Mobiele airco: welke is nou het best?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:37

Maris schreef:
Hoe gaat het met de airco Emmaa ?

Ik twijfel een beetje over het aantal btu. Is voor een slaapkamer van 4 bij 5 ongeveer, maar wel op het zuiden en de ramen ook op het zuiden en onder schuin dak. Zou 9000 btu dan genoeg zijn ?

Ik moet zeggen dat hij nog steeds in de doos staat :o Heb het enorm druk met werk en heb er 's avonds elke keer geen zin in. Staat voor morgen op de planning, dan zal ik een update geven :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:02

Gisteren is mijn airco geplaatst, best nog een klus maar hij hangt!
Heb hem even aan gehad maar je hoort hem haast niet, ook buiten niet.
Afbeelding

Boras

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:59

Dat is geen mobiele :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:12

Boras schreef:

Hij kan er wel af -O- :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:29

chanicha schreef:
Boras schreef:

Hij kan er wel af -O- :=

Alles kan kapot :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:19

Ohhhh het is echt mijn droom om in een huis te wonen waar ik gewoon zelf een airco op kan hangen <3 Lijkt me echt heel fijn. Voor nu nog even dromen helaas!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:33

chanicha schreef:
[ [url=m/IzRBSd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat kost dat nou ongeveer, ik word gek van de verschillende offertes.. ik hoef er maar 1 beneden recht toe recht aan..maar de prijzen zijn zo verschillend.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:41

Boheme schreef:
chanicha schreef:
[ [url=m/IzRBSd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat kost dat nou ongeveer, ik word gek van de verschillende offertes.. ik hoef er maar 1 beneden recht toe recht aan..maar de prijzen zijn zo verschillend.

indd ben ik ook benieuwd naar

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:15

Dat ligt toch wel erg aan het vermogen dat ze nodig hebben om te koelen denk ik ? Dus aan het aantal m3 dat ze moeten koelen. Plus misschien ook of de ruimte op de zonkant ligt, veel ramen heeft, onder schuin dak is etc.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:16

Ik heb een mobiele airco, koelt prima voor een niet te grote ruimte, maar ik vind het teveel lawaai.
Had hem toen een keer nodig omdat ik een kaakontsteking had terwijl het extreem heet was.
Ik woon nu ergens waar ik 'm eigenlijk niet nodig heb en denk dat ik hem bij de eerstvolgende hete periode op marktplaats of zo iets zet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:23

Sosha schreef:
Ik heb een mobiele airco, koelt prima voor een niet te grote ruimte, maar ik vind het teveel lawaai.
Had hem toen een keer nodig omdat ik een kaakontsteking had terwijl het extreem heet was.
Ik woon nu ergens waar ik 'm eigenlijk niet nodig heb en denk dat ik hem bij de eerstvolgende hete periode op marktplaats of zo iets zet.

Heel verstandig, wachten tot de mussen weer van het dak vallen en de winkels uitverkocht zijn :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:36

Wat kost dat nou ongeveer, ik word gek van de verschillende offertes.. ik hoef er maar 1 beneden recht toe recht aan..maar de prijzen zijn zo verschillend.[/quote]

indd ben ik ook benieuwd naar[/quote]

Ik heb 850 euro betaald inclusief plaatsen.
Als je wil heb ik het telefoonnummer voor je.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:37

chanicha schreef:
Ik heb 850 euro betaald inclusief plaatsen.
Als je wil heb ik het telefoonnummer voor je.

Dat is lief van je, maar weet niet of we bij elkaar in de buurt wonen en ik heb een enorm raam op het zuiden en moet minimaal 150m3 capaciteit hebben..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:10

Hij gaat door het hele land hoor en qua grootte kan je het altijd vragen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:24

Sosha schreef:

Haha, hier ook.
Onze vorige woning werd wel heel warm.
In dit huis wonen we sinds januari, maar tijdens de afgelopen warme dagen was het nog koud in huis. := Rieten dak en dikke muren en we willen dan misschien een split unit voor eventueel de slaapkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:34

Ik ben jaloers :o Bij mijn moeder blijft het binnen ook altijd zo heerlijk koel in vergelijking met buiten. Hier is dat echt wel anders :=

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:39

Vaste split unit is zo genieten in de zomer, al je ooit kunt zeker weten doen :o Ik kan niet meer zonder, gewoon normaal alles kunnen doen thuis van de zomer is zo fijn

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:48

Zo balen voor jou Emmaa_. Je hebt inmiddels al een mobiele airco dacht ik? Bevalt die goed?

We gaan deze zomer even aankijken hoe warm het hier in huis wordt. Voor nood hebben we 2 mobiele airco's. Wellicht verkopen we die volgend jaar en komt er dan een split unit.
Maar als het zo koel blijft in huis zijn we de mobiele niet eens nodig. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:52

Ja ik heb een mobiele gekocht! Flink in geinvesteerd, was geen goedkope. Vooralsnog doet hij het prima maar de echte test komt natuurlijk pas als het hier echt onhoudbaar warm is. Vooral in de slaapkamer gaat het nu heel goed, hij krijgt het binnen no time een paar graden koeler.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:49

Dat is fijn!
Klinkt alsof je een goede hebt en zeker met die echte hitte scheelt iedere graad koeler hoor.
Hoop dat je er veel profijt van zult hebben. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:16

welke type mobiele airco hebben jullie. Ben ook aan het vergelijken. Hier staat de zon vanaf 1 tot zonsondergang vol op de raamkant van mijn flat. Nu al 26 graden met gordijnen dicht. Met hittegolf zo richting 38.

Vind het inschatten welk oppervlakte ik aan ga houden. Waarschijnlijk wonen we hier nog 1 zomer maar hebben nu een baby dus willen in de flat wel echt wat kunnen koelen nu.
Als we een koophuis hebben dan heb ik liever vaste aircos waar ik wil investeren..

Liefst heb ik er 1 die de woonkamer koelt en waarvan we dan bv een slaapkamer deur nog erbij open kunnen als de zon er vanaf is.

Woonkamer is denk ik 25m2. Flat is goed geïsoleerd maar enorme raampartij en dus lang zon.
https://www.coolblue.nl/product/855245/ ... 12k01.html

We hadden er een gekregen maar die koelde amper 2 graden en moesten een emmer erbij zetten waar water inliep ondanks de buis naar buiten. Dit willen we niet meer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:32

Mijn airco staat nu voor het eerst aan, het was 26 graden in de slaapkamer. Hopelijk is het 17 graden als ik om 10 uur naar bed ga.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:55

Morrie schreef:
Mijn airco staat nu voor het eerst aan, het was 26 graden in de slaapkamer. Hopelijk is het 17 graden als ik om 10 uur naar bed ga.

En, gelukt ?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:58

Maris schreef:
Morrie schreef:

En, gelukt ?

tot 18 graden afgekoeld toen ik naar bed ging, apparaat uit gezet maar vanmorgen was het toch weer 22 graden in de slaapkamer

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:00

Terugkoelen naar 17 graden? Oef, dat wordt een dure hobby. Onze airco staat in de zomer op 21 graden n doordat ook het vocht uit de lucht gehaald wordt, is dat echt koel genoeg. Het verschil met buiten moet ook niet te groot zijn. Het wordt hier makkelijk 25 graden ‘s nachts.

Wij laten hem ‘s nachts gewoon aanstaan als het nodig is.