In mijn situatie: leasen of kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:29

ikheetesmee schreef:
Heb jij dan telkens aan een volgend auto’s gehad? Dus zegmaar niet dat je als je de ene weg deed en op zoek ging naar een ander wel eens een week of 2 (of langer) zonder hebt gezeten?

Ik ben namelijk echt afhankelijk van die auto, en ik kan niet zomaar even een auto lenen oid, dus vandaar dat ik het best spannend vind om zoiets aan te gaan.

Ik kan ook niet zonder auto... ik werk(te) te ver weg en had/heb ook een auto nodig voor vervoer van mijn kinderen.

Ik heb nooit (lang) zonder auto gezeten, de meeste nieuwe had ik al voordat de oude naar de sloop ging (omdat het te duur was om hem door te keuring te trekken).
Heb eens gekeken in de buurt op MP, meerdere auto's te koop (met genoeg keuring) <750E.
Misschien niet alles wat ik wil (trailer mogen trekken enz) maar voldoende om van A naar B te komen.
Deze zou bv een optie voor mij zijn:
http://www.siro-auto.nl/Renault/Laguna- ... o=gallerij
Ik ken het bedrijf en zou daar zo deze ophalen.

Of deze op FB:
Is een auto van 2003
Citaat:
Alfa 156 sw 1.9 JTD nieuwe APK.. €725!!
Jubbega, Friesland ·
€ 725

Wilt u lekker goedkoop rijden? Dan is deze Alfa iets voor u! 1 op 25 is haalbaar met deze diesel en de motor loopt ook lekker vlot. Een aanhanger is geen probleem, want heeft voldoende trekkracht, maar nog belangrijker is bij een aan aanhanger trekken.... de trekhaak en uiteraard beschikt deze auto hierover!
Mijn auto heeft nu 323000 km gereden en is tot halverwege juni volgend jaar gekeurd.
Kortom instappen en wegrijden, (nadat hij betaald is natuurlijk). Verwacht geen nieuwe auto, want hij heeft gebruikersporen. Voor de rest wel een redelijke auto waar je je niet voor hoeft te schamen. Met volleder en goedwerkende ijskoude climate control.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 30-06-19 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:31

Paloedie schreef:
Verhaal getypt en pleite.

Lang verhaal kort: mijn Suzuki Alto heeft mij de afgelopen 3 jaar netto (aanschaf+maandelijkse kosten+ onderhoud - dagwaarde) 4000 euro gekost. Een leaseauto van 200 euro per maand zou me na 3 jaar 7200 eurohebben gekost.

Ik weet een hoop leuke dingen te doen van 3200 euro. Een leasemaatschappij waarschijnlijk ook ;).

Voor mij daarom geen leaseauto.

Ik neem aan dat het dan niet om een gloednieuwe Suzuki Alto gaat? Want daar gaat het bij een leaseauto wel om. Je krijgt ook meer veiligheid en comfort

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:34

Romeo2007 schreef:
Ik neem aan dat het dan niet om een gloednieuwe Suzuki Alto gaat? Want daar gaat het bij een leaseauto wel om. Je krijgt ook meer veiligheid en comfort

Als het om veiligheid/comfort gaat rijd ik liever mijn Mondeo uit 2006 (met alles er op en er aan en super wegligging) dan een nieuwe Alto.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:38

Brainless schreef:
Romeo2007 schreef:

Als het om veiligheid/comfort gaat rijd ik liever mijn Mondeo uit 2006 (met alles er op en er aan en super wegligging) dan een nieuwe Alto.

Dat is appels met peren vergelijken. Is ook een andere klasse auto en nieuw waarde. Alhoewel misschien de alto uit recente veiligheidsaspecten er qua sterren beter uitkomt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:02

Boras schreef:
[HTT] Garage verantwoordelijk of domme pech?

Het lezen van een topic als dat iin bovenstaande link bevestigt mijn persoonlijke voorkeur: leasen. Dat geeft meer zekerheid en je weet waar je aan toe bent.
En ja, dat kost wat. Maar geen ellende.

Maar een oude auto die toch niet meer zo goed blijkt als je hoopte, kan ook veel kosten en je achterlaten met een lege bankrekening of erger nog schulden. Plus oom met lege handen, want geen auto meer. En dus een mobiliteitsprobleem, want geen vervoer meer.

Het is een heel persoonlijke keuze. En een kwestie van geluk.

Ik zou persoonlijk ook nooit voor zo'n oude auto gaan. Gewoon eentje waar de kop af is, bij voorkeur onder de 50.000 km bij een Bovag garage mét 6 maanden garantie. Daar kun je je geen buil aan vallen. Bij auto's van een jaar of 10 ga je tegen grote kosten aanlopen als er essentiele zaken gaan slijten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:05

elnienjo schreef:
Ik zou persoonlijk ook nooit voor zo'n oude auto gaan. Gewoon eentje waar de kop af is, bij voorkeur onder de 50.000 km bij een Bovag garage mét 6 maanden garantie. Daar kun je je geen buil aan vallen. Bij auto's van een jaar of 10 ga je tegen grote kosten aanlopen als er essentiele zaken gaan slijten.

Maar dat moet je dan wel kunnen/willen betalen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:07

Brainless schreef:
elnienjo schreef:

Maar dat moet je dan wel kunnen/willen betalen.

Klopt. Als je een auto onder de 1000 euro koopt kun je ook incalculeren dat je daar maar 1-2 jaar mee kunt doen en 'm gelijk bij een ingreep die veel kost inruilt voor weer iets vergelijkbaars.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:30

elnienjo schreef:

Ik wel.. staat hier niks onder de 250.000km en de jongste is 15 jaar oud.

Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt en waar je waarde aan hecht ts. Iets wat van jezelf is. Nieuwe snufjes. Voor veiligheid en comfort hoef je echt geen nieuwe auto te hebben. Als de mijne stuk is kan ik heus een leenauto krijgen van de garage.
In ieder budget is wel iets te vinden. Maar dan niet elk willekeurig merk en model.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:47

Brainless schreef:
Romeo2007 schreef:

Gloednieuw niet. Gekocht met 30.000 op de teller. Nieuwe kleine autootjes zijn niet veel veiliger (of überhaupt anders) dan kleine autootjes van na 2011. En meer comfort? Ik heb airbags rondom, ABS, airco, trekhaak. Vraag me af of je in de kleine autootjes veel meer luxe gaat krijgen dan dat. Ik heb een vrij luxe uitvoering voor zover dat in deze klasse mogelijk is.

Grotere auto's zijn over het algemeen veiliger, maar die lease je ook niet nieuw voor 200 euro p.m. Ik zag overigens ook leaseauto's met wel tussen de 40.000 en 100.000 op de teller voor lagere prijzen (bij langere huurperiode).

Anyway, ieder zijn ding, maar ik vind het weggegooid geld. En zeker voor een student!

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 21:03

Paloedie schreef:
Verhaal getypt en pleite.

Lang verhaal kort: mijn Suzuki Alto heeft mij de afgelopen 3 jaar netto (aanschaf+maandelijkse kosten+ onderhoud - dagwaarde) 4000 euro gekost. Een leaseauto van 200 euro per maand zou me na 3 jaar 7200 eurohebben gekost.

Ik weet een hoop leuke dingen te doen van 3200 euro. Een leasemaatschappij waarschijnlijk ook ;).

Voor mij daarom geen leaseauto.

Mag ik vragen wat deze auto jou gekost heeft? Ik gok namelijk stiekem, ook gezien de opties die je hier onder noemt, dat deze auto qua aanschaf prijs ook niet binnen mijn budget valt? Of heb ik dat helemaal mis?

Steenbok12

Re: In mijn situatie: leasen of kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:35

Het is ook mazzel hebben met wat je koopt..ga op een zonnige dag zodat je moeilijk zichtbare weg gewerkte schade ziet, proefritje op verschillende wegen, goed luisteren.
Mijn fiat seicento voor 1100 euro gekocht. Rij er 5 jaar in. 2 wielen vervangen en een keer een beurtje en wat kleine dingen die nodig waren. Per maand 15 euro aan wegenbelasting kwijt en ook verzekering eem paar tientjes (all risk is niet nodig met zo'n auto). Hij is nog best zuinig en ook ik rij maar een paar 1000 km.
Hij gaat er dit jaar uit vanwege gezinsuitbreiding maar anders had ik er vast nog mee vooruit gekund.
Beter even wachten en iets meer sparen en investeren dan gaan leasen vind ik. Zeker met die kms die jij zal rijden. Heb je echt geen gloednieuwe auto voor nodig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:49

Zo n oud karretje kan best, als je weinig km's rijd, ik heb voor mn werk gewoon een degelijke auto nodig, waar ik van op aan kan, ik werk ook diensten op oproep en kam het niet hebben dat ik midden in de nacht langs de weg sta met pech. Daarbij rij ik met gemak 25.000 per jaar.
Ik had vrij snel iets nieuws nodig en geen tijd om uitgebreid te zoeken, wou mn spaargeld eigenlijk houden en dan komt lease gewoon mooier uit. Lease is goedkoper dan nieuw kopen, wel duurder dan 2dehands. Er zit natuurlijk een groot deel gemak, 0 risico en wat meer luxe aan vast. Ik rij nu een kia picanto, luxe uitvoering met navigatie en achteruitrijcamera, airco,... 25.000km en 6 jaar looptijd voor 280 euro/maand. Ik kan een jaar maandelijks opzeggen met een 3maand opzegtermijn. Het bevalt me gewoon prima, eigenlijk wil ik niet meer naar 2de hands :')

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:56

ikheetesmee schreef:
Mag ik vragen wat deze auto jou gekost heeft? Ik gok namelijk stiekem, ook gezien de opties die je hier onder noemt, dat deze auto qua aanschaf prijs ook niet binnen mijn budget valt? Of heb ik dat helemaal mis?

En weer was m'n bericht weg...

Daar heb je gelijk in. Ik heb rond de 5k betaald. Daarvoor reed ik in een Alto van '99 (800 euro) en daarvan geef ik grif toe dat dat een miskoop was. Wel een waar ik heel veel van heb geleerd (een volgende proefrit gaat de verkoper niet mee of houd ie z'n klep dicht en bepaal ik zelf waar ik heen rij).

Ik heb van mijn ouders altijd meegekregen dat je niet kunt hebben wat je niet kunt betalen. Een nieuwe of grote auto kan ik niet betalen, dus rij ik een tweedehandse kleine auto. En spaar ik voor een grotere.

Mijn ouders hebben lange tijd weinig geld gehad, mijn vader reed toen auto's van 500 a 1000 euro. Om zichzelf tijd te gunnen te sparen voor wat beters. En vervolgens ging zo'n auto dan 5 jaar mee en kreeg ie er ook nog wat voor terug. Grote kosten maakte hij er niet mee, want dat betekende dat de auto rijp was voor de sloop. Ik vind 2000 euro dan ook echt geen gek budget voor een auto voor een student. Sterker nog, ik heb deze auto grotendeels gekocht vanwege mijn werk, maar liever had ik mijn studententijd afgemaakt in een knalgeel vierkant koekblikje (oud autootje). Vond dat prachtig om in te rijden, en weer of geen weer: starten lopen.

Naar mijn idee betaal je bij private lease een hoop voor schijnveiligheid: ze nemen je 'een hoop zorgen' uit handen, maar bij verreweg de meeste auto's vallen die zorgen ook wel mee. Zo'n maatschappij maakt ergens winst op he.

Daarbij is private lease minder duur bij langere looptijd, ik vind dat een groot risico, zeker voor een student of bij tijdelijk contract. Je weet niet wat er in de toekomst op je pad komt.

Maar nogmaals, ieder zijn ding. Ik heb alleen niets met de opkomende leasemaatschappij. Heb graag mijn spullen in eigendom en onder eigen verantwoordelijkheid :)

Edit: excuus als m'n bericht niet helemaal loopt of wat warrig is. Kost me dankzij een burnout veel moeite na te denken en dingen te formuleren, maar ik vind het wel een interessant onderwerp :)

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 02:11

Paloedie schreef:
ikheetesmee schreef:

Daar heb je gelijk in. Ik heb rond de 5k betaald. Daarvoor reed ik in een Alto van '99 (800 euro) en daarvan geef ik grif toe dat dat een miskoop was. Wel een waar ik heel veel van heb geleerd (een volgende proefrit gaat de verkoper niet mee of houd ie z'n klep dicht en bepaal ik zelf waar ik heen rij).

Ik heb van mijn ouders altijd meegekregen dat je niet kunt hebben wat je niet kunt betalen. Een nieuwe of grote auto kan ik niet betalen, dus rij ik een tweedehandse kleine auto. En spaar ik voor een grotere.

Mijn ouders hebben lange tijd weinig geld gehad, mijn vader reed toen auto's van 500 a 1000 euro. Om zichzelf tijd te gunnen te sparen voor wat beters. En vervolgens ging zo'n auto dan 5 jaar mee en kreeg ie er ook nog wat voor terug. Grote kosten maakte hij er niet mee, want dat betekende dat de auto rijp was voor de sloop. Ik vind 2000 euro dan ook echt geen gek budget voor een auto voor een student. Sterker nog, ik heb deze auto grotendeels gekocht vanwege mijn werk, maar liever had ik mijn studententijd afgemaakt in een knalgeel vierkant koekblikje (oud autootje). Vond dat prachtig om in te rijden, en weer of geen weer: starten lopen.

Naar mijn idee betaal je bij private lease een hoop voor schijnveiligheid: ze nemen je 'een hoop zorgen' uit handen, maar bij verreweg de meeste auto's vallen die zorgen ook wel mee. Zo'n maatschappij maakt ergens winst op he.

Daarbij is private lease minder duur bij langere looptijd, ik vind dat een groot risico, zeker voor een student of bij tijdelijk contract. Je weet niet wat er in de toekomst op je pad komt.

Maar nogmaals, ieder zijn ding. Ik heb alleen niets met de opkomende leasemaatschappij. Heb graag mijn spullen in eigendom en onder eigen verantwoordelijkheid :)

Edit: excuus als m'n bericht niet helemaal loopt of wat warrig is. Kost me dankzij een burnout veel moeite na te denken en dingen te formuleren, maar ik vind het wel een interessant onderwerp :)

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Iedereen trouwens! Maar ik wilde jou even in het bijzonder bedanken voor de moeite gezien je situatie, die ik helaas bijzonder goed herken.

Ik denk dat daar ook mijn stukje “ontzorgen lijkt me echt mega fijn” vandaan komt. Ik heb namelijk zelf te kampen gehad met en flinke burn-out en een depressie met heftige angstklachten. Dit heb ik momenteel goed onder controle gelukkig. Maar ik merk wel dat ik momenteel vaak nog liever op safe speel, en dat ik mezelf graag een garantie wil geven. Mijn klachten zijn namelijk gedeeltelijk ontstaan omdat ik mij heel snel zorgen kan maken om dingen, en niet dingen kan loslaten. Zo bijv. Ook geld, ik vind het dood eng om echt aan mijn spaargeld te gaan zitten voor een flink bedrag.
Daarnaast merkte ik dat ik tijdens deze periode altijd mijn eigen autootje liet staan of even met papa regelde dat hij de mijne nam en ik de zijne. Papa rijd namelijk een vrij nieuwe Mazda cx-5 met alles dr op en dr aan. Dit was zo veel relaxter vond ik. Terwijl ik met mijn autootje soms even moeite had, zeker als het een dag minder ging

Even een lang bericht, maar dit is denk ik mede de reden voor mijn twijfel en ik denk ook zeker iets waar ik bij stil moet staan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:33

ikheetesmee schreef:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Iedereen trouwens! Maar ik wilde jou even in het bijzonder bedanken voor de moeite gezien je situatie, die ik helaas bijzonder goed herken.

Ik denk dat daar ook mijn stukje “ontzorgen lijkt me echt mega fijn” vandaan komt. Ik heb namelijk zelf te kampen gehad met en flinke burn-out en een depressie met heftige angstklachten. Dit heb ik momenteel goed onder controle gelukkig. Maar ik merk wel dat ik momenteel vaak nog liever op safe speel, en dat ik mezelf graag een garantie wil geven. Mijn klachten zijn namelijk gedeeltelijk ontstaan omdat ik mij heel snel zorgen kan maken om dingen, en niet dingen kan loslaten. Zo bijv. Ook geld, ik vind het dood eng om echt aan mijn spaargeld te gaan zitten voor een flink bedrag.
Daarnaast merkte ik dat ik tijdens deze periode altijd mijn eigen autootje liet staan of even met papa regelde dat hij de mijne nam en ik de zijne. Papa rijd namelijk een vrij nieuwe Mazda cx-5 met alles dr op en dr aan. Dit was zo veel relaxter vond ik. Terwijl ik met mijn autootje soms even moeite had, zeker als het een dag minder ging

Even een lang bericht, maar dit is denk ik mede de reden voor mijn twijfel en ik denk ook zeker iets waar ik bij stil moet staan.

Maar waarom twijfel je dan? Dit klinken als prima redenen voor een lease. Daar heb je niemands toestemming voor nodig, alleen voldoende inkomen. Gewoon lekker zelf beslissen!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:59

Cemlys schreef:
Lease is goedkoper dan nieuw kopen, wel duurder dan 2dehands. Er zit natuurlijk een groot deel gemak, 0 risico en wat meer luxe aan vast. Ik rij nu een kia picanto, luxe uitvoering met navigatie en achteruitrijcamera, airco,... 25.000km en 6 jaar looptijd voor 280 euro/maand.

Heb je een bron hier voor?
Logisch gezien kan het namelijk al niet waar zijn; een autobedrijf kan auto's verkopen of verleasen. Bij lease zijn er nog wat extra registraties/informatie die bijgehouden moet worden en het 'ontzorgen' van je klanten kost natuurlijk ook tijd. Hier heb je werknemers voor nodig en die moet je loon betalen. Waarom zou je als autobedrijf dan auto's in de lease doen als ze minder opleveren (want volgens jou is lease goedkoper dan kopen) aan de kant van de klant en meer kosten aan de kant van het bedrijf?

Daarnaast heb ik al 5 jaar een Picanto voor mijn deur staan, was nieuw toen ik hem kocht, meer basic dan die van jou (wel airco, geen navi of camera), maar qua km's wel vergelijkbaar.
Als ik van mijn kosten over 6 jaar een inschatting maak, inclusief de reparatie over een half jaar waar de garage mij al voor gewaarschuwd heeft -de 1e reparatie ooit- en inclusief mijn winterbandjes en extra set velgen dan zit ik nog steeds zo'n 2000 tot 3000 euro onder jouw kosten.
Let wel, de dagwaarde van mijn auto heb ik nog niet eens mee gerekend!

Als je je prettiger voelt bij lease moet je dat natuurlijk doen, of dat nou is omdat je ontzorgt wilt worden, omdat je graag iedere paar jaar een nieuwe auto wilt, omdat je je spaargeld niet aan wilt spreken, of om welke andere reden dan ook, prima!
Wilde wel alleen even weerleggen dat het goedkoper zou zijn :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:53

ikheetesmee schreef:
Paloedie schreef:

Ik stuur je straks even een PB!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:55

Leasen is absoluut niet goedkoper dan kopen.
Je betaald huur voor de auto + de normale kosten (onderhoud/pechhulp/verzekering/belasting/afschrijving) en na 2 jaar lever je hem in.
Bij koop betaal je geen huur en heb je na 2 jaar nog een flinke restwaarde.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:49

Cemlys schreef:
Zo n oud karretje kan best, als je weinig km's rijd, ik heb voor mn werk gewoon een degelijke auto nodig, waar ik van op aan kan, ik werk ook diensten op oproep en kam het niet hebben dat ik midden in de nacht langs de weg sta met pech. Daarbij rij ik met gemak 25.000 per jaar.
Ik had vrij snel iets nieuws nodig en geen tijd om uitgebreid te zoeken, wou mn spaargeld eigenlijk houden en dan komt lease gewoon mooier uit. Lease is goedkoper dan nieuw kopen, wel duurder dan 2dehands. Er zit natuurlijk een groot deel gemak, 0 risico en wat meer luxe aan vast. Ik rij nu een kia picanto, luxe uitvoering met navigatie en achteruitrijcamera, airco,... 25.000km en 6 jaar looptijd voor 280 euro/maand. Ik kan een jaar maandelijks opzeggen met een 3maand opzegtermijn. Het bevalt me gewoon prima, eigenlijk wil ik niet meer naar 2de hands :')

Stomme vraag misschien, maar waarom heb je een looptijd van 6 jaar, terwijl je wel eerder kan opzeggen? Wordt je maandbedrag dan met terugwerkende kracht hoger oid?

Ik vind dat alsnog veel geld trouwens, voor een picanto.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:53

Tuurlijk is lease niet goedkoper, de leasemaatschappij is immers geen liefdadigheidsinstelling...

Ik kan me ook snel druk maken, maar zoveel zorgen heb je nou ook weer niet van een auto.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:59

Als ik zou kijken naar wat mijn auto maandelijks kost, zonder onderhoud en te rijden :+ is dat 200 euro.

130 euro all risk en 70 euro wegenbelasting.
Polo 6r 1.2 TDI, 2011 en dan wel alle opties op panoramadak na.

Dan komt onderhoud er natuurlijk nog bij en afschrijving. Als ik eenzelfde auto voor 280 per maand zou kunnen leasen, alleen dan nieuw, dan zou ik dat zeker doen (wel diesel). Maar ik heb nu mijn huis gekocht en hoef daar dus geen rekening meer mee te houden xD

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:13

Ik 35 wegenbelasting en ook zoiets aan WA-plus verzekering, ruim onder de 100 dus.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:00

Roulette_ schreef:
Cemlys schreef:
Lease is goedkoper dan nieuw kopen, wel duurder dan 2dehands. Er zit natuurlijk een groot deel gemak, 0 risico en wat meer luxe aan vast. Ik rij nu een kia picanto, luxe uitvoering met navigatie en achteruitrijcamera, airco,... 25.000km en 6 jaar looptijd voor 280 euro/maand.

Heb je een bron hier voor?
Logisch gezien kan het namelijk al niet waar zijn; een autobedrijf kan auto's verkopen of verleasen. Bij lease zijn er nog wat extra registraties/informatie die bijgehouden moet worden en het 'ontzorgen' van je klanten kost natuurlijk ook tijd. Hier heb je werknemers voor nodig en die moet je loon betalen. Waarom zou je als autobedrijf dan auto's in de lease doen als ze minder opleveren (want volgens jou is lease goedkoper dan kopen) aan de kant van de klant en meer kosten aan de kant van het bedrijf?

Daarnaast heb ik al 5 jaar een Picanto voor mijn deur staan, was nieuw toen ik hem kocht, meer basic dan die van jou (wel airco, geen navi of camera), maar qua km's wel vergelijkbaar.
Als ik van mijn kosten over 6 jaar een inschatting maak, inclusief de reparatie over een half jaar waar de garage mij al voor gewaarschuwd heeft -de 1e reparatie ooit- en inclusief mijn winterbandjes en extra set velgen dan zit ik nog steeds zo'n 2000 tot 3000 euro onder jouw kosten.
Let wel, de dagwaarde van mijn auto heb ik nog niet eens mee gerekend!

Als je je prettiger voelt bij lease moet je dat natuurlijk doen, of dat nou is omdat je ontzorgt wilt worden, omdat je graag iedere paar jaar een nieuwe auto wilt, omdat je je spaargeld niet aan wilt spreken, of om welke andere reden dan ook, prima!
Wilde wel alleen even weerleggen dat het goedkoper zou zijn :)

Ik heb toen via de consumentenbond een berekening gezien. Het scheelde niet heel veel, maar wel wat. Ik denk dat je het verschil moet zoeken in dat de auto s in grotw hoeveelheden worden ingekocht, verzekeringen wat goedkoper misschien, prijsafspraken met dealers? Een auto schrijft ook enorm af de eerste jaren. Mijn zusje kocht een astra nieuw, anderhalf jaar later lease via werk dus auto de verkoop in, hij was zo 5-6000 euro minder waard. Dat geld ben je ook kwijt.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:34

Omdat ik een klein beetje met hetzelfde probleem zit, wil ik graag binnen komen vallen in jouw topic ipv een eigen topic openen.

Ben zelf aan het overwegen om een (tweedehands) lease te doen voor een wat kleinere auto. Echter heb ik graag eerst wat ervaringen van mensen gehoord voordat ik zelf in een schuitje stap. Wie van hier heeft wel eens tweedehands een auto in lease gehad? Mag ook via PB.