Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ibbel schreef:Maw, zelfs breien mag eigenlijk niet
m’n oma had die weggepakt want stel de buren zien het Hihi. Maar verder nooit gedoe oid gehad. Morrie schreef:Ibbel schreef:Maw, zelfs breien mag eigenlijk niet
klopt, mijn zwaar grefo collega zegt altijd: "zondagse steek houdt geen week" of "zondags werk is niet sterk"
Wij zoeken ook in die richting, in de buurt van Apeldoorn, een levensloop bestendige woning (alles beneden dus) maar dat valt nog niet mee onder de 3 ton. We wonen nu ook al in een nogal gelovig dorp, in een appartementencomplex (helaas maisonnette met trap) waar in de reglementen van de VVE staat wat je allemaal niet mag op zondag. Toen ik nog een paard had, kwam ik rond half 10 's morgens thuis van de eerste ronde uitmesten, voeren en rijden in paardrijbroek, gevolg: de buren kijken me met de nek aan en kijken meewarig naar mijn echtgenoot.... arme man met zijn heidense vrouw....
Century schreef:Ik vind het best heftig om te lezen allemaal... lijkt me toch niet echt de bedoeling... En ja, ik ben christen. Kan me niet voorstellen dat God blij wordt van zo'n strak regime waarbij uiterlijk en oordeel een (grote) plaats lijken te hebben.
Century schreef:Toch valt het me op dat het veel gebeurt op de zondag, mensen die je op een doordeweekse dag gewoon aanspreken en aankijken en op zondag kan dat niet. Vind dat altijd zo apart en bijzonder. Waarom kan er niet gewoon een gedag vanaf, beetje vriendelijkheid kost niets.Ik ben ook zeker voor een rustdag, dat doet een mens (ieder!) gewoon goed. Maar elkaar niet meer aan kijken en dergelijke vind ik gewoon erg bizar. Niet oordelen lijkt me veel belangrijker.
eekhoornerik schreef:Volgens mij hebben we allebei vroeger een paard gestald gehad bij een boer in Hollandsche Rading (bij Hilversum) waar je op zondag gewoon niet mocht komen. Maar ik kan me vergissen (Kudde waaraan rond 2006 alle paarden overleden zijn aan atypische myopathie).
LindyH schreef:Wat ik persoonlijk wel een groot nadeel van de Veluwe vind, is dat er vaak geen openbare middelbare scholen in de buurt zijn. Je hebt keuze uit 'gewoon' christelijk en 'zwaar' christelijk. Maar zelfs op de gewoon christelijke scholen wordt er bijvoorbeeld gebeden in de klas.
Nu is dat een gevolg van ons nationale schoolsysteem, maar als ik kinderen zou hebben zou ik daar wel op letten als ik deze kant op zou verhuizen.
Openbare basisscholen zijn er vaak wel, maar niet in elk dorp.

MarjanB schreef:Omgeving van Ermelo is wel echt mega mooi! Je hebt er alles en mensen zijn lekker direct. Dat mis ik hier in het zuiden dan weer.