Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:22

pjotrg schreef:
Gewoon nog één keer kijken of de nieuwe huurder bereid is om ietsje meer te geven. Zoniet, akkoord gaan met 300 euro. Je zus wil waarschijnlijk haar energie besteden aan haar nieuwe huis, dus alles eruit halen kost tijd, levert niks op en je zit met laminaat dat je opnieuw moet leggen (en dat kan lastig zijn, niet passen of je hebt te weinig.
Ik zou eerlijk gezegd al blij zijn als de nieuwe huurder niet eist dat het eruit moet.

Dit dus, helemaal mee eens.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:22

GDG schreef:
Ik moet zeggen dat ik bij je omschrijving van ''prachtig kliklaminaat'' wel iets anders in gedachten had dan een goedkoop ikea-vloertje, je staat er echt niet reëel in hoor. Adem even een paar keer in en uit en ga je zusje niet opnaaien, dat hoeft ze er allemaal niet bij te hebben met de verhuisstress.

Dit. Wonderlijk wat mensen soms voor tweedehandsspul durven te vragen.
Ik zou in m'n handen knijpen als ik nog 300 euro voor een Ikeavloer kreeg.

Nessie

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:24

Het is een vrij smaakgevoelige kleur en een paar jaar oud van Ikea. Ik vind die 300 euro meer dan schappelijk voor deze vloer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:27

In ons huidige huis lag 9 euro ikea laminaat boven, niet onze smaak dus hebben we eruit gehaald. Elke plank die we loshaalden brak een stuk uit.. niet te doen := dus toen konden we het grof eruit rukken was het in een halve dag weg.

Beneden ligt een mooie houtvloer. Oude bewoners wilden er niks voor hebben.

Vloeren in ons vorige huis nooit wat voor gevraagd. Hooguit een paar tientjes voor op maar gemaakte badkamerkastjes.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:29

Ik vind 300-400 euro een schappelijke prijs. Maar afgezien daarvan, heeft mijn vriend ook zoiets vergelijkbaars meegemaakt in zijn studenten studio. Ook daar lag een goede vloer in. Meneer bood echt een belachelijk laag bedrag, daar kan je onmogelijk zelf iets voor neerleggen. Dus wij hebben met alle plezier alles eruit gesloopt.

Kregen we nog een mailtje na dat hij het jammer vond dat hij de vloer niet kon overnemen. Dikke doei, koop zelf dan maar nieuw. :) :evaw:

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:38

Ik heb dit ook gehad met een huisje wat ik ging huren. Prachtig laminaat en nog wat spullen.
Ik ben/was nogal bleu en vind laminaat schuwlelijk dus in mijn onschuld heb ik destijds gezegd, neehoor, dat wil ik niet (de vorige huurder kan het hebben geïnterpreteerd als: “... voor die prijs.”). En het er uit laten slopen.
Het hoeft dus niet altijd om de prijs te gaan/onderhandelingstactiek te zijn.
Kan ook zijn dat de nieuwe huurder denk: “Ach voor 300 piek vind ik het wel ok, maar anders besteed ik die € 300 aan iets wat ik zelf mooi vind.”

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:43

Ik snap de zus van TS wel. De nieuwe huurder wil er maar 300 euro voor geven en TS wil er samen met haar ouders wel 600 euro voor geven en het er ook nog uithalen. Tenminste ik mag toch hopen dat als TS het zelf 600 euro waard vindt, dat ze er dat dan ook voor overheeft :D

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:45

Ik vind het ook geen mooie kleur en 300 euro een prima bedrag voor een tweedehands vloer. Daar zou ik zelf in ieder geval geen 600 euro voor betalen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:47

Ik zou je toch aanraden er iets minder emotie aan te hangen, het is maar een vloer. En geen 200 euro per m2 vloer maar gebruikt ikea laminaat. Niks mis mee maar het is niet realistisch dat mensen daar de helft van de nieuwprijs voor over hebben (incl ondervloer en plinten). Eruit halen voor eigen gebruik gaat je niet helpen want de kans is helaas groot dat het merendeel onbruikbaar wordt. Wil je het dan afvoeren omdat je het iemand voor 300 euro niet gunt? Alleen al vanuit milieu-oogpunt zou me dat persoonlijk tegenstaan :)

Volgens mij vroegen we voor wat we achterlieten in ons 125m2 huurhuis een paar jaar terug zo'n 600 euro. Dat was een vrij luxe laminaatvloer met duurste categorie ondervloer (helaas verplicht gesteld door verhuurder) van 4 jaar oud, alle raambekleding en verlichting, compleet ingerichte tuin en her en der wat kastjes die waren gekocht omdat ze precies de juiste maat voor die plek hadden (o.a. badkamer). De nieuwe huurders waren er blij mee voor dat bedrag, en wij waren blij dat we geen gedoe hadden.

Overigens lees ik hier steeds het argument 'daar kan je het zelf niet voor neerleggen'. Maar dat hoeft toch ook niet? Het is een tweedehands vloer die je overneemt omdat hij er toevallig al ligt, die zal zo goed als nooit 100% zijn wat jij had genomen als je het nieuw had gekocht. Daar gaat dus nooit iemand de prijs voor betalen waarvoor 'ie ook een andere vloer had kunnen kopen en neerleggen.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:52

Los van de redelijkheid van de vraagprijs en het tegenbod, als je niet krijgt wat jij redelijk vindt dan zou ik het dus niet achterlaten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:52

ik ben ook wel benieuwd ts of jij en je ouders dan wél 500-600 euro gaan betalen aan je zus als jullie de vloer zouden overnemen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:58

Voor 500,- zou hij het geen mooie kleur vinden maar voor 300,- vind hij het wel een mooie kleur dan?
Dit is gewoon duidelijk bluf,wat ook zijn goed recht is natuurlijk.Maar om de kleur gaat het dus echt niet.
Ik zou alles eruit halen en aan je ouders doen.Kon je het niet kwijt,had ik akkoord gegaan met de 300,-

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:58

Ik zou proberen nog een tegenbod te doen en anders lekker die 300 euro nemen en de vloer laten liggen. Wat een gedoe om die vloer er helemaal uit te gaan halen. Ik vind 300 euro nog best wel netjes eigenlijk. Het is ook niet dat er een super dure vloer in ligt oid.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:01

gohya schreef:
Voor 500,- zou hij het geen mooie kleur vinden maar voor 300,- vind hij het wel een mooie kleur dan?
Dit is gewoon duidelijk bluf,wat ook zijn goed recht is natuurlijk.Maar om de kleur gaat het dus echt niet.
Ik zou alles eruit halen en aan je ouders doen.Kon je het niet kwijt,had ik akkoord gegaan met de 300,-

mwah, daar zou ik niet vanuit gaan.
Het laminaat in ons vorig appartement vond ik ook niet het van het van kleur. Wij moesten er toen niet voor betalen en hebben het laten liggen (gingen het schuren en lakken, maar dat is er dan nooit meer van gekomen omdat het schuren toch ook wel heel prijzig werd).
Als we ervoor moesten betalen dan hadden ze het er kunnen uithalen en legden we wel zelf nieuw.
Ik kan me voorstellen dat de nieuwe huurder denkt van: oke, het is niet helemaal mijn kleur maar voor 300 euro kan ik het zelf niet leggen, dus het is wel gemakkelijk zo. Als hij 500 euro moet betalen (en weet dat het nieuw maar 600 gekost heeft) denkt hij wss eerder: als ik er nog 100 euro bijleg heb ik splinternieuw laminaat dat wél volledig mijn kleur is.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:02

Ik zelf vind €300 al teveel voor dat laminaat. Je zus had het van mij dus zelf eruit mogen halen. Ik heb zelf in ons huis met 2 slaapkamers en een zolder ontzettend mooi laminaat gekocht voor €600 bij de praxis. In ons vorige huis het laminaat (2 jaar oud) verkocht voor €200 incl lampen, gordijnrails en nog wat spullen die toch niet meegingen met ons. Was hartstikke tevreden met dat bedrag.

anjali

Je mag blij zijn als je het erin mag laten liggen,aangezien huurwoningen meestal in de oorspronkelijke staat moeten worden opgeleverd.En het is echt heel veel werk om alles eruit te slopen. Vaak is het dan ook beschadigd en ergens anders niet te gebruiken.Als je er 300 euro voor kunt krijgen dan zou ik dat met twee handen aanpakken!

capopjekop

gohya schreef:

Hoeft niet hoor. Je kunt ook denken ach voor 300 heb ik een vloer. Niet helemaal mijn smaak maar komt wel een keer. Maar 500 euro is een prijs waar je echt wel wat moois voor kunt vinden wat wel naar je smaak is.

Of heb jij nooit een shirtje gekocht wat het niet helemaal was maar het was goedkoop dus je denkt laat ik het maar meenemen voor die prijs. Als ik het mss 3x draag dan is het zn geld al waard

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:07

Ik denk dat mensen wel goed moeten lezen. De nieuwe huurder mocht de vloer overnemen voor €600, de nieuwprijs is hoger. Sommige hebben het namelijk over een vloer van €600 aanbieden voor €500. Desondanks vind ik zowel €600 als €500 en zelfs €300 teveel voor een 2dehands Ikea laminaat vloer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:10

300 euro is toch een prima prijs voor een 2de hands vloer??

Denk dat je al blij mag zijn dat iemand ervoor wil betalen, zijn jullie het daar niet mee eens trek je hem er toch uit? Zie echt het probleem niet eerlijk gezegd..

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:13

Je verkijkt je wel behoorlijk op het aantal m2 wat je nog kan gebruiken. 100m2 er uit halen en dan voor jezelf 60m2 en 2 slaapkamers en overloop voor je ouders is echt niet realistisch.

+ ikea laminaat er uit halen is drama. Blijft maar weinig goeds van over.

Je mag in je handjes klappen voor 300 euro hoor. Ik heb hier 100m2 aan laminaat (en ja, wel duur laminaat) voor 150 euro mogen overnemen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:19

Doutz16 schreef:
Je verkijkt je wel behoorlijk op het aantal m2 wat je nog kan gebruiken. 100m2 er uit halen en dan voor jezelf 60m2 en 2 slaapkamers en overloop voor je ouders is echt niet realistisch.

+ ikea laminaat er uit halen is drama. Blijft maar weinig goeds van over.

Je mag in je handjes klappen voor 300 euro hoor. Ik heb hier 100m2 aan laminaat (en ja, wel duur laminaat) voor 150 euro mogen overnemen.

Dat is overigens ook echt zo. Ikea vloer erin is best leuk, Ikea vloer eruit is zwaar ellendig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:24

capopjekop schreef:
Of heb jij nooit een shirtje gekocht wat het niet helemaal was maar het was goedkoop dus je denkt laat ik het maar meenemen voor die prijs. Als ik het mss 3x draag dan is het zn geld al waard

Nou nee haha,als ik een shirtje niet mooi vind en de prijs is spotgoedkoop,dan koop ik het echt niet hoor.
Maar ik snap wel wat je bedoeld.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:25

vevina schreef:
Ik denk dat mensen wel goed moeten lezen. De nieuwe huurder mocht de vloer overnemen voor €600, de nieuwprijs is hoger. Sommige hebben het namelijk over een vloer van €600 aanbieden voor €500. Desondanks vind ik zowel €600 als €500 en zelfs €300 teveel voor een 2dehands Ikea laminaat vloer.

oh je hebt gelijk, ik had het idd gelezen alsof de vloer nieuw 600 euro kostte en de zus van ts er nog 500 voor wilde.
Nieuwprijs van de vloer gaat dan richting de 1000 euro incl ondervloer?

Nu, feit blijft dat eruit halen ellende zal zijn, veel breuk van het laminaat zelf en ev schade (en ligt er uberhaupt nog een vloer onder dan? wat met deuren die ev ingekort geweest zijn?)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:29

Persoonlijk had ik al blij geweest als de koper de vloer gewoon wel wilde laten liggen voor niets. Een tweedehands laminaat vloer.. kom op.
Voor datzelfde gevraagde bedrag kun je tweedehands een prachtige eikenvloer kopen.

In onze vorige woning hadden wij een dure natuurstenen vloer. Die mocht de koper van het huis gewoon kosteloos overnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:29

Quellian schreef:
Die 300 euro aanpakken en de deur achter je dicht trekken. Ik had het wel geweten!

Nou dat, wat een werk voor dat geld.. Echt niet dat ik alles eruit ga halen, je krijgt er toch nooit voor wat je ervoor hebt betaald. Ik vind 300 euro eigenlijk ook een prima bod.