Verhuizen of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:16

Die mensen hebben helemaal geen behoefte om die apparatuur er uit te slopen, gaat ze puur om het overname bedrag anders hebben ze er nog veel meer werk mee. En zoals ik al eerder schreef, huurders moeten een woning achterlaten zoals hij was dus met de standaard keuken. En niet een keuken met allerlei gaten. Zou me drukker maken over gordijnen enz die zijn nogal prijzig, tweedehands inbouwapparatuur valt wel mee. En dan heb je niet binnen zes maanden alles klaar , kunnen koken wassen douchen en de babykamer af is toch genoeg? Heb je wel de woning waar je misschien nog 15 jaar of langer met plezier woont.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:49

Maar eigenlijk zit je je helemaal druk te maken om niets, want het is nog geen dinsdag. Wie weet sta je dinsdag ineens nummer 10. Hier de ervaring met Woningnet dat last-minute veel wordt gereageerd dus spaar je energie om je druk te maken als je het huis echt krijgt aangeboden :+

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 21:52

Dat is hier echt niet zo :n

en als we toch besluiten het echt niet te willen moeten we wel onze reactie verwijderen

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:56

Dan er lekker voor gaan. Stel je voor, een gezinnetje en een leuk huis en met jullie wens voor een tweede kindje zit je dan voor 10 jaar helemaal goed *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 21:58

maar klopt maar me ontzettend druk om iets wat misschien helemaal niet zo is :')

ben ik helaas veel te goed in

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:00

Hier trouwens ingeloot voor de koopwoning die we graag wilden en net binnen ons budget was. Was van een woningcorporatie en je mocht niet bieden boven een bepaalde prijs. Nou, wij waren ingeloot. Van de week de hypotheek geregeld. 3 juli krijgen we de sleutel en dan gaan we rond de 10e verhuizen. En ik ben nu al 36 weken zwanger O:) . Het kan dus altijd erger. Baby nog wel even gezegd dat ie nog even moet blijven zitten :')

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 22:02

Haha hopelijk luistert ie!

Hier is de timing natuurlijk eigenlijk perfect.
Zei al ben als we t wel krijgen blij dat we nog niet echt aan de babykamer zijn begonnen :')
(oké ben begonnen met behang afstomen)

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:09

Ik zou er ook voor gaan , anders krijg je er later spijt van , dus als jullie de kans krijgen doen !!
En dan maar niet direct het hele huis opknappen en keuzes maken wat eerst

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:45

Wauw wat een mooie mogelijkheid. Wij zitten ook op een rand geval en als ik nu kon verhuizen naar e3n ruimer huis via sociale woningbouw zou ik het doen.
Er wordt eerder gezegd dat een huis kopen niet zoveel kost.. maar alles opgeteld met kosten koper en een beetje buffer voor te klussen en als er iets kapot gaat zit je toch wel rond de 20.000 euro spaargeld?
Sociale woning bouw is gewoon bellen en ze komen het maken. Dan kun je ook rustig door sparen. Woning markt is ook absurd nu. Overbiedingen, hoge prijzen. Hopelijk stort het over een paar jaar in, hebben jullie wat kunnen sparen en veel meer woonhuis voor je geld!
Nu betaal je voor een beetje huis in mijn regio al gauw 230.000. Weet niet welke regio je eigenlijk woont.
Qua kosten zou ik mij niet te druk maken. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt in het begin. Zeker als de vloer er al ligt. Dan is het schilderen! Tweedehands kun je zoveel krijgen dus dan is een fornuis of oventje zo geregeld. en eerlijk verwacht ik dat ze inbouw eerder laten zitten dan in orginele staat terug zetten.
Wij hebben vorig jaar de sta caravan geverfd binnen met witte action verf. Viel me echt mee hoe mooi die op droogde.
Je hebt plak plastic voor ergste inkijk. als je daar een rand mee weg werkt of bv simpele gordijntjes voor nu even.
Wbt verhoging van huur. Ik ben inmiddels ook een echte scheef huurder. Zeker met vriends inkomen erbij. Ik weet niet of ze met privacy mn inkomen op mogen vragen, maar mijn huur verhoging was dit jaar 9 euro. Nou daar doen we het voor.
Hier kun je evt dus ook later een tweede kindje krijgen!
Overigens heb je ook recht op 2 verhuisdagen verwacht ik en nu is je vriendin nog fit genoeg om te verhuizen.
Ik denk altijd maar zo.. dingen komen op je pad met een reden. Als jullie het krijgen moet dat zo zijn :j .

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:54

Spannend hoor, je woont in Zeewolde zie ik, dan ben ik wel heel nieuwsgierig waar jullie nu en waar je heen wil/kunt
Ik heb er 17 jaar gewoond en werk er nog steeds (op een basisschool in Horsterveld)
Als je het kwijt wilt tenminste, mag ook via pb. :)

Maar de auto pakken om naar het bos te gaan? Je wandelt in de nieuwbouwwijken toch ook zo het bos in of de dijk op?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:09

In deze tijden van woningnood zou ik maar de kans nemen. Wanneer doet zich weer zo'n kans voor? Of is de wachttijd bij jullie niet lang?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:47

Dat valt echt niet mee daar :n

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 07:21

Komen weinig huizen vrij. Ze hebben ook weinig grote eengezinswoning. Meer van t formaat waar we nu wonen.
Ze zijn hier in dorp best flink aan t bijbouwen. Heb pas eens aan de woningbouw gevraagd of ze ook nog een keer grote eengezinswoningen gaan bouwen. Hun antwoord nee want daar is te weinig vraag naar.

We staan nu 3 jaar weer ingeschreven maar de enige reden dat we nu zo hoog eindigen omdat we een zogeheten middeninkomen hebben.
Dan krijg je voorrang op deze woning.

Half jaar terug stond er een huis in die straat voor "gewone" inkomens
en toen zijn we 70e geëindigd :')
(maar daar hadden we dus achteraf helemaal geen kans op gemaakt. Hadden in onze gegevens ons inkomen nooit veranderd)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:54

ChantalSmook: het binnenwerk van een huurwoning valt bijna helemaal onder de verantwoording van de huurder. Inclusief vloeren en schilderwerk en dergelijke, dat kan toch best in de papieren lopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:27

Ik duim gewoon heel hard voor jullie dat je de woning krijgt en dat je over een half jaartje denkt "hoe bestaat het dat ik getwijfeld heb, het is hier zó heerlijk" :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 10:31

hihi ik hoop t!

Afbeelding
Maar nu zit ik hier en denk ik o hoe kan ik dit nou achterlaten -O-

En tuurlijk krijgen we daar vast een ook een fijne tuin!
Maar die tuin is echt mijn ding. Mijn vrouw heeft een hekel aan in de tuin werken dus alles is de afgelopen jaren ook met een hoop gemopper gegaan.
Dus straks met baby erbij gaat dat echt weer een meerjaren plan worden :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:35

Je tuin ziet er wel gezellig uit Anne!

Maar je kan die andere tuin ook gezellig maken. Je moet alleen wat geduld hebben. :')

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 10:36

Hier zit 4 zomers hard werken in :')

Gelukkig is de tuin van dat huis vele malen beter dan deze was toen we dit huis kregen

Afbeelding
Hier waren we net begonnen

Afbeelding
dit is het nu

Ik weet dat het in een anders huis wel weer goed komt maar toch

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:48

Joh het hoeft niet veel te kosten. Hier zit er ook vertraging op de tuin. Serieuze dingen die ik zelf niet kan doen en m'n vader de machines voor heeft en kan besturen. Bovendien ook zijn idee natuurlijk...

Dus geen terrasje voor mij nog...
Balen van het uitzicht op een half hutje ging ik in een halve dag van dit:
Afbeelding
Oude foto natuurlijk...

Naar dit:
Afbeelding

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 10:54

Dit heeft ook denk max 300 euro gekost. Maar wel heel heel veel tijd.
Die we straks met baby niet meer hebben haha.

Tuurlijk is de tuin niet de grootste reden dat ik twijfel maar wel één van de factoren

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:59

Op zich is die tuin niet zo heel spannend, al herken ik het wel hoe veel tijd het kost als je elke keer maar een uurtje of wat er aan werkt.

Maar joh, dan doe je het lekker niet toch? Als je denkt dat je er geen spijt van krijgt als je dit nieuwe huis laat schieten, en nog doltevreden de komende tien jaar in je huidige huisje woont, en daarna wat kan kopen....dan doe je dat toch.

Maar als buitenstaander met alles dat je vertelt dan klinkt het alsof de kans heel erg groot is dat je over een paar jaar enorme spijt gaat krijgen dat je een unieke kans had en die niet met beide handen hebt aangegrepen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 11:03

ik denk dat ik er wel degelijk spijt van krijg.
maar dat verandert niet dat ik er nu als een berg tegenop zie

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:10

Ik denk het ook....het klinkt alsof je jezelf wel voor je kop kan slaan als je het nu zou laten schieten, en dan over een paar jaar groter wil en niet "kan" zeg maar.

Dus dan gewoon heel hard hopen dat je het huis idd krijgt, en jezelf een schop onder de kont geven dat je er even doorheen moet en het wel weer goed komt. Dat je die apparatuur over kan nemen, en je huidige apparatuur wellicht ook weer door jullie nieuwe huurder over kan laten nemen. Wie weet kom je er dan zonder veel kosten vanaf :) En hoe ziet die tuin daar er nu uit dan?

En misschien als een soort troost: je tuin zoals hij nu is is wellicht ook niet zo heel handig met een klein kindje. het is wel lekker als je daarvoor wat speelruimte hebt. Glijbaantje, badje, wat kunnen rondkeutelen met een poppenwagen / loopfietsje. Dan zijn die muurtjes niet zo handig.

Begrijp me niet verkeerd hoor, het is echt een leuk tuintje +:)+ Maar ik denk dat het je kan helpen om het achter je te laten als je wat nadelen gaat zoeken ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:31

Ik denk dat dat een goede tip is van pmarena, TS!
Ga voor de grap eens op Pinterest kijken naar tuinen, een stukje inspiratie voor wat kan bij het andere huis.

Want ik heb het idee dat je aan elke positieve reactie op het nieuwe huis weer een extra schepje bovenop die berg gooit. Je moet de berg niet groter maken dan hij is.
Laat het lekker op je af komen...

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 11:33

Ben gewoon zo'n stresskip -O-
Zit mezelf ook heel erg in de weg nu.