl. Gelukkig kan je langer in je huurhuisje blijven.

Wij krijgen voor alsnog nog steeds de sleutel van ons nieuwe huis aankomende woensdag.

Maar ook hier een nare tegenvaller. Waarvoor we een hoop moeten regelen. Gisteren is bij mijn man vermoedelijk zaadbalkanker geconstateerd en word waarschijnlijk maandag al geopereerd. Gelukkig wil mijn stiefvaderons woensdag heen en weer rijden naar ons nieuwe huis en notaris. Dus dat is voor nu een zorg minder.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 10:30

Dat laatste is fijn Cowgirl!

Wat naar Bianca, sterkte ermee!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:32

Wij kregen gister bericht dat 1 augustus niet kan met passeren van de akte omdat dit een zaterdag is. Nu wordt het 29 juli. Nog beter, 2 dagen minder wachten :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:38

Fitzroy schreef:
Dat jij dat nog doet, Vjestagirl. Ik zit al in de fase oud papier met de post van de vorige bewoners. Het houdt een keer op.

Och. Ze wonen maar 900meter verderop, en het zijn doodgoede mensen. Voordat ik de sleutels kreeg mocht ik er al een keer in met de aannemer en de zonnepanelen man, en ze hebben een keer voor mij de man van de isolatie-check opgevangen een maand voordat ik de sleutels kreeg.

Ik heb er ook geen problemen mee verder, maar het zou fijner zijn als het niet zou hoeven (of iig, veel minder)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 11:23

Ik heb ook best lang nog post gebracht naar de oude bewoners van ons huidige huis. Kleine moeite. Maar toen we na 6 jaar wéér een kerstkaart voor ze kregen was ik er wel klaar mee :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:30

Even een ego-zaagpost (forgive me :+ )

Ik zou normaal verhuizen naar een af apartement begin juli... Zoals het er naar uitziet gaat het eind augustus worden -O-
Door onze eigen stomme schuld werd de keuken pas geleverd vorig weekend, dus vlak voor het bouwverlof. Ok, zal dan voor begin augustus zijn, mijn huisbazen van waar ik nu woon vonden het oké als ik er nog tot 15 augustus bleef. Maar nu zijn we net te weten gekomen dat de aannemer verlof neemt tot 17 augustus ipv 3 augustus... Het leek me net zo handig dat ik gewoon hier kon blijven tot het af was en dan verhuizen (in de eerste plaats om de kat niet nog meer stress te bezorgen bij de verhuis), uiteindelijk gaat het nu toch zo moeten.

Pff, voelt momenteel een beetje alsof het steeds maar uitgesteld wordt, is een beetje ontmoedigend zo. En voel ook wat frustratie naar degene die dat eerder had kunnen weten dat zij verlof nemen tot 15 augustus...
Zie het al gebeuren dat er 15 augustus nog eens uitgesteld moet worden om weet ik wat voor reden, dan staan we daar leuk in een appartement zonder keuken of douche -O-

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:19

Jeej, vandaag de sleutels gekregen van ons nieuwe huis. Nu alleen even bedenken hoe we het logistiek allemaal gaan doen, aangezien mijn man het voorlopig niet red om lang auto te rijden na zijn operatie van afgelopen maandag. Dus word het waarschijnlijk tot aan de verhuizing voornamelijk schoonmaken en dan maar gaan klussen als we er wonen en mijn man hersteld is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:31

Iolanthe schreef:
Even een ego-zaagpost (forgive me :+ )

Ik zou normaal verhuizen naar een af apartement begin juli... Zoals het er naar uitziet gaat het eind augustus worden -O-
Door onze eigen stomme schuld werd de keuken pas geleverd vorig weekend, dus vlak voor het bouwverlof. Ok, zal dan voor begin augustus zijn, mijn huisbazen van waar ik nu woon vonden het oké als ik er nog tot 15 augustus bleef. Maar nu zijn we net te weten gekomen dat de aannemer verlof neemt tot 17 augustus ipv 3 augustus... Het leek me net zo handig dat ik gewoon hier kon blijven tot het af was en dan verhuizen (in de eerste plaats om de kat niet nog meer stress te bezorgen bij de verhuis), uiteindelijk gaat het nu toch zo moeten.

Pff, voelt momenteel een beetje alsof het steeds maar uitgesteld wordt, is een beetje ontmoedigend zo. En voel ook wat frustratie naar degene die dat eerder had kunnen weten dat zij verlof nemen tot 15 augustus...
Zie het al gebeuren dat er 15 augustus nog eens uitgesteld moet worden om weet ik wat voor reden, dan staan we daar leuk in een appartement zonder keuken of douche -O-

Ik ken je gevoel :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:20

Nog een maand tot de sleuteloverdracht hier, nouja we moeten nog steeds bevestiging krijgen van de bank voor de hypotheek en dan de bevestiging van de notaris :=

Word toch spannend zo..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:11

Wij gaan ook verhuizen. Man, ik en 2 kinders. In november, en hebben dan 2 weken de tijd om over te gaan terwijl ik daar eigenlijk een maand voor bedacht had. We willen best veel doen in het huis.

En ik heb ook net bedacht een studie te beginnen in september. Holladijee. Eens kijken hoe we zonder al te veel stress aan de eindstreep komen :Y)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:36

Ik heb alles stilletjes meegelezen. Ik ga ook even een lijstje maken met waar we onze adres moeten wijzigen, slim!

@Croo
Leuk om te lezen! Altijd grappig dat het dan zo snel kan gaan lopen. Dan is de overdracht al wel lekker snel!

@Cowgirl
Oh oliebol man. Dat is nooit leuk om te horen.. Enig idee wanneer je wel weet wanneer je er in kan? Of is het echt gewoon wachten?

@Bianca
Gedver wat naar! Is alles goed gegaan?

@Iolanthe
Jeetje wat een gedoe.. Hopelijk niet nog meer tegenslagen en kan alles straks snel geregeld worden..

@Azmay
Komt vast goed! Ik duim voor je mee :)

@verootjoo
Hahah, dat is nog eens goed plannen :'). Succes hahah!

Hier is alles rond! *\o/*
Vanmiddag belde onze adviseur dat alles rond is (Alleen de bankgarantie nog, maar dat is zo geregeld zei ze) en het nu afwachten is tot de overdracht!
Deze staat op 30 December, maar verwachting is dat het in November/begin December wel kan gebeuren. Zou mooi zijn.
Gelukkig hebben wij geen grote verbouwingen of iets, maar wel veel kleine dingentjes die gedaan moeten worden. Sowieso komt er vloerverwarming in de keuken (Ligt alleen in de uitbouw van de keuken.. Wij willen het helemaal doortrekken) en schrootjes trekken in de woonkamer. Dat zijn de 'grootste' dingen. Verder véél behang trekken en veel dingen netjes schoonmaken en opnieuw verven. Afwerking is het allemaal net niet. Of allemaal net allemaal andere stopcontactjes.. Vinden we ook niet mooi :')