Bij een nieuwe keuken..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:38

Oooh ja ik vergeet de quooker

Echt onmisbaar.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:39

Is dat echt zn geld waard die qooker? En niet gevaarlijk?

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:41

k_m schreef:
Is dat echt zn geld waard die qooker? En niet gevaarlijk?

Totaal niet gevaarlijk, je krijgt hem niet zo maar open.

Maar ik heb er geen in deze keuken en ik mis hem dus nog altijd. Met thee maken, koken etc.

Tink89
Berichten: 3022
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:46

Ik wil ook een quooker ja, ik tap 100 keer per dag thee en vul nu steeds een thermos en een mok, maar die thermos blijft toch niet heet genoeg. En ik ben de waterkoker op het aanrecht spuugzat. Bovendien hebben wij straks nogal wat zonnepanelen en hoef ik het voor het stroomverbruik dus niet te laten.

silverdapple
Berichten: 811
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:04

Is een Quooker dan niet duur omdat het het water heet moet houden? En is dat milieutechnisch dan wel duurzaam? :o Aangezien er hier toch wel veel bokkers zijn die aangeven dat ze een Quooker hebben of willen.

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:23

Wij hebben onze keuken nu 12.5 jaar en daar hebben we vorig jaar 2 dingen in vervangen. De koel/vries ging stuk. We hebben nu een hoge koelkast ipv koel/vries. De vriezer op zolder. En we hebben een quooker, die had ik 12.5jr geleden al willen hebben.

En niet alleen omdat ik een theeleut ben maar ook omdat wij met 3 fanatiek sportende kinderen tijd tekort hebben en altijd haast ivm schema's. Ik heb nu zo groente en aardappelen en ei gekookt, ideaal! En doordat je een boiler gebruikt hebben wij voor handen of pannen wassen ook meteen heet water, wat water bespaard omdat we eerst de kraan lang moesten laten lopen voordat we warm water vanuit zolder hadden.

Bij een volgende keuken zou ik 2 van de 3 onderkasten vervangen door laden en een losse vriezer willen, zonde van 1 onderkast maar ach..

Bloemetje75
Berichten: 2009
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:26

We hebben een combi oven/magnetron boven de koelkast, eerst was deze met een deurtje wat naar buiten draaide. Helaas is die na 10 jaar gesneuveld en hebben we nu een klep die naar je toe komt. Gevolg is dat ik er nauwelijks meer een schaal in kan zetten of uit kan halen zonder gevaar.

Dus ik zou weer een deurtje wat naar buiten draait willen.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:05

silverdapple schreef:
Is een Quooker dan niet duur omdat het het water heet moet houden? En is dat milieutechnisch dan wel duurzaam? :o Aangezien er hier toch wel veel bokkers zijn die aangeven dat ze een Quooker hebben of willen.

Het is iets duurder qua elektriciteit op jaarbasis. Daar tegenover spaar je water uit omdat het direct warm is en je niet hoeft te wachten op heet water uit de kraan.

Tink89
Berichten: 3022
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:20

Wij hebben nu een ketel op gas en laten liters water weglopen voor we warm water hebben. De quooker scheelt heel veel water straks en we hebben dan (heel veel) zonnepanelen, dus de elektriciteit kost me niks.

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:39

Ik merk geen verschil in stroomverbruik dan voor de tijd dat we de Quooker hadden. Ook bij ons moest het warm water van ver komen. Ideaal ding!

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:49

Deze keuken hebben wij zelf uitgekozen in ons huidige nieuwbouwhuis 8 jaar geleden.
Nu hebben we weer een nieuwbouwwoning gekocht en een keuken uitgezocht.

Wat we absoluut niet konden missen; inbouw koffiezetapparaat.
Wat we nu hebben uitgezocht wat we misten/of als extra luxe;
-Bora afzuigsysteem in de kookplaat, wij hebben een hekel aan afzuigapparaten aan de muur/plafond en vinden het ook niet mooi.
-quooker
- aanrechtblas van ... weet naam niet het is geen composiet, geen keramiek maar nog een stap erna, vrij nieuw op de markt he kunt er alles op (al zal ik vast gewoon snijplank blijven gebruiken haha)
- geen glans kastjes meer, we hebben nu lak met glas erover maar met kinderen blijf je zo aan het poetsen. Het is spul wat hufterproof is. Als je je hand erop zet dan zie je de afdruk gewoon wegtrekken, ideaal met kids. Bij kleine krasjes enzo kan je die gewoon wegdrijven met een sponsje.
En we hebben nu zeg maar een oven met een magnetron functie ipv magnetron met oven functie. We kunnen dan meer lagen bakken enzo
En we krijgen eindelijk een keuken met een spoeleiland. Helaas wel een stuk minder kastruimte dan nu..
Afbeelding

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 20:55

Tink89 schreef:
Tink89 schreef:
Ik vind die geïntegreerde afzuigkappen in de kookplaat juist echt heel rot. Die moet ergens z;n warme lucht naartoe kwijt, dus bij iedereen die hem hier in de kenniskring heeft, staat hij onderuit de plint warme lucht te blazen. Zo irritant!
ç

Als je dicht bij een buitenmuur zit, hoeft dat niet. Wij konden kiezen tussen een recirculatiesysteem, zoals jij bedoelt of een afvoerpijp naar buiten. Die van ons gaat dus gewoon naar buiten, zoals bij een normale afzuigkap. Keurig achter de keukenkastjes langs met een vrij platte pijp en een mooie bolkap op de buitenmuur.


Dat kan niet als je de afzuigkap in een volledig vrijstaand kookeiland hebt, helaas. Dan moet je door je kruipruimte (en die heeft ons nieuwbouwhuis niet). Ik zou gaan voor een plafondunit in een mooie koof (dus niet zo'n massive ding, maar een vlakke tegen het plafond, zegmaar).[/quote]

Moet volgens mij wel kunnen hoor. Bij ons gaan ze gewoon een sleuf in het beton hakken om de pijp naar buiten te laten lopen :). Ook een volledig vrijstaand kookeiland. Kan echt wel. Tis alleen wat duurder :)!

Rebel_Jits

Berichten: 5637
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 21:46

Eigenlijk niks, we hebben een hele fijne keuken gekocht <3
Schuine afzuigkap, grote koelkast, magnetron en oven apart (en beiden een groter-dan-standaard exemplaar), verhoogd aanrecht, inductieplaat, vaatwasser, toogje om aan te zitten voor snijwerk en een babbel, lampjes boven het aanrecht met sensor. En mooie kleuren (zwart met hout) <3

Afbeelding

Tink89
Berichten: 3022
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 21:52

Loesss schreef:
Tink89 schreef:

Dat kan niet als je de afzuigkap in een volledig vrijstaand kookeiland hebt, helaas. Dan moet je door je kruipruimte (en die heeft ons nieuwbouwhuis niet). Ik zou gaan voor een plafondunit in een mooie koof (dus niet zo'n massive ding, maar een vlakke tegen het plafond, zegmaar).


Moet volgens mij wel kunnen hoor. Bij ons gaan ze gewoon een sleuf in het beton hakken om de pijp naar buiten te laten lopen :). Ook een volledig vrijstaand kookeiland. Kan echt wel. Tis alleen wat duurder :)!


Wij hebben vloerverwarming, dus beter van niet ;-)

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:05

Ik denk ook niet dat het er om gaat of het bij jullie kan :-) Je stelling was dat je altijd warme lucht uit de plint kreeg en dat hoeft dus niet als mensen met een pijp naar buiten kunnen.

Anne.

Berichten: 5143
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:23

Ik heb een mini-woningbouw-keuken en droom van een hele hoop dingen. Een vaatwasser bijvoorbeeld, veel bergruimte, een mooie afwerking waardoor alles makkelijk en goed schoon te houden is. Groot werkoppervlak..
En onmisbaar zijn voor mij écht tenminste 4 pitten én een goede heteluchtoven. :j

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:06


amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:11

Een andere kleur :+ we hebben een hoogglans zwarte keuken en daar blijf je op aan het poetsen (vooral met kinderen)

daantjuhhh

Berichten: 26995
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:12

Een grotere afwasbak.
Heb nu zn mini rond aluminium ding. Zo lelijk en onpraktisch.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 01:31

k_m schreef:
Hoe werkt dat net die afzuigingen waar jullie het over hebben? Dat is wel nog boven je vuur dan of?

Wij gaan bouwen maar nog niet naar keukens aan het kijken. Ik weet wel ongeveer wat ik wil. Sowieso alleen lades, bij ons thuis hebben we nogal wat kasten en ik word daar heeeeelemaal gek van. En evt 6 vuren.. alhoewel ik denk dat ik ze nooit allemaal gebruik, maar met 2 grote pannen lijkt het me wel echt fijn. Iemand hier een houten blad? Heb je daar snel vlekken enz op? Wil zeker niet zwart daar zie je alles op. En liefst witte kastjes beetje mat!


Wij hebben een IKEA keuken, Room wit met houten werkblad en best veel werkblad ook. Zwart fornuis, afzuigkap en handvaten.
Na 7,5 jaar is het werkblad echt nog prima. Ik zet alles zo van gasfornuis erop, het wordt elke dag overal nat en ik behandel het nauwelijks.
Toen het nieuw was met spulletje van Ikea ingesmeerd. Later kreeg ik een kring van een emaille vergiet en dat heb ik wel weg geschuurd en toen weer ingesmeerd. Dat is echt wel 4jr geleden.

Ik snap echt niet hoe jullie je hoofd kunnen stoten tegen de afzuigkap?? Ons fornuis en afzuigkap zijn 90cm en het is zo een drie hoeks model dat erboven hangt.
Ik ben 1.68m, kan goed bij het fornuis en werkblad, maar kom met mijn hoofd niet eens in de buurt van de afzuigkap.
Overigens gebruik ik die echt weinig. Zet meestal raam boven spoelbak open en dat werkt ook.

Bak luchtjes heb ik wel echt een hekel aan. Vooral als ik er zelf naar ga ruiken; haar, kleding.....

We moeten straks maar gaan kijken naar die nieuwe dingen. Zijn nu bezig met indeling huis, maar is wel handig om te weten wat er anno 2019 te koop is natuurlijk.
Alles kan. Zelfs plek van de keuken moeten we nog vaststellen.

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 09:18

Als je in een huis komt, waar de keuken sowieso te laag voor je is, zit je snel bij zo’n uitschuifbare afzuigkap hoor. Ik raakte hem al, laat staan mijn man die een kop groter is,

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 09:26

Quooker wil ik niet meer. We hadden er één en mijn ouders hebben er ook één, maar ik zie de meerwaarde niet en bovendien vond ik het water steeds net niet heet genoeg.
Kost een hoop geld en kokend water op een andere manier is niet veel moeilijker.

_Nancy

Berichten: 14108
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:20

Ik had wel wat meer blad willen hebben, meer werkruimte dus.
Al hebben we nu een U-vorm keuken en mag ik eigenlijk niet eens klagen qua ruimte.

De inductie en een quooker met uitneembare kraan en een klein vrieskastje zijn voor mij ook een absolute must!
Sinds vorig jaar een (combi) quooker en daar zo blij mee, voor ons het geld helemaal waard.


Ik zou ook wel graag een lang, groot eiland (minstens 3 meter) willen hebben. Waar je dan aan beide kanten omheen kunt lopen. Wat nooit in dit huis gaat passen, dus dat is voor een verre toekomst of blijft gewoon een droom. :)

Britta31

Berichten: 13246
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:22

Lampjes onder de bovenkasten is een aanrader.

Anoniem

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:25

Ik doe geen bovenkasten, wel spotjes boven het aanrecht. Nu een lamp achter me en je staat altijd in het licht.