safina schreef:Soms worden mensen na overlijden een paar dagen thuis opgebaard. Omdat nabestaanden het fijn vinden iemand nog even thuis en in nabijheid te hebben. Heel nuchter bekeken is het dus allemaal zo'n ramp niet, een overleden persoon in een huis. Heb zelf ook in een appartement gewoond waarin de vorige bewoonster gevonden was, op de vloer in de badkamer. Hartstilstand. Nooit last van gehad.
Toch kan ik me er soms wel wat bij voorstellen. Zo ken ik iemand met een huis te koop waar haar vader zich ooit verhangen heeft in het trapgat. Ik geloof totaal niet in geesten en al die malligheid. Als iemand dood is, is hij dood. Niks engs of raars aan. Maar tóch zou ik dat huis niet willen. Ik visualiseer daar te makkelijk voor. Ik zie wat gebeurd is voor me als ik naar die plek kijk. En dat soort gebeurtenissen zijn geen dingen waarmee ik bezig wil zijn in mijn eigen huis. Mijn huis moet wel een relaxte plek zijn die fijne gedachten en gevoelens oproept. Er zit dus voor mij wel ergens een grens aan blijkbaar.
Dit is precies mijn gedachte. Ik weet heel goed dat het wellicht wat overtrokken is. Maar het is wel mijn huis. Huurhuis overigens.