Ik zie door de keukens het bos niet meer....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:13

Wij hebben ook een Ikea keuken en deze ook zelf geplaatst. De stoomoven, magnetron-oven en vaarwasser komen daar ook vandaan. Het blad is composiet en hebben we ergens anders gekocht.
Ik ben iedere dag nog erg blij met onze keuken.

1 tip: neem veel lades. Dat is echt ideaal :j
Op deze foto moesten de bedenkingspaneken er nog op, wat folie eraf en deurtjes nog afgesteld worden maar het geeft een idee :)
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:14

BartVB schreef:
superpony schreef:
Van Ikea hadden wij een 5pits 90cm gasfornuis, afzuigkap en vaatwasser. Op zich prima. Zou niet weten waarom je daar alleen simpel mee kan koken??? Als je een stoomoven wilt kan dat ook, maar stomen kan ook zonder speciaal apparaat in principe natuurlijk.

Oh, sorry, dat bedoelde ik niet. Ik schreef het een beetje raar idd.

Bedoel vooral dat de apparatuur vrij basic is. Daar kan je alles mee koken wat je wilt maar je mist de gimmicks van de duurdere merken. Displays, wifi, compleet kookboek in het menu, wegvouwbare deuren, etc, etc. Het doet wat het moet doen en ook niet meer dan dat. Is helemaal prima, is ook de reden dat je 4x meer betaalt voor een Miele met dezelfde functie.

Ikea keuken kan prima in een duurdere woning, zeker met wat luxere apparatuur en mooie fronten. En gros van de kopers vindt de keuken niet zo super belangrijk, die kan over een paar jaar worden vervangen. Vooral prettig als de keuken er niet meteen na de overdracht uit moet (b.v. omdat deze paars met roze is of uit elkaar valt).

Maar als het een renovatie is voor de verkoop dan zou ik zeker kijken naar een showroomkeuken :j
Dat zijn voor 95% keukens die 95% van Nederland heel acceptabel vindt wat uitstraling/kleuren betreft. Zoek er een met relatief goedkope kastjes (weinig lades e.d.) en A-merk apparatuur en je bent voor minder dan 6000 euro klaar.

Ja, ik bedoelde alleen dat je eten er niet lekkerder van wordt of je een dure keuken hebt of een hele simpele.

Voor apparatuur zou je natuurlijk altijd betere merken kunnen kiezen. Heb nu de reviews gelezen van de vaatwassers die ze nu hebben en dan denk ik dat we ook naar andere merken gaan kijken bijv. Net als het gasfornuis of gasstel. Ze hebben weinig keus en de 5pitter is echt klein.

Ik zelf ben helemaal niet van de gadgets en snufjes. Kan ook moeilijk tegen veranderingen, dus alles lades ipv deurtjes zie ik best tegenop. Zie zelf ook nog niet de voordelen, maar wie weet........

Wat ik zelf een voordeel vind, is dat je in principe de kasten en indeling koopt. De deurtjes kan je natuurlijk vervangen en dan heb je zo een zwarte strakke keuken ipv een witte met een werkje.

Riddershow

Re: Ik zie door de keukens het bos niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:01

Wij hebben alleen nog lades. Geen moeilijk op je hurken achterin de kast zoeken. Ik was er in het begin ook twijfelachtig over, nu wil ik nooit meer terug

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:35

Lades zijn heerlijk! Heb veel lades en een Le Mans hoekkast, super fijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:53

Hier ook alleen lades, maar ik mis gewone kasten wel. Heb geen bovenkasten nu. Als we een nieuwe keuken plaatsen gaan we wel bovenkasten plaatsen, en dan onder lades en boven de gewone kasten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:54

Veel van die moderne keukens hebben helemaal geen bovenkasten viel mij op. Dat zou ik absoluut wel willen inderdaad.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:57

Neonlight schreef:
Hier ook alleen lades, maar ik mis gewone kasten wel. Heb geen bovenkasten nu. Als we een nieuwe keuken plaatsen gaan we wel bovenkasten plaatsen, en dan onder lades en boven de gewone kasten.

Ik heb inderdaad wel twee (ondiepe) bovenkastjes voor glazen, bekers, schaaltjes en borden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:58

Geen bovenkasten of juist weer hele kastenwanden, maar inderdaad weinig bovenkasten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:06

Wij zoeken precies hetzelfde TS. :D

Wij hebben nu 3 tekeningen en offertes laten maken, 1 bij keukenconcurrent (Word hem niet) en bij 2 plaatselijke ondernemers.

Ik lees je topic even door. Ben je toevallig ook opzoek naar een badkamer? :')

Edit:wij zitten nog steeds te twijfelen om de schuif pui dicht te gooien en een hoek keuken te maken. Ik zie alleen zo op tegen kozijn en metselwerk en er loopt een radiator onder, geen idee wat dat grapje zal gaan kosten.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:10

Jes schreef:
BiBiQ schreef:
Wij hebben inderdaad ook overal lades, onder. Zo ontzettend fijn.
En ladeverlichting, verlichting in de carrousel, in de bovenkastjes. Heerlijk!

Werkt die ladeverlichting op batterij of op stroom?

Stroom :)

Advies van Ikea in Utrecht was trouwens top. Echt geen klachten over. Heel netjes alles doorgelopen en overal nog tips en tricks.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:23

Onze keuken in ons in ons net verkochte huis was van Ikea. Prima spul, alleen de knoppen van het gasfornuis (Whirlpool) waren wij minder tevreden over.

Ons huidige huis heeft een keuken van Poggenpohl, fornuis/ovens/afzuigkap van Boretti en vaatwasser van Bosch.
Enkele kastjes nog, veel lades, apothekerskast <3, echt granieten blad en 2 carrousels in beide hoeken. 2 wasbakken overigens met een klein boilertje voor direct heet water.
We overwegen nog een Quooker-kraan.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:25

Ik zou bij een huis van 5,5 ton toch geen Ikea keuken verwachten eerlijk gezegd. En dat de keuken er als eerste uit gaat is ook niet altijd waar. Er is een hele markt van mensen (juist in die prijsklasse) die een zo instapklaar mogelijk huis zoekt met een luxe keuken etc. Eigenlijk niemand in mijn omgeving met dat budget gaat voor een klushuis.

Voor 10-15.000€ heb je een prima keuken bij bijvoorbeeld Kvik. Wij hebben een grote keuken met veel opties en een duur werkblad en kwamen uiteindelijk op 17k uit. Maar wij hebben dan ook overal binnenlades etc etc. Ter illustratie van de grootte:

Afbeelding

Afbeelding

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:11

Simbaa schreef:
Ik zou bij een huis van 5,5 ton toch geen Ikea keuken verwachten eerlijk gezegd. En dat de keuken er als eerste uit gaat is ook niet altijd waar. Er is een hele markt van mensen (juist in die prijsklasse) die een zo instapklaar mogelijk huis zoekt met een luxe keuken etc. Eigenlijk niemand in mijn omgeving met dat budget gaat voor een klushuis.

Voor 10-15.000€ heb je een prima keuken bij bijvoorbeeld Kvik. Wij hebben een grote keuken met veel opties en een duur werkblad en kwamen uiteindelijk op 17k uit. Maar wij hebben dan ook overal binnenlades etc etc. Ter illustratie van de grootte:

[ [url=m/1A5LA2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4RLwXD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dat heel veel geld voor een keuken, wij hebben daar nog niet eens 1/4 van betaald en ons huis heeft na de renovatie ook een dergelijke waarde (in Duitsland... ) en de keuken misstaat er zeker niet. Ik ben het dus niet met je eens.

Mijn schoonmoeder heeft een merk design keuken en dat was ze na een bepaalde periode niet meer tevreden over.

Wij hebben overigens geen plek voor bovenkasten. Dus dat is de reden dat ze er niet zijn.

Overigens is niet alles van Ikea heilig. Ik vind hun badkamers bijvoorbeeld helemaal niks...

Jullie hebben trouwens wel een mooie keuken, maar ik zou nooit zoveel geld aan een keuken uitgeven.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:39

Ik vind ook niet dat de keuken een bepaalde prijs moet zijn, maar wel dat er door het merk (en misschien de prijs die daar bij hoort) een bepaalde kwaliteit aanwezig is die hoort bij een wat duurder huis. Voor een ander is dat misschien niet nodig, maar zo kijk ik er tegen aan. Een Ikea keuken doet er dan imo wel toe. Waarmee ik niet wil zeggen dat een Ikea keuken slecht is oid! Zelf jaaaren gehad.

Ben het overigens met je eens dat het veel geld is voor een keuken, maar wij hebben nergens op bespaard en hem ook laten plaatsen. Ik zou bijvoorbeeld nooit een werkblad uit twee delen nemen om geld te besparen. (Maar snap wel heel goed dat je dat wel gedaan hebt!) Het is dus ook zo persoonlijk allemaal.

Kleine noot: Uiteindelijk is die 17k ook niet wat we hebben betaald, aangezien we via Black Friday 20 procent korting hadden :) Bovendien viel het in het niets tov de hele verbouwing pffff.
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 05-02-20 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:40

Simbaa schreef:

Prachtige keuken <3 vind dit wel meer passen bij een huis van 5,5 ton dan bijv. de keuken van riddershow. Straalt meer luxe uit, en daar willen mensen wel voor betalen denk ik (het totaalplaatje).

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:52

Mloes schreef:
Simbaa schreef:

Prachtige keuken <3 vind dit wel meer passen bij een huis van 5,5 ton dan bijv. de keuken van riddershow. Straalt meer luxe uit, en daar willen mensen wel voor betalen denk ik (het totaalplaatje).

Dat vind ik ook! Helemaal niks mis met de andere keuken hoor, die van Ikea, maar niet te vergelijken met de keuken van Kvik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:59

Nou, ik zie mensen juist altijd gelijk de keuken eruit slopen. Mensen in die prijsklasse laten dat doen, dus dat is niet echt een klushuis te noemen als je er pas in gaat nadat alles naar je wens is gemaakt.

Je kan bijna nooit een huis vinden waar alles naar je wens en smaak is, ook niet bij 5,5 ton en juist een keuken is erg smaakgevoelig ook.

En het is trend gevoelig. Wij hadden eerst geen bovenkastjes en die binnen 2 weken erbij gehaald. Dan maar niet modern, wel functioneel voor ons.

Ik zie veel van die half hoge kasten met een magnetron en of oven erin.

Toen mijn moeder een luxe keuken kocht, kon ze bijv ook een koffie zet apparaat inbouw nemen en ik raadde juist dat af. Als zoiets stuk is, ben je toch beperkt in vervangen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 01:14

Simbaa schreef:

Prachtige keuken! Ik neig inderdaad naar Kvik, ga er van de week eens langs. Ik ben het volledig eens met wat je zegt over een Ikea keuken daarom wil ik ook per se iets anders. Niets mis mee, maar geen lekker verkooppraatje :D

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 01:16

superpony schreef:
Nou, ik zie mensen juist altijd gelijk de keuken eruit slopen. Mensen in die prijsklasse laten dat doen, dus dat is niet echt een klushuis te noemen als je er pas in gaat nadat alles naar je wens is gemaakt.

Je kan bijna nooit een huis vinden waar alles naar je wens en smaak is, ook niet bij 5,5 ton en juist een keuken is erg smaakgevoelig ook.

En het is trend gevoelig. Wij hadden eerst geen bovenkastjes en die binnen 2 weken erbij gehaald. Dan maar niet modern, wel functioneel voor ons.

Ik zie veel van die half hoge kasten met een magnetron en of oven erin.

Toen mijn moeder een luxe keuken kocht, kon ze bijv ook een koffie zet apparaat inbouw nemen en ik raadde juist dat af. Als zoiets stuk is, ben je toch beperkt in vervangen.

In onze omgeving wil het overgrote deel huizenkopers juist een instapklaar huis. Een neutrale, populaire keuken die past bij de woning is hier het beste.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 01:18

Giolli schreef:
Wij zoeken precies hetzelfde TS. :D

Wij hebben nu 3 tekeningen en offertes laten maken, 1 bij keukenconcurrent (Word hem niet) en bij 2 plaatselijke ondernemers.

Ik lees je topic even door. Ben je toevallig ook opzoek naar een badkamer? :')

Edit:wij zitten nog steeds te twijfelen om de schuif pui dicht te gooien en een hoek keuken te maken. Ik zie alleen zo op tegen kozijn en metselwerk en er loopt een radiator onder, geen idee wat dat grapje zal gaan kosten.

Yup. Twee badkamers :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 01:43

Ik zeg niet dat die mensen gaan klussen he. Ik zie dat ze alles laten verbouwen voor ze erin trekken. Dat maakt het voor de koper kant en klaar en geen klushuis natuurlijk. Ze trekken alles eruit, nieuw en goed, maakt niks uit.
Een kennis in die prijsklasse had kopers die onderhandelde over de gordijnen en nog wat spullen, omdat er veel belangstelling was en ze niet met de prijs wilden zakken. Die mensen wilden dus wat inclusief hebben.........
2 Dagen later lag alles uit het huis :)

Maar je hebt gelijk. Je investeert en als je goed verkoopt heb je je opbrengt, dus wat kan jou het schelen wat ze ermee doen in principe.....
Als ik dan moet kiezen, zou ik voor goede apparatuur gaan. Dat en de stijl en indeling, maakt meer indruk dan een merk.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 06:50

Mijn keuken komt van meda kuchen in kleve. Ik vind het er heel fijn gaan en ze hebben ook een nette prijs inclusief montage.

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 07:01

Vrienden van ons hebben een ambachtelijke steenhouwerij en plaatsen vaak een prachtig natuurstenen blad en wasbak op een IKEA keuken. Zo krijg je een hele luxe uitstraling met een naar verhouding heel betaalbare keuken.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 07:48

Wij zijn laatst naar Paul roesscher geweest , heel fijn gesprek gehad en het scheelde bijna 10.000 euro maar toen ik daarna ging googlen zag ik veel slechte ervaringen nadat de offerte getekend was.

We hebben ook maatwerk offertes liggen maar hebben nu even een pauze ingelast. Wij hebben de keuken door een architect laten ontwerpen maar toch zitten wij bij elke keukenboer ruim twee uur aan tafel om dingen te bespreken. Is dit ook jullie ervaring?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:53

Hier de oude keuken :+ en mijn nieuwe keuken. De nieuwe gekocht bij de ikea. Ik ging eigenlijk voor ene betonlook keuken, maar die had de ikea niet. We zijn vanalles in nederland en duitsland afgeweest, maar durfde het allemaal niet aan en zijn dua uit gemak naar de ikea geweest. Ik denk dat dit de 4e keuken van daar is.
Ftot nu toe een prima keuken, jammer gemoeg wel wat pech gehad met de inductie kookplaat, die werkte niet na instaleren. Maar is prima opgelost.
Afbeelding
Afbeelding