optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:00

pillow schreef:
k zie hier veel reactie's langs komen over dat het huis van de schoonouders is. Maar dat is niet zo, beter lezen. Met wat hulp kan TS een huis krijgen vlakbij haar schoonouders.
Mijn mening: Wat hier al gezegd is, probeer iets te vinden dichterbij je werk, maar absoluut niet te dicht bij je schoonfamilie. Dus zoeken rond de 20 a 30 km vanaf Utrecht. Dat is naar het werk goed te reizen en je voorkomt dat je iedere dag je schoonfamilie over de vloer hebt.

_O- _O- _O- Misschien zelf even beter lezen?

Beauty26 schreef:
Pharootz: het zou echt voor de langere tijd gaan ( lees minimaal een jaar zo niet langer)

Barbalala: klopt toen ik aan de kids begon had ik al honden maar niet 2 kinderen die aandacht vragen en werkte in geen 32 uur... Ik heb ook gezegd mijn honden blijven en gaan niet weg!! Dan blijf ik liever wat langer hier zitten waar we nu zitten...

Gabyfedde: nee kan pas als ik het goed heb begrepen vanaf 2 jaar... Dus moeten we nog ff mee wachten.

Africanlady: m'n schoonvader hoef ik niet zo nodig vlakbij te wonen.. hij wilt zich naar mijn idee graag met ons leven mengen, kreeg een appjes kort samen gevat : kies voor je gezin en neem t huis... :x uhhhm ja sorry en m'n honden dan? Die horen niet bij t gezin?? Ja die horen ook erbij... Dus dan denk ik van donder op en bemoei je er niet mee!!!

Lieke: dat is iets weet dat ik dat ook ga doen me er schuldig om blijven voelen... Ik heb er ooit voor gekozen, en ik heb ze in m'n leven genomen.. m'n man zegt dan ja maar t reizen kost me zoveel energie... Ja dan ga je bij je pa slapen , de honden gaan niet weg!

Voor mij is het ook handiger als ik dichter bij m'n werk woon en dat is automatisch ook dichter bij m'n schoonfamilie... Maar ik hoef niet op steenworp afstand te zitten nee..

Pandora... Idd maar het is wat ingewikkelder het huis is van hun en wij zouden er dan mogen wonen...

DubbelFun

Re: optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:20

Zoals ik het zie heb je een huis, dat je kunt betalen en onderhouden. Jou honden zijn er welkom. Het is misschien niet helemaal praktisch, maar momenteel doe je het ook en het lukt. De enigste reden om jou honden dus weg te doen, is omdat jou man dichter bij zijn werk wil zitten en jou schoonfamilie jullie dichter bij hun willen.

In mijn ogen is dat dus geen gegronde reden om honden weg te doen. Jullie zijn niet plots uit huis gezet, jullie hebben er niet opeens het geld meer voor of zijn fysiek niet meer in staat om er voor te zorgen. De enigste reden zou zou zijn omdat het ‘makkelijker’ is. Ik zou ze dus gewoon houden :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:20

Volgens mij mag je als verhuurder niet eens huisdieren verbieden.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 15:30

even in het algemeen: Het zal een huis van schoonfamilie zijn niet een huis van schoonouders alleen wel in de buurt van mijn schoonouders/schoonzus,zwager. Het gaat om de afstand Raalte - Utrecht voor mijn man voor mij Raalte- Amersfoort. Het gaat overigens om een koophuis. Dat zal gaan om Leidsche Rijn die kant...

Paardenfan: mijn man wilt graag verhuizen idd... en ziet het wel zitten ik daaraantegen wat minder omdat ik gewoon mijn dieren niet zomaar weg wil doen. Ik heb ervoor gekozen en vind dan ook dat ik ervoor hoor te zorgen, en niet zomaar weg kan doen als t me ff niet uit komt.

Bloemmeke: klopt het is een huis van mijn schoonfamilie ik kan niet teveel details geven, waarom de honden niet mee zouden mogen geen flauw idee ze hebben zelf geen huisdieren, miss dat ze het daarom liever niet hebben?
Ons gaven ze aan dat ze nu nog niet konden testen... ik zal het dan nog eens een x navragen.

Shadow, klopt mijn relatie met de schoonfamilie en dan voornamelijk mijn schoonvader is niet helemaal koek en ei... naar mijn idee wilt hij zich graag met ons leven bemoeien maar mijn man zegt dat dat niet zo is en dat ik dat echt niet zo moet zien, dat hij het allemaal goed bedoelt... tja ik weet het niet.

Het gaat idd omgeving utrecht, woerde, harmelen, IJsselstein etc etc...

Karina: dat heb ik idd ook al gezegd dat hij daar dan maar een x een nachtje moet blijven slapen. De dinsdag en woensdagen is hij overigens thuis dus het zal dan gaan om 3 dagen reizen met de auto.

Mars: zo reageerde ik in eerste instantie ook op het appje van m'n schoonvader, ik weet niet wat hij hiermee wilt maar mijn nekharen gaan ervan overeind staan... Kies voor je gezin, dat doe ik toch? Alleen horen m'n honden daar ook bij, en niet alleen m'n kinderen. Want ja je kinderen groeien op bla bla bla..

Whale: Dat heb ik ook gezegd idd...

Myfairitayle: Ik wil mn honden ook echt niet kwijt... Ik hou van ze m'n zoontje is heel gek met ze, alleen mijn man die wilt liever nog vandaag dan morgen verhuizen..

Pandora: ik weet het niet waarom ze niet mee mogen...

[***]: daar ben ik niet zo bang voor, daar zijn ze het type niet voor. Maar ze willen wel graag de klein kinderen wat vaker zien, dat is ook een reden om die kant op te gaan, als we een x met z'n 2 weg willen (man en ik) of de gastouder is ziek dan de kids dan naar opa & oma kunnen.

Marie-Anne: de nood is niet zo hoog, alleen als we in het huis van schoonfamilie gaan zitten kunnen we bijwijze van over een maand al verhuizen, en als we zelf een huis kopen dan duurt het gewoon wat langer.

Gini: Ik vind het ook moeilijk zoals mijn man erover praat alsof je over een paar schoenen praat die niet meer lekker zitten en je dan maar weg doet omdat ze ruimte innemen... Dit gaat over levende wezens waar ik ooit voor gekozen heb en hij ook toen ik met hem ging samen wonen/trouwen!

xSCWx: nee hierover is helaas geen discussie mogelijk...

Lindsey_99: ik hou zelf graag inspraak aangezien ik graag de controle overal over/in heb. Daarom vind ik dit ook zo moeilijk, toen mijn man met dit idee kwam is het eerste wat ik zei: prima maar de honden gaan mee, is dat geen mogelijkheid dan houd het op. Dus ik was er meteen klaar mee toen hij dat zei dat de honden niet mee mochten, maar mijn man kan dat idee lijkt wel niet accepteren... |o

capopjekop: mijn relatie met m'n schoonfamilie is niet echt denderend… omdat ik het idee heb dat m'n schoonvader zich graag met ons leven bemoeit... maar zoals ik al eerder zei valt dat volgens mijn man wel mee en moet ik dat niet zo zien...

Dubbeldun: ja dichter bij werk lijkt me fijn, maar als ik zo word gepusht door mn schoon familie heb ik er eerlijk gezegd weinig zin in... en ga ik idd liever de andere kant op!

Mousmous: het zal gaan om een koophuis, maar idd je weet niet waar het eindigt als ze er al mee beginnen voor je erin zit.

Bigone: ja ik weet niet hoe ze het gaan doen als we dichter bij wonen, maar ik weet wel dat ik nu een beetje klaar ermee ben...

Goeroe: bedankt

Dromertje: Mijn moeder woont ook niet bij ons in de buurt idd...

Scooby: het huis is van schoonfamilie, die hebben zelf geen huisdieren.

Amy_leftover: mijn honden gaan zeker niet weg, ik heb dit topic geopend omdat ik me afvroeg of ik nou echt zo raar redeneer, en of ik echt de enige zou zijn die de honden niet weg wilt doen omdat ik dan eerder kan verhuizen. Wbt relatie, ja ik heb ook al gedacht , hoe kun je dit in vredesnaam van mij vragen je weet hoe ik erin sta en toch blijf je erover door drammen... Zit ik wel bij de juiste persoon??

tessyke: zie eerdere reacties

Willeke_: ik hoef niet meteen te verhuizen nee ik wik pas verhuizen nadat zoon zijn schooljaar erop heeft zitten mijn man wilt het liefst vandaag nog verhuizen ivm de afstand tot zijn werk . Verder de eisen tot een andere woning, een koophuis waar ik m'n honden mee neem, een tuin, x aantal slaapkamers en een enigszins ruime woonkamer... geen rare eisen toch??

marleen-usar: Ja idd mijn schoonfamilie wilt gewoon geen honden, ik heb ze nou eenmaal helaas voor hun!

Sizzle: ja dat was ik idd ook van plan maar een man die dit er niet mee eens is is niet altijd even makkelijk.

Cookies: dat is een goeie, k denk dat ik hem dat heel snel kwalijk zou nemen, en ik zou hem dat denk ik ook nooit kunnen vergeven...

Elnienjo: mijn eigen fam woont in Zwolle, mijn moeder richting Arnhem. Mijn schoonfamilie grootste gros in Utrecht. Mijn schoonfamilie kan soms nogal dwingend zijn f elk geval zo over komen, dit is niet altijd even makkelijk mee te dealen. Soms denk ik wel eens... serieus!?!!? Ik kan met ze door een deur maar daar houd het eigenlijk ook wel mee op, kan niet echt zeggen dat ik met ze wegloop..

Armandavd: Ik ga idd eens kijken of we haar nu al kunnen laten testen, maar het rare is dat ze nu het weer wat zachter is geworden ze ook weer wat minder kortademig lijkt te worden.. het gaat een beetje op en neer...

Esther: sommige van mijn schoonfamilie die hebben zelf geen honden of andere huisdieren dus die zullen er ook weinig van snappen denk ik.. En dan is het erg lastig uit te leggen..

Suzanne F: de hoofdreden waarom ik die kant op wil verhuizen zodat m'n man en ik wat dichter bij het werk gaan zitten, en dus kortere reistijd hebben... We hebben nu beide een reistijd van minimaal een uur heen en een uur terug...

Tengeltje 11: bedankt.

Kwanyin: Bedankt je omschrijft het mooi idd ik vraag me af hoe vrij ik me ooit ga voelen in andermans huis, kijk het huis waar we nu inzitten is een huurhuis maar de huurbaas zie ik nooit (vrije sector) :Y) omdat het gewoon een huurhuis is, en ik ben bang dat als ik in een huurhuis van m'n schoonfamilie ga zitten dat het nooit als eigen huis gaat voelen. Dat ik altijd uit kijk wat ik doe in huis waar ik wat ga neerzetten etc etc...

Speedfiets: klopt we willen kopen idd... hoe of wat kan ik niet teveel in detail treden, maar als we in het huis van schoon familie zouden gaan wonen, kunnen we al snel die kant op.. als we zelf kopen duurt het wat langer.

Britta31: mijn moeder richting Arnhem en mijn vader is overleden.

antje-vip: ja dat ken ik idd...Mijn man wist dat k honden had voor we trouwden/samen woonden.. en heb ook gezegd als je mij neemt neem je de honden erbij.

Dreamybol: Ja soms denk ik wel eens pffff… overleg toch niet alles met je pa, maar goed...

DiantaM: Er is geen directe noodzaak... Alleen dat we dan wat dichter bij het werk komen te wonen.(en niet te vergeten schoonfamilie)

Ninx: Mijn schoonouders hebben niks met geloof, wat dan? Rondom utrecht, dus woerde, schoonhoven etc

Safina: ja dat vraag ik me ook allemaal af...

Maflinger_S: ik moest even lachen om je reactie (eerste regel) maar idd je hebt gelijk

belle_boef: het is hun huis, hun hebben m betaald maar wat ik zelf wil is op redelijke afstand van het werk van m'n man en mij... een leuke buurt met wat kinderen... etc etc geen gekke eisen verder.

vanLotje: ik heb ook altijd gezegd m'n dieren gaan voor niks of niemand weg... ^)

bigone: hihi ja verkoopopbrengst van de paarden brengt vast wel wat op

Eilish: ik ben het met je eens hoor dat je dieren neemt voor het leven, maar begon ff te twijfelen of ik nou gek geworden was...

Itsme: klopt we wonen nu in Raalte... Idd ik heb niet echt voorkeur qua plaats alleen dat het in de omgeving van Werk van m'n man en mij is.

Pillow: idd dat wil ik ook iets wat rondom werk is.

DeMolenhoek: klopt we zitten nu ook in een huurhuis, en hebben de honden hier waar we prima zitten, zitten niet op de schopstoel, alleen wat dichter bij werk zou fijn zijn.

Iedereen bedankt ik hoop dat ik zo op iedereen gereageerd heb...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:31

Maar verhuizen voor je werk is een van de slechtste dingen die je kan doen. De baas kan morgen de deur open zetten van dag!!! Vast contract of niet.

Het klinkt meer dat je man bij zijn ouders en oude leventje om de hoek wil wonen. Is het niet mogelijk iets te zoeken in het midden van werk? Meer kans op betaalbaar huis minder kilometers. Honden houden desnoods met buiten verblijf overdag?

Utrecht ook net er buiten is een super dure regio en ook net als veel grote steden lekker beroert bereikbaar. Misschien kan je ergens wonen en trein, bus gaan pakken? Dus station dichtbij of bus. Kan je lekker zitten inplaats concentratie weg. Of zo in de buurt dat met brommer, e bike te doen gaat zijn. Sommige bazen sponsor laatste.

Of zoek werk dichtbij? Denk dat het ooit zo gelopen is dat jullie waar je nu woont zit en je honden had je al. Er is vast een leuke baan in je buurt te vinden die minder reizen is. Zeker in de huidige markt.

Allergenen bij een kind kan het kind nog overheen groeien. Hoe steriele je de omgeving maakt hoe minder ze ergens tegen kan later. Dus wat in aanraking blijven houden is ook niet alles.

Tja het is zwaar met werk, man kids en honden tevreden te houden. Dan krijg je Sims gevoel 11000 stukken te zijn. Maar het is ook jou leven wat je leeft en kan kiezen welk pad je past. Soms niet makkelijk maar wat als morgen niet is? En je kan nog paar dingen doen vandaag. Heb je dan genoten van wat je nu allemaal doet? Zo denk ik...en maak daar vaak keuzes op.

Je werkt om een leuk leven er buiten op te bouwen en hebben. Niet omdat je werk je leven zou moeten zijn. Ookal werk je wel veel je doet het voor erbuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:31

Als het een koophuis betreft kunnen ze de eis: Geen honden, niet stellen. Verkocht is verkocht en zij hebben er dan niets meer over te zeggen.

elnienjo

Re: optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:40

Citaat:
Elnienjo: mijn eigen fam woont in Zwolle, mijn moeder richting Arnhem. Mijn schoonfamilie grootste gros in Utrecht. Mijn schoonfamilie kan soms nogal dwingend zijn f elk geval zo over komen, dit is niet altijd even makkelijk mee te dealen. Soms denk ik wel eens... serieus!?!!? Ik kan met ze door een deur maar daar houd het eigenlijk ook wel mee op, kan niet echt zeggen dat ik met ze wegloop..

Zou dan eerder in die omgeving gaan wonen en zeker niet in het huis van schoonfamilie. Dat levert toch alleen maar gezeik op als je van familie huurt. Het begint al met het verbod op huisdieren. Dat is volgens mij niet eens rechtsgeldig, maar als je dat aanvecht dan heb je ruzie in de familie en gooien ze je het huis uit. Bovendien gaat dat nooit als jouw huis voelen natuurlijk.

Je man moet niet zo zeuren. Als hij maar 3 dagen werkt dan hoeft hij toch helemaal niet vaak op en neer te reizen? Waar werk jij eigenlijk? Ook in Utrecht of juist waar je nu woont?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:40

Dank je wel voor je uitgebreide reactie TS.

Ik denk dat je intuïtie gelijk heeft als die je vertelt dat je je op meer dan 1 manier onvrij gaat voelen in een huis dat door je schoonfamilie ter beschikking wordt gesteld. Heel goed dat je daar naar luistert.

Zou het in de tussentijd een optie kunnen zijn dat je man in de nacht van donderdag op vrijdag bij zijn ouders blijft slapen, zodat hij kan ervaren of het echt zo veel scheelt als hij meer in de buurt van zijn werk verblijft? Hij zou dan op maandag naar zijn werk heen en weer rijden en op dinsdag en woensdag is dit al niet aan de orde begrijp ik.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:41

Almighty schreef:
Maar verhuizen voor je werk is een van de slechtste dingen die je kan doen. De baas kan morgen de deur open zetten van dag!!! Vast contract of niet.

Dit ja.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:42

Ik zou de tijd nemen, en bovendien ook meer kijken in en rondom Amersfoort. Amersfoort is ook een prima stad, en toch wat voordeliger dan Utrecht. En mooie bossen in de omgeving. (En Leidsche Rijn is wel heel erg aan de niet-Amersfoortkant van Utrecht.) Dan liggen Houten, Wijk bij Duurstede en wellicht Veenendaal/de Klomp wellicht ook gunstig. Heb je gelijk wat buffer tegenover de schoonfamilie, maar het is ook een veel mooiere omgeving, en volgens mij niet duurder dan de andere kant (omdat Woerden enzo gunstiger liggen tov Den Haag/Rotterdam.)

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:45

Als jullie het huis kopen (wat ik dus onder deze belachelijke voorwaarden al niet eens zou doen) hebben ze er niets over te zeggen, al zet je 5 shetlandpony's en 3 alpaca's in de gang bij wijze van spreken.

Wat een mindfuckerij joh daar bij jou in de schoonfamilie; voor goed geld een huis verkopen en dan nog dit soort idiote eisen gaan stellen ook? Want voor een appel en een ei zal het ook wel niet verkocht worden vermoed ik zo?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:50

neetoch schreef:
Als jullie het huis kopen (wat ik dus onder deze belachelijke voorwaarden al niet eens zou doen) hebben ze er niets over te zeggen, al zet je 5 shetlandpony's en 3 alpaca's in de gang bij wijze van spreken.

Wat een mindfuckerij joh daar bij jou in de schoonfamilie; voor goed geld een huis verkopen en dan nog dit soort idiote eisen gaan stellen ook? Want voor een appel en een ei zal het ook wel niet verkocht worden vermoed ik zo?

Ze zullen het wel kunnen huren van die familie. En dan blijft het eigendom van die familie en zitten ze er bovenop met wat wel en niet mag. Dat is gewoon geen gezond uitgangspunt.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:51

Wat goed dat je zo uitgebreid reageert TS!

Ik zou echt voor de guldenmiddenweg gaan. Ergens tussen jullie werk en schoonfamilie in. Maar in jouw situatie nooit in het huis van schoonfamilie gaan wonen. Ook al kan je het kopen, ze zullen zich er altijd mee blijven bemoeien.
En als je ergens tussen werk en schoonfamilie in gaat wonen en dus niet te dichtbij de schoonfamilie, loop je ook minder risico dat ze te vaak bij je op de stoep staan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:53

elnienjo schreef:
neetoch schreef:

Ze zullen het wel kunnen huren van die familie. En dan blijft het eigendom van die familie en zitten ze er bovenop met wat wel en niet mag. Dat is gewoon geen gezond uitgangspunt.

Ts zegt dat het een koophuis betreft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:58

DeMolenhoek schreef:
[

Ts zegt dat het een koophuis betreft.

Bedoelt ze niet dat het een koophuis van familie is? Als zij het zelf officieel kopen dan heeft de voormalige eigenaar natuurlijk helemaal niets te willen wat betreft het houden van honden. Vandaar dat ik aannam dat ze het (voor een vriendenprijsje) zouden mogen huren ivm leegstand omdat de eigenaar al een ander huis heeft ofzo.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:59

Dieren horen toch bij het gezin en mogen mee als er verhuisd wordt. Als dat ergens niet mag, dan moet je niet daarheen gaan verhuizen.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 16:02

Ik zal ff kort reageren nu, net betreft een koop huis wat de fam heeft gekocht en wij dan zullen huren idd...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:03

Beauty26 schreef:
Ik zal ff kort reageren nu, net betreft een koop huis wat de fam heeft gekocht en wij dan zullen huren idd...

Niet doen, nooit huren van familie. Zeker niet als ze al zulke voorwaarden stellen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:04

Lastig, als het kindje idd allergisch is dan zou ik ook mogelijk mijn dieren wegdoen maar niet om drammende familieleden. Daarvoor zou ik vooral hard wegrennen :o

Ik vraag me trouwens wel af hoe echtgenoot hierin staat, lijkt meer zijn familie te steunen dan zijn gezin..

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:05

Je man kan ook alleen verhuizen.... Gekheid..

Is het geen optie om bijv. in Amersfoort iets te zoeken? Kan je man met de trein naar Utrecht en wonen je schoonouders niet TE dicht in de buurt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:05

Beauty26 schreef:

Dat vreesde ik al...
Nooit doen dus!!! Dat levert gegarandeerd gezeik op. Zelfs vooraf al over je honden.
Met familie moet je wandelen, niet handelen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:08

Tja ook niet doen gewoon ts. Ik lees dat idd vaker dat ze je bij particuliere verhuur van alles willen verbieden, zoals huisdieren of roken in huis of zelfs op het terrein buiten. Maar waarom zou je dat doen dan? Al niet van een vreemde, maar dan toch zeker niet van familie?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:08

Ik zou het niet eens in overweging nemen. Mijn zoontje is ook asmatisch maar mijn kinderarts zegt dat daardoor alle dieren opruimen ontzettend achterhaald is.
Een vent die mijn keuze's en voorkeuren zo weg wuift kan de deur uit.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:10

Huren van familie ehmm nee daar zou ik nooit aan beginnen
Krijg je vroeg of laat ellende mee.
En hoezo honden mogen niet mee? die horen toch ook gewoon bij het gezin..
Je laat toch ook je kinderen niet achter? Dus ik zou er ver van weg blijven wat een onzin allemaal..
Gewoon even doorzoeken dan duurt het maar wat langer.
Er komt vast wel een leuk huis voorbij in de toekomst.