Sjolvir schreef:Verbijstering hier om sommige reacties ook die van TS...
Dus als iemand een fout begaat (Zoon van TS) moet het slachtoffer zich overal maar in schikken en niet zeuren over zijn of haar geliefde auto (voor hetzelde geld heeft ze die bv geerfd van haar opa en heeft dat ding heel veel emotionele waarde, of ding is gewoon motorisch nog top en heeft net grote beurt gehad met dure nieuwe onderdelen erin om weer paar jaar vooruit te kunnen). En als je de weg op gaat is het je Eigen schuld als je schade oploopt, moet je de weg maar niet op gaan?? Dus in je huis blijven zitten? Want dat zou betekenen dat elke aangereden voetganger ook die voetganger zijn Eigen schuld is.
Gelukkig denkt de politie en de verzekering daar vaak toch anders over, zou wat worden zeg... blij toe dat er verzekeringen bestaan, moet er niet aan denken met zo iemand als TS handjeklap te gaan doen over de schade, ga het lekker met de verzekering uitzoeken.
Ik schaamde me dood toen ik schade had gereden aan een geparkeerde auto, 300x sorry gezegd en meteen contact opgenomen met verzekeraar, vind het nog l$llig voor diegene waar ik tegen aan reed.
En helaas ook al meerdere malen slachtoffer geweest van aanrijdingen met meer of minder schade, met of zonder letsel, gewoon direct verzekerings werk, zou echt pislink worden om dit soort ge#$%k over geld.
En ja, mijn auto wouden ze ook totallos verklaren bij een aanrijding, wat mij totaal niet uitkwam, ding was motorisch helemaal nog top, nieuwe banden, nieuwe uitlaat etc. en voor geld dat je dan krijgt kon ik van zijn leven geen vergelijkbare auto kopen (goede trekauto ook voor 2 paards trailer met koetsenframe), heb toen echt tig garages gebeld, uiteindelijk hebben ze soort van mijn auto weer gerepareerd met niet alles wat gedaan moest worden, want dan zouden ze hem totallos hebben verklaard, vorig jaar heb ik hem weggedaan en dat ongeluk was 4 jaar geleden.
Lekker makkelijk wordt er hiet allemaal over gedacht, dus ik had niet moeten zeuren en dus mijn verlies moeten nemen en met veels te weinig geld vervangende auto moeten gaan zoeken... Over lichamelijk letsel met blijvende gevolgen heb ik het dan nog niet eens. En die mafkees die me aanreed zijn reacties op het verhaal in het plaatselijke sufferdje op internet. Ik hoefde daar overigens zelf niet te reageren, ook niet gedaan, hij werd al afgemaakt door andere internet gebruikers. (dat vond ik dan niet eens stiekum weer fantastisch!)
Amen
Mijn mond valt echt open van sommige hersenkronkels in dit topic. Ik moet mezelf maar niet verplaatsen want er kan maar eens iemand een fout maken en tegen mij aan knallen! Dat is toch echt de omgekeerde wereld 
Ik vind TS ook heel wat empathie missen. Zelf rij ik ook met een oude auto rond en ondanks dat hij er misschien niet supernetjes uitziet ben ik er wel zeker aan gehecht en wordt hij goed onderhouden. Ik zou er dan ook echt niet mee kunnen lachen dat ik mijn auto verlies door een domme actie van iemand anders, die dan ook nog maar eens voor mij uitmaakt dat ik gewoon een andere moet nemen.
In jullie plaats zou ik me dood schamen voor het ongemak dat ik deze persoon aandoe en gewoon netjes betalen aan de verzekering. Jullie laten dit bijna uitschijnen alsof mevrouw een frauduleuze complot heeft ingesteld om er beter van te worden.
Maar misschien moet je jezelf eens proberen te verplaatsen in deze persoon. Het gaat niet alleen om de schade aan de auto, maar alle tijd en energie die ze kwijt is aan iets waar ze helemaal geen schuld aan heeft. Of ze de auto nu laat repareren of een nieuwe had gekocht, allemaal tijdverlies en ongemak om dat allemaal in te plannen in het dagelijkse leven (hoe ga je die dagen naar het werk? Of als je paarden hebt, hoe ga je die dan verzorgen? Etc)
Ik vind dat jullie hier enorm licht over gaan, maar misschien dat zoonlief dit pas inziet als hij zelf in zo'n situatie terechtkomt.