Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:07

Ik heb twee fantastische poetshulpen, die krijgen 50 euro voor een ochtend in totaal. Dan is het hele huis van onder naar boven schoon. Alleen de was mogen ze niet doen (alles kan op 60 graden in hun optiek) maar ze strijken dan wel weer alles in een moordend tempo. T zijn twee zusjes die voor de gezelligheid samen komen en échte Staphorster dames. Poetsen als een malle. Maar het allerbelangrijkste; ze zijn enorm betrouwbaar, dat is mij veel waard.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:18

flooooo schreef:
Ik heb twee fantastische poetshulpen, die krijgen 50 euro voor een ochtend in totaal. Dan is het hele huis van onder naar boven schoon. Alleen de was mogen ze niet doen (alles kan op 60 graden in hun optiek) maar ze strijken dan wel weer alles in een moordend tempo. T zijn twee zusjes die voor de gezelligheid samen komen en échte Staphorster dames. Poetsen als een malle. Maar het allerbelangrijkste; ze zijn enorm betrouwbaar, dat is mij veel waard.

Ooo! Ik ben nog op zoek, dit klinkt goed! Mijn schoonmaakster gaat helaas verhuizen...
Zoeken zij nog een adresje? :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:19

Bedankt! Zoiets dacht ik idd wel. Lijkt mij ook niet dat je als schoonmaakster ook nog eens knaagdierkooien onder handen moet nemen.

Floooo, krijgen ze dan ieder 50 euro of ieder 25? Want dat laatste lijkt me dan wel weer goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:47

elnienjo schreef:
Binoche schreef:

Maar worden die poetshulpen dan maar 9 euro per uur betaald? Dat vind ik knap weinig! Zeker als het niet zwart is.

Nee. Ik krijg nu €11.04 bruto. Overheid subsidieert een deel

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:53

Wij hebben een huishoudelijke hulp via de buren dus dat voelde al een stuk prettiger. Vooral man en puberkinderen vonden het niet nodig dat er een vreemde in huis kwam, maar ondertussen deed ik de meest huishoudelijk klussen met een kapot lijf dus nam ik de beslissing om het wel te doen. Ze krijgt 15 euro per uur en komt 3 uren per week. Ze stofzuigt drie verdiepingen en dweilt er 1 of 2, inclusief de plinten en trappen. Ze maakt de badkamer schoon, het toilet beneden en de deuren. Daarnaast beetje afwisselend; bijvoorbeeld de ramen of dat wat maar nodig is. Wij ruimen van te voren goed op zodat ze overal snel bij kan. Ik leeg voor ze komt de prullenbakken, omdat ik mij bezwaard voel als zij dat doet. Als ik straks (hopelijk) wordt geopereerd komt ze extra op afroep voor bijvoorbeeld boodschappen of de was, heel fijn.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:30

Mijn schoonmaakadres ruimt dus niks op voordat ik kom waardoor ik alleen toe kom aan de basis. Ze hebben een groot huis, een hond en jonge kinderen.

Naast het opruimen verschoon ik de bedden, stof alles af, neem alles af met een natte doek, de wc's, de badkamer, stofzuigen, dweilen, ruim de vaatwasser in en was een deel af. Ik kom 3 uur per week bij ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:17

Oh wauw, chapeau dat jij dat rond krijgt :oo Ik red dat echt niet! Nu zeggen ze wel dat Nederlanders kleiner wonen dan Belgen dus ik gok dat een groot huis hier nog een slagje groter is. Ik heb er echt tussen zitten die bijna halve kastelen zijn.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:50

Ik woon op 80m2 dus voor mij is alles al snel groot denk ik :D
Het huis heeft een woonopp van 160m2. Ik weet niet of dit inclusief of exclusief het gastenverblijf is, maar deze ruimte maak ik enkel schoon als er logeés komen en dan laat ik een andere taak liggen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:11

Onze schoonmaakster komt 1 x per 2 weken 4 uur. Ik betaal haar 15 euro per uur contant.
Ze doet dan 5 slaapkamers, 2 badkamers verdeeld over 3 verdiepingen. Ze sopt, stofzuigt en dweilt alles. Ze verschoont ons bed en vaak vouwt ze ook nog wat was op en doet ze de vaatwasser. Ze is met dat eerder klaar dan 4 uur dus geef ik vaak een extra opdracht voor bijvoorbeeld de keukenkastjes leeghalen en poetsen oid.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:02

Hier ook 15€ per uur, ze komt elke week zo'n drie uur poetsen en ze doet t super, overal stofzuigen en dweilen, badkamer, wc en keuken. Soms extra dingen als de ramen, de zolder of de kelder. Ze is super aardig en werkt hard, en kan de altijd vertrouwen... Hier voor had ik een zeer onbetrouwbare... Viel me op dat t elke week wat minder schoon leek, die ging gewoon na anderhalf uur alweer naar huis, daar kwam ik achter toen ik eens vroeg terugkwam van werk.... Die hoefde niet meer terug te komen. Werd ze ook nog een pissed op mij, dat t toch niet uitmaakte want het zag er toch schoon uit......

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:42

Wij hebben nu ook eindelijk een schoonmaakster, een familielid dus dat wilde mijn vriend wel. We hebben een klein appartementje van 55m2, ze komt elke week 2 uur voor €30. Ze doet die twee uur eigenlijk alles wat je maar kúnt doen in een huishouden. Echt extreem blij mee!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:03

Ik woon in een klein dorpje in Zeeland en ik vind hrt lastig. Op mp staat niks in deze buurt..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:45

Al eens op werksters.nl gekeken? Daar kan je ook zelf een oproepje plaatsen.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:59

Cayenne schreef:
Hoort het schoonmaken van de kattenbak of de caviakooi ook tot de klusjes die een schoonmaakster kan doen?
Een vriendin van mij heeft 2 konijnen en 4 chinchilla's en wil de schoonmaakster vragen of ze die ook geregeld kan schoonmaken, maar weet niet of dat normaal is.

Een keer als je op vakantie gaat of niet kan oke, maar dieren zijn eigen verantwoordelijkheid.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:26

Kimbers schreef:
Al eens op werksters.nl gekeken? Daar kan je ook zelf een oproepje plaatsen.

Kende ik niet, thanks

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 00:38

Safiy93 schreef:
flooooo schreef:

Ooo! Ik ben nog op zoek, dit klinkt goed! Mijn schoonmaakster gaat helaas verhuizen...
Zoeken zij nog een adresje? :D

Helaas niet, goede schoonmaaksters hebben het altijd heel erg druk naar het schijnt. Ze komen om in de adresjes geven ze aan en worden heel vaak gevraagd voor nieuwe adressen. :Y)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 00:40

Cayenne schreef:
Bedankt! Zoiets dacht ik idd wel. Lijkt mij ook niet dat je als schoonmaakster ook nog eens knaagdierkooien onder handen moet nemen.

Floooo, krijgen ze dan ieder 50 euro of ieder 25? Want dat laatste lijkt me dan wel weer goedkoop.

Ze krijgen 50 euro per ochtend, hoelang ze erover doen en hoe ze het geld verdelen mogen ze zelf bedenken. De ene keer zijn ze wat langer bezig dan de andere keer maar meer dan 2 uur zijn ze er niet hoor. Dat zou dus op 4 uur in totaal neerkomen dus is inderdaad niet duur.
Volgens mij verdelen ze het trouwens dat ze elke keer wisselen wie het geld meeneemt.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:48

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 19:27

Zouden jullie een hulp aannemen als je alleenstaand woont en niet zo groot?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 19:34

Waarom niet? Als jij er behoefte aan hebt dan doe je het toch gewoon. Ik woon ook niet groot, werk 24 uur dus zou alle tijd hebben om zelf schoon te maken. Maar ik doe liever andere dingen. Dus ik betaal graag iemand om het te doen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 19:56

Herfstblad schreef:

Ik doe het wel, ik werk fulltime en heb een paard. Ik besteed die tijd liever aan wat anders.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:10

Zeker!

Voor mij gaat het niet om de hoeveelheid werk. Bij mij geeft een rust, ritme en regelmaat en een stok achter de deur om op te ruimen en het niet uit de hand te laten lopen.

Het is vooral dat ik er zelf gewoon niet meer druk om hoef te maken. De rust die het geeft is me elke euro dubbel en dwars waard.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:13

Ik werk sinds januari niet meer als huishoudhulp (wat bijna altijd neerkwam op schoonmaakster), via dienstencheques (BE). Sinds januari kosten die 10 euro p/s ipv 9 euro. En sinds jan. zijn ze ook niet meer fiscaal aftrekbaar.

De huishoudhulp verdient gelukkig wel meer dan dit - het minimumloon als huishoudhulp met dienstencheques is 13,90 euro p/u.
Sommige bedrijven geven hun werknemers ook maaltijdcheques (geen idee of dat in NL ook bestaat?).

De meeste bedrijven vragen ook een admin. kost aan de klant. Dit kan per uur, per kwartaal, per jaar, .. zijn, dat kiezen de bedrijven zelf.

Niet-officieel verdiende ik 12,5 euro p/u, met één uitzondering van 15 euro p/u. Ik ben aan minder begonnen (10) - mijn klanten hebben gezamenlijk beslist dat dat meer moest zijn. Ik heb altijd snel en grondig gewerkt en was altijd betrouwbaar. Kattenbakken, gras maaien, schilderen, ... Helaas moet je in BE opboksen tegen die dienstencheques, dus je kan niet heel veel meer vragen.
Helaas heb ik mezelf letterlijk de vernieling in gewerkt. Hand geopereerd, 2 hernia's in mijn rug. Dus heb ik mijn dweil aan de haak gehangen, en nu werk ik consulente voor... huishoudhulpen via dienstencheques :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 19:40

Herfstblad schreef:

Ja, ik heb ook een hulp. Nu ben ik ook beperkt in mijn rechterarm/hand, maar het is echt super fijn.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 21:01

Toen onze dochter geboren was, hebben we ook een schoonmaakster gehad.
Eerste was scholier (17 jaar) voor 10/12,50 euro per uur. Niet zo secuur en we moest echt een lijstje maken. Helaas stopte ze ermee.
Daarna oudere ervaren dame gehad voor 20 euro per uur. Behoorlijk duur vonden we. Eerste weken deed ze het top, maar langzaamaan steeds minder. En ze zei echt vaker af, dan dat ze kwam werken.
Dus dat ontzorgde ook totaal niet, voor zoveel geld. Nu doen we het weer zelf :+