Welke kleine auto?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:57

Op mijn Picanto (bj. 2016), zaten ook alle denkbare opties op.
Climate controle, cruise controle, licht metalen velgen, navigatie, telefoonverbinding etc.
Zat zelfs een achteruitrijcamera in :') :=

Altijd heel tevreden geweest met mijn Picanto.
Weinig onderhoud aan gehad, een keer de banden (bij ruim 65.000 km) en de standaard onderhoudsbeurt/APK.
Zuinige auto, kon op de snelweg goed meekomen, trekt vlot op en trekt in de 5e versnelling ook goed door.
Ik reed meestal 1 op 18/19. Veelal op 80 tot 130 wegen.

Waar ik ook op zou letten bij een 2e hands auto, is eventuele schade die de auto gehad kan hebben.
Dit zie je namelijk nog best wel vaak bij auto's in dit segment.

C1, Fiat, Smart en Aygo vielen voor mij direct na de proefrit al af.

i10 heb ik ook zeker aan gedacht, maar ik vond het verschil met de Picanto klein en kwa prijs scheelde het mij gewoon te veel.

Anoniem

Re: Welke kleine auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:15

Picanto en i10 zijn in weze ook dezelfde auto natuurlijk. Kia en Hyundai zijn ook 1 familie.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:24

Ik zou dan niet voor de Up gaan. Je hoeft niet in zijn 3 de snelweg op, maar inhalen als het druk is is bijna onmogelijk :+ Al rij je 110 en je moet inhalen moet je echt wachten totdat er geen autos meer achter je rijden totdat je in kan halen, want hij trekt niet snel en dan duurt het echt even voor je op de 120/130 zit.

Mijn moeder heeft hem.

De VW polo vind ik dan wel weer een goeie optie. Ligt echt superfijn op de weg, en als je die tweedehands koopt kan hij prima in jouw budget denk ik.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:30

Nieuwe ford ka :-) ik heb deze ook en super fijne auto!!

Afbeelding

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:46

Ik ben ook fan van de Ford Ka, leuk autotje om mee te rijden en houd zich prima tot ong 140 km/u op de snelweg.
Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:51

Ik heb jaren een Twingo gereden en altijd tevreden geweest, heerlijk autootje waar je nog relatief hoog in zit, zuinig maar komt toch prima mee. En tweedehands zijn ze echt gunstig geprijsd zag ik laatst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:53

Jolien87 schreef:
Ik lees dat de Up minder vlot is op de snelweg, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

3 jaar lang elke dag 3 kwartier heen en terug over de snelweg naar werk gereden. Geen enkel last van. Scheurt net zo hard mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:55

amado7 schreef:
Ik zou dan niet voor de Up gaan. Je hoeft niet in zijn 3 de snelweg op, maar inhalen als het druk is is bijna onmogelijk :+ Al rij je 110 en je moet inhalen moet je echt wachten totdat er geen autos meer achter je rijden totdat je in kan halen, want hij trekt niet snel en dan duurt het echt even voor je op de 120/130 zit.

Mijn moeder heeft hem.

De VW polo vind ik dan wel weer een goeie optie. Ligt echt superfijn op de weg, en als je die tweedehands koopt kan hij prima in jouw budget denk ik.

Hoe rijden jullie ermee dan := ik heb geen enkel probleem om snel op 130 te komen. 3 jaar lang elke dag over de snelweg ingehaald en dat ging altijd mooi vlot. Was een hele drukke weg.

Reed er ook standaard 130/140 mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-19 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:55

Ik heb een Kia Picanto (wel een GT], en wat een gaaf autootje is dat!
Alles er op en er aan en heerlijk snel. Ook een erg leuk pittig model om te zien, maar dat is persoonlijk he.
En je kunt er gewoon met 4 volwassenen in zitten.

Afbeelding

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:00

Ik heb al een aantal jaar een C1 en ben er superblij mee. Zuinig en rijdt goed.

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 23:10

SimonDesteny schreef:
Op mijn Picanto (bj. 2016), zaten ook alle denkbare opties op.
Climate controle, cruise controle, licht metalen velgen, navigatie, telefoonverbinding etc.
Zat zelfs een achteruitrijcamera in :') :=

Altijd heel tevreden geweest met mijn Picanto.
Weinig onderhoud aan gehad, een keer de banden (bij ruim 65.000 km) en de standaard onderhoudsbeurt/APK.
Zuinige auto, kon op de snelweg goed meekomen, trekt vlot op en trekt in de 5e versnelling ook goed door.
Ik reed meestal 1 op 18/19. Veelal op 80 tot 130 wegen.

Waar ik ook op zou letten bij een 2e hands auto, is eventuele schade die de auto gehad kan hebben.
Dit zie je namelijk nog best wel vaak bij auto's in dit segment.

C1, Fiat, Smart en Aygo vielen voor mij direct na de proefrit al af.

i10 heb ik ook zeker aan gedacht, maar ik vond het verschil met de Picanto klein en kwa prijs scheelde het mij gewoon te veel.

Daar ga ik inderdaad goed naar laten kijken. Ik ga niet zelf op zoek, laat mijn garage een auto zoeken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 23:11

Ik zie een aantal Ka's als optie, dan het je volgens mij mijn eisen niet goed bekeken. :D

simodi schreef:
Ik heb een Kia Picanto (wel een GT], en wat een gaaf autootje is dat!
Alles er op en er aan en heerlijk snel. Ook een erg leuk pittig model om te zien, maar dat is persoonlijk he.
En je kunt er gewoon met 4 volwassenen in zitten.

[ [url=m/UiETgo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toffe auto, maar die zal buiten mijn zoek criteria vallen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 08:57

Heb je nog gekeken naar een opel karl?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:06

Denk dat het bij de Up gewoon is welke motor er in zit? Hier 1.0. Nou die trekt in ieder geval niet op de snelweg ;)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:11

Hier verschillende kleine auto's gereden.. Maar toch zou ik het niet weer willen...
Die C1 etc zijn nog best wel snel maar als het een beetje waait heb je het idee alsof je van de weg waait.
En dan nog niet gesproken over het lawaai :Y)

Up vond ik nog wel een fijne auto, maar waarom niet net een maatje groter en dan gaan voor een polo?
Zijn ook niet groot dus makkelijk rijden. En je kan tenminste fatsoenlijk je boodschappen achterin zetten. Of een peugot 206 oid?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 13:09

moonsparkle schreef:
Heb je nog gekeken naar een opel karl?

Ook, maar die zal moeilijk te vinden zijn met mijn critetia.

Nynkster schreef:
Hier verschillende kleine auto's gereden.. Maar toch zou ik het niet weer willen...
Die C1 etc zijn nog best wel snel maar als het een beetje waait heb je het idee alsof je van de weg waait.
En dan nog niet gesproken over het lawaai :Y)

Up vond ik nog wel een fijne auto, maar waarom niet net een maatje groter en dan gaan voor een polo?
Zijn ook niet groot dus makkelijk rijden. En je kan tenminste fatsoenlijk je boodschappen achterin zetten. Of een peugot 206 oid?

Omdat een maatje groter meteen een stuk groter is en ook niet meer binnen mijn leeftijd/km/prijs past.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:10

Kijk ook eens op YouTube. Daar staan veel reviews. Dan kun je aan de hand daarvan mss al wat auto's laten afvallen.

Van 'mijn' twingo heb je deze bijvoorbeeld.
https://youtu.be/rqCVU83jtI0

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:28

Vind de C1 qua lawaai reuze meevallen hoor, maar dat is mijn mening. En met wind is deze ook vrij stabiel.
Ik ben er in ieder geval blij mee !

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 13:53

capopjekop schreef:
Kijk ook eens op YouTube. Daar staan veel reviews. Dan kun je aan de hand daarvan mss al wat auto's laten afvallen.

Van 'mijn' twingo heb je deze bijvoorbeeld.
https://youtu.be/rqCVU83jtI0

Thanks! Dat is nuttig!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:57

Ik heb een aygo uit 2009, rij elke dag 100km retour werk.. 30.000km per jaar ongeveer, ben echt heel blij mee!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:14

Ik heb een Twingo 1.5 diesel, lekker pittige auto die op de snelweg prima doorrijdt. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:49

Das echt heel tof maar die zal ts niet vinden in haar prijsklasse met haar voorwaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:18

Ik rijd een nieuwe Mitsubishi Spacestar en dat is ook echt een fijn ding. Ziet er nog best leuk uit voor z'n klasse en rij er pittig mee weg, ondanks het feit dat het echt een 1.0 autootje is en niet heel substantieel qua formaat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 20:30

Na heel veel ervaringen lezen, filmpjes kijken en foto's bekijken ga ik 2 verschillende auto's kijken.

De keuze gaat zijn uit een Kia Picanto en een Hyundai i10. Verschillende auto's vielen af na vergelijkingstests van Autoweek en ANWB.

Prijstechnisch is een Kia wat interessanter.

Nu op zoek naar een garage waar ik ze kan proberen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:16

PSvanLot schreef:
Na heel veel ervaringen lezen, filmpjes kijken en foto's bekijken ga ik 2 verschillende auto's kijken.

De keuze gaat zijn uit een Kia Picanto en een Hyundai i10. Verschillende auto's vielen af na vergelijkingstests van Autoweek en ANWB.

Prijstechnisch is een Kia wat interessanter.

Nu op zoek naar een garage waar ik ze kan proberen.

Grappig want naar aanleiding van o.a. dit topic sprongen deze twee er ook voor mij ook uit. :=

Volgens mij is de Picanto wat vlotter maar de i10 wat ruimer.