( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 01:51

Oeh wat een onwijs leuk project zeg! Ben heel benieuwd hoe dit gaat worden dus ik volg. Vooral ook ik je smaak wel leuk vind. :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 02:34

Oh wat grappig, dit pand ken ik van funda in business in onze zoektocht naar een kantoor/showroom idee.
Ik heb deze tussen potentiele opties gezet destijds. Grappig.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 05:23

x_Jeanine_x schreef:
Mooie tegel!
Ik heb zelf die in een grijs tint liggen in het tuinhuisje :o
Ook bij hun vandaan.

Wat toevallig! heb je daar een foto van toevallig? Ik ben bang dat de kleur een beetje te donker uit gaat pakken, twijfel om toch nog even een keer terug te gaan naar de tegel winkel, heb de grijs daar ook zien liggen, die was heel iets lichter volgens mij, maar mijn moeder word een beetje gek van mijn keuzestress :')

Hutcherson schreef:
Oh wat grappig, dit pand ken ik van funda in business in onze zoektocht naar een kantoor/showroom idee.
Ik heb deze tussen potentiele opties gezet destijds. Grappig.

het is ook echt jaren lang als bedrijfspand gebruikt inderdaad! kantoorpand, maar ook een jeans winkel heeft er in gezeten begreep ik :D

DubbelDun schreef:
*ben benieuwd naar de tegels :D *

https://www.tegelsinhuis.nl/vloertegels ... erd/3/1821
had wel het gevoel dat ze in werkelijkheid iets donkerder waren, maar ga misschien nog een keer terug om te checken :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:43

Had de link gemist :)
Mooie tegel wel... groot ook :)

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:12

Ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken. Ik volg.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:14

Ik heb nu geen foto bij de hand en ben niet thuis.
Maar ik heb er heel veel wit naast. Verder vind ik persoonlijk grijs makkelijker combineren dan een bruine tint tegel :o maar dat is persoonlijk.

Tegels is toch lastig uitzoeken, ligt ook aan de lichtinval en aankleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:29

Ik ben ook erg benieuwd wat je er van gaat maken!

Wij hebben ook een enkele wasbak met zijn drietjes. En vroeger ook met zijn vijven. Geen problemen mee, we poetsen onze tanden gewoon om de beurten. (of zoals ik, tijdens het douchen).

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:25

Heej wat gaaf, nu zie ik je topic ineens! Wat een mooi project, het wordt vast prachtig.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:55

Ziet er goed uit TS! Heb je ook een raam in je slaapkamer? Anders mag het namelijk officieel geen slaapkamer zijn.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 16:56

Haarbal schreef:
Ziet er goed uit TS! Heb je ook een raam in je slaapkamer? Anders mag het namelijk officieel geen slaapkamer zijn.

Er zit nog geen raam, die komt er wel, ook wel zo fijn om de slaapkamer beetje te kunnen luchten enzo namelijk :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:28

Onwijs leuk, je kan hier iets prachtigs van maken <3 ik volg dus.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 18:16

Weer een kleine update, over een kleine 3 weken is het zo ver en krijgen we de sleutel *\o/*

Helaas wel een flinke tegenvaller, iedereen is zo ontzetten druk, we hebben een goede lokale aannemer gevonden, maar verwachting is dat ze pas 2021 kunnen starten in mijn pand, tot die tijd uiteraard zo veel mogelijk zelf doen, maar dat betekent wel nog even flink geduld hebben dus.

Gelukkig kan ik wel al langzaam spullen aanschaffen, aangezien we dat straks gewoon in dat pand op kunnen slaan. Via marktplaats een paar leuke gratis eetkamer stoelen weten te bemachtigen , niet helemaal heel en nieuw meer, maar om kosten te besparen prima om mee te starten, die ga ik volgende week ophalen.

Afbeelding

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:47

Leuke stoelen!
Aannemers zijn idd druk wie heb je van es?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:59

Mooie stoelen. Deze ziet er iid nog heel goed uit.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:53

Volgend jaar pas? Dan moet je wel geduld hebben zeg!
Misschien helpt een oproepje op marktplaats/facebook ofzo nog, wie weet zit er een handige klusser in de buurt die nog wat zoekt, maar ja, je wil het ook wel goed uitgevoerd hebben natuurlijk.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 19:03

Themba schreef:
Leuke stoelen!
Aannemers zijn idd druk wie heb je van es?

Nee we hebben gekozen uiteindelijk voor iemand die gewoon super handig is met klussen en dergelijke die veel voor ons gaat doen en ook veel zelf kan, is volgens mij geen officieel aannemer maar doet wel zo een beetje het zelfde, hadden we het beste gevoel bij.

DubbelDun schreef:
Mooie stoelen. Deze ziet er iid nog heel goed uit.

Ja ik vind ze ook wel leuk, hou ook wel van bruin tinten, beetje modern/industrieel. Het zijn er totaal 4 waarvan bij 2 wel de rugleuning wat doorgezakt is, daar kan je dus niet heel lekker meer op zitten en verder wat kleine schoonheidsfoutjes in de bekleding, daardoor gratis kunnen krijgen, maar om mee te beginnen ben ik er wel tevreden mee, want door wat problemen met de keuken ziet het er naar uit dat ik over budget moet en ik heb nog geen werk gevonden rond om Rheden, maar mijn contract in Utrecht loopt af per 01-08-2020 dat is dus ook nog wel even spannend.

antje_vip schreef:
Volgend jaar pas? Dan moet je wel geduld hebben zeg!
Misschien helpt een oproepje op marktplaats/facebook ofzo nog, wie weet zit er een handige klusser in de buurt die nog wat zoekt, maar ja, je wil het ook wel goed uitgevoerd hebben natuurlijk.

ja we hebben wel specifiek voor deze persoon gekozen, met meerdere mensen contact gehad wel, maar dit voelde het beste en past het beste bij onze wensen :j
Mijn moeders huis gaat die wel al eerder aan de slag, die is zo goed als af voordat we er definitief in gaan wonen, dus daar kan ik dan tijdelijk even bivakkeren in de logeerkamer/kattenkamer, niet ideaal, maar uiteindelijk wel met het vooruitzicht op een eigen plekje
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 15-06-20 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:04

Ben benieuwd of diegene bevalt wij gaan over jaar of 2 verbouwen namelijk

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 19:43

Themba schreef:
Ben benieuwd of diegene bevalt wij gaan over jaar of 2 verbouwen namelijk

Je mag me over een tijdje altijd eens een pb doen hoe de ervaringen waren, hij heet Sjohn als ik het goed schrijf, achternaam weet ik zo even niet uit mijn hoofd

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 12:08

Even niks laten horen, erg druk geweest.
Inmiddels hebben we een aantal weken de sleutel en is het verbouwen begonnen. We zijn nu als eerste gestart in mijn moeder huis, vandaar dat ik nog niet echt iets heb kunnen posten over mijn "woning" maar gister is dan toch echt een beginnetje gemaakt, omdat de aannemer onverwacht aangaf mogelijk volgende week misschien wel een start te kunnen maken aan mijn badkamer. Super spannend, ineens gaat het heel snel, nu druk bezig met slopen zodat ze aan de slag kunnen zodra er tijd is. Als eerst hebben we het toilethokje er uit gehaald.
Verder gaat de vloer er nog uit en overal zit elektra langs de muren vastgezet met wel een miljoen schroefjes (en nee ik overdrijf niet) :')

Afbeelding

Afbeelding

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:14

Heel gaaf!! Volgens mij hebben ze in Rheden hobby mensen voor de elektra is echt een trend om alles zelf te maken. Hier is in huis de elektra ook echt een ramp en een paar huizen verderop ook. Denk dat ze bij elkaar aan het klussen zijn geweest.
Welkom in het dorp trouwens

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:42

Zo dát is alvast een muurtje minder :)
Wel leuk dat raampje zo op beenhoogte 8-)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 14:03

Themba schreef:
Heel gaaf!! Volgens mij hebben ze in Rheden hobby mensen voor de elektra is echt een trend om alles zelf te maken. Hier is in huis de elektra ook echt een ramp en een paar huizen verderop ook. Denk dat ze bij elkaar aan het klussen zijn geweest.
Welkom in het dorp trouwens

Dankje Themba! Ja er zijn zowel in het woonhuis als het kantoorpand best her en der wat bijzondere dingen betreft constructies :+ Niet onoverkomelijk, maar soms iets wat te creatief, gaan we veel aan veranderen.

DubbelDun schreef:
Zo dát is alvast een muurtje minder :)
Wel leuk dat raampje zo op beenhoogte 8-)

Haha jaa, die hele zijkant is raam, alleen er zit overal folie op geplakt, gelukkig maar, anders kunnen ze je volledig zien zitten van buiten :')

In mijn moeders huis hebben ze in de badkamer een hele grote spiegel, en die hebben ze ook precies naast het toilet gehangen van vloer tot plafon, zodat je jezelf kan zien zitten op de wc :')
Sommige dingen zijn gewoon wat bijzonder

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:18

Je badkamer lijkt er wel groter door, maar het zou op die plek ook niet mijn ding zijn :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:23

Leuk, ik volg!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 20:38

Inmiddels best een beetje een chaos, maar in de beneden ruimte is bijna alles gesloopt, moeten wel nog wat tegels verwijderen en een stuk plafon, nog best een flinke klus dus, maar het einde is in zicht. Wel wat dingen tegen gekomen, zo is het voorste deel van het plafon niet volledig dragend voor de verdieping daar boven.. Maar allemaal oplosbaar.

Nu ook de definitieve keuken besteld, in overleg met de aannemer en wat meten word de keuken een stukje groter dan het vorige ontwerp. Hij komt in de hoek van foto 2, kan gelukkig bijna alle apparatuur uit de oude keuken van mijn moeder mee nemen om kosten te besparen, zal op termijn wel vervangen moeten worden, is niet het nieuwste meer, maar werkt nog wel prima.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding