[volg] Wij bouwen ons eigen huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kristy1998x

Re: [volg] Wij bouwen ons eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:41

Wauw zeg! Begint al mooi vorm te krijgen :o.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 20:02

Dankjewel! Leuk dat jullie reageren <3

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 07:09

Gisteren een dag verlof ingezet en stelling materiaal geregeld :D Komende dagen zijn we dus wel even zoek zoet met het in elkaar puzzelen ervan :+
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:26

Lekker steigeren ...

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 19:40

Maflinger_S schreef:
Lekker steigeren ...

:+ Die had ik zo hard moeten zien aankomen :+

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 19:46

Inmiddels weer een weekje verder en hebben we flink geknutseld aan de steiger.

We moesten van dit
Afbeelding
En dit...
Afbeelding
Naar dit...
Afbeelding
En uiteindelijk naar dit...
Afbeelding

Afgelopen 2 dagen voornamelijk gelijmd en volgens weekend gaan we als t goed is gas kunnen geven want dan krijgen we, normaal gesproken, hulp van een team van 6 man *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:42

Dat is fijn, een paar mensen die komen helpen. Goed in elkaar geknutseld hoor!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:13

Gaaf

Niffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:58

Wat een leuk volgtopic! Wat dapper dat jullie zelf zoveel doen. Wij gaan ook zelf bouwen maar zitten nog helemaal in het begintraject. Bedankt voor het delen in dit topic!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:30

Oh wat leuk een herkenbaar verhaal :D

Wij wilden ook gewoon een huis kopen en geen gedoe, zelfs geen nieuwbouw eigenlijk. Op de een of andere manier hebben we toen een kavel gekocht en dan denk je ineens okeeee en nu :+ Nu geen flauw benul wat we wilden bouwen. Veel rondkijken, tekenen. Dat uit laten werken door een architect en toen alles rond was bij de gemeente kon het feest beginnen :+
Mijn vriend is van oorsprong ook elektrotechnicus :j
Wij hebben ook alles zelf gedaan, geen aannemer aan te pas gekomen. Wel een zwager die metselaar is ;)
Ook geen standaard fundering hier, want heien kon niet. Daardoor werd het ook houten skelet bouw, en nee geen prefab, gewoon houtje voor houtje :+
Gaat allemaal niet heel snel, aangezien m'n vriend voor het grootste gedeelte alleen bezig is.
En nog steeds binnen ons zeer beperkte budget :Y)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:55

Even al je berichten gelezen, wat een gaaf project TS en wat tof dat jullie dit helemaal zelf doen! Ik volg graag mee :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 07:06

Niffum schreef:
Wat een leuk volgtopic! Wat dapper dat jullie zelf zoveel doen. Wij gaan ook zelf bouwen maar zitten nog helemaal in het begintraject. Bedankt voor het delen in dit topic!

Oh spannend Niffum! Ook voor jullie veel spannende tijden in t vooruitzicht dus? Ga je veel zelf doen of besteden jullie het uit?

Goldie wat een traject hebben jullie doorgelopen zeg :oo Ik weet niet of ik aan houtskelet begonnen zou zijn :o Dat lijkt me een serieus geprul! Zitten jullie er al wel in nu? Of nog altijd aan het bouwen?

Leuk Knabelgirl! Welkom in mijn topic :D

Vandaag was het vroeg dag want het wordt een druk weekend! Er komt een team van 6 man ons helpen om eventjes een boost te krijgen in het metselwerk. Heel erg welkom van mijn kant want hoe leuk ik zelf bouwen ook vind, de gevelsteen komt me me neus bijna uit na 2,5 maand non-stop eraan te werken :=

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 21:16

Wat een dag! :oo Hectisch voor mij om als meisje (als een kip zonder kop) tussen al die hard werkende mannen te lopen! Er liep overal wel iemand en iedereen kende zijn eigen taken en dat liep als een goed geoliede machine. Maar toch zag het er heel druk uit haha. Beetje jammer ook dat ik spontaan vergat wat ík dan ook alweer altijd op de bouw doe :+

We gingen van dit
Afbeelding
Naar dit
Afbeelding

En van dit
Afbeelding
Naar dit
Afbeelding

In totaal zijn er rondom +/- 7 rijen extra gelegd, is er +/- 250 kilo lijm doorgegaan ( :oo ) en zijn er een kleine 2000 stenen gelegd :oo

En nu, na meer dan klokje romd te hebben gewerkt, is het tijd voor voedsel en ontspanning :P

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 07:44

Wauw! Dat moet echt heel fijn voelen als het zo vooruit gegaan is.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 08:54

Ja echt een fijn gevoel! Helaas is het wel weer even gedaan met dat snelle werken want nu zijn we weer slechts met zijn 2e waarin we (op een goede dag) maximum 50 kilo lijm verwerken :Y)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:04

Primavera schreef:
Goldie wat een traject hebben jullie doorgelopen zeg :oo Ik weet niet of ik aan houtskelet begonnen zou zijn :o Dat lijkt me een serieus geprul! Zitten jullie er al wel in nu? Of nog altijd aan het bouwen?

Op dat moment hadden we niet echt meer een keus :+
We zitten er inmiddels in en dat is echt heerlijk. We hebben al die tijd wel op het terrein gewoond, maar was de caravan wel zat :+
Nog niet helemaal klaar, maar het is steeds minder wat nog moet :D

Jullie zijn lekker op geschoten zo! Bekende isolatieplaten :)) Nadeel van dat aluminiumlaagje.. bellen in huis is een uitdaging :')

Niffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:38

Primavera schreef:
Oh spannend Niffum! Ook voor jullie veel spannende tijden in t vooruitzicht dus? Ga je veel zelf doen of besteden jullie het uit?

Zeker spannende tijden, we hebben er zoveel zin in! Wij willen zoveel mogelijk uit handen geven, in zoverre ons budget dat toelaat. Vooral omdat we zelf niet super handig zijn en wij dan naar verwachting nog veel langer bezig zullen zijn haha. De schuur en tuin gaan we wel helemaal zelf doen! Verder hoop ik ook nog wat dingen binnen zelf op te kunnen pakken.

Wat zijn jullie opgeschoten zeg! Fijn dat er zoveel extra handjes waren om te helpen. Bizar hoeveel werk er dan verzet kan worden *\o/*

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 21:01

Goldie schreef:
Primavera schreef:

Op dat moment hadden we niet echt meer een keus :+
We zitten er inmiddels in en dat is echt heerlijk. We hebben al die tijd wel op het terrein gewoond, maar was de caravan wel zat :+
Nog niet helemaal klaar, maar het is steeds minder wat nog moet :D

Jullie zijn lekker op geschoten zo! Bekende isolatieplaten :)) Nadeel van dat aluminiumlaagje.. bellen in huis is een uitdaging :')

Oei in de caravan wonen zou ik noet kunnen denk ik :oo wij hebben gelukkig nog gewoon ons appartement maar ondanks dat kan ik ook ecjt niet wachten tot ik er eindelijk in mag! *\o/*

Vwb de isolatieplaten heb ik me laten vertellen dat dat heel erg ligt aan de manier van isoleren. Wij wilde eerst 2 platen van 6 centimeter gebruiken maar daar zouden we inderdaad een netwerkbereik probleem mee krijgen maar met een enkele plaat van 12 zou dat niet zo zijn. T zal even afwachten worden want het zit er nu toch tegenaan :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:42

Die van ons zijn 5 :+ (we hebben ook nog zachte isolatie) Het is echt dat hele dunne aluminiumlaagje _O-

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 22:28

oei dat wordt afwachten dan :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:49

Het waren wel de platen met de beste RC waarde geloof ik, juist door dat laagje.

Ach ik kan er mee leven, ik bel toch nauwelijks, en anders moet ik zorgen dat ik bij een raam ben :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:19

of gewoon een huistelefoon nemen, signaal versterker er tussen zetten, zorgen voor goede wifi in huis en dan bellen via Whatsapp ed.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 19:40

Onverwacht zaterdag weer hulp gekregen van het metsersteam :D
Was heel erg welkom!

Ze hebben zich nu gefocust op de linkerkant/achterkant en voorkant van het huis (waar de ramen in zitten) en zijn dus niet rondom geweest. Omdat we deze kanten zsm willen af hebben ivm het opmeten van de ramen willen we deze het eerste af hebben.
Ze zijn 15 rijen omhoog gegaan in een dag tijd!! En vandaag hebben mijm vriend en zijn broer dan voornamelijk besteed aan het omhoog zetten van de stelling want die was alweer te laag haha :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 19:42

Ter referentie:

Vorige week na de eerste werken:
Afbeelding

Deze week na de tweede werken:
Afbeelding

:oo

eva1969