Lynn_Nikita schreef:Verdorie, een heel verhaal getypt en kan ik weer opnieuw beginnen.
Vanmiddag ben ik met mijn ouders naar de woning gegaan. Meteen kennis gemaakt met de buren, die er al 51 jaar wonen.
Hun voorzichtig ingelicht ( voorbereid) dat er straks 2 kinderen, honden en paarden naast hun komen wonen. Zal vast wennen zijn nadat er al 51 jaar een stel met alleen hondjes naast hun heeft gewoond.
De kersenboom is volgens de buurman ziek, daar wil ik wel nog naar laten kijken want het is een mooie oude boom die echter wel op een onhandige plek staat.
Ook denk ik dat ik de hooiopslag niet achter de stallen maar ervoor komt.
Er is namelijk meer ruimte vanaf de oprit dan ik in eerste instantie meende. Morgen een smet mijn man erheen en kijekn wat hij van mijn wilde ideeën vind.
Filmpjes heb ik nog niet kunnen plaatsen helaas
Morgen wil ik beginnen met wat paaltjes te plaatsen en beginnen met het grondwerk voor de kippen en konijnenren. Ik wil 4 m2 uitgraven, metertje diep, gaas erin en weer dichtgooien en de rest van de ren wordt dan betegeld. of zal ik mij dat werk besparen en er gewoon een berg zand ingooien zodat de konijnen kunnen graven maar ik niet al dat werk hoef te doen voor hun.
Als deze konijnen overlijden komen er namelijk geen nieuwe en voor de kippen hoeft er geen diep gat gegraven te worden met gaas erin.
Ook blijkt de plek waar de bak zou komen nu net een plek in de tuin van de buren te zijn waar ze graag zitten en van de zon genieten. Ik wil hun ook geen overlast veroorzaken ( die komt er al genoeg met 2 kinderen en 2 honden) en ben er nu aan het denken om de rijbak op het achterste stuk van ons perceel te plaatsen. Daar heeft niemand last van ons en dan komt er vanaf de stallen en paddock een pad van 3 (?) meter breed naast of door de wei tot aan de bak. Het enige nadeel is dat ik dan als ik aan het rijden ben ook een heel stuk van de woning af ben. Nou ja nadeel, misschien ook een voordeel dat ik dan het geruzie tussen de kinderen niet kan horen.
Of toch vooraan de rijbak en bij het stukje waar de buren zitten een schutting plaatsen over een lengte van een meter of 8. Ik zal 3 a 4 keer per week rijden en hun zullen niet altijd op dat tijdstip in de tuin zitten.
Heerlijk zon eigen plek!
Zelf zou ik de bak zo ver mogelijk naar achter leggen indien dit mag uiteraard. Denk ook aan stof etc. Kan mij goed voorstellen dat je daarover gedoe kunt krijgen in de toekomst. Zijn ook wel diverse regels voor natuurlijk. Zo mag een bak of paddock soms vergunningsvrij mits het in je bouwblok past maar aangezien dat vaak niet past is er vergunning voor nodig. Stalgebouw moet bvb bij ons in de gemeente een x aantal meter van de erfgrens en voordeur van de buren verwijderd zijn etc etc...
Je wil natuurlijk geen slapende honden wakker maken maar het is ook zonde dat er iemand komt vertellen dat alles weer weg moet als net alles klaar is.
Laatst bijgewerkt door ajesca123 op 18-04-19 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt