Welke frituurpan of toch maar een airfryer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:02

Hier ook airfryer *\o/*

Ik had een keer mislukte snackjes en dat bleken toen niet-airfryer/oven-snacks te zijn, dus ik gebruik zelf toch maar altijd wel de airfryer-snacks.

Ik vind friet uit de airfryer ook erg lekker, vooral verse friet. :9

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:10

nelis schreef:
Amandavd schreef:
Bij ons komt de verse friet er net zo mooi uit als bij de frituur. Het is pas onzin om te zeggen dat friet uit de frituur hoort te komen.

waar denk je dat het woord Friet vandaan komt? friet-> Frituur.......

Je had niks zinnigers te zeggen dus je kwam hier maar mee?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:06

Amandavd schreef:

als je je een beetje ingelezen had :+ wist je dat dit de oorsprong is. daarnaast werk ik bij een van de top 3 patat fabrikanten van de wereld, dus denk dat ik wel weet waar ik over praat. nu jij weer..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:15

Het was ook een poosje terug op tv geweest, de frietjes werden gewoon voorgebakken in olie.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:38

_Nicky schreef:
Het was ook een poosje terug op tv geweest, de frietjes werden gewoon voorgebakken in olie.

dit dus _/-\o_
teweten bij de keuringsdienst van waarde ging onze concullega Aviko diep door het stof...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:43

Frituur zou ik doen. Wij hebben een frituur en een airfryer gehad.. Maar echt de airfryer was lang zo lekker niet. Als je dan al ongezond snackt doe het dan goed zeg maar :')
Hij is wel makkelijker schoon te maken, maar nog altijd moeilijker dan een pan dus bij ons werd hij ook niet echt voor andere dingen gebruikt. Dan neem ik de schoonmaak voor lief :j

Het is net je persoonlijke voorkeur, als je het schoonmaken echt een ding vind zou ik een airfryer nemen. Als je dat niet erg vind zou ik echt voor de gewone frituur gaan.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:45

Het enige verschil is toch dat er bij de airfryer friet ook een laagje olie aan de buitenkant zit? Dus geonder is het zeker niet. Alleen stinkt het niet (zolang) als een friteuse.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:49

Cioccolato schreef:
Wij hebben een frituurpan van de action. Is die op n gegeven moment niet makkelijk schoon te maken kopen we een nieuwe..

Een airfreyer is vies. Alles wat erin gaat komt er vies uit. Het is opzich wel te eten, daar niet van.. Maar nee. Het heeft niet mijn voorkeur en ik geloof niet dat het allemaal gezonder is.

Ik doe dus precies het zelfde. Ik heb de nieuwe frietpan van de action alweer klaar staan, moet alleen de oude nog leeg maken en nog weg brengen.
Ik heb een airfryer, of uhh smartfryer staat op de doos, heb um maar 1x gebruikt maar vond het niks, verlangde weer terug naar friet uit frituurolie.
Heb de smart fryer dus ook op de lokale marktplaats staan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:51

nelis schreef:
Amandavd schreef:

als je je een beetje ingelezen had :+ wist je dat dit de oorsprong is. daarnaast werk ik bij een van de top 3 patat fabrikanten van de wereld, dus denk dat ik wel weet waar ik over praat. nu jij weer..

Ik heb het toch helemaal niet over de oorsprong van friet? Maar friet hoeft helemaal niet in de frituur om lekker te zijn. Dat kan in de airfryer ook.

Shaggy09

Re: Welke frituurpan of toch maar een airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:55

Ik heb nooit een airfryer gehad, vriend van mij heeft die wel en eerlijk gezegd vind ik niet altijd alles lekker wat daar uitkomt. :o
Maar vind frietpan wel altijd stinken en gedoe met schoonmaken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:59

Ik werk dus in een verse frietzaak en friet is pas lekker als het voorgebakken is. Dat kan niet in de airfryer en/of dat wordt minder lekker. Dus elke gewone diepvries frituurpanfriet kan prima in de airfryer omdat daar dus al olie aan toegevoegd is. Het probleem met uit elkaar vallen met snacks komt omdat je te lang frituurt/bakt. Zou dan aanraden om de airfryer voor te verwarmen zodat hij heet is als je de dingen erin gooit. Het kan ook komen doordat de buitenkant al wel aangebakken is maar de binnenkant nog niet. Dan knapt dus de buitenkant omdat die al “te doorbakken” is.

Het geheim waarom verse patat thuis minder lekker is dan in een verse frietzaak is mede omdat wij de temperatuur constanter kunnen houden met het frituren. Dit lukt thuis in zo’n kleine frituurpan niet. Door die schommelingen merk je verschil in smaak.

En met een airfryer mis je altijd een beetje het knapperige vettige laagje haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:00

Ik vind het bij de frietzaak altijd lekker als de zout erop gaat als het net uit de pan komt en een soort van smelt :+: dat lukt niet bij de airfreyer.
Dus af en toe gaan we toch naar de snackbar :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:01

Keet schreef:
Ik vind het bij de frietzaak altijd lekker als de zout erop gaat als het net uit de pan komt en een soort van smelt :+: dat lukt niet bij de airfreyer.
Dus af en toe gaan we toch naar de snackbar :)

Drupje olie in de airfryer en voor het bakken er zout op doen. :))

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:02

Hier al 6 jaar een trouwe Philips airfryer. Patat en snacks wat uit een frituur komt vind ik niet meer te eten :+ Ik neem de 'verse' patat van de Lidl waar ik een klein spraytje olie overheen doe.

Ik haal het mandje eruit en leg op de bodem een stuk aluminium folie. Als het klaar is haal je dat eruit en hij is weer geur en vet vrij :D Als hij echt te vies is gaat het mandje de vaatwasser in.

Wat ik ook doe is ontdooide kliekjes in een overschaal voor 10 minuten erin.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:04

Amandavd schreef:
Ik heb het toch helemaal niet over de oorsprong van friet? Maar friet hoeft helemaal niet in de frituur om lekker te zijn. Dat kan in de airfryer ook.

je stelde dat friet helemaal niet uit de frituur hoeft te komen. officieel als het uit de frituur komt heet het Friet.
al het andere heet dus geen friet als het uit een airfryer komt. daar ging het om.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:10

nelis schreef:
Amandavd schreef:

je stelde dat friet helemaal niet uit de frituur hoeft te komen. officieel als het uit de frituur komt heet het Friet.
al het andere heet dus geen friet als het uit een airfryer komt. daar ging het om.

Oke, totale zinloze discussie dit :+

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:16

Kan een airfryer eigenlijk ook gewoon in de schuur staan? Ik zou er best een willen hebben, maar je hele aanrecht staat direct vol met zo’n gevaarte :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:31

Als je echt voor lekker gaat, frituurpan, en dan ossewit erin.

Airfryer of vetpan, ze stinken allebei, dus sowieso allebei buiten doen.
( Ja, ik heb ervaring met beide)

En schoonmaken..?
Gewoon eentje van Max 20 euro, en na een paar keer gewoon een nieuwe kopen. Hoevaak gebruik je zo'n ding..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:40

Nielojram schreef:
Als je echt voor lekker gaat, frituurpan, en dan ossewit erin.

Airfryer of vetpan, ze stinken allebei, dus sowieso allebei buiten doen.
( Ja, ik heb ervaring met beide)

En schoonmaken..?
Gewoon eentje van Max 20 euro, en na een paar keer gewoon een nieuwe kopen. Hoevaak gebruik je zo'n ding..

Ik was al bang dat ik de enige was die de airfryer net zo erg vind stinken als een frituurpan, ik zou gewoon lekker voor een frituurpan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:55

Mossel schreef:
Ik was al bang dat ik de enige was die de airfryer net zo erg vind stinken als een frituurpan, ik zou gewoon lekker voor een frituurpan gaan.

*boks* :o

Als je het doet, moet je het goed doen.

En, je kan van alles in de luchtfrituur doen wat je ook in de oven kan doen, maar ovensnacks zijn vies.
Vetpan rules. Wel ossewit erin.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:58

meniekske schreef:
Cioccolato schreef:
Wij hebben een frituurpan van de action. Is die op n gegeven moment niet makkelijk schoon te maken kopen we een nieuwe..

Een airfreyer is vies. Alles wat erin gaat komt er vies uit. Het is opzich wel te eten, daar niet van.. Maar nee. Het heeft niet mijn voorkeur en ik geloof niet dat het allemaal gezonder is.

Ik doe dus precies het zelfde. Ik heb de nieuwe frietpan van de action alweer klaar staan, moet alleen de oude nog leeg maken en nog weg brengen.
Ik heb een airfryer, of uhh smartfryer staat op de doos, heb um maar 1x gebruikt maar vond het niks, verlangde weer terug naar friet uit frituurolie.
Heb de smart fryer dus ook op de lokale marktplaats staan.

Ik kan dat dus echt niet bevatten 8)7 Zo materialistisch, kan je niet gewoon één goede, misschien iets duurdere kopen die makkelijk schoon te maken is dan elke keer een nieuwe kopen? Dat mensen zoiets anno nu nog doen geeft me wel een interessant beeld van de maatschappij waarin we leven :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 00:31

Ik zeg frituurpan! Qua smaak komt de airfryer voor mij echt te kort.

Ik had een roestvrijstalen frituurpan waarvan je het warmte-element af kon halen. De rest ging de vaatwasser in. Hartstikke makkelijk schoon te maken dus. En niet duur.

Daarvoor had ik er een waarbij dat niet kon. Wat een enorm rotkarwei was het schoonmaken van dat ding, bijna onmogelijk.
.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:39

Welk merk airfryer is het beste als je niet de hoodprijs a 200 euro wil betalen ?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:44

Goeie vraag. Ik heb nu een airfryer XL van Philips die telkens in een storing schiet (hij is al 3 keer terug geweest naar de fabriek en ik ben er wel klaar mee), dus ik heb een reserve gekocht die klaar staat als de Philips het (weer) begeeft. Ik heb nu voor een Princess gekozen. Zodra ie in gebruik is kan ik je laten weten hoe ie bevalt.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:52

Ik heb beide maar zeg toch echt frituur vooral de frietjes vind ik uit de airfryer echt niet lekker. Wij gebruiken de airfryer eigenlijk alleen nog voor de voorgebakken broodjes