Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pmarena schreef:Oh joh vind je dat niet "eng" om ze niet z.s.m. te vertellen dat je het niet ziet zitten? Ik zou me dan toch wat zorgen maken persoonlijk, zo lang het idee nog niet uit de wereld is en ze potentieel plannen aan het maken zijn hoe ze "hun dakterras" in gaan richten
MarliesV schreef:Ik zou ook er werk van maken gelijk. Bericht doen aan zowel de huurbaas als de buren dat jullie dit niet willen ivm privacy en kans op lekkage.
Jullie dak, jullie keuze.
Niet allerlei dingen er bij halen (mag niet van de gemeente enz) als het niet nodig is. Simpel houden, je bent niemand een verklaring schuldig.

GamblersCup schreef:Ik zou daar zelf helemaal niet met de buren over praten, die kijken er al naar uit dus dan moet je ze teleurstellen (of erger; veroorzaak je wrijving) en daar bereik je helemaal niets mee. Want zij mogen toch niets beslissen. Zij willen gewoon dat dakterras.
Hoe ik het aan zou pakken: niet er omheen draaien zoals nu al een tijdje gebeurt, gewoon de telefoon pakken of naar de huisbaas toe stappen en zeggen dat je meegekregen hebt dat je buren jouw dak als terras willen gebruiken en dat jij dat niet wil. Omdat het jouw (betaalde) dak is, en je geen zin hebt in overlast (geluid, lekkage, inkijk). Punt. Als ie moeilijk doet, kan ie bij de gemeente navragen: een dak mag niet zomaar als dakterras gebruikt worden, dit moet aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Ik snap nooit zo dat mensen er zo omheen dralen, 100 mogelijkheden afwegen over een tijdspanne van weken... in 1 telefoontje heb jij je gemoedsrust terug. Of weet je dat je stappen moet ondernemen.

Johnie schreef:Argumenten wat betreft de gemeente houden we achter de hand mocht privacy/lekkage etc niet genoeg zijn voor hun/hem.
Ga vanavond nog maar eens met m’n partner overleggen of we inderdaad niet even op het gesprek moet aandringen.
Bedankt voor de berichten weer!
beatje schreef:Ben het eens met de gene die zeggen dat je het direkt moet melden dat je het niet wilt.Daar hoef je toch geen overleg voor te plannen. Je belt aan en zegt ,we hebben eens nagedacht we hebben het liever niet. We zijn bang voor lekkage's en we hebben dan inkijk. Hoe korter je het zegt hoe minder kans op tegen gepruttel of discussie's.
beatje schreef:Ben het eens met de gene die zeggen dat je het direkt moet melden dat je het niet wilt.Daar hoef je toch geen overleg voor te plannen. Je belt aan en zegt ,we hebben eens nagedacht we hebben het liever niet. We zijn bang voor lekkage's en we hebben dan inkijk. Hoe korter je het zegt hoe minder kans op tegen gepruttel of discussie's.
_Snow_White schreef:Johnie schreef:Argumenten wat betreft de gemeente houden we achter de hand mocht privacy/lekkage etc niet genoeg zijn voor hun/hem.
Ga vanavond nog maar eens met m’n partner overleggen of we inderdaad niet even op het gesprek moet aandringen.
Bedankt voor de berichten weer!
Kan het dak het zelf uberhaupt wel aan?
Een dakterras wordt namelijk anders ontworpen met ander materiaal dan een gewoon plat dak.